Gå til innhold

vifteproblemer i bilen.. grr

Gjest vær sååå snill å hjelp meg noen

Anbefalte innlegg

Gjest vær sååå snill å hjelp meg noen

I morgen tidlig skal jeg kjøre 13 mil, og skal hjem igjen utpå dagen, og vifta i bilen er i ferd med å streike. Den snurrer kun rundt på høyeste hastighet, og avgir da varme, men på de lavere hastighetene blir det iskaldt og duggete i bilen. jeg ser mørkt på å kjøre den på høyeste hastighet i over 4 timer, da kommer jeg til å bli sprø av lyden, og lurer på om det er noen kloke hoder her inne som vet hva som er galt og om det er noe jeg selv kan gjøre i kveld slik at problemet er borte i morgen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376529-vifteproblemer-i-bilen-grr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at børstene i vifta utslitt, da klarer den ikke å gå rundt på lav hastighet, men klarer å holde å holde i gang vifta på høy hastighet. Motstanden blir litt for stor på lav hastighet og den stopper.

Det kan selvsagt være en annen feil også, f.eks bryteren eller plata bak bryteren som velger hastighet, (kanskje enda mer sannsynlig) eller at det er ledninger som har falt av. Hvis det er lettvint å sjekke ledninger så prøv.

I og med at du sier at det blir kaldt og dugger, så går ikke vifta i det hele tatt på lav hastighet.

Du kan jo sjekke sikringer, men jeg har ingen tro på at det er forskjellige sikringer på forskjellige hastigheter. Derfor er det nok lite å gjøre med dette nå, dessverre.

Det er meldt veldig mildt morgen, så da kan du kanskje slå vifta litt av og på for å hvile hode litt:-)

brilleslangen

Kan være at børstene i vifta utslitt, da klarer den ikke å gå rundt på lav hastighet, men klarer å holde å holde i gang vifta på høy hastighet. Motstanden blir litt for stor på lav hastighet og den stopper.

Det kan selvsagt være en annen feil også, f.eks bryteren eller plata bak bryteren som velger hastighet, (kanskje enda mer sannsynlig) eller at det er ledninger som har falt av. Hvis det er lettvint å sjekke ledninger så prøv.

I og med at du sier at det blir kaldt og dugger, så går ikke vifta i det hele tatt på lav hastighet.

Du kan jo sjekke sikringer, men jeg har ingen tro på at det er forskjellige sikringer på forskjellige hastigheter. Derfor er det nok lite å gjøre med dette nå, dessverre.

Det er meldt veldig mildt morgen, så da kan du kanskje slå vifta litt av og på for å hvile hode litt:-)

takk likevel.

Den går ikke på de lavere hastighetene nei

Får ta med meg hørselvern og da... så overlever jeg vel turen. og så får jeg håpe at ikke vifta slutter helt å gå, for da blir det iallfall ille... ;)

takk likevel.

Den går ikke på de lavere hastighetene nei

Får ta med meg hørselvern og da... så overlever jeg vel turen. og så får jeg håpe at ikke vifta slutter helt å gå, for da blir det iallfall ille... ;)

Du får trøste deg med at det er bedre at den virker på full styrke enn at den ikke virker i det hele tatt:-)

God tur:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...