Gå til innhold

Fri fra skolen for å besøke forelder...


Gjest togli

Anbefalte innlegg

''Ikke jeg heller - men det er fordi jeg kun har 2 :P (og det er jeg glad for, min kapasitet strekker ikke lenger). Så lenge man har fått barn, risikerer man uansett når som helst å sitte med hele ansvaret alene...''

Jeg har også 2, men med full jobb, lekser og aktiviteter så holder det i massevis. Jeg tror jeg ville vært en dårligere mor hvis jeg var alene med dem 100 %, jeg har ingen slekt her jeg bor heller, men man greier nok det man må.

Man risikerer vel ikke "når som helst å sitte med hele ansvaret alene" så lenge den andre forelderen er i live da, men skjønner hva du mener.

''Man risikerer vel ikke "når som helst å sitte med hele ansvaret alene" så lenge den andre forelderen er i live da, men skjønner hva du mener.''

Ja, så lenge den andre er i live,- det var det jeg tenkte på. Evt. alvorlig sykdom enten fysisk eller psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 188
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    31

  • frosken

    16

  • Rhea Silvia

    12

  • EnolaGay

    7

''Man risikerer vel ikke "når som helst å sitte med hele ansvaret alene" så lenge den andre forelderen er i live da, men skjønner hva du mener.''

Ja, så lenge den andre er i live,- det var det jeg tenkte på. Evt. alvorlig sykdom enten fysisk eller psykisk.

''Ja, så lenge den andre er i live,- det var det jeg tenkte på. Evt. alvorlig sykdom enten fysisk eller psykisk.''

Ja, jeg har tenkt endel på det, faktisk, at jeg håper vi begge to holder oss friske og raske til barna er voksne og kan stå på egne bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sånn som det er pr idag med en uke hos hver av oss, kjenner jeg på en slags sorg over at jeg kun deler halve barndommen deres.. og den følelsen er ikke god...''

Sånn tenker overhodet ikke jeg. Jeg har mine annenhver uke, men har jo kontakt med dem utenom for det.

''Klart det vil bli tøft og slitsomt, men jeg skal greie det :) Er heldig som har foreldrene mine i nabohuset og to søstre med familier like i nærheten :)''

Jeg er helt overbevist om at du vil greie det. :-)

Man klarer som kjent det man vil :)

Hm... har faktisk slitt litt med tanken på at de ikke bor hos meg på heltid...barndommen går så fort at jeg vil på en måte få med meg ALT før det er for sent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Må man, så man og når man innstiller seg på det så går det greit.''

Ja, men her må hun jo pga. eksen føler det er viktigere for han å flytte, så dette er ikke hennes eller barnas valg en gang. Dermed ville det vært vanskeligere for meg å innstille meg på det.

Hun har jo ikke noe annet valg enn å innstille seg på det, så lenge hun ikke får endret faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke noe annet valg enn å innstille seg på det, så lenge hun ikke får endret faren.

Nettopp. Jeg er forundret over hvor mange her inne som tror at man kan endre andre menneskers tanker/vilje og ønsker ved krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nettopp. Jeg er forundret over hvor mange her inne som tror at man kan endre andre menneskers tanker/vilje og ønsker ved krav.

Nei, det får man ikke gjort. Man kan selvfølgelig forsøke prate den andre til fornuft, men går det, så går det ikke. Da må man bare brette opp armene og forsøke gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det får man ikke gjort. Man kan selvfølgelig forsøke prate den andre til fornuft, men går det, så går det ikke. Da må man bare brette opp armene og forsøke gjøre det beste ut av det.

Man kan sjelden snakke andre voksne mennesker bort fra det de mener og føler. Fornuft er ikke alltid det som gjelder. Man kan nå et punkt hvor man har lyst til og få noe annet ut av livet enn og være "fornuftig."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Man kan sjelden snakke andre voksne mennesker bort fra det de mener og føler. Fornuft er ikke alltid det som gjelder. Man kan nå et punkt hvor man har lyst til og få noe annet ut av livet enn og være "fornuftig."

Jo, men i toglis situasjon ville jeg ha prøvd å få mannen til å la være flytte vekk fra ungene sine, men når det ikke går har hun ikke annet valg enn å innstille seg på det.

Jeg synes det er en veldig arrogant oppførsel av en forelder og ta som en selvfølge at den andre forelderen skal ta ansvaret alene for barna hans. For ikke å snakke om hva han utsetter barna sine for.

Jeg forstår ikke hva slike er laget av rett og slett. Jeg klarer ikke å sette meg inn i følelseslivet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Man kan sjelden snakke andre voksne mennesker bort fra det de mener og føler. Fornuft er ikke alltid det som gjelder. Man kan nå et punkt hvor man har lyst til og få noe annet ut av livet enn og være "fornuftig."

Jo, men i toglis situasjon ville jeg ha prøvd å få mannen til å la være flytte vekk fra ungene sine, men når det ikke går har hun ikke annet valg enn å innstille seg på det.

Jeg synes det er en veldig arrogant oppførsel av en forelder og ta som en selvfølge at den andre forelderen skal ta ansvaret alene for barna hans. For ikke å snakke om hva han utsetter barna sine for.

Jeg forstår ikke hva slike er laget av rett og slett. Jeg klarer ikke å sette meg inn i følelseslivet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...