Gå til innhold

Erfaring med madrasser fra IKEA?

Anbefalte innlegg

Vi skal innrede ei ny hytte, og sender ei større bestilling til Ikea til uka. Og så lurer vi på om vi bør kjøpe madrasser også derfra. Er det noen av dere som har erfaring med Ikea-madrassene? Styrker/svakheter? Alternativet blir sannsynligvis å kjøpe madrasser på Jysk, så sammenligning med høykvalitetsmadrasser utgår.

Gode innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376594-erfaring-med-madrasser-fra-ikea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mellabella

Husker vi kjøpte en fantastisk madrass til poden for flere år siden, den kostet kr 1000. Den var av skumgummi, men tror den besto av tre lag eller noe sånt, inne i trekket.

Om man lå på gulvet med den(har selv gjort det når vi hadde gjester) var den like god å ligge på og man kjente ikke at man lå på gulvet. Kunne ikke finne den nå på IKEA. Men de har noen som ligner.

Gjest Ikke alltid dyrt er best.

Kjenner ikke til Ikea-madrassene dessverre, men kan i allefall si at dyrt nødvendigvis ikke bør være bedre :)

På hytta la vi inn vanlige tykke skumgummimadrasser og ligger mye bedre der enn på vanlige senga vår som er en middels kvalitet fra Jysk, kjøpt med passende hardhet.

:)

Husker vi kjøpte en fantastisk madrass til poden for flere år siden, den kostet kr 1000. Den var av skumgummi, men tror den besto av tre lag eller noe sånt, inne i trekket.

Om man lå på gulvet med den(har selv gjort det når vi hadde gjester) var den like god å ligge på og man kjente ikke at man lå på gulvet. Kunne ikke finne den nå på IKEA. Men de har noen som ligner.

Den er kjempegod! Sønnen min har den samme, og den er så god å ligge på at jeg har vurdert å skaffe meg en sånn selv:)

Jeg hadde en 120 cm rammemadrass fra Ikea, men den var egentlig for myk til to! Den tyngste rullet ned på midten mens den letteste ble liggende på kanten. *hehe*

Har også rammemadrasser fra Jysk, men de er litt for harde synes jeg, selv med overmadrass. Hos kjæresten har vi løst problemet ved å kjøpe et par skumgummimadrasser og lagt oppå, rene prinsessen på erten! :o)

På hytta har vi skumgummi fra Jysk, ca. en tusing for en madrass på 120 cm og den er kjempegod å ligge på! Mye bedre enn en vi har i samme str fra Møbelringen, den kostet egentlig el den mer og er steinhard selv på den såkalt myke siden...

Jeg ville prøveligget madrassen før jeg kjøpte egentlig.

Annonse

Jeg har Ikeamadrass, var min faste seng før, og er nå gjesteseng.

Den er superduper god å sove på, og alle mine gjester hevder at jeg har verdens beste seng.

Selv synes jeg også den er bedre enn den vi har som hovedseng, og den er til og med mye dyrere. (Grunnen til at den er hovedseng er at den er stor. Ikeamadrassen er bare 1.20)

Go Ikea! Lager utmerkede madrasser. Tyckast jeg :)

Gjest IKEA fan

Jeg har hatt min i allefall 7 år nå, og den er super. Like god som ny. Har overmadrass og trekk til overmadrassen også, slik at jeg kan vaske.

Den forrige madrassen var også fra Ikea, like super. Mine foreldre hadde sin Ikea madrass i 11 år før de byttet. Så kan i aller høyeste grad anbefales.

Jeg hadde en 120 cm rammemadrass fra Ikea, men den var egentlig for myk til to! Den tyngste rullet ned på midten mens den letteste ble liggende på kanten. *hehe*

Har også rammemadrasser fra Jysk, men de er litt for harde synes jeg, selv med overmadrass. Hos kjæresten har vi løst problemet ved å kjøpe et par skumgummimadrasser og lagt oppå, rene prinsessen på erten! :o)

På hytta har vi skumgummi fra Jysk, ca. en tusing for en madrass på 120 cm og den er kjempegod å ligge på! Mye bedre enn en vi har i samme str fra Møbelringen, den kostet egentlig el den mer og er steinhard selv på den såkalt myke siden...

Jeg ville prøveligget madrassen før jeg kjøpte egentlig.

Takk for svar! Prøveligging er helt klart det beste, men akk så vanskelig å få til når nærmeste Ikea er 10 timer kjøring unna :) Derfor skal jeg vurdere å stole på kloke dol-eres erfaringer denne gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...