Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest dloktoronnline

Det er samme gud, samme "Adam og Eva", samme skapelsesberetning, mange av de samme profetene, osv.

Muslimer mener Jesus er en profet, mens kristne mener Jesus er Guds sønn. Forskjellen er altså ikke stor.

Har du lest hva som står i Bibelen om hva som skal skje med oss vantro?

Nei, jeg er heldigvis oppdratt til at Bibelen skal tas med en klype salt!

Hvor mange muslimer er opplært til det samme når det gjelder koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Sist jeg sjekket står det akkurat det samme i Bibelen om homofili.

Igjen, i stedet for å kritisere de som diskriminerer, så fortsetter du å "angripe" offeret for diskrimineringen, og å rettferdiggjøre diskrimineringen.

Med vennlig hilsen

''Sist jeg sjekket står det akkurat det samme i Bibelen om homofili''

Jeg skrev at vi har endret praksis i forhold til det som står i bibelen.

''Igjen, i stedet for å kritisere de som diskriminerer, så fortsetter du å "angripe" offeret for diskrimineringen, og å rettferdiggjøre diskrimineringen''

Ser at amnesty trekker frem frankrike og jeg er ikke enig rett og slett. De har laget et forbund mot tildekking og det er de i sin fulle rett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Selve tråden omhandler diskriminering sør.

Og det er det jeg snakker om.

Jegkjenner ikke til en eneste religion som er så diskriminerende mot andres religioner, som islam.

Jeg kjenner heller ikke til en eneste religion som er så til de grader kvinne-diskriminerende som islam.

I enkelte islamske land skal ikke kvinnen engang få undervisning.

Hun skal være heltildekkende, og ikke lage lyd når hun går.

Dette for å unngå å hisse opp mannen ?!

Hva ?! De er det vel vitterlig mannen det er noe galt med da vel.

Og så lurer man på hvorfor store deler av verden ikke er så tilfreds med islam ?

''Jeg kjenner heller ikke til en eneste religion som er så til de grader kvinne-diskriminerende som islam''

Enig og det er betenkelig at Sør støtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Det er islam som undertrykker kvinner!! Og på en måte er du med på det når du så varmt forsvarer alt som handler om muslimer eller islam. Kjenner jeg blir litt sint på deg..''

Jeg forsvarer ikke "alt som handler om muslimer eller islam", men ytringsfriheten, religionsfriheten og den norske Grunnloven, som er basis for demokratiet vårt.

Både kristendom og islam har mye kvinnediskriminering i seg (i følge kristen hoveddoktrine har ikke kvinner lov å bruke prevensjon, kan ikke bli prester, og en hel rekke andre "underordnende" tiltak), og det er omtrent 4 ganger flere kristne som innvandrer til Norge som muslimer.

Men saken er dog at det faktisk er LOV å mene at kvinner er underordnet, for eksempel, selv om jeg selvsagt er 110% uenig i det. Man kan ikke forby alle som ikke er enig med seg.

Med vennlig hilsen

''Jeg forsvarer ikke "alt som handler om muslimer eller islam", men ytringsfriheten, religionsfriheten og den norske Grunnloven, som er basis for demokratiet vårt.''

Det du egentlig forsvarer er menns hersing med kvinner i tråd etter tråd. Det er ganske gjennomskuelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye f*enskap i mange muslimske land.

Hvilken grunn er det for å diskriminere muslimer i Europa, som denne tråden handler om?

Med vennlig hilsen

Det er ingen grunn for å diskriminere noen som helst.

Men jeg sa innledningsvis at kansje muslimer bør stille seg det spørsmålet om hvorfor de blir diskriminert ?

Det finnes alltid en grunn for noe, og da kan man få svar - om man ønsker det.

En enkel grunn for å bli diskriminert kan være så lite som dette :

En muslim flytter til Norge. Han kan ikke spise den maten som vi, fordi den er skitten. (les svinekjøtt)

Han må spise mat hvor dyret er drept på en spesiell måte.

Osv., osv., osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er heldigvis oppdratt til at Bibelen skal tas med en klype salt!

Hvor mange muslimer er opplært til det samme når det gjelder koranen?

Omtrent like mange som kristne som ikke "tror på Bibelen", vil jeg tro.

De fleste muslimer og kristne ønsker å leve helt normale, fredelige liv, med ting som hus, jobb, sikkerhet, skole og alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg forsvarer ikke "alt som handler om muslimer eller islam", men ytringsfriheten, religionsfriheten og den norske Grunnloven, som er basis for demokratiet vårt.''

Det du egentlig forsvarer er menns hersing med kvinner i tråd etter tråd. Det er ganske gjennomskuelig.

Nei, det er det du som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner heller ikke til en eneste religion som er så til de grader kvinne-diskriminerende som islam''

Enig og det er betenkelig at Sør støtter dette.

Jaha - og hvor "støtter" jeg dette?

At man er for ytringsfrihet, betyr selvsagt ikke at man "støtter" alt som alle kan finne på å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn for å diskriminere noen som helst.

Men jeg sa innledningsvis at kansje muslimer bør stille seg det spørsmålet om hvorfor de blir diskriminert ?

Det finnes alltid en grunn for noe, og da kan man få svar - om man ønsker det.

En enkel grunn for å bli diskriminert kan være så lite som dette :

En muslim flytter til Norge. Han kan ikke spise den maten som vi, fordi den er skitten. (les svinekjøtt)

Han må spise mat hvor dyret er drept på en spesiell måte.

Osv., osv., osv.......

''Det er ingen grunn for å diskriminere noen som helst. Men jeg sa innledningsvis at kansje muslimer bør stille seg det spørsmålet om hvorfor de blir diskriminert ?''

Ah! Som vanlig skylder du på offeret.

Hva er det du mener den vanlige muslim i Norge har gjort som tilsier diskriminering?

''Det finnes alltid en grunn for noe, og da kan man få svar - om man ønsker det.''

Ja, diskrimineringen av muslimer og jøder skyldes vanligvis rasisme.

''En enkel grunn for å bli diskriminert kan være så lite som dette : En muslim flytter til Norge. Han kan ikke spise den maten som vi, fordi den er skitten. (les svinekjøtt) Han må spise mat hvor dyret er drept på en spesiell måte. Osv., osv., osv.......''

Ja? Og mange jøder spiser kosher mat. Det ble brukt mot dem for 80 år siden.

Det er faktisk direkte SKREMMENDE å se hvor mange av de samme "argumentene" blir gjenbrukt mot muslimer som tidligere ble brukt for å berettige jødehat.

Dette med mat var et godt eksempel, for verken jøder eller muslimer spiser svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis man ikke liker å dusje, eller liker å rope høyt dagen lang inne på kontoret? Eller liker å kle seg KKK-kostyme?

Skal man få lov til det også?

Hva har det med skautbruk å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sist jeg sjekket står det akkurat det samme i Bibelen om homofili''

Jeg skrev at vi har endret praksis i forhold til det som står i bibelen.

''Igjen, i stedet for å kritisere de som diskriminerer, så fortsetter du å "angripe" offeret for diskrimineringen, og å rettferdiggjøre diskrimineringen''

Ser at amnesty trekker frem frankrike og jeg er ikke enig rett og slett. De har laget et forbund mot tildekking og det er de i sin fulle rett til.

Amnesty diskriminerer ikke når det gjelder Kina eller Europa. Men diskrimineringen i Europa bortforklarer du, og jeg regner med at du derfor også bortforklarer overgrep i Kina?

Eller er det bare de som er slemme, og vi som er snille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen grunn for å diskriminere noen som helst. Men jeg sa innledningsvis at kansje muslimer bør stille seg det spørsmålet om hvorfor de blir diskriminert ?''

Ah! Som vanlig skylder du på offeret.

Hva er det du mener den vanlige muslim i Norge har gjort som tilsier diskriminering?

''Det finnes alltid en grunn for noe, og da kan man få svar - om man ønsker det.''

Ja, diskrimineringen av muslimer og jøder skyldes vanligvis rasisme.

''En enkel grunn for å bli diskriminert kan være så lite som dette : En muslim flytter til Norge. Han kan ikke spise den maten som vi, fordi den er skitten. (les svinekjøtt) Han må spise mat hvor dyret er drept på en spesiell måte. Osv., osv., osv.......''

Ja? Og mange jøder spiser kosher mat. Det ble brukt mot dem for 80 år siden.

Det er faktisk direkte SKREMMENDE å se hvor mange av de samme "argumentene" blir gjenbrukt mot muslimer som tidligere ble brukt for å berettige jødehat.

Dette med mat var et godt eksempel, for verken jøder eller muslimer spiser svin.

Offeret ?

Ja, offeret bør stille seg det enkle spørsmålet : Hvorfor blir vi muslimer diskriminert.

Og deretter ; hva kan vi gjøre for å forandre dette.

Forøvrig er islam den eneste religionen som sliter sånn som dette.

Jeg skylder ikke på noen jeg, men jeg stiller det berømte spørsmålet :hvorfor, hver gang det kommer et svar.

De skyldes rasisme sier du. Javel sier jeg, hvorfor har vi rasisme da ? Slik skal du holde på til du kommer til bunns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - og hvor "støtter" jeg dette?

At man er for ytringsfrihet, betyr selvsagt ikke at man "støtter" alt som alle kan finne på å si.

La oss si at ca. 10 % søtter dine synspunkter når det gjelder islam her inne sør.

Er det ikke litt betenkelig at 90 % tar feil - hele tiden i dette temaet ?

Det er god nok grunn for deg å spørre om ikke vi har et poeng når det gjelder islam.

At du er SV mann ligger i tykke lag. De vibrerer konstant på sperregrensen, men oppfører seg om alt de sier er selve fasiten på hvordan ting skal være.

Arrogante og trangsynte i egne forklaringer, og alle andre er dumme mennesker som ikke skjønner en dritt.

En debattant sa en gang for noen år siden, at han hadde følelsen av å stange hodet mot en murvegg når han diskuterte med deg.

Nå sitter jeg med samme følelsen.

Og jeg føler fortsatt at islam er en veldig ekkel religion.

Ha en trivelig aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dloktoronnline

Omtrent like mange som kristne som ikke "tror på Bibelen", vil jeg tro.

De fleste muslimer og kristne ønsker å leve helt normale, fredelige liv, med ting som hus, jobb, sikkerhet, skole og alt det andre.

Det er flott det, da foreslår jeg som punkt 1 at man tilpasser seg skikken i landet man bosetter seg i. Man behandler kvinner med respekt, går ikke med tildekket ansikt, og bygger ikke kirker i andres land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott det, da foreslår jeg som punkt 1 at man tilpasser seg skikken i landet man bosetter seg i. Man behandler kvinner med respekt, går ikke med tildekket ansikt, og bygger ikke kirker i andres land.

''Det er flott det, da foreslår jeg som punkt 1 at man tilpasser seg skikken i landet man bosetter seg i. Man behandler kvinner med respekt, går ikke med tildekket ansikt, og bygger ikke kirker i andres land.''

Skikken i dette landet er religionsfrihet og ytringsfrihet. Hvis du ikke aksepterer dette så er det kanskje på tide at du flytter til Saudi Arabia, hvor din tankemåte vil være gjenkjennbar.

Det er vel få andre som har bygget så mange kirker i andre land som Norge, og Sjømannskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at ca. 10 % søtter dine synspunkter når det gjelder islam her inne sør.

Er det ikke litt betenkelig at 90 % tar feil - hele tiden i dette temaet ?

Det er god nok grunn for deg å spørre om ikke vi har et poeng når det gjelder islam.

At du er SV mann ligger i tykke lag. De vibrerer konstant på sperregrensen, men oppfører seg om alt de sier er selve fasiten på hvordan ting skal være.

Arrogante og trangsynte i egne forklaringer, og alle andre er dumme mennesker som ikke skjønner en dritt.

En debattant sa en gang for noen år siden, at han hadde følelsen av å stange hodet mot en murvegg når han diskuterte med deg.

Nå sitter jeg med samme følelsen.

Og jeg føler fortsatt at islam er en veldig ekkel religion.

Ha en trivelig aften.

Ja, så feil kan du ta. Jeg er ikke "SV-mann".

Diskriminering av jøder var galt og ulovlig selv om kanskje 90% av tyskerne var "for" det. Likeledes med muslimer nå.

Diskriminering av folkegrupper er ulovlig i hele Europa, helt uavhengig av hvor mange prosent du mener misliker jøder, muslimer, homofile, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jaha - og hvor "støtter" jeg dette?

At man er for ytringsfrihet, betyr selvsagt ikke at man "støtter" alt som alle kan finne på å si.

Jo, du støtter dette. Du vil opprettholde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offeret ?

Ja, offeret bør stille seg det enkle spørsmålet : Hvorfor blir vi muslimer diskriminert.

Og deretter ; hva kan vi gjøre for å forandre dette.

Forøvrig er islam den eneste religionen som sliter sånn som dette.

Jeg skylder ikke på noen jeg, men jeg stiller det berømte spørsmålet :hvorfor, hver gang det kommer et svar.

De skyldes rasisme sier du. Javel sier jeg, hvorfor har vi rasisme da ? Slik skal du holde på til du kommer til bunns.

''Forøvrig er islam den eneste religionen som sliter sånn som dette.

''

Neida, jøder utsettes fremdeles for det, for eksempel.

Dine "begrunnelser" for å diskriminere muslimer er identiske med andres begrunnelser for å diskrimineres jøder. Det er alltid "jødenes feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du støtter dette. Du vil opprettholde det.

Jeg vil opprettholde ytringsfrihet, religionsfrihet og Menneskerettighetene.

Du er åpenbart mot dette, siden du forsvarer diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...