Gå til innhold

Hvordan takler du når folk svikter deg

Anbefalte innlegg

Gjest trekker meg unna da
Skrevet

Jeg blir så lei meg når viktige personer svikter meg.. det er vondt.

Hvordan takler du sånt?

Gjest trekker meg unna da
Skrevet

Aller først -hva legger du i svik/sviktet?

Vet ikke...

Skrevet

Vet ikke...

... og der trakk du deg unna igjen ....

Skrevet

''Jeg blir så lei meg når viktige personer svikter meg.. det er vondt.

''

Hva er det du definerer som at folk har sviktet deg? Hva er det de har gjort?

Skrevet

Jeg trekker meg unna og "slikker sårene".

Skrevet

Dette måtte jeg tenke litt på. Jeg kan ikke komme på at noen har sviktet meg noengang?

Skrevet

Hva legger du i svikter, da? Folk svikter meg sjelden mer enn én gang, men da handler det om svik og ikke filleting som å ikke kunne stille opp på festen jeg har invitert til. Jeg gidder ikke å gi så mange sjanser. Jeg er flink til å klare meg selv.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Svik...regner med at du mener litt mer alvorlige ting en at noen melder frafall fra en avtale.

Alvorlige svik, skjer heldigvis sjeldent, men det har skjedd meg de siste 6 mnd, takler jeg særdeles dårlig.

Så dårlig at det er et tema hos psykologen en god stund etter at det har skjedd.

Jeg føler da at hele verden raser sammen og jeg blir totalt satt ut.

Gjest trådstarter
Skrevet

''Jeg blir så lei meg når viktige personer svikter meg.. det er vondt.

''

Hva er det du definerer som at folk har sviktet deg? Hva er det de har gjort?

min bestevenninne jeg ikke har hørt fra på lenge. Jeg sendte henne en melding på FB og spurte hvordan det var med dem. Null svar til meg. Hun svarer andre i mellomtiden. Hun er aktiv på FB.

Gjest prust
Skrevet

min bestevenninne jeg ikke har hørt fra på lenge. Jeg sendte henne en melding på FB og spurte hvordan det var med dem. Null svar til meg. Hun svarer andre i mellomtiden. Hun er aktiv på FB.

''min bestevenninne jeg ikke har hørt fra på lenge. Jeg sendte henne en melding på FB og spurte hvordan det var med dem. Null svar til meg. Hun svarer andre i mellomtiden. Hun er aktiv på FB.

''

Er det dette du mener med at noen svikter deg????

I all verden - jeg trodde nå tråden handlet om noe mye mer seriøst enn dette.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det er ikke å svikte. Folk legger alt for stor vekt på Facebook. Hvis det er viktig for deg å få kontakt med henne, så ta en telefon eller skriv et brev.

Skrevet

Kanskje du kan kontakte henne og si at du er lei deg for at dere ikke har kontakt for tiden?

Gjest trådstarter
Skrevet

Kanskje du kan kontakte henne og si at du er lei deg for at dere ikke har kontakt for tiden?

Det var ikke noe dumt forslag å legge det fram på. Mitt fokus på dette har vært et helt

annet, så takk for råd.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg ser nå at jeg skulle skrevet ordet svikltet i hermetegn, men jeg takker likevel for svarene jeg har fått.

Gjest ord skal tas på alvor
Skrevet

Det går inflasjon i ord skjønner jeg. Dette har intet med svik å gjøre. Dette er en bagatell.

Hvis onkelen gir niesen en klapp på skulderen er det incest, hvis en ikke får full oppmerksomhet fra alle på skolen alltid, er det mobbing, og om en ikke får svar på FB er det svik.

Prøv å google Judas, Quisling og Brutus.

Gjest jobb med tankene dine
Skrevet

Hvis noen ikke svarer på en melding eller lignende så prøver jeg å tenke at det kanskje er en naturlig forklaring på det. At det ikke betyr at vedkommende med vilje svikter meg. At det kan være at personen har glemt det, har oversett det, har tenkt å svare senere osv... Om noen ler i nærheten av meg så trenger det ikke være at de ler av meg, liksom. Folk er generelt for selvopptatte og overfortolker ting i sin egen retning. Ofte handler ikke ting om en selv i det hele tatt.

En kan utfordre seg selv til stille spørsmål ved om noe kan ha andre forklaringer enn det man umiddelbart tyr til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...