Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Neida, jeg forstår meget godt.

Det er de vanlige unnskyldningene man får fra folk som ønsker å bestemme over andre (typisk over kvinner), og ikke vil at kvinner skal få bestemme over seg selv.

Det er lang tradisjon for det.

''Det er de vanlige unnskyldningene man får fra folk som ønsker å bestemme over andre (typisk over kvinner), og ikke vil at kvinner skal få bestemme over seg selv''

Hovesakelig menn som ønsker å bestemme over kvinner og du er en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Fordommer er når man tillegger muslimer/kinesere egenskaper basert på hva man har hørt om de folkegruppene de kommer fra.

Det er helt parallelt med å ha fordommer mot kvinner, homofile, svarte, osv. Det er fordommer mot et individu du ikke kjenner.

Denne undersøkelsen handler om INDIVIDUELLE muslimer som ikke får jobb, FORDI de er muslimer. Ikke for noe de har GJORT, eller mangel på kunnskap, men på grunn av det de tror på.

Det er meget likt diskrimineringen av kristne som finner sted i Kina, for eksempel.

Da bør de i enda større grad sette seg ned får å se hva de kan gjøre for å få seg jobb.

At de greier å forandre hele europa slik at de kommer til å forstå denne religionen, tviler jeg veldig sterkt på.

Folk i europa er skeptisk, og det er en grunn til det.

At man velger å bruke ordet diskriminering, er akkurat det samme som om når noen stiller spørsmål rundt innvandring.

Da kalles de rasister.

Og med det, så forties debatten.

Sør : folk i europa er redd for islam, og det den står for.

Og jeg er en av de som synes dette er en ekkel religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burka/Niqab og annen maskering er ikke det samme som skaut.

...eh... Nei.

Er det noen som har påstått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er de vanlige unnskyldningene man får fra folk som ønsker å bestemme over andre (typisk over kvinner), og ikke vil at kvinner skal få bestemme over seg selv''

Hovesakelig menn som ønsker å bestemme over kvinner og du er en av dem.

''Hovesakelig menn som ønsker å bestemme over kvinner og du er en av dem.''

Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv.

Du ønsker å bestemme hva de får lov til å ha på hodet.

Du godtar og unnskylder også diskrimineringen som holder dem utenfor arbeidslivet, og forhindrer dem fra å være finansielt uavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Her er det snak om å bestemme om man har skaut på hodet, og det ligger godt innenfor det folk selv bør få bestemme.

Det som dog er problemet her er diskrimineringen av muslimer, og muslimske kvinner i særdeleshet, som forhindrer dem i å få en jobb og bli finansielt uavhengige.

Men det nekter du jo å forholde deg til. Du har ikke kommet med en eneste kritisk setning om folk som dikriminerer.

''Men det nekter du jo å forholde deg til. Du har ikke kommet med en eneste kritisk setning om folk som dikriminerer''

Først må jeg vite årsaken til at de ikke får jobb, hva slags type jobb det gjelder og om skautet er hovedårsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Hovesakelig menn som ønsker å bestemme over kvinner og du er en av dem.''

Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv.

Du ønsker å bestemme hva de får lov til å ha på hodet.

Du godtar og unnskylder også diskrimineringen som holder dem utenfor arbeidslivet, og forhindrer dem fra å være finansielt uavhengige.

''Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv''

Åpenbart ikke så lenge det ikke fungerer slik i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Burka/Niqab og annen maskering er ikke det samme som skaut.

''Burka/Niqab og annen maskering er ikke det samme som skaut''

Det spiller ingen rolle om vi snakker om burka, Niqab eller skaut. Sør mener det samme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør de i enda større grad sette seg ned får å se hva de kan gjøre for å få seg jobb.

At de greier å forandre hele europa slik at de kommer til å forstå denne religionen, tviler jeg veldig sterkt på.

Folk i europa er skeptisk, og det er en grunn til det.

At man velger å bruke ordet diskriminering, er akkurat det samme som om når noen stiller spørsmål rundt innvandring.

Da kalles de rasister.

Og med det, så forties debatten.

Sør : folk i europa er redd for islam, og det den står for.

Og jeg er en av de som synes dette er en ekkel religion.

''Sør : folk i europa er redd for islam, og det den står for. Og jeg er en av de som synes dette er en ekkel religion.''

Ja, og tidligere var de tilsvarende redde for jøder, homofile, kvinner, svarte, osv.

Det er noe som (deler av) "europa" som er belemret med slikt må overvinne, på samme måte som mange i Russland må overvinne fordommer mot jøder og homofile, osv osv osv.

Legg merke til at vi her snakker om "den vanlige muslimen i gaten", og ikke de ekstremistene som man bruker som skremselseksempler.

Med vennlig hilse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zelda5

Nå er det jo slik at det er Amnesty International som innlegget handler om, men du anser kanskje Menneskerettigheter og slikt som "vrøvl"?

Nå tenkte jeg vel mest på denne evindelige gnålingen din om jøder, homofile o.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det nekter du jo å forholde deg til. Du har ikke kommet med en eneste kritisk setning om folk som dikriminerer''

Først må jeg vite årsaken til at de ikke får jobb, hva slags type jobb det gjelder og om skautet er hovedårsaken.

''Først må jeg vite årsaken til at de ikke får jobb, hva slags type jobb det gjelder og om skautet er hovedårsaken.''

...eh... ja, du bekrefter akkurat det jeg skriver.

Setter du lignende krav når du leser en Amnesty Rapport om at kristne i Kina blir diskriminert? Eller ikke-kommunister på Kuba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg vel mest på denne evindelige gnålingen din om jøder, homofile o.l...

Ja, du gjorde vel det, for du har jo "glemt" å skrive noe om hvordan vi kan gjøre noe for å redusere diskrimineringen av muslimer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Først må jeg vite årsaken til at de ikke får jobb, hva slags type jobb det gjelder og om skautet er hovedårsaken.''

...eh... ja, du bekrefter akkurat det jeg skriver.

Setter du lignende krav når du leser en Amnesty Rapport om at kristne i Kina blir diskriminert? Eller ikke-kommunister på Kuba?

Jeg har ikke lest amnestys rapport og forholder meg til det jeg ser rundt meg.

Jeg ser diskriminerte kvinner og det er det jeg forholder meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv''

Åpenbart ikke så lenge det ikke fungerer slik i praksis.

I de tilfellene hvor kvinner blir tvunget, så finnes det allerede lover mot det.

Og det berettiger uansett ikke din umyndiggjøring av kvinner, og at du godtar diskrimineringen slik at de ikke blir finansielt uavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Ja, du gjorde vel det, for du har jo "glemt" å skrive noe om hvordan vi kan gjøre noe for å redusere diskrimineringen av muslimer...

''Ja, du gjorde vel det, for du har jo "glemt" å skrive noe om hvordan vi kan gjøre noe for å redusere diskrimineringen av muslimer..''

Vi kommer med forslag og det gjør ikke du. Du har ingen forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

I de tilfellene hvor kvinner blir tvunget, så finnes det allerede lover mot det.

Og det berettiger uansett ikke din umyndiggjøring av kvinner, og at du godtar diskrimineringen slik at de ikke blir finansielt uavhengige.

''I de tilfellene hvor kvinner blir tvunget, så finnes det allerede lover mot det''

Da må vi ha lover som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest amnestys rapport og forholder meg til det jeg ser rundt meg.

Jeg ser diskriminerte kvinner og det er det jeg forholder meg til.

''Jeg ser diskriminerte kvinner og det er det jeg forholder meg til.''

...eh... ja, men det er jo DU som godtar og bortforklarer diskrimineringen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I de tilfellene hvor kvinner blir tvunget, så finnes det allerede lover mot det''

Da må vi ha lover som fungerer.

Vi må ha lover mot diskriminering som fungerer.

Du er en del av problemet tli disse kvinnene. Du gjør livet deres vanskeligere, du forsvarer dem som diskriminerer dem, og på toppen av det hele vil du kontrollere hvordan de kler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg ser diskriminerte kvinner og det er det jeg forholder meg til.''

...eh... ja, men det er jo DU som godtar og bortforklarer diskrimineringen av dem.

Det er det du som gjør og nå er det så mye hakk i plata her. Du kommer ingen vei og nå skal jeg gjøre noe så kvinneundertrykkende som å gjøre litt husarbeid :-)

Takk for debatten.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, du gjorde vel det, for du har jo "glemt" å skrive noe om hvordan vi kan gjøre noe for å redusere diskrimineringen av muslimer..''

Vi kommer med forslag og det gjør ikke du. Du har ingen forslag.

"Forslagene" dine er som å si at man slutter diskrimineringen av homofile når de blir heterofile, eller slutter diskrimieringen av kvinner når de blir menn.

Det er religionsfrihet i Norge, og i resten av Europa, enten du liker det eller ei. Det er ytringsfrihet, og det er Menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det du som gjør og nå er det så mye hakk i plata her. Du kommer ingen vei og nå skal jeg gjøre noe så kvinneundertrykkende som å gjøre litt husarbeid :-)

Takk for debatten.:-)

Synd at det ikke går an å debattere ordentlig med deg, fremfor å bare legge skylden på de som blir diskriminert.

Selv takk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...