Gå til innhold

Skal du bade i sjøen til sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Har aldri skjønt meg på folk som foretrekker å bade i ferskvann fremfor saltvann!

''Har aldri skjønt meg på folk som foretrekker å bade i ferskvann fremfor saltvann.''

Vanesak tror jeg.

Jeg er fra en by ved sjøen og har flyttet til innlandet. Husker at de i min hjemby som hadde meninger om sånt, pleide si at ingenting slår det å bade i sjøen. Ferskvannsbading er ekkelt - gjørme, igler etc."

Men her jeg bor nå, er det flere som gjerne bader i ferskvann men ikke liker å bade i sjøen. "Skumle krabber, maneter osv."

Gjest Elextra

''Har aldri skjønt meg på folk som foretrekker å bade i ferskvann fremfor saltvann.''

Vanesak tror jeg.

Jeg er fra en by ved sjøen og har flyttet til innlandet. Husker at de i min hjemby som hadde meninger om sånt, pleide si at ingenting slår det å bade i sjøen. Ferskvannsbading er ekkelt - gjørme, igler etc."

Men her jeg bor nå, er det flere som gjerne bader i ferskvann men ikke liker å bade i sjøen. "Skumle krabber, maneter osv."

Ja, jeg har også bekjente fra innlandet, og kjenner til folk som ikke liker å bade i saltvann! Med ulike begrunnelser. En gang vi badet fra båten var det en (innlands-)venn som ikke turde bade - det var jo så himla dypt!? Mye skumlere når det er 30 meter dypt enn når det er tre, liksom *klør meg i hodet*!?

Gjest Hulderen

Ja, jeg har også bekjente fra innlandet, og kjenner til folk som ikke liker å bade i saltvann! Med ulike begrunnelser. En gang vi badet fra båten var det en (innlands-)venn som ikke turde bade - det var jo så himla dypt!? Mye skumlere når det er 30 meter dypt enn når det er tre, liksom *klør meg i hodet*!?

Den der kan jeg skjønne. Har man en velutviklet fantasi og begynner å spekulere på hva som kan befinne seg under båten, så er det plass til mange flere haier og monstre med 30 m under kjølen enn med 3 m.

Gjest Delisaks

Den der kan jeg skjønne. Har man en velutviklet fantasi og begynner å spekulere på hva som kan befinne seg under båten, så er det plass til mange flere haier og monstre med 30 m under kjølen enn med 3 m.

Hehe, jeg har dykket mye, og kan garantere deg at det er ganske livløst.

Gjest Hulderen

Hehe, jeg har dykket mye, og kan garantere deg at det er ganske livløst.

Det er jo ikke det det er snakk om. Dette går på følelser, ikke fakta. Det hjelper ikke å si til en med edderkoppskrekk at det ikke finnes giftige edderkopper i Norge, du får ikke vedkommende til å gå inn i en dusj med edderkopp på veggen.

Hvordan vet du forresten at ikke monsteret gjemte seg bak en klippe, og kom frem straks du var ferdig med å dykke? ;-)

Jeg er innlandsmenneske, og foretrekker ferskvann. Har vokst opp med bading i ferskvann, tror ikke jeg var mer enn et par somre ved kysten da jeg vokste opp. Nå har vi tilgang på hytte ved sjøen og er der hver sommer så ungene er mer vant til det enn meg.

Saltvann smaker salt og svir i øynene, det er krabber og fisk og maneter og snegler, slimete tang og alger.

Ferskt fjellvann er kaldt og klart, smaker vann og ikke noe annet. Der er det ikke annet enn gørrkim og ørret, og de svømmer unna når jeg kommer plaskende.

-man liker helt klart best det man er vokst opp med tenker jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...