Gå til innhold

Syng «Barn av regnbuen» utenfor Tinghuset


Sør

Anbefalte innlegg

Men hvorfor må vi gjøre dette fordi han ikke liker det? Hvorfor gir vi hans meninger og ord så enormt mye makt?

Vi gir ham da ikke makt ved å ta avstand fra slikt?

Det som har skjedd er alt for stort til at det bare "går vekk" hvis man ignorerer det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • XbellaX

    34

  • Elis31

    7

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Dette handler da ikke om hva ABB måtte tenke, men å markere hvordan vi, som et samfunn, står opp mot folk som ABB.

Med vennlig hilsen

Ja og dessverre viser det seg jo at han har støtte utrolig nok fra flere. Derfor er det viktig å markere hva vi står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er helt uenig med deg i at vi gjør hans meninger sterkere. Vi som en nasjon blir sterkere ved å protestere.''

Vi er en sterk nasjon, hvorfor føler vi behovet for å vise det og demonstrere hver gang han sier noe?

"hver gang"?

Det handler om å gjøre det én gang.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er helt uenig med deg i at vi gjør hans meninger sterkere. Vi som en nasjon blir sterkere ved å protestere.''

Vi er en sterk nasjon, hvorfor føler vi behovet for å vise det og demonstrere hver gang han sier noe?

Fordi det er en flott måte å ta sangen og meningen bak denne tilbake på. Vi må ikke proteserte hver gang han sier noe. Men jeg synes denne ideen var veldig god. Jeg begynte omentrent å grine når jeg leste om det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må vi gjøre dette fordi han ikke liker det? Hvorfor gir vi hans meninger og ord så enormt mye makt?

Jeg tror også at de pårørende vil føle det som en god støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg tenker også at det kan bli sett på internationalt TV, og da vil kontrasten på "vår" reaksjon mot terroren stå veldig i kontrast med hvordan reaksjonene ofte er i mange andre land.''

Den ser jeg. Men det som har vekket oppsikt i flere land er at han i det hele tatt får en fair trial. Han har dyktige forsvarsadvokater som gjør en glimrende jobb, han skal ha samme behandling som alle andre. Det i seg selv er noe som gjør meg svært stolt over dette landet.

Ja, jeg er også virkelig stolt over hvordan dette har foregått og foregår. Det er veldig fint at det skjer på en så sivilisert måte.

Oppsiktsvekkende, faktisk.

Og det har de skrevet om i mange land, inkl. New York Times.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si det som det er. Du ønsker å provosere. Hva skal det være godt for ? Tror du hans meningsfeller vil skifte mening pga av den sangen?

Jeg tror kanksje vi som ønsker å være der, på den måten ønsker å vise våre meninger. Det er nesten viktigere enn hva ABB og hans meningsfeller måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ham da ikke makt ved å ta avstand fra slikt?

Det som har skjedd er alt for stort til at det bare "går vekk" hvis man ignorerer det.

Med vennlig hilsen

''Vi gir ham da ikke makt ved å ta avstand fra slikt?'' Jo, ved å ta fatt i denne sangen er jeg redd det blir slik. Vi tar avstand, "hele" Norge tar avstand, jeg skjønner bare ikke hvorfor vi har et behov for å vise det i markeringer etter markeringer.

''Det som har skjedd er alt for stort til at det bare "går vekk" hvis man ignorerer det.'' Det kommer aldri til å gå bort, det er heller ikke poenget. Poenget er at jeg ikke helt forstår hvorfor vi må demonstrere hver gang ABB sier noe som rører ved vår kultur/arv/menneskesyn/osv/osv, vi har 9 uker igjen av rettssaken og det kommer til å komme langt mer mange føler behov for å demonstrere mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og dessverre viser det seg jo at han har støtte utrolig nok fra flere. Derfor er det viktig å markere hva vi står for.

Nettopp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en flott måte å ta sangen og meningen bak denne tilbake på. Vi må ikke proteserte hver gang han sier noe. Men jeg synes denne ideen var veldig god. Jeg begynte omentrent å grine når jeg leste om det faktisk.

''Fordi det er en flott måte å ta sangen og meningen bak denne tilbake på. ''

Når du føler behovet for å "ta noe tilbake" har du også i samme øyeblikk erkjent at noe har blitt tatt fra deg. Du har mao gitt ham makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!

Ok ang aviser.... trodde kanskje man ikke fikk lese disse før en rettsak var over...

Hei,

Nei, han har jo rett på et "fullt forsvar", og folk påpeker jo at han endrer forsvaret og væremåten sin, avhengig av hva avisene skriver om ham. Så hvis de skriver han er "følelsesløs" en dag, så viser han følelser den neste.

På en måte er det greit for folk å vite hvor mye skuespill dette er, fordi da vet de at (i tillegg til alt det andre) så er han "skuespiller" og manipulator, og endrer seg slik at han tror det han sier passer best med den som lytter på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hver gang"?

Det handler om å gjøre det én gang.

;-)

Med vennlig hilsen

Nei, overhodet ikke. Det er markeringer på markeringer ang 22 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også virkelig stolt over hvordan dette har foregått og foregår. Det er veldig fint at det skjer på en så sivilisert måte.

Oppsiktsvekkende, faktisk.

Og det har de skrevet om i mange land, inkl. New York Times.

Med vennlig hilsen

Ikke sant, det er fantastisk å lese, virkelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Fordi det er en flott måte å ta sangen og meningen bak denne tilbake på. ''

Når du føler behovet for å "ta noe tilbake" har du også i samme øyeblikk erkjent at noe har blitt tatt fra deg. Du har mao gitt ham makt.

Han og hans meningsfeller HAR makt. Dessverre.

Denne gjengen er løs i Brighton i Storbritannia i dag. EDL mener ABB skriver "Sannheten":

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Breiviks-hatbudskap-gjaller-i-gatene-i-England-6811884.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Det er markeringer på markeringer ang 22 juli.

Jo, men dette handlet om noe annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Men jeg tenker også at det kan bli sett på internationalt TV, og da vil kontrasten på "vår" reaksjon mot terroren stå veldig i kontrast med hvordan reaksjonene ofte er i mange andre land.

Det er dog ikke en "big deal" for meg - jeg synes bare idéen var morsom og passende, og "different".

Med vennlig hilsen

Ja, det er litt sånn "så flinke vi er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og hans meningsfeller HAR makt. Dessverre.

Denne gjengen er løs i Brighton i Storbritannia i dag. EDL mener ABB skriver "Sannheten":

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Breiviks-hatbudskap-gjaller-i-gatene-i-England-6811884.html

Med vennlig hilsen

Så absolutt, der er jo flere som hyller ABB`s synspunkter, virkelig skremmende. Men det kan bli herrens mye å gå i tog for i og med at det er 9 uker igjen av denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt, der er jo flere som hyller ABB`s synspunkter, virkelig skremmende. Men det kan bli herrens mye å gå i tog for i og med at det er 9 uker igjen av denne saken.

Etter 9 uker er de vel kommet ca til Lofoten?

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men dette handlet om noe annet.

Med vennlig hilsen

Nja, ikke så sikker. Men uansett, som sagt tidligere, jeg har full respekt for de som ønsker å stille, jeg forstår hvorfor noen føler for dette jeg er bare usikker på om det er heldig å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...