Gå til innhold

Svar på jobbsøknader

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest arbeidsledig

Etter intervjuet gikk det tre uker før jeg fikk svar.

Hadde faktisk gitt opp håpet og begynt å se meg om etter noe annet da de plutselig ringte og sa jeg var innstilt som nr. 1.

Dette er i Staten.

Da tar det altså litt tid - godt å høre, da er det kanskje håp likevel... Kan jeg spørre, hvor lang tid tok det fra du fikk svar på søknaden til de kalte deg inn på intervju?

Da tar det altså litt tid - godt å høre, da er det kanskje håp likevel... Kan jeg spørre, hvor lang tid tok det fra du fikk svar på søknaden til de kalte deg inn på intervju?

Det gikk faktisk bare 3 dager fra datoen for søknadsfristen til jeg fikk innkalling til intervju.

Dette varierer veldig. Søkte en gang jobb i staten, fikk ganske raskt innkalling til intervju og brev ca 2 dager etter intervjuet at jeg var innstilt som nr 2. Et annet sted i staten søkte jeg, men hørte ikke noe på ukesvis. Ringte etter en måned eller to og spurte hvordan det gikk med søknaden. Fikk svar at det allerede var ansatt noen. Avslaget fikk jeg vel kanskje etter 4 måneder. Jobber nå i staten som midlertidig ansatt og de siste gangene jeg har blitt ansatt har det alltid vært noe rot med innstillinger og budsjett, så ting har tatt veldig tid.

I privat sektor har jeg også opplevd at ting har gått raskt, eller jeg har ikke hørt noe i det hele tatt....Så jeg har ingen fasitsvar.

Lykke til med jobbsøking!

Annonse

Jeg anbefaler at du melder deg på bemanningsbyrå, selv om du ikke ønsker å jobbe som vikar.

Der får du intervju av en menneskekjenner som vet hva han skal spørre om, og de gjør seg et inntrykk av hva du kan passe til. De fleste vikariater har muligheter til fast ansettelse om de finner riktig person i jobben.

Jeg har forresten opplevd at det har tatt alt fra dager til måneder å få svar. En gang fikk jeg svar om at intervjurunden skulle være ferdig før sommerferien, men det var oktober før det ble intervju. I desember trakk de hele stillingen, pga usikker inntekt i firmaet.

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...