Gå til innhold

Syng «Barn av regnbuen» utenfor Tinghuset


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

''Igjen: Det er sine UGJERNINGER han er tiltalt for og bare dem. Men det er kanskje for vanskelig å skjønne?''

Hvorfor så aggressiv? Ja det er handlingene han står tiltalt for. Disse handlingene stammer fra skremmede meninger og synspunkter som blant annet EDL støtter.

''Ja det er handlingene han står tiltalt for.''

PHU endelig. Den satt langt inne.

Så konsenter deg om dem, og la folk ha sine meninger om hva som helst annet i fred, herunder den barbariske politiske retningen islamisme som står bak 50 av de 51 mest blodige terrorangrep i verden de siste 11 åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • XbellaX

    34

  • Elis31

    7

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

''Det handler ikke om ABB (altså, det gjøres ikke for ABB), men nettopp for å vise at "vi ikke er som dem".''

Hvorfor skal vi ha noe behov for å vise det?

''Jeg er hamrende bedøvende likeglad med hva han har fantasert om. Jeg bryr meg om de pårørende, samfunnet og hvordan vi kan forhindre at det skjer igjen.''

De pårørende hadde kanskje hatt det like ille om ikke hele Norge hadde engasjert seg i sorgen deres, de har mennesker rundt seg også og jeg tipper det er deres støtte som har mest å si. Samfunnet, og det å forhindre at det skjer igjen, kan vi slå er større slag for ved å TIE. Hvem vil gjøre som ABB hvis de hadde sett at det IKKE hadde gitt dem en offentlig talerstol, null oppmerksomhet, annet enn et iskaldt signal om at de er patetiske?

''Nei, det er selvsagt slettes ikke tilfeldig, like lite som det er "tilfeldig" at nynazister hater jøder. Det er skremmende mange med hans holdninger.''

I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.

''I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.''

Du har et poeng men på samme tid, spiller det noen rolle? Det ville vært like ille om det gjaldt homofile eller andre grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selve rettssaken, men media? Sirkus.

Om det sitter noen tikkende bomber der ute nå, så blir de ihvertfall trigget av tanken på all oppmerksomheten de kommer til å få hvis de gjør noe slikt.

''Ja, selve rettssaken, men media? Sirkus.

Om det sitter noen tikkende bomber der ute nå, så blir de ihvertfall trigget av tanken på all oppmerksomheten de kommer til å få hvis de gjør noe slikt.''

Media tar av, uten tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja det er handlingene han står tiltalt for.''

PHU endelig. Den satt langt inne.

Så konsenter deg om dem, og la folk ha sine meninger om hva som helst annet i fred, herunder den barbariske politiske retningen islamisme som står bak 50 av de 51 mest blodige terrorangrep i verden de siste 11 åra.

''PHU endelig. Den satt langt inne.''

Jeg kunne sikkert diskutert dette med deg men jeg mister fullstendig lysten når du ikke klarer å diskutere saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''PHU endelig. Den satt langt inne.''

Jeg kunne sikkert diskutert dette med deg men jeg mister fullstendig lysten når du ikke klarer å diskutere saklig.

''Jeg kunne sikkert diskutert dette med deg''

Tror jeg neppe. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kunne sikkert diskutert dette med deg''

Tror jeg neppe. God natt.

''Tror jeg neppe. God natt.''

Du kunne til og med risikert å lære noe nytt. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sylskarp

''I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.''

Du har et poeng men på samme tid, spiller det noen rolle? Det ville vært like ille om det gjaldt homofile eller andre grupper.

Selvfølgelig, men poenget mitt er at det er en gal mann, og i og med at det er så tilfeldig trenger vi ikke å tro det dreier seg om multikulturelle verdier og gå helt bananas med å skulle "vise han" at vi ikke er som han. Selvfølgelig er vi ikke det, hva er vitsen med å markere alt mulig? Skulle vi ha gått rundt med regnbueflagg eller brent bh'er på offentlig bål på Karl Johan om det hadde vært homofile eller damer han hadde gått til angrep på? Vi trenger ikke å bevise det ved å reagere så veldig på budskapet han kommer med, såpass trygge bør vi være på samfunnsverdiene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men poenget mitt er at det er en gal mann, og i og med at det er så tilfeldig trenger vi ikke å tro det dreier seg om multikulturelle verdier og gå helt bananas med å skulle "vise han" at vi ikke er som han. Selvfølgelig er vi ikke det, hva er vitsen med å markere alt mulig? Skulle vi ha gått rundt med regnbueflagg eller brent bh'er på offentlig bål på Karl Johan om det hadde vært homofile eller damer han hadde gått til angrep på? Vi trenger ikke å bevise det ved å reagere så veldig på budskapet han kommer med, såpass trygge bør vi være på samfunnsverdiene våre.

Du og jeg er helt enige. Vi gir ham ekstremt mye makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg er helt enige. Vi gir ham ekstremt mye makt.

Hei,

Hvis vi gikk med regnbuefargede flagg på Karl Johan etter at noen hadde drept 77 homofile, ville det jo vært for å uttrykke sympati med de pårørende, bekrefte vår støtte for homofile, samt vise avsky for gjerningene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men poenget mitt er at det er en gal mann, og i og med at det er så tilfeldig trenger vi ikke å tro det dreier seg om multikulturelle verdier og gå helt bananas med å skulle "vise han" at vi ikke er som han. Selvfølgelig er vi ikke det, hva er vitsen med å markere alt mulig? Skulle vi ha gått rundt med regnbueflagg eller brent bh'er på offentlig bål på Karl Johan om det hadde vært homofile eller damer han hadde gått til angrep på? Vi trenger ikke å bevise det ved å reagere så veldig på budskapet han kommer med, såpass trygge bør vi være på samfunnsverdiene våre.

Hei,

Men han er jo ikke "bare en gal mann". Han er ikke psykotisk, så vidt vi vet. Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis vi gikk med regnbuefargede flagg på Karl Johan etter at noen hadde drept 77 homofile, ville det jo vært for å uttrykke sympati med de pårørende, bekrefte vår støtte for homofile, samt vise avsky for gjerningene.

Med vennlig hilsen

Ja, absolutt. Det ville være å ta sterk avstand fra hans handlinger, slik vi gjorde under rosetoget i oslo, bergen, kristiansand, trondheim, tromsø...... Som sylskarp så klokt sier, er vi så inderlig usikre på våre egne verdier og menneskesyn at vi føler behovet for å demonstrere for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det handler ikke om ABB (altså, det gjøres ikke for ABB), men nettopp for å vise at "vi ikke er som dem".''

Hvorfor skal vi ha noe behov for å vise det?

''Jeg er hamrende bedøvende likeglad med hva han har fantasert om. Jeg bryr meg om de pårørende, samfunnet og hvordan vi kan forhindre at det skjer igjen.''

De pårørende hadde kanskje hatt det like ille om ikke hele Norge hadde engasjert seg i sorgen deres, de har mennesker rundt seg også og jeg tipper det er deres støtte som har mest å si. Samfunnet, og det å forhindre at det skjer igjen, kan vi slå er større slag for ved å TIE. Hvem vil gjøre som ABB hvis de hadde sett at det IKKE hadde gitt dem en offentlig talerstol, null oppmerksomhet, annet enn et iskaldt signal om at de er patetiske?

''Nei, det er selvsagt slettes ikke tilfeldig, like lite som det er "tilfeldig" at nynazister hater jøder. Det er skremmende mange med hans holdninger.''

I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.

Den første delen av det du skriver strander jo på at han i en rettsstat har både ytringsfrihet og rett til å forsvare seg offentlig.

Vi kan ikke endre på det.

====

Til det andre du skriver:

''I hans tilfelle så tror jeg faktisk det er tilfeldig. Det kunne like gjerne vært homofile, damer, eller andre grupper han hadde dannet seg merkelige meninger om og gått til angrep på.''

Altså, det er nok "tilfeldig" om det var homofile, kvinner, jøder eller muslimer. Men han er ikke psykotisk - de gruppene du nevner er utsettes for hat og side opp og side ned med demonisering.

Han angrep ikke hedmarkinger eller folk fra Arendal, eller elektrikere. Han angrep folk som var muslimer eller som (i hodet hans) han mente slapp muslimer inn i Norge. Folk som grupper som NDL og EDL hater.

Så sånn sett er det ikke "tilfeldig" at det var en av de yndede hatobjektene - men det var nok tilfeldig hvilken av dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Nuvel, mange av de etterlatte er uenig med det, og ønsker en ordentlig og offentlig rettssak.

Rettsaken kan gjenomføres uten at man trenger å lagre pressesirkus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Hei,

Men han er jo ikke "bare en gal mann". Han er ikke psykotisk, så vidt vi vet. Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.

Med vennlig hilsen

''Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.''

BARE? seriøst...bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Hei,

Men han er jo ikke "bare en gal mann". Han er ikke psykotisk, så vidt vi vet. Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.

Med vennlig hilsen

''Men han er jo ikke "bare en gal mann". Han er ikke psykotisk, så vidt vi vet. ''

Dette er en gal manns verk.

''Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.''

Nå får du det til å høyres ut som alle som deler **meningene** til AAB er potensielle massemordere. Det er selvfølgelig bare vås fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Det ville være å ta sterk avstand fra hans handlinger, slik vi gjorde under rosetoget i oslo, bergen, kristiansand, trondheim, tromsø...... Som sylskarp så klokt sier, er vi så inderlig usikre på våre egne verdier og menneskesyn at vi føler behovet for å demonstrere for dette?

Hei,

''Som sylskarp så klokt sier, er vi så inderlig usikre på våre egne verdier og menneskesyn at vi føler behovet for å demonstrere for dette?''

Men jeg tenker ikke på at det har noe med usikkerhet å gjøre?

Hvis vi går i tog 8. mars for kvinner er det da ikke fordi vi er usikre på kvinner, eller at vi er mot "vold mot kvinner" (eller hvilken parole vi går under). Det er for å markere at vi tar avstand fra det, og for å vise kvinnene som er utsatt for det at vi annerkjenner at en urett har blitt begått. At det er viktig, og at vi støtter de som jobber mot det.

Men mer enn det - det er for å stå sammen i "outrage" mot det som skjedde. Det er for å støtte hverandre og de pårørende i sorgen. De skal vite at de har hele samfunnet i ryggen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettsaken kan gjenomføres uten at man trenger å lagre pressesirkus.

Vil du sensurere pressen?

Hva er det du ønsker ikke skal komme ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hei,

Hvis vi gikk med regnbuefargede flagg på Karl Johan etter at noen hadde drept 77 homofile, ville det jo vært for å uttrykke sympati med de pårørende, bekrefte vår støtte for homofile, samt vise avsky for gjerningene.

Med vennlig hilsen

''ville det jo vært for å uttrykke sympati med de pårørende, bekrefte vår støtte for homofile, samt vise avsky for gjerningene.''

"Merkelig" at du sier det proposjonalt stikk motsatte hver gang noen etterlyser mer protester og engasjement fra muslimske miljøer hver gang noen begår grusomme og destruktive handlinger i koranens navn.

Din sedvanlige inkonsekvente dobbelmoral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men han er jo ikke "bare en gal mann". Han er ikke psykotisk, så vidt vi vet. ''

Dette er en gal manns verk.

''Han har de samme meningene som flere andre, bare at han har agert på hatet.''

Nå får du det til å høyres ut som alle som deler **meningene** til AAB er potensielle massemordere. Det er selvfølgelig bare vås fra din side.

Mener du at jødeforfølgelsen er en konsekvens av nazistiske meninger?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ville det ikke vært et langt bedre signal overfor ABB om han ikke hørte NOE? Om det IKKE stod noe i avisen, om han IKKE fikk noen av reaksjonene han ville? Om han satt der og bare "hæ, hvor ble det av alle reaksjonene jeg har fantasert sånn om?"

Utøya-ofrene kunne ha fått sørget i fred, langt unna media. Vi andre hadde demonstrert vår avstand til han med å tie han ihjel.

I stedet blir det et sirkus uten like. Som om det liksom handler om rasisme. Det gjør jo ikke det. Det er bare tilfeldig at det var akkurat de holdningene galingen valgte å sloss for.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...