Gå til innhold

Syng «Barn av regnbuen» utenfor Tinghuset


Sør

Anbefalte innlegg

Hvis folk syns det er meningsfult, må de jo bare gjøre det, men jeg tror ikke det kommer til å endre meningene til Breivik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • XbellaX

    34

  • Elis31

    7

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Han og hans meningsfeller vil sannsynligvis tolke det som en protest mot meningene mer enn handlingene.

Hva er galt med å protestere mot meningene OG handlingene? I dette tilfellet er de jo sammenfallende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Nei, det er å ta avstand fra det ABB står for.

Hvis du leser linken (innlegget nederst) så ser du også at de skriver at de kan trekke ned mot Youngstorget hvis politiet mener det kan forstyrre rettssaken.

Jeg mener det blir et sirkus alikevel, selv om de trekker ned.

Og ABB kommer til å kose seg ifh oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

En banslig ide.

Akkurat det tenkte jeg og. Kjenner jeg blir litt flau over ideen- Men jeg turde ikke skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hva er galt med å protestere mot meningene OG handlingene? I dette tilfellet er de jo sammenfallende.

Med vennlig hilsen

I Breiviks hode vil han bare få enda mer rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er jo å markere at man tar avstand fra ABB''

Det er da ikke mange som ikke gjør det. Så det burde det egentlig ikke være nødvendig å markere.

Det er det - men hvor klar er han over det selv? Han får vel ikke lese aviser etc - men han får tydeligvis lov å brevveksle med meningsfeller fra fengselet. Da kan det faktisk være greit å irritere ham litt ved å markere avsky også utenfor retten. Jeg ser kun positive sider ved det - hva er evt negativt ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Breiviks hode vil han bare få enda mer rett.

Dette handler da ikke om hva ABB måtte tenke, men å markere hvordan vi, som et samfunn, står opp mot folk som ABB.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk syns det er meningsfult, må de jo bare gjøre det, men jeg tror ikke det kommer til å endre meningene til Breivik.

Det gjør det garantert ikke - men poenget er vel å irritere ham, samt fortsette å vise samhold (på samme måten som rosetogene rundt om i landet i etterkant av terroraksjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det - men hvor klar er han over det selv? Han får vel ikke lese aviser etc - men han får tydeligvis lov å brevveksle med meningsfeller fra fengselet. Da kan det faktisk være greit å irritere ham litt ved å markere avsky også utenfor retten. Jeg ser kun positive sider ved det - hva er evt negativt ved det?

Hei,

Jo, etter det jeg vet har han fri tilgang til aviser, og har faktisk hatt det siden brev og besøksforbud ble opphevet for mange måneder siden.

Det jeg tenker på er at dette er en fin måte å markere hvordan samfunnet er bedre enn ham, ved at vi synger i stedet for å skyte ham. Jeg tenker på det som noe som sier noe om samfunnet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Dette handler da ikke om hva ABB måtte tenke, men å markere hvordan vi, som et samfunn, står opp mot folk som ABB.

Med vennlig hilsen

Hvor lenge skal vi holde på å markere, markere og markere?

Er det ikke snart nok markering nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det - men hvor klar er han over det selv? Han får vel ikke lese aviser etc - men han får tydeligvis lov å brevveksle med meningsfeller fra fengselet. Da kan det faktisk være greit å irritere ham litt ved å markere avsky også utenfor retten. Jeg ser kun positive sider ved det - hva er evt negativt ved det?

Han får lese aviser.

Men han har ikke internettilgang. -og de sensurerer brevene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal vi holde på å markere, markere og markere?

Er det ikke snart nok markering nå?

Vi markerer fremdeles 2. VK og Holocaust hvert år.

Det har ikke vært ett år siden 22/7.

Denne markeringen er dog i forbindelse med rettssaken, og den begynte for 5 dager siden, og er ikke ferdig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Hvor lenge skal vi holde på å markere, markere og markere?

Er det ikke snart nok markering nå?

Gud så enig med deg. Igjen.

Og denne markeringen vil generere fler markeringer, over hele landet.

Jeg synes tanken med å tie ABB ihjel er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg og.

Jeg er, som de sier i Danmark, "hamrende, bedøvende kold i røven" om hva ABB mener. Det er jo ikke for ham.

ABB vil nok sitte innesperret resten av livet, også selv om han hadde "omvendt" seg i retten på mandag. Det handler ikke om hva han mener, men å vise hvordan vi (som et samfunn) reagerer på slike uhyrligheter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så enig med deg. Igjen.

Og denne markeringen vil generere fler markeringer, over hele landet.

Jeg synes tanken med å tie ABB ihjel er god.

Som sagt, det handler om samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Vi markerer fremdeles 2. VK og Holocaust hvert år.

Det har ikke vært ett år siden 22/7.

Denne markeringen er dog i forbindelse med rettssaken, og den begynte for 5 dager siden, og er ikke ferdig enda.

Bare si det som det er. Du ønsker å provosere. Hva skal det være godt for ? Tror du hans meningsfeller vil skifte mening pga av den sangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si det som det er. Du ønsker å provosere. Hva skal det være godt for ? Tror du hans meningsfeller vil skifte mening pga av den sangen?

''Bare si det som det er. Du ønsker å provosere. Hva skal det være godt for ? Tror du hans meningsfeller vil skifte mening pga av den sangen?''

Jeg har allerede skrevet flere ganger at dette er for å vise hvordan samfunnet reagerer.

Hvis du finner denne barnesangen provoserende så sier det nok mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...