Gå til innhold

Lettlest krim, noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

ikke nick i dag

Jeg elsker å lese krim, men ønsker noe litt lett. Med det mener jeg ikke nødvendigvis enkelt språk, men derimot enkelt og greit komplott uten for mange navn og personligheter. Jeg har nylig lest Anita Berglunds bøker samt Åsa Schwarz, og de falt i smak. Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376508-lettlest-krim-noen-anbefalinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste Yrsa Sigurdardottirs siste i helga, "Jeg vet hvem du er" og fyttikatta! Om du er mørkeredd så er ikke den noe for deg! Men jeg elsket den fra side 1! :o) Ikke for innviklet synes jeg i alle fall, jeg orker heller ikke bøker med 27 personer å holde styr på og kjempeinnviklet handling, da ramler jeg bare av lasset.

Arnaldur Indridason er en av mine favoritter, Åsa Larson er også god. Og de "vanlige" som Unni Lindell, Karin Fossum, Gunnar Staalesen osv. er relativt enkle og greie alle sammen.

Av de anbefalingene du har fått, er jeg enig i Arnaldur Indridason og Karin Fossum. Spesielt hvis du ikke har sett TV-seriene basert på bøkene til Karin F.

Jeg synes Unni Lindell har tapt seg veldig. Hvis du skal lese hennes bøker, bør du skal starte med de første og slutte når du har fått nok - det blir ikke bedre igjen.

ikke nick i dag

Jeg leste Yrsa Sigurdardottirs siste i helga, "Jeg vet hvem du er" og fyttikatta! Om du er mørkeredd så er ikke den noe for deg! Men jeg elsket den fra side 1! :o) Ikke for innviklet synes jeg i alle fall, jeg orker heller ikke bøker med 27 personer å holde styr på og kjempeinnviklet handling, da ramler jeg bare av lasset.

Arnaldur Indridason er en av mine favoritter, Åsa Larson er også god. Og de "vanlige" som Unni Lindell, Karin Fossum, Gunnar Staalesen osv. er relativt enkle og greie alle sammen.

Takk for anbefalinger! Nå har jeg lånt meg Myren av Arnaldur Indridason og Jeg vet hvem du er av Yrsa Sigurdarsdottir. Gleder meg til i kveld, etter at barna er i seng :)

Persille1365381127

Av de anbefalingene du har fått, er jeg enig i Arnaldur Indridason og Karin Fossum. Spesielt hvis du ikke har sett TV-seriene basert på bøkene til Karin F.

Jeg synes Unni Lindell har tapt seg veldig. Hvis du skal lese hennes bøker, bør du skal starte med de første og slutte når du har fått nok - det blir ikke bedre igjen.

''Jeg synes Unni Lindell har tapt seg veldig. Hvis du skal lese hennes bøker, bør du skal starte med de første og slutte når du har fått nok - det blir ikke bedre igjen.''

Trist men sant. Jeg synes de var kjempespennende til å begynne med, men nå selger hun bare på navnet sitt og ikke noe annet. Bøkene er kjedelige og plottet er for enkelt.

Annonse

''Jeg synes Unni Lindell har tapt seg veldig. Hvis du skal lese hennes bøker, bør du skal starte med de første og slutte når du har fått nok - det blir ikke bedre igjen.''

Tildels enig. Likeså med Karin Fossum, hun tapte seg fryktelig en stund, men "Varsleren" som kom i 2009 likte jeg ganske godt.

Gjest mannen sin

Elizabeth George, Camilla Lackberg, Karin Fossum, Unni Lindell. Jeg har kognitive problemer men syns disse var greie å lese. Så er det forfattere som jeg syns skriver godt også!

Fredrik Skagen er bra. Nattsug f.eks. Den er sabla spennende.

Har kun lest én Lindell-bok, og var ikke spesielt begeistret, så da vet jeg at jeg skal fortsette å holde meg unna henne.

Annonse

Jeg liker Minette Walters veldig godt, og også Sue Grafton.

Ellers er det alltid deilig å koble av med en Agatha Christie - enten man har lest dem før eller ikke :-)

''Ellers er det alltid deilig å koble av med en Agatha Christie - enten man har lest dem før eller ikke :-)''

De leses om stadig om igjen her i huset :)

Jeg liker Minette Walters veldig godt, og også Sue Grafton.

Ellers er det alltid deilig å koble av med en Agatha Christie - enten man har lest dem før eller ikke :-)

''Ellers er det alltid deilig å koble av med en Agatha Christie - enten man har lest dem før eller ikke :-)''

Ja, det er jammen sant. Fungerer alltid. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...