Gå til innhold

Syng «Barn av regnbuen» utenfor Tinghuset


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest horitit

Du klarer ikke forklare hva du mener er dumt med det?

Massesuggesjon, indoktrinering og propaganda burde man forstå dumskapen av å ukritisk falle for, bli en del av. Tenke sjæl er forøvrig en fin ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • XbellaX

    34

  • Elis31

    7

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Du klarer ikke forklare hva du mener er dumt med det?

Nasjonen har allerede demonstrert samlet og unisont mot breiviks ugjerninger i form av rosetog over hele landet i sommer.

Den gaulinga det nå opfordres til har utelukkende en misjon: Å splitte befolkningen og å innkassere politisk gevinst på en tragedie. Innvadring og multikultur har lenge vært, er, og vil i fremtiden forbli et kontroversielt emne hvor det hersker stor uenighet hos befolkningen, helt uavhengig av denne morderen.

Ikke særlig rart at dols notoriske venstreekstremist, oppvigler og provokatør støtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.

''Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"''

Det handler ikke om ABB (altså, det gjøres ikke for ABB), men nettopp for å vise at "vi ikke er som dem".

Jeg er hamrende bedøvende likeglad med hva han har fantasert om. Jeg bryr meg om de pårørende, samfunnet og hvordan vi kan forhindre at det skjer igjen.

''Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.''

Mener du vi burde ha "tiet ihjel" 9/11 også? Latt folk drepe hundrevis av mennesker, eller tusenvis, og ignorert det?

''I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.''

Nei, det er selvsagt slettes ikke tilfeldig, like lite som det er "tilfeldig" at nynazister hater jøder. Det er skremmende mange med hans holdninger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massesuggesjon, indoktrinering og propaganda burde man forstå dumskapen av å ukritisk falle for, bli en del av. Tenke sjæl er forøvrig en fin ting.

''Tenke sjæl er forøvrig en fin ting.''

Å vise respekt er forøvrig en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''EDL tar som alle andre vettuge mennesker skarp avstand fra Breiviks ugjerninger''

''“We share some of his opinions, and his fear, but not what he did in Norway 22 July. I do not think he is insane. I think that his approach was insane…Breivik dared to come forward with his opinions, and was tough, in some regards. People need to understand that Breivik is not alone in these feelings.”'' Lederen av EDL.

Yepp, som jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonen har allerede demonstrert samlet og unisont mot breiviks ugjerninger i form av rosetog over hele landet i sommer.

Den gaulinga det nå opfordres til har utelukkende en misjon: Å splitte befolkningen og å innkassere politisk gevinst på en tragedie. Innvadring og multikultur har lenge vært, er, og vil i fremtiden forbli et kontroversielt emne hvor det hersker stor uenighet hos befolkningen, helt uavhengig av denne morderen.

Ikke særlig rart at dols notoriske venstreekstremist, oppvigler og provokatør støtter dette.

Hvorfor kaller du det gauling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest horitit

''Tenke sjæl er forøvrig en fin ting.''

Å vise respekt er forøvrig en annen.

Tenke sjæl var satt i sammenheng med det jeg skrev og ikke noe jeg skrev i disrespect av deg om du tolket det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.

''Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.''

Du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, som jeg skrev.

Jeg trodde du mente de tok sterkt avstand fra hans meninger, beklager. Hans gjerninger tar de, heldigvis, avstand fra, men det er ille nok at de deler hans meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''EDL tar som alle andre vettuge mennesker skarp avstand fra Breiviks ugjerninger''

''“We share some of his opinions, and his fear, but not what he did in Norway 22 July. I do not think he is insane. I think that his approach was insane…Breivik dared to come forward with his opinions, and was tough, in some regards. People need to understand that Breivik is not alone in these feelings.”'' Lederen av EDL.

Han går faktisk enda lengre, og sier at ABB skriver "sannheten":

''Likevel skryter han av bøkene og bloggene som utgjør store deler av Breiviks manifest.

- De bloggene er fulle av fakta. Du kan ikke kjefte på folk fordi de forteller sannheten. Det kan hende sannheten svir, men den er fortsatt sannheten. Jeg leser de bloggene selv - de inneholder fakta om islam.''

http://www.dagbladet.no/2012/04/07/nyheter/english_defence_league/utenriks/tommy_robinson/anders_behring_breivik/20702927/

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hvorfor kaller du det gauling?

''Hvorfor kaller du det gauling?''

Slike allsanger av amatører pleier lyde mer som gauling enn sang.

Mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg trodde du mente de tok sterkt avstand fra hans meninger, beklager. Hans gjerninger tar de, heldigvis, avstand fra, men det er ille nok at de deler hans meninger.

Igjen: Det er sine UGJERNINGER han er tiltalt for og bare dem. Men det er kanskje for vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor kaller du det gauling?''

Slike allsanger av amatører pleier lyde mer som gauling enn sang.

Mer du lurte på?

''Slike allsanger av amatører pleier lyde mer som gauling enn sang.'' Fullstendig uavhengig om det låter som Tjorven på syre eller Sølvguttene, det er fullt mulig å vise litt respekt.

''Mer du lurte på?'' Meget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.''

Du har helt rett.

Nuvel, mange av de etterlatte er uenig med det, og ønsker en ordentlig og offentlig rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Han går faktisk enda lengre, og sier at ABB skriver "sannheten":

''Likevel skryter han av bøkene og bloggene som utgjør store deler av Breiviks manifest.

- De bloggene er fulle av fakta. Du kan ikke kjefte på folk fordi de forteller sannheten. Det kan hende sannheten svir, men den er fortsatt sannheten. Jeg leser de bloggene selv - de inneholder fakta om islam.''

http://www.dagbladet.no/2012/04/07/nyheter/english_defence_league/utenriks/tommy_robinson/anders_behring_breivik/20702927/

Med vennlig hilsen

Og igjen er du ute etter å demonstrere din dumskap, og din hang til å kriminalisere meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Det er sine UGJERNINGER han er tiltalt for og bare dem. Men det er kanskje for vanskelig å skjønne?

''Igjen: Det er sine UGJERNINGER han er tiltalt for og bare dem. Men det er kanskje for vanskelig å skjønne?''

Hvorfor så aggressiv? Ja det er handlingene han står tiltalt for. Disse handlingene stammer fra skremmede meninger og synspunkter som blant annet EDL støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.

Det er blitt alt annet enn et siruks, i mine øyne. Det er blitt en ryddig (foreløpig) og verdig rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Slike allsanger av amatører pleier lyde mer som gauling enn sang.'' Fullstendig uavhengig om det låter som Tjorven på syre eller Sølvguttene, det er fullt mulig å vise litt respekt.

''Mer du lurte på?'' Meget.

''det er fullt mulig å vise litt respekt.''

Nei, som jeg har gjort tydelig oppmerksom på har jeg ingen respekt for folk som kynisk utnytter muligheten til å samle billige politiske poenger og skape splid i en befolkninge som bør stå samlet mot breviks perverse handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sylskarp

''Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"''

Det handler ikke om ABB (altså, det gjøres ikke for ABB), men nettopp for å vise at "vi ikke er som dem".

Jeg er hamrende bedøvende likeglad med hva han har fantasert om. Jeg bryr meg om de pårørende, samfunnet og hvordan vi kan forhindre at det skjer igjen.

''Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.''

Mener du vi burde ha "tiet ihjel" 9/11 også? Latt folk drepe hundrevis av mennesker, eller tusenvis, og ignorert det?

''I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.''

Nei, det er selvsagt slettes ikke tilfeldig, like lite som det er "tilfeldig" at nynazister hater jøder. Det er skremmende mange med hans holdninger.

Med vennlig hilsen

''Det handler ikke om ABB (altså, det gjøres ikke for ABB), men nettopp for å vise at "vi ikke er som dem".''

Hvorfor skal vi ha noe behov for å vise det?

''Jeg er hamrende bedøvende likeglad med hva han har fantasert om. Jeg bryr meg om de pårørende, samfunnet og hvordan vi kan forhindre at det skjer igjen.''

De pårørende hadde kanskje hatt det like ille om ikke hele Norge hadde engasjert seg i sorgen deres, de har mennesker rundt seg også og jeg tipper det er deres støtte som har mest å si. Samfunnet, og det å forhindre at det skjer igjen, kan vi slå er større slag for ved å TIE. Hvem vil gjøre som ABB hvis de hadde sett at det IKKE hadde gitt dem en offentlig talerstol, null oppmerksomhet, annet enn et iskaldt signal om at de er patetiske?

''Nei, det er selvsagt slettes ikke tilfeldig, like lite som det er "tilfeldig" at nynazister hater jøder. Det er skremmende mange med hans holdninger.''

I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sylskarp

Det er blitt alt annet enn et siruks, i mine øyne. Det er blitt en ryddig (foreløpig) og verdig rettssak.

Ja, selve rettssaken, men media? Sirkus.

Om det sitter noen tikkende bomber der ute nå, så blir de ihvertfall trigget av tanken på all oppmerksomheten de kommer til å få hvis de gjør noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...