Gå til innhold

Religion viktigere enn hygiene

Anbefalte innlegg

I Storbritannia er muslimske leger og sykepleiere nå fritatt for plikten til å arbeide med bare armer. Hygienereglene ble innført for å stanse spredningen av dødelige superbakterier på britiske sykehus. Av den grunn ble personalet pålagt pinlig renslighet og bare armer.

Reglene innebærer blant annet å rulle opp ermene til albuene når man vasker hendene og at alle leger skal være bare fra albuen og ned.

Likevel vedtar helseministeren at muslimer skal kunne gå med tildekkede armer. Av religiøse grunner.

Nok en gang signaliserer man at alle regler og alt av prinsipper kan fravikes hvis saken gjelder muslimers tro.

http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/7576357/Muslim-staff-escape-NHS-hygiene-rule.html

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378575-religion-viktigere-enn-hygiene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er nok muslim-hat på nyhetene for tiden, uten at du også skal bidra med din støtte.

Dersom en ikke kan diskutere en del ting uten å bli beskyldt for rasist o.l. tror jeg hatet blir større. Vi må alle kunne være med i en diskusjon om hvordan vi skal ha det i vårt samfunn.

Det må jo kunne være en viktig diskusjon å kunne ta, uten at man nødvendigvis blir beskyldt for islam-hater?

Synes det er viktig å kunne diskutere hvor grensa skal kunne gå i forhold til en del ting.

Svaret var egentlig til Sør.

Dessuten liker jeg Lavkarbo :)

Dersom en ikke kan diskutere en del ting uten å bli beskyldt for rasist o.l. tror jeg hatet blir større. Vi må alle kunne være med i en diskusjon om hvordan vi skal ha det i vårt samfunn.

1) Jeg har ikke anklaget noen for å være rasist.

2) Det er klart at dette handler, for Speers vedkommende, om muslimhat - all den tid det er hundrevis av muslimhattråder fra henne på DOL.

3) Den originale artikkelen, i den sterkt høyreorienterte og innvandrerfiendtlige The Daily Telegraph omhandlet også sikher, men de "glemte" selvsagt Speer å nevnte. Her er det kun muslimer som skal demoniseres og "tas".

4) Poenget var dog at vi har hele media fullt av muslimhat i disse dager, og det er helt unødvendig med mer av det.

5) Det er grenseløst naivt å tro at ikke tusenvis av slike artikler hvor en folkegruppe demonisere ikke er med på å fremavle nye "ABBer".

Annonse

Jeg nekter å tro at disse reglene blir endret uten en grundig vurdering av om hygienen er ivaretatt. At det var andre kriterier den gangen reglene ble satt er helt forståelig og derfor må regler vurderes på nytt. Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan ivareta hygiene med ermer.

Jeg skulle ønske at søndagshelligheten i Norge ble vurdert på nytt pga. endringer i samfunnet. Jeg er ikke muslim, men kristen.

Ferskenblomst

Ser ikke helt problemet, jeg da. De gnir vel ikke genser, jakkeermene ned i pasienters åpne sår e.l. Samtidig bruker jo de fleste hansker. Da reagerer jeg faktisk mer på NORSKE legesekretærer som skal ta blodprøver påført neglelakk og massevis av fingerringer og armbånd. Det er en større smittebombe spør du meg.

Begriper ikke alt snakket om snikislamisering av samfunnet.

Islamiseringen foregår jo helt åpenlyst og utildekket.

"Islamiseringen foregår jo helt åpenlyst og utildekket."

Ja, det gjør den og det er en stor skam at myndighetene tillater det. Hvor naive går det an å bli, liksom?

Jeg blir kvalm og opprørt.

Jeg synes det er nok muslim-hat på nyhetene for tiden, uten at du også skal bidra med din støtte.

''Jeg synes det er nok muslim-hat på nyhetene for tiden, uten at du også skal bidra med din støtte.''

Breivik-hat mener du? Det er vel det det dreier seg mest om i mediene nå. Jeg sier ikke at dette hatet ikke er ham berettiget. Jeg vil bare påpeke en faktafeil i det du skrev om at det var muslim-hat det ble skrevet mest om i nyhetene nå.

Bare for å kverulere altså.

''Jeg synes det er nok muslim-hat på nyhetene for tiden, uten at du også skal bidra med din støtte.''

Breivik-hat mener du? Det er vel det det dreier seg mest om i mediene nå. Jeg sier ikke at dette hatet ikke er ham berettiget. Jeg vil bare påpeke en faktafeil i det du skrev om at det var muslim-hat det ble skrevet mest om i nyhetene nå.

Bare for å kverulere altså.

Nei, det som beskrives side opp og side ned i media er Breiviks irrasjonelle muslimhat, hans "logiske" (i hans hode) konsekvens av det, og deretter folks reaksjon på det han har gjort.

Slike innlegg som Speer fabrikerer er akkurat på linje med tilsvarende "argumenter" mot jøder som ble skrevet for 80 år siden.

Og akkurat like grunnløse og irrelevante nå som da.

Annonse

"Islamiseringen foregår jo helt åpenlyst og utildekket."

Ja, det gjør den og det er en stor skam at myndighetene tillater det. Hvor naive går det an å bli, liksom?

Jeg blir kvalm og opprørt.

Er du for eller mot Menneskerettighetene og den norske Grunnloven?

Er du for eller mot Menneskerettighetene og den norske Grunnloven?

''Er du for eller mot Menneskerettighetene og den norske Grunnloven?''

Jeg regner meg som å være for.

Men jeg er bare ikke interessert i at barnebarna mine må gå i burka når de er skolemodne. Heller ikke at de må leve under andre sharialover. Det skjønner du, kanskje?

''Er du for eller mot Menneskerettighetene og den norske Grunnloven?''

Jeg regner meg som å være for.

Men jeg er bare ikke interessert i at barnebarna mine må gå i burka når de er skolemodne. Heller ikke at de må leve under andre sharialover. Det skjønner du, kanskje?

''Men jeg er bare ikke interessert i at barnebarna mine må gå i burka når de er skolemodne. Heller ikke at de må leve under andre sharialover. Det skjønner du, kanskje?''

At du ikke er interessert i det skjønner jeg, men med mindre du har planer om å flytte til Afghanistan, så er du nok meget trygg.

Og hvis du snakker om noe slikt i Norge så er sjansen for at det skal skje NULL.

Med vennlig hilsen

''Men jeg er bare ikke interessert i at barnebarna mine må gå i burka når de er skolemodne. Heller ikke at de må leve under andre sharialover. Det skjønner du, kanskje?''

At du ikke er interessert i det skjønner jeg, men med mindre du har planer om å flytte til Afghanistan, så er du nok meget trygg.

Og hvis du snakker om noe slikt i Norge så er sjansen for at det skal skje NULL.

Med vennlig hilsen

''Og hvis du snakker om noe slikt i Norge så er sjansen for at det skal skje NULL.''

Jeg håper du har rett i det. Ha en fin kveld! :)

''Og hvis du snakker om noe slikt i Norge så er sjansen for at det skal skje NULL.''

Jeg håper du har rett i det. Ha en fin kveld! :)

De er 2% muslimer i Norge (og det etter 40 år med innvandring).

Kun en liten del av dem vil ha sharia, men selv om plutselig ALLE mente det, så er det fremdeles 98% av befolkningen som er mot det.

Ergo, sjansen er på linje med at marsboere skal innføre mars-lover i Norge.

Med vennlig hilsen, og god kveld!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...