Gå til innhold

Syng «Barn av regnbuen» utenfor Tinghuset


Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • XbellaX

    34

  • Elis31

    7

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

''Bare si det som det er. Du ønsker å provosere. Hva skal det være godt for ? Tror du hans meningsfeller vil skifte mening pga av den sangen?''

Jeg har allerede skrevet flere ganger at dette er for å vise hvordan samfunnet reagerer.

Hvis du finner denne barnesangen provoserende så sier det nok mer om deg enn om meg.

''Jeg har allerede skrevet flere ganger at dette er for å vise hvordan samfunnet reagerer''

Det har vi da allerede vist. Fengselsstraffen vil vise det ytteligere.

''Hvis du finner denne barnesangen provoserende så sier det nok mer om deg enn om meg''

Nå snakket jeg om ABB`s meningsfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har allerede skrevet flere ganger at dette er for å vise hvordan samfunnet reagerer''

Det har vi da allerede vist. Fengselsstraffen vil vise det ytteligere.

''Hvis du finner denne barnesangen provoserende så sier det nok mer om deg enn om meg''

Nå snakket jeg om ABB`s meningsfeller.

Så hva er det da du kverulerer sånn om?

Plager det deg hvis noen vil synge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som de sier i Danmark, "hamrende, bedøvende kold i røven" om hva ABB mener. Det er jo ikke for ham.

ABB vil nok sitte innesperret resten av livet, også selv om han hadde "omvendt" seg i retten på mandag. Det handler ikke om hva han mener, men å vise hvordan vi (som et samfunn) reagerer på slike uhyrligheter.

Med vennlig hilsen

Og jeg mener fortsatt at det blir pinlig. Det er som når man går i fakkeltog fordi katta til tanta til fetteren til en Kåre kjenner, ble overkjørt av en som før var medlem av FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tanken er god på samme tid forstår jeg de som reagerer på dette. Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Så hva er det da du kverulerer sånn om?

Plager det deg hvis noen vil synge?

''Så hva er det da du kverulerer sånn om?''

Kverulerer jeg? Jeg sa vel bare at jeg synes markeringen er barnslig. Du svarte meg og jeg svarte deg, så jeg kan vel ikke se at den ene kverulerer noe mer enn den andre.

''Plager det deg hvis noen vil synge?''

Merkelig spørsmål. Hvorfor skulle det plage meg? Selvsagt plager det ikke meg og jeg synes du må gjøre det du har lyst til.

For min egen del jobber jeg og har ikke tenkt å skulle jobben for å synge en sang. Jeg synes jeg markerer best ved å leve som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg synes tanken er god på samme tid forstår jeg de som reagerer på dette. Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er.

''Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er''

Helt enig og det skulle ikke forbause meg, (skrudd som han er) at han ser det som en begynnelse på den krigen han mener han har startet og det vil han like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tanken er god på samme tid forstår jeg de som reagerer på dette. Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er.

Jeg tenker at det er to poeng:

1) Det er veldig sterkt å "møte" en slik uendelig grusom handling med sang. Mord og sang er gjerne diametalt motsatt. Det står også i veldig kontrast med andre land, hvor man f. eks. har lynsjemobber utenfor rettssaker som dette. (Bare se på Storbritannia.) Dette mener jeg er hovedpoenget.

2) Det er sterkt med en barnesang, og særlig en som er så inkluderende. Det er å ta avstand både fra handlingene og meningene hans (selv om dette ikke er årsaken).

Folk under skriver "tror du at du kan omvende ham?", og det tror jeg selvsagt ikke. Ikke "bryr jeg meg" heller, for hva han mener er nå irrelevant. Det som er viktig er helt andre ting enn hans meninger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at det blir pinlig. Det er som når man går i fakkeltog fordi katta til tanta til fetteren til en Kåre kjenner, ble overkjørt av en som før var medlem av FrP.

Nuvel, jeg tror de eneste fakkeltogene jeg har gått i er for å markere Krystallnatten (da nazistene kom for å ta jødene), og verken det eller ABBs handlinger kan sammenlignes med overkjørte katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er to poeng:

1) Det er veldig sterkt å "møte" en slik uendelig grusom handling med sang. Mord og sang er gjerne diametalt motsatt. Det står også i veldig kontrast med andre land, hvor man f. eks. har lynsjemobber utenfor rettssaker som dette. (Bare se på Storbritannia.) Dette mener jeg er hovedpoenget.

2) Det er sterkt med en barnesang, og særlig en som er så inkluderende. Det er å ta avstand både fra handlingene og meningene hans (selv om dette ikke er årsaken).

Folk under skriver "tror du at du kan omvende ham?", og det tror jeg selvsagt ikke. Ikke "bryr jeg meg" heller, for hva han mener er nå irrelevant. Det som er viktig er helt andre ting enn hans meninger.

Med vennlig hilsen

''1) Det er veldig sterkt å "møte" en slik uendelig grusom handling med sang. Mord og sang er gjerne diametalt motsatt. Det står også i veldig kontrast med andre land, hvor man f. eks. har lynsjemobber utenfor rettssaker som dette. (Bare se på Storbritannia.) Dette mener jeg er hovedpoenget.''

Det er sterkt med barnesanger som en slags "protest", problemet blir at vi gjør ordene hans enda sterkere ved å markere dette. Hans meninger er kun så sterke som vi gir dem lov til å være, ved å føle behovet for å demonstrere gir vi ham makt, på nytt. Dessverre.

''2) Det er sterkt med en barnesang, og særlig en som er så inkluderende. Det er å ta avstand både fra handlingene og meningene hans (selv om dette ikke er årsaken).'' Jeg synes sangen er helt nydelig men jeg føler Norge, og resten av verden, tok avstand i rosetoget. Vi trenger ikke demonstrere hver gang ABB sier noe, hvorfor i alle dager gir vi ham så mye makt at vi føler det er nødvendig å gå i tog hver gang han sier noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er''

Helt enig og det skulle ikke forbause meg, (skrudd som han er) at han ser det som en begynnelse på den krigen han mener han har startet og det vil han like.

Presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1) Det er veldig sterkt å "møte" en slik uendelig grusom handling med sang. Mord og sang er gjerne diametalt motsatt. Det står også i veldig kontrast med andre land, hvor man f. eks. har lynsjemobber utenfor rettssaker som dette. (Bare se på Storbritannia.) Dette mener jeg er hovedpoenget.''

Det er sterkt med barnesanger som en slags "protest", problemet blir at vi gjør ordene hans enda sterkere ved å markere dette. Hans meninger er kun så sterke som vi gir dem lov til å være, ved å føle behovet for å demonstrere gir vi ham makt, på nytt. Dessverre.

''2) Det er sterkt med en barnesang, og særlig en som er så inkluderende. Det er å ta avstand både fra handlingene og meningene hans (selv om dette ikke er årsaken).'' Jeg synes sangen er helt nydelig men jeg føler Norge, og resten av verden, tok avstand i rosetoget. Vi trenger ikke demonstrere hver gang ABB sier noe, hvorfor i alle dager gir vi ham så mye makt at vi føler det er nødvendig å gå i tog hver gang han sier noe.

Men jeg tenker også at det kan bli sett på internationalt TV, og da vil kontrasten på "vår" reaksjon mot terroren stå veldig i kontrast med hvordan reaksjonene ofte er i mange andre land.

Det er dog ikke en "big deal" for meg - jeg synes bare idéen var morsom og passende, og "different".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, etter det jeg vet har han fri tilgang til aviser, og har faktisk hatt det siden brev og besøksforbud ble opphevet for mange måneder siden.

Det jeg tenker på er at dette er en fin måte å markere hvordan samfunnet er bedre enn ham, ved at vi synger i stedet for å skyte ham. Jeg tenker på det som noe som sier noe om samfunnet.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig!

Ok ang aviser.... trodde kanskje man ikke fikk lese disse før en rettsak var over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får lese aviser.

Men han har ikke internettilgang. -og de sensurerer brevene hans.

Ok!

Skulle likt å vite hvordan de sensurerer brev fra hans meningsfeller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker også at det kan bli sett på internationalt TV, og da vil kontrasten på "vår" reaksjon mot terroren stå veldig i kontrast med hvordan reaksjonene ofte er i mange andre land.

Det er dog ikke en "big deal" for meg - jeg synes bare idéen var morsom og passende, og "different".

Med vennlig hilsen

''Men jeg tenker også at det kan bli sett på internationalt TV, og da vil kontrasten på "vår" reaksjon mot terroren stå veldig i kontrast med hvordan reaksjonene ofte er i mange andre land.''

Den ser jeg. Men det som har vekket oppsikt i flere land er at han i det hele tatt får en fair trial. Han har dyktige forsvarsadvokater som gjør en glimrende jobb, han skal ha samme behandling som alle andre. Det i seg selv er noe som gjør meg svært stolt over dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tanken er god på samme tid forstår jeg de som reagerer på dette. Ved å være med på en slik "demonstrasjon" gjør vi ABB`s ord viktige og sterke, er det egentlig det vi ønsker. Han leser aviser, for en glede han vil ha dersom han ser at landet hans tropper sammen en demonstrasjon pga noen setninger i retten(jeg forstår at dette går dypere men likevel), han vil trolig oppleve å få bekreftelse på at han har makt. Skal vi demonstrere for hver gang han mener noe om vår kultur og arv? Ikke misforstå, jeg synes tanken er både rørende og fin jeg er bare usikker på hvor heldig det er.

Jeg tror ikke ABB vil like det. Hadde jeg hatt mulighet til å være der på torsdag hadde jeg vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1) Det er veldig sterkt å "møte" en slik uendelig grusom handling med sang. Mord og sang er gjerne diametalt motsatt. Det står også i veldig kontrast med andre land, hvor man f. eks. har lynsjemobber utenfor rettssaker som dette. (Bare se på Storbritannia.) Dette mener jeg er hovedpoenget.''

Det er sterkt med barnesanger som en slags "protest", problemet blir at vi gjør ordene hans enda sterkere ved å markere dette. Hans meninger er kun så sterke som vi gir dem lov til å være, ved å føle behovet for å demonstrere gir vi ham makt, på nytt. Dessverre.

''2) Det er sterkt med en barnesang, og særlig en som er så inkluderende. Det er å ta avstand både fra handlingene og meningene hans (selv om dette ikke er årsaken).'' Jeg synes sangen er helt nydelig men jeg føler Norge, og resten av verden, tok avstand i rosetoget. Vi trenger ikke demonstrere hver gang ABB sier noe, hvorfor i alle dager gir vi ham så mye makt at vi føler det er nødvendig å gå i tog hver gang han sier noe.

Jeg er helt uenig med deg i at vi gjør hans meninger sterkere. Vi som en nasjon blir sterkere ved å protestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke ABB vil like det. Hadde jeg hatt mulighet til å være der på torsdag hadde jeg vært der.

Men hvorfor må vi gjøre dette fordi han ikke liker det? Hvorfor gir vi hans meninger og ord så enormt mye makt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som de sier i Danmark, "hamrende, bedøvende kold i røven" om hva ABB mener. Det er jo ikke for ham.

ABB vil nok sitte innesperret resten av livet, også selv om han hadde "omvendt" seg i retten på mandag. Det handler ikke om hva han mener, men å vise hvordan vi (som et samfunn) reagerer på slike uhyrligheter.

Med vennlig hilsen

''ABB vil nok sitte innesperret resten av livet, også selv om han hadde "omvendt" seg i retten på mandag. Det handler ikke om hva han mener, men å vise hvordan vi (som et samfunn) reagerer på slike uhyrlighete''

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg i at vi gjør hans meninger sterkere. Vi som en nasjon blir sterkere ved å protestere.

''Jeg er helt uenig med deg i at vi gjør hans meninger sterkere. Vi som en nasjon blir sterkere ved å protestere.''

Vi er en sterk nasjon, hvorfor føler vi behovet for å vise det og demonstrere hver gang han sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...