Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Du unngår å kommentere det jeg skriver til deg.

Jeg har aldri sagt at skaut hindrer noen i å utføre en jobb. Jeg bryr meg ingeting om folk går i skaut. Det jeg derimot har skrevet er at jeg ikke ser noen diskriminering i samfunnet rundt meg, da jeg ser kvinner som bruker skaut i de fleste yrker, men jeg forstår at enkelte ikke vil ha det hvis det er kleskode eller jobben krever uniform.

For meg personlig betyr det ikke noe. Jeg kan misslike det, men det er en annen sak. Det er tildekking som bør forbys.

Saken er at verken hijab, niqab og Burka er noe religiøst plagg. Det fikk du også svar på i linken jeg la ut til deg.

Du påstår det ikke er et religiøst plagg. Millioner av muslimer mener du tar feil.

At du ikke ser diskriminering betyr ikke at det ikke skjer.

Spørsmålet blir da hva man skal gjøre for å bekjempe disse fordommene mot muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Du påstår det ikke er et religiøst plagg. Millioner av muslimer mener du tar feil.

At du ikke ser diskriminering betyr ikke at det ikke skjer.

Spørsmålet blir da hva man skal gjøre for å bekjempe disse fordommene mot muslimer?

''Du påstår det ikke er et religiøst plagg. Millioner av muslimer mener du tar feil.''

Meninger og fakta er to forskjellige ting. Jeg forholder meg til fakta.

''Spørsmålet blir da hva man skal gjøre for å bekjempe disse fordommene mot muslimer?''

Jeg tror det blir vanskelig å forhindre at enkelte arbeidsgivere ikke dikriminerer skautbrukere. De vil komme med andre unnskydninger for at vedkommende ikke ble foretrukket. Hva mener du kan gjøres med det? Jeg vet ikke.

Når det gjelder tildekking av ansikt, kan det forbys slik det er gjort i Frankrike. Da er det ingen som kan si at det er en rettighet de har . Loven står over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du påstår det ikke er et religiøst plagg. Millioner av muslimer mener du tar feil.''

Meninger og fakta er to forskjellige ting. Jeg forholder meg til fakta.

''Spørsmålet blir da hva man skal gjøre for å bekjempe disse fordommene mot muslimer?''

Jeg tror det blir vanskelig å forhindre at enkelte arbeidsgivere ikke dikriminerer skautbrukere. De vil komme med andre unnskydninger for at vedkommende ikke ble foretrukket. Hva mener du kan gjøres med det? Jeg vet ikke.

Når det gjelder tildekking av ansikt, kan det forbys slik det er gjort i Frankrike. Da er det ingen som kan si at det er en rettighet de har . Loven står over.

Nuvel, både du og de mener at dere forholder seg til fakta, men jeg tror det er trygt å anta at muslimer generelt vet mer om islam enn det du gjør.

===

Det er vanskelig å forhindre diskriminasjon av funksjonshemmede også; det betyr ikke at man ikke skal bekjempe slik diskriminasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nuvel, både du og de mener at dere forholder seg til fakta, men jeg tror det er trygt å anta at muslimer generelt vet mer om islam enn det du gjør.

===

Det er vanskelig å forhindre diskriminasjon av funksjonshemmede også; det betyr ikke at man ikke skal bekjempe slik diskriminasjon.

''Nuvel, både du og de mener at dere forholder seg til fakta, men jeg tror det er trygt å anta at muslimer generelt vet mer om islam enn det du gjør''

Jeg vet at en del vil hevde dette, men historien sier noe annet. Les litt historie om hvordan klesplagget oppsto. Klesplagget er eldre enn Islam.

''Det er vanskelig å forhindre diskriminasjon av funksjonshemmede også; det betyr ikke at man ikke skal bekjempe slik diskriminasjon''

Det er sant, men hva mener du skal til for å stoppe diskriminering av skautbrukere? Du forventer at jeg skal kunne svare på det. Det kan jeg ikke, men kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Hei,

Nei, det er mange jobber man ikke kan utføre med ansiktsdekkende slør, men det er jo ingen grunn til å forby dem?

Man er jo ikke påbudt å jobbe i Norge, og mange av de få som bruker det kan jobbe i familie-bedrifter, og lignende. Uansett, mange hyller jo mødre som er hjemme fra jobb for å ta seg av ungene - det må jo gjelder disse også?

Med vennlig hilsen

Hvorfor ikke kjempe for kvinners rett til å slippe tildekking? Det er den viktigste saken.

Med ditt syn vil man fortsette med å undertrykke kvinner ved at "overhode" i familien eller religionen krever at de dekker seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nuvel, både du og de mener at dere forholder seg til fakta, men jeg tror det er trygt å anta at muslimer generelt vet mer om islam enn det du gjør''

Jeg vet at en del vil hevde dette, men historien sier noe annet. Les litt historie om hvordan klesplagget oppsto. Klesplagget er eldre enn Islam.

''Det er vanskelig å forhindre diskriminasjon av funksjonshemmede også; det betyr ikke at man ikke skal bekjempe slik diskriminasjon''

Det er sant, men hva mener du skal til for å stoppe diskriminering av skautbrukere? Du forventer at jeg skal kunne svare på det. Det kan jeg ikke, men kan du?

Det virker som om du forveksler skaut og hijab?

Ja, selvsagt er skaut eldre enn islam. Det hindrer da ikke en religion å foreskrive at kvinner skal dekke håret.

====

Hvordan man skal forhindre diskriminering av muslimer? Samme måte som man forhindrer diskriminering av funksjonshemmede, kvinner, homofile, osv. - ved en blanding av lovverket, og holdningsendrende arbeid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke kjempe for kvinners rett til å slippe tildekking? Det er den viktigste saken.

Med ditt syn vil man fortsette med å undertrykke kvinner ved at "overhode" i familien eller religionen krever at de dekker seg til.

''Hvorfor ikke kjempe for kvinners rett til å slippe tildekking? Det er den viktigste saken.''

Fordi noen kvinner har funnet ut at de ønsker dette. Jeg kan være totalt uenig med dem, men det er en rettighet de har. Så lenge de selv ønsker det så bør de få lov til det. (Og vi har andre lover som forhindrer at noen tvinger dem til det.)

Diskrimineringen det her er snakk om gjelder både menn og kvinner, dog.

''Med ditt syn vil man fortsette med å undertrykke kvinner ved at "overhode" i familien eller religionen krever at de dekker seg til.''

Her undervurderer du kvinner. Selv om det er uforståelig for deg og meg er det faktisk en del kvinner som mener de "må" dette, også i familier hvor de er den eneste kvinnen.

Undertrykking av kvinner er et STORT problem, men vi gjør det ikke bedre ved at vi dikterer hvordan kvinner skal få kle seg. Målet er vel at de skal få bestemme det selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krakow

''Hvorfor ikke kjempe for kvinners rett til å slippe tildekking? Det er den viktigste saken.''

Fordi noen kvinner har funnet ut at de ønsker dette. Jeg kan være totalt uenig med dem, men det er en rettighet de har. Så lenge de selv ønsker det så bør de få lov til det. (Og vi har andre lover som forhindrer at noen tvinger dem til det.)

Diskrimineringen det her er snakk om gjelder både menn og kvinner, dog.

''Med ditt syn vil man fortsette med å undertrykke kvinner ved at "overhode" i familien eller religionen krever at de dekker seg til.''

Her undervurderer du kvinner. Selv om det er uforståelig for deg og meg er det faktisk en del kvinner som mener de "må" dette, også i familier hvor de er den eneste kvinnen.

Undertrykking av kvinner er et STORT problem, men vi gjør det ikke bedre ved at vi dikterer hvordan kvinner skal få kle seg. Målet er vel at de skal få bestemme det selv?

Med vennlig hilsen

''Fordi noen kvinner har funnet ut at de ønsker dette.''

Disse er nok i mindretall. De fleste blir tvunget til dette. Og du er med på å ødelegge livene til disse med dine PK-påfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordi noen kvinner har funnet ut at de ønsker dette.''

Disse er nok i mindretall. De fleste blir tvunget til dette. Og du er med på å ødelegge livene til disse med dine PK-påfunn.

''Disse er nok i mindretall. De fleste blir tvunget til dette. Og du er med på å ødelegge livene til disse med dine PK-påfunn.''

Det finnes lover mot tvang allerede.

Det du vil gjøre er å endre situasjonen fra at noen muligvis tvinger dem, til at du og dine tvinger dem.

La nå kvinnene få bestemme dette selv. De er ikke underlagt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bareundreridag

Kansje det er sånn at muslimer kan spørre seg selv hvorfor de er så mye mere diskriminert enn andre mennesker i europa ?

Kansje muslimene kan gjøre noen forandringer som gjør at befolkningen i europa får et annet syn på de, og deres religion ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje det er sånn at muslimer kan spørre seg selv hvorfor de er så mye mere diskriminert enn andre mennesker i europa ?

Kansje muslimene kan gjøre noen forandringer som gjør at befolkningen i europa får et annet syn på de, og deres religion ?

''Kansje det er sånn at muslimer kan spørre seg selv hvorfor de er så mye mere diskriminert enn andre mennesker i europa ? Kansje muslimene kan gjøre noen forandringer som gjør at befolkningen i europa får et annet syn på de, og deres religion ?''

Kanskje det er slik at kvinner kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble menn så ville jo alt vært i orden?

Kanskje det er slik at funksjonshemmede kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de ikke var funksjonshemmede så ville jo alt være i orden?

Kanskje det er slik at homofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble heterofile så ville jo alt være i orden?

===

Problemet er ikke at folk er homofile, muslimer, osv.

Problemet er diskrimineringen. (Selv om det er lettere å skylde på offeret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Kansje det er sånn at muslimer kan spørre seg selv hvorfor de er så mye mere diskriminert enn andre mennesker i europa ? Kansje muslimene kan gjøre noen forandringer som gjør at befolkningen i europa får et annet syn på de, og deres religion ?''

Kanskje det er slik at kvinner kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble menn så ville jo alt vært i orden?

Kanskje det er slik at funksjonshemmede kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de ikke var funksjonshemmede så ville jo alt være i orden?

Kanskje det er slik at homofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble heterofile så ville jo alt være i orden?

===

Problemet er ikke at folk er homofile, muslimer, osv.

Problemet er diskrimineringen. (Selv om det er lettere å skylde på offeret.)

'Kanskje det er slik at homofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble heterofile så ville jo alt være i orden?''

Du glemte: Kanskje det er slik at nynazister kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare blir demokratiske så ville jo alt være i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

'Kanskje det er slik at homofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble heterofile så ville jo alt være i orden?''

Du glemte: Kanskje det er slik at nynazister kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare blir demokratiske så ville jo alt være i orden?

Ja, også glemte du jo også: Kanskje det er slik at aktive pedofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare blir vanlig heterofile så ville jo alt være i orden?

Det var to eksempel som er ca. som dine hinsides-all-fornuft sammenligninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Kansje det er sånn at muslimer kan spørre seg selv hvorfor de er så mye mere diskriminert enn andre mennesker i europa ? Kansje muslimene kan gjøre noen forandringer som gjør at befolkningen i europa får et annet syn på de, og deres religion ?''

Kanskje det er slik at kvinner kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble menn så ville jo alt vært i orden?

Kanskje det er slik at funksjonshemmede kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de ikke var funksjonshemmede så ville jo alt være i orden?

Kanskje det er slik at homofile kan spørre seg selv hvorfor de blir diskriminert? Hvis de bare ble heterofile så ville jo alt være i orden?

===

Problemet er ikke at folk er homofile, muslimer, osv.

Problemet er diskrimineringen. (Selv om det er lettere å skylde på offeret.)

Ja, du har rett i det du skriver.

I enhver konsekvensanalyse, så skal man spørre hvorfor. Nettopp for å komme ned til noe vi kaller "root cause".

Det er faktisk så enkelt at man skal si ordet hvorfor, hver gang noen kommer opp med et svar.

Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett i det du skriver.

I enhver konsekvensanalyse, så skal man spørre hvorfor. Nettopp for å komme ned til noe vi kaller "root cause".

Det er faktisk så enkelt at man skal si ordet hvorfor, hver gang noen kommer opp med et svar.

Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?

''Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Hva med et lignende utsagn?

''Jeg mener at JØDER kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje JØDER kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Ser du noe problem med den fremstillingen?

Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Hva med et lignende utsagn?

''Jeg mener at JØDER kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje JØDER kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Ser du noe problem med den fremstillingen?

Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?

Med vennlig hilsen

''Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?''

Hvor kunnskapsløs er det mulig å få blitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Hva med et lignende utsagn?

''Jeg mener at JØDER kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje JØDER kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Ser du noe problem med den fremstillingen?

Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?

Med vennlig hilsen

Hva med et lignende utsagn?

Jeg mener at NAZISTER kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen politisk gruppe - i verden.

Kansje NAZISTER kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres politikk ?

Ser du noe problem med den fremstillingen?

Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det virker som om du forveksler skaut og hijab?

Ja, selvsagt er skaut eldre enn islam. Det hindrer da ikke en religion å foreskrive at kvinner skal dekke håret.

====

Hvordan man skal forhindre diskriminering av muslimer? Samme måte som man forhindrer diskriminering av funksjonshemmede, kvinner, homofile, osv. - ved en blanding av lovverket, og holdningsendrende arbeid.

Med vennlig hilsen

''Ja, selvsagt er skaut eldre enn islam. Det hindrer da ikke en religion å foreskrive at kvinner skal dekke håret''

Da er det på tide å forandre det, akkurat slik vi har forandret på at det som står i bibelen om homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener at muslimer kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje de kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Hva med et lignende utsagn?

''Jeg mener at JØDER kan spørre seg hvorfor de bli mere hetset, en noen annen religionsgruppe - i verden.

Kansje JØDER kan gjøre noen forandringer som gjør at - verden - ender sitt syn på de, og deres religion ?''

Ser du noe problem med den fremstillingen?

Hva er forskjellen mellom de to (bortsett fra 80 år)?

Med vennlig hilsen

Nå gjelder dette innlegget muslimer - igjen. Og da forholder jeg meg til det.

Du har så langt nevnt homofile, kvinner, handikappede og jøder.

Hvis du gir meg tid, så skal jeg finne ut hvorfor alle disse gruppene kansje blir mere hetset enn en A 4 befolkning.

Svarene er der, men om man liker å høre de, er noe annet.

Muslimer er en genganger samme hvor hen i verden. Hvofor ikke buddhister sør ?

Kan det være fordi det er ikke synonymt med terror, verdensherredømme, sharia, slør og kvinneundertrykkelse ?

Den dr koranen er visst såpass vanslkelig å forstå,at det handler mest om hvem som tolker den.

Jeg omfavner glatt alle religioner i verden, men jeg stiller et par spørsmålstegn rundt islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjelder dette innlegget muslimer - igjen. Og da forholder jeg meg til det.

Du har så langt nevnt homofile, kvinner, handikappede og jøder.

Hvis du gir meg tid, så skal jeg finne ut hvorfor alle disse gruppene kansje blir mere hetset enn en A 4 befolkning.

Svarene er der, men om man liker å høre de, er noe annet.

Muslimer er en genganger samme hvor hen i verden. Hvofor ikke buddhister sør ?

Kan det være fordi det er ikke synonymt med terror, verdensherredømme, sharia, slør og kvinneundertrykkelse ?

Den dr koranen er visst såpass vanslkelig å forstå,at det handler mest om hvem som tolker den.

Jeg omfavner glatt alle religioner i verden, men jeg stiller et par spørsmålstegn rundt islam.

Men dette er jo bare din fremstilling. Inntil for få år siden var det jødene som hadde den rollen som muslimene har fått i dag. Mener du virkelig at jødene var skyld i det?

Hvis man deler opp i "drap utført per samlet antall av religiøse" av hver religion, er det neppe muslimer som leder de siste 100 årene. Det du påstår er derfor ikke tuftet på virkelighet, men på fordommer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...