Gå til innhold

Går ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebollafeita

Jeg vet ikke om det er medisinene jeg går på som gjør at jeg ikke går ned i vekt. Men ingen av medisinene jeg går på skal øke matlysta og det gjør de heller ikke. Jeg spiser vel litt variabelt til variable tider, men jeg spiser ikke særlig mye. Jeg trener tre ganger i uka, og går turer innimellom. Hvorfor i all verden går jeg ikke ned i vekt? Er i ferd med å gi opp. Spiser mye fiber og kornprodukter, melkebasert, grovbrød eller knekkebrød, syltetøy noen ganger på skiva, skinke og litt ost. Spiser lite middager. Jeg gjør sikkert mye galt, men hadde trodd at det å spise mindre og trene mer ville få meg ned i vekt. Men neida :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378588-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en slik situasjon kan det være lurt å skrive opp absolutt alt du spiser og drikker i 3-5 dager. Viktig at du får med mengdeangivelser i gram eller dl (ca). Deretter kan du be noen som har god oversikt over hvor mye energi det er i ulike typer matvarer hjelpe deg til å se hvor mange kalorier du får i deg pr døgn (Dette kan du evt. få hjelp til av andre brukere her inne).

Enkelte personer spiser ikke så mye "volummessig", men velger relativt energi-tett mat. Ost kan være et typisk eksempel på dette. I såfall kan løsningen ligge i å bytte ut en del matvarer. Andre spiser større mengder enn de er klar over.

For å se endring på vekten på litt kortere sikt, så må du ha et betydelig lavere inntak enn du forbrenner pr uke. Hvis du kun inntar litt mindre enn du forbrenner, så vil det ofte ta lang tid før resultatene blir merkbare, og da er det lett å gi opp underveis.

I en slik situasjon kan det være lurt å skrive opp absolutt alt du spiser og drikker i 3-5 dager. Viktig at du får med mengdeangivelser i gram eller dl (ca). Deretter kan du be noen som har god oversikt over hvor mye energi det er i ulike typer matvarer hjelpe deg til å se hvor mange kalorier du får i deg pr døgn (Dette kan du evt. få hjelp til av andre brukere her inne).

Enkelte personer spiser ikke så mye "volummessig", men velger relativt energi-tett mat. Ost kan være et typisk eksempel på dette. I såfall kan løsningen ligge i å bytte ut en del matvarer. Andre spiser større mengder enn de er klar over.

For å se endring på vekten på litt kortere sikt, så må du ha et betydelig lavere inntak enn du forbrenner pr uke. Hvis du kun inntar litt mindre enn du forbrenner, så vil det ofte ta lang tid før resultatene blir merkbare, og da er det lett å gi opp underveis.

''Viktig at du får med mengdeangivelser i gram eller dl (ca). Deretter kan du be noen som har god oversikt over hvor mye energi det er i ulike typer matvarer hjelpe deg til å se hvor mange kalorier du får i deg pr døgn (Dette kan du evt. få hjelp til av andre brukere her inne). ''

Denne regner om til det du selv ønsker, fin å bruke for de som enten står fast eller ønsker ned:

www.diett.no

Det høres ut som du får i deg veldig mye karbohydrater. Da kan vekten øke. Hva med å erstatte ett brødmåltid med en salat? (feks salat med kylling eller fisk, agurk, tomat, paprika). Spis også mer grønnsaker, fisk og fugl (eller kjøtt).

Det er også viktig at du heller har oftere men mindre måltider, enn få og store, utover dagen. Da holder du forbrenningen gående.

''Viktig at du får med mengdeangivelser i gram eller dl (ca). Deretter kan du be noen som har god oversikt over hvor mye energi det er i ulike typer matvarer hjelpe deg til å se hvor mange kalorier du får i deg pr døgn (Dette kan du evt. få hjelp til av andre brukere her inne). ''

Denne regner om til det du selv ønsker, fin å bruke for de som enten står fast eller ønsker ned:

www.diett.no

Jeg er klar over at det finnes flere slike kalkulatorer på nett. Tror allikevel at det for mange vil fungere bedre å være i dialog med andre om hvilke endringer som kan gjøres enn å bare holde på alene .-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...