Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Men her er det snakk om diskriminering av kvinner som bruker skaut, ikke niqab eller burka.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sett noe til en slik diskriminering. Jeg ser kvinner med skaut i jobber overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Hva har Amnesty tenkt å gjøre med alle dem som nektes å ha på seg motorsykkelhjelm og dykkerdrakt på jobben ?

Godt spørsmål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krakow

Hva har Amnesty tenkt å gjøre med alle dem som nektes å ha på seg motorsykkelhjelm og dykkerdrakt på jobben ?

Det får du neppe noe svar på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe til en slik diskriminering. Jeg ser kvinner med skaut i jobber overalt.

Nei, men man ser jo gjerne det man ønsker, og mange i Sovjet så nok aldri noen diskriminering av folk som ikke var medlemmer av kommunistpartiet.

Amnesty er annerkjent over hele verden, og deres rapport er klinkende klar om denne diskrimineringen. Så i stedet for å benekte at det skjer, hva skal man gjøre med det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål :-)

Ikke i en tråd som omhandler diskriminering av kvinner som bruker skaut.

Men det er klart at det er mye enklere å kritisere kvinner som bruker niqab enn å gjøre noe med diskrimineringen som Amnesty snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, men man ser jo gjerne det man ønsker, og mange i Sovjet så nok aldri noen diskriminering av folk som ikke var medlemmer av kommunistpartiet.

Amnesty er annerkjent over hele verden, og deres rapport er klinkende klar om denne diskrimineringen. Så i stedet for å benekte at det skjer, hva skal man gjøre med det?

Med vennlig hilsen

''Amnesty er annerkjent over hele verden, og deres rapport er klinkende klar om denne diskrimineringen. Så i stedet for å benekte at det skjer, hva skal man gjøre med det?''

Oppfordre dem til å ta av skautet kanskje, slik man ville ha oppfordret en person til å fjerne piersingene hvis han/hun hadde problemer med å skaffe seg jobb?

Er det alltid bare dette temaet du intereserer deg for? Hva med diskriminering mellom mann og kvinne, lik lønn for likt arbeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Nei, det er mange jobber man ikke kan utføre med ansiktsdekkende slør, men det er jo ingen grunn til å forby dem?

Man er jo ikke påbudt å jobbe i Norge, og mange av de få som bruker det kan jobbe i familie-bedrifter, og lignende. Uansett, mange hyller jo mødre som er hjemme fra jobb for å ta seg av ungene - det må jo gjelder disse også?

Med vennlig hilsen

''Nei, det er mange jobber man ikke kan utføre med ansiktsdekkende slør, men det er jo ingen grunn til å forby dem?''

Selvfølgelig skal vi ikke forby dem, men de er i mindretall, dessverre. Årsakssammenhengen er et annet spørsmål.

''Man er jo ikke påbudt å jobbe i Norge, og mange av de få som bruker det kan jobbe i familie-bedrifter, og lignende''

Absolutt, og veldig mange gjør det, til glede og nytte for mange av "oss etnisk norske skattebatalende arisk hvite med slektstavle tilbake til 1600-tallet".

''Uansett, mange hyller jo mødre som er hjemme fra jobb for å ta seg av ungene - det må jo gjelder disse også?''

Godt poeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Amnesty er annerkjent over hele verden, og deres rapport er klinkende klar om denne diskrimineringen. Så i stedet for å benekte at det skjer, hva skal man gjøre med det?''

Oppfordre dem til å ta av skautet kanskje, slik man ville ha oppfordret en person til å fjerne piersingene hvis han/hun hadde problemer med å skaffe seg jobb?

Er det alltid bare dette temaet du intereserer deg for? Hva med diskriminering mellom mann og kvinne, lik lønn for likt arbeid ?

''Oppfordre dem til å ta av skautet kanskje,''

Du mener at dissidenter på Cuba også bare bør oppfordres til å melde seg inn i kommunistpartiet?

Det er egentlig utrolig hvordan du forventer at "alle skal være like" i samfunnet ditt, fremfor å respektere at folk er forskjellige.

Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det er mange jobber man ikke kan utføre med ansiktsdekkende slør, men det er jo ingen grunn til å forby dem?''

Selvfølgelig skal vi ikke forby dem, men de er i mindretall, dessverre. Årsakssammenhengen er et annet spørsmål.

''Man er jo ikke påbudt å jobbe i Norge, og mange av de få som bruker det kan jobbe i familie-bedrifter, og lignende''

Absolutt, og veldig mange gjør det, til glede og nytte for mange av "oss etnisk norske skattebatalende arisk hvite med slektstavle tilbake til 1600-tallet".

''Uansett, mange hyller jo mødre som er hjemme fra jobb for å ta seg av ungene - det må jo gjelder disse også?''

Godt poeng :-)

Jeg lurer egentlig på hvor mange niqab-brukere er registrert arbeidsledige i Norge?

I Danmark regner man med at det er 170 niqabbrukere og mellom 0 or 3 burkabrukere; det er trolig færre i Norge, så problemet må sies å være overkommelig! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Oppfordre dem til å ta av skautet kanskje,''

Du mener at dissidenter på Cuba også bare bør oppfordres til å melde seg inn i kommunistpartiet?

Det er egentlig utrolig hvordan du forventer at "alle skal være like" i samfunnet ditt, fremfor å respektere at folk er forskjellige.

Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg...

''Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg''

Det er fint mulig å praktisere sin religion uten å dekke seg til på offentlige steder. Min venninne kunne sikkert ha tenkt seg å stille på jobb i engledrakt. Bør hun få lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg''

Det er fint mulig å praktisere sin religion uten å dekke seg til på offentlige steder. Min venninne kunne sikkert ha tenkt seg å stille på jobb i engledrakt. Bør hun få lov til det?

Det er fint mulig å jobbe med skaut.

Det finnes vel knapt en eneste stilling (muligvis bortsett fra "læreemne for frisørlæring") hvor det skaper noe reelt problem.

Motstand mot "kvinner med skaut" er ikke forskjellig fra folk som ikke vil ha jødiske menn som jobber for dem (de har jo kippa), osv.

Det er ren diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hvor mange niqab-brukere er registrert arbeidsledige i Norge?

I Danmark regner man med at det er 170 niqabbrukere og mellom 0 or 3 burkabrukere; det er trolig færre i Norge, så problemet må sies å være overkommelig! ;-)

Med vennlig hilsen

''Jeg lurer egentlig på hvor mange niqab-brukere er registrert arbeidsledige i Norge?'''

Personlig har jeg erfart null. I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis. Begge var registrerte arbeidssøkere.

En er i jobb, den andre i "tiltak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønse-Magda

''Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg''

Det er fint mulig å praktisere sin religion uten å dekke seg til på offentlige steder. Min venninne kunne sikkert ha tenkt seg å stille på jobb i engledrakt. Bør hun få lov til det?

Vi naturister kunne godt tenke oss å stille på jobb uten klær. Får vi lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det er fint mulig å jobbe med skaut.

Det finnes vel knapt en eneste stilling (muligvis bortsett fra "læreemne for frisørlæring") hvor det skaper noe reelt problem.

Motstand mot "kvinner med skaut" er ikke forskjellig fra folk som ikke vil ha jødiske menn som jobber for dem (de har jo kippa), osv.

Det er ren diskriminering.

Det er fint mulig å jobbe med engledrakt også.

Min venninne kunne sikkert ha tenkt seg å stille på jobb i engledrakt. Bør hun få lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

når det gje

Når det gjelder moderate muslimer, så er jeg enig med deg.

Ekstremister i alle former, kan vi klart holde oss unna.

Og det er jo faktisk de ekstreme vi er redde for, uansett hvilken religion de tilhører.

Jeg tror vi er mest redde for talibanstyre, for de er faktsik verre enn djevelen selv. Alle barn som ikke for gå på skole, enker som ikke kan tigge til seg mat, så uten slektninger, så vil både hun og barna dø.

Kvinner som ikke kan gå til sykehus eller få annen form for hjelp. _Det_ er helvete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gje

Når det gjelder moderate muslimer, så er jeg enig med deg.

Ekstremister i alle former, kan vi klart holde oss unna.

Og det er jo faktisk de ekstreme vi er redde for, uansett hvilken religion de tilhører.

Jeg tror vi er mest redde for talibanstyre, for de er faktsik verre enn djevelen selv. Alle barn som ikke for gå på skole, enker som ikke kan tigge til seg mat, så uten slektninger, så vil både hun og barna dø.

Kvinner som ikke kan gå til sykehus eller få annen form for hjelp. _Det_ er helvete!

Vel, ja, men jeg forstod ikke hva det du skriver har å gjøre med Amnesty Rapporten?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg lurer egentlig på hvor mange niqab-brukere er registrert arbeidsledige i Norge?'''

Personlig har jeg erfart null. I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis. Begge var registrerte arbeidssøkere.

En er i jobb, den andre i "tiltak".

'' I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis''

Da tar den ene av dem samme buss som meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

'' I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis''

Da tar den ene av dem samme buss som meg :-)

Ups, du snakket om arbeidsledige og det er ikke sikkert hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint mulig å jobbe med engledrakt også.

Min venninne kunne sikkert ha tenkt seg å stille på jobb i engledrakt. Bør hun få lov til det?

Engledrakt er verken en annerkjent religion, eller noe som brukes. En engledrakt er også noe helt annet enn et skaut.

Igjen presterer du å presentere Saudi Arabia (!) (av alle land) som rollemodell, og argumentere mot toleranse og respekt for andre menneskers livssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...