Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

''Ja, selvsagt er skaut eldre enn islam. Det hindrer da ikke en religion å foreskrive at kvinner skal dekke håret''

Da er det på tide å forandre det, akkurat slik vi har forandret på at det som står i bibelen om homofili.

Sist jeg sjekket står det akkurat det samme i Bibelen om homofili.

Igjen, i stedet for å kritisere de som diskriminerer, så fortsetter du å "angripe" offeret for diskrimineringen, og å rettferdiggjøre diskrimineringen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Men dette er jo bare din fremstilling. Inntil for få år siden var det jødene som hadde den rollen som muslimene har fått i dag. Mener du virkelig at jødene var skyld i det?

Hvis man deler opp i "drap utført per samlet antall av religiøse" av hver religion, er det neppe muslimer som leder de siste 100 årene. Det du påstår er derfor ikke tuftet på virkelighet, men på fordommer.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ingen verdens ting om jøder sør. Jeg hadde stor tro dengangen Johan Jørgen Holst var arkiekt bak Oslo avtalen.

Men når jeg idag ser hvor liten vilje det er tilnå leve i fed i midtøsten, så gir jeg blaffen i hele greia.

De VIL ikke leve i fred. Det har de vist meg, og hele verden.

Verden er drit lei av styret i misdtøsten, og det er deres egen feil.

Men tilbake til islam og muslimer.

Hver dag på tv, så får man servert noe nytt fra "islamland".

Vi blir så metta på hele greia, at vi reagerer ikke når vi hører om en bilbombe i Islamabad, eller et annet muslimsted.

Ekstremister finnes overalt, men jeg synes virkelig at islam er overrepresentert når det gjelder faenskap.

Dette er ikke noe jeg vet, men et inntrykk jeg sitter igjen med - år etter år.

Jeg synes islam er en ekkel religion.

Da er det opp til de selv og vise meg og resten av verden at de ikke er det.

Ingen burde være overrasket over rapporten fra Amnesty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingen verdens ting om jøder sør. Jeg hadde stor tro dengangen Johan Jørgen Holst var arkiekt bak Oslo avtalen.

Men når jeg idag ser hvor liten vilje det er tilnå leve i fed i midtøsten, så gir jeg blaffen i hele greia.

De VIL ikke leve i fred. Det har de vist meg, og hele verden.

Verden er drit lei av styret i misdtøsten, og det er deres egen feil.

Men tilbake til islam og muslimer.

Hver dag på tv, så får man servert noe nytt fra "islamland".

Vi blir så metta på hele greia, at vi reagerer ikke når vi hører om en bilbombe i Islamabad, eller et annet muslimsted.

Ekstremister finnes overalt, men jeg synes virkelig at islam er overrepresentert når det gjelder faenskap.

Dette er ikke noe jeg vet, men et inntrykk jeg sitter igjen med - år etter år.

Jeg synes islam er en ekkel religion.

Da er det opp til de selv og vise meg og resten av verden at de ikke er det.

Ingen burde være overrasket over rapporten fra Amnesty.

Hver dag på TV får man se bilder av en høyreekstrem hvit kristen mann. Skal vi derfor anta at alle hvite kristne menn er slik?

Historien om hvordan verden har behandlet jødene (som en folkegruppe) er horribelt. Visste du at i den norske Grunnloven så stod det "Jøder skal ikke have adgang til Riget", og dette ble ikke opphevet før 1853!

Jødene som gruppe har selvsagt ikke gjort noe galt. De fikk dog skylden for alt som var gale i Tyskland i mellomkrigsårene (rundt 1930), og det resulterte som kjent i 6 millioner ble drept i konsentrasjonsleirer. Helt uskyldige.

Det de ble anklaget for var, stort sett, akkurat det samme som muslimer anklages for 80 år sidener: de er skitne, de skal overta verden, de styrer verden, de er terrorister, osv osv osv.

Og derfor er det så viktig å motarbeide diskrimineringen av jøder og muslimer (så vel som andre grupper) for at det ikke skal skje igjen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Men dette er jo bare din fremstilling. Inntil for få år siden var det jødene som hadde den rollen som muslimene har fått i dag. Mener du virkelig at jødene var skyld i det?

Hvis man deler opp i "drap utført per samlet antall av religiøse" av hver religion, er det neppe muslimer som leder de siste 100 årene. Det du påstår er derfor ikke tuftet på virkelighet, men på fordommer.

Med vennlig hilsen

''Men dette er jo bare din fremstilling. Inntil for få år siden var det jødene som hadde den rollen som muslimene har fått i dag.''

Latterlig. Jøder er fortsatt jøder, og dagens nazister er islamistene.

Igjen er du ute og offerforklarer overgriperne, og sidestiller dem med de virkelige ofrene.

Du er så smakløs om et menneke kan få blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hver dag på TV får man se bilder av en høyreekstrem hvit kristen mann. Skal vi derfor anta at alle hvite kristne menn er slik?

Historien om hvordan verden har behandlet jødene (som en folkegruppe) er horribelt. Visste du at i den norske Grunnloven så stod det "Jøder skal ikke have adgang til Riget", og dette ble ikke opphevet før 1853!

Jødene som gruppe har selvsagt ikke gjort noe galt. De fikk dog skylden for alt som var gale i Tyskland i mellomkrigsårene (rundt 1930), og det resulterte som kjent i 6 millioner ble drept i konsentrasjonsleirer. Helt uskyldige.

Det de ble anklaget for var, stort sett, akkurat det samme som muslimer anklages for 80 år sidener: de er skitne, de skal overta verden, de styrer verden, de er terrorister, osv osv osv.

Og derfor er det så viktig å motarbeide diskrimineringen av jøder og muslimer (så vel som andre grupper) for at det ikke skal skje igjen.

Med vennlig hilsen

''Og derfor er det så viktig å motarbeide diskrimineringen av jøder og muslimer''

Ja, stakkars! tenk hvis noen skulle komme til å diskriminere denne gjengen: http://www.youtube.com/watch?v=1Dzp-XlYhZc

Du er kort og godt splitter pine gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krakow

Jeg kan ingen verdens ting om jøder sør. Jeg hadde stor tro dengangen Johan Jørgen Holst var arkiekt bak Oslo avtalen.

Men når jeg idag ser hvor liten vilje det er tilnå leve i fed i midtøsten, så gir jeg blaffen i hele greia.

De VIL ikke leve i fred. Det har de vist meg, og hele verden.

Verden er drit lei av styret i misdtøsten, og det er deres egen feil.

Men tilbake til islam og muslimer.

Hver dag på tv, så får man servert noe nytt fra "islamland".

Vi blir så metta på hele greia, at vi reagerer ikke når vi hører om en bilbombe i Islamabad, eller et annet muslimsted.

Ekstremister finnes overalt, men jeg synes virkelig at islam er overrepresentert når det gjelder faenskap.

Dette er ikke noe jeg vet, men et inntrykk jeg sitter igjen med - år etter år.

Jeg synes islam er en ekkel religion.

Da er det opp til de selv og vise meg og resten av verden at de ikke er det.

Ingen burde være overrasket over rapporten fra Amnesty.

''jeg synes virkelig at islam er overrepresentert når det gjelder faenskap. Dette er ikke noe jeg vet, men et inntrykk jeg sitter igjen med - år etter år.''

Det er vi mange som syntes. Og det er ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag på TV får man se bilder av en høyreekstrem hvit kristen mann. Skal vi derfor anta at alle hvite kristne menn er slik?

Historien om hvordan verden har behandlet jødene (som en folkegruppe) er horribelt. Visste du at i den norske Grunnloven så stod det "Jøder skal ikke have adgang til Riget", og dette ble ikke opphevet før 1853!

Jødene som gruppe har selvsagt ikke gjort noe galt. De fikk dog skylden for alt som var gale i Tyskland i mellomkrigsårene (rundt 1930), og det resulterte som kjent i 6 millioner ble drept i konsentrasjonsleirer. Helt uskyldige.

Det de ble anklaget for var, stort sett, akkurat det samme som muslimer anklages for 80 år sidener: de er skitne, de skal overta verden, de styrer verden, de er terrorister, osv osv osv.

Og derfor er det så viktig å motarbeide diskrimineringen av jøder og muslimer (så vel som andre grupper) for at det ikke skal skje igjen.

Med vennlig hilsen

Igjen, jøder tar vi en annen gang.

Nå er det islam vi snakker om.

Senest i går satt jeg å så på travel channel om en reise i Bangladesh.

Det var en by hvor de drev bølgesurfing, med et innslag heldekkende damer.

De var ikke muslimer, for var de det, så fikk de ikke lov til å surfe.

Kansje Amnesty kan lage en rapport om kvinneundertrykking i Islam ? Det skal jaggu være materiale nok.

Er det lov for kvinner i alle muslimland å ta bilsertifikat nå ?

Så snakker Amnesty om diskriminering ?!

Det blir omtrent like dumt som om når amnesty lager en rapport om soningsforhold i norske fengsler.

Jeg reperterer mine ord om at det finnes ekstremister overalt, enter de heter Timothy McVeigh eller ABB.

Men jeg synes islam er mere representert enn noe annet når det gjelder faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg synes virkelig at islam er overrepresentert når det gjelder faenskap. Dette er ikke noe jeg vet, men et inntrykk jeg sitter igjen med - år etter år.''

Det er vi mange som syntes. Og det er ikke uten grunn.

At du har det "inntrykket" om muslimer (akkurat som mange folk for 80 år siden hadde det om jødene) sier selvsagt lite om hhv muslimer og jøder, men mer om de, "mange folk for 80 år siden" og fordommer da og nå.

Det er samme type folk som hatet jøder da som hater muslimer, kvinner, homofile, funksjonshemmede, jøder, osv nå. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dloktoronnline

''Men dette er jo bare din fremstilling. Inntil for få år siden var det jødene som hadde den rollen som muslimene har fått i dag.''

Latterlig. Jøder er fortsatt jøder, og dagens nazister er islamistene.

Igjen er du ute og offerforklarer overgriperne, og sidestiller dem med de virkelige ofrene.

Du er så smakløs om et menneke kan få blitt!

Der sa du det. De ER faktisk nåtidens nazister!

Alle andre er opptatt av å tilpasse seg hverandre, men de skal fordømme alle som ikke tilber sin gud, og har "rett" til å gå til angrep på de. Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, jøder tar vi en annen gang.

Nå er det islam vi snakker om.

Senest i går satt jeg å så på travel channel om en reise i Bangladesh.

Det var en by hvor de drev bølgesurfing, med et innslag heldekkende damer.

De var ikke muslimer, for var de det, så fikk de ikke lov til å surfe.

Kansje Amnesty kan lage en rapport om kvinneundertrykking i Islam ? Det skal jaggu være materiale nok.

Er det lov for kvinner i alle muslimland å ta bilsertifikat nå ?

Så snakker Amnesty om diskriminering ?!

Det blir omtrent like dumt som om når amnesty lager en rapport om soningsforhold i norske fengsler.

Jeg reperterer mine ord om at det finnes ekstremister overalt, enter de heter Timothy McVeigh eller ABB.

Men jeg synes islam er mere representert enn noe annet når det gjelder faenskap.

Ja, selvsagt er det lov for "kvinner i muslimland" (bortsett fra Saudi Arabia) å kjøre bil! Hva snakker du om?

Og selvsagt foregår det mye f*enskap i muslimske land (det dekker tross alt ca 20% av verdens befolkning), men det gjør det også blant hinduer, kristne, jøder, sikher, og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

At du har det "inntrykket" om muslimer (akkurat som mange folk for 80 år siden hadde det om jødene) sier selvsagt lite om hhv muslimer og jøder, men mer om de, "mange folk for 80 år siden" og fordommer da og nå.

Det er samme type folk som hatet jøder da som hater muslimer, kvinner, homofile, funksjonshemmede, jøder, osv nå. Dessverre.

**Det er samme type folk som hatet jøder da som hater muslimer''

Håper ingen hater muslimer generelt. Den forferelige og umenneskelige politiske ideologien derimot er det nøyaktig samme type folk som bekjemper i dag, som de som bekjempet nazistene uner krigen.

Det er tross alt to tvillinger vi snakker om, med identisk likt jøde, homo og demokratihat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det. De ER faktisk nåtidens nazister!

Alle andre er opptatt av å tilpasse seg hverandre, men de skal fordømme alle som ikke tilber sin gud, og har "rett" til å gå til angrep på de. Hjelpes.

''Alle andre er opptatt av å tilpasse seg hverandre, men de skal fordømme alle som ikke tilber sin gud, og har "rett" til å gå til angrep på de. Hjelpes.''

Hvor opptatt er du av å tilpasse deg andre?

Deres gud er jo samme gud som den kristne gud, så du bommet jo der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

At du har det "inntrykket" om muslimer (akkurat som mange folk for 80 år siden hadde det om jødene) sier selvsagt lite om hhv muslimer og jøder, men mer om de, "mange folk for 80 år siden" og fordommer da og nå.

Det er samme type folk som hatet jøder da som hater muslimer, kvinner, homofile, funksjonshemmede, jøder, osv nå. Dessverre.

Det er islam som undertrykker kvinner!! Og på en måte er du med på det når du så varmt forsvarer alt som handler om muslimer eller islam. Kjenner jeg blir litt sint på deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Der sa du det. De ER faktisk nåtidens nazister!

Alle andre er opptatt av å tilpasse seg hverandre, men de skal fordømme alle som ikke tilber sin gud, og har "rett" til å gå til angrep på de. Hjelpes.

''Der sa du det. De ER faktisk nåtidens nazister!''

Islamisme og nazisme er tvilinger med samme mor og samme mål: Utslettelse av jøder og homofile samt avvikling av demokratiet.

At venstrekstremisten SØR er uenig i dette er ikke mer overraskede enn at hans tidligere mentor Galtung, nå har flagget seg som 100% antisemitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er islam som undertrykker kvinner!! Og på en måte er du med på det når du så varmt forsvarer alt som handler om muslimer eller islam. Kjenner jeg blir litt sint på deg..

''Det er islam som undertrykker kvinner!! Og på en måte er du med på det når du så varmt forsvarer alt som handler om muslimer eller islam. Kjenner jeg blir litt sint på deg..''

Jeg forsvarer ikke "alt som handler om muslimer eller islam", men ytringsfriheten, religionsfriheten og den norske Grunnloven, som er basis for demokratiet vårt.

Både kristendom og islam har mye kvinnediskriminering i seg (i følge kristen hoveddoktrine har ikke kvinner lov å bruke prevensjon, kan ikke bli prester, og en hel rekke andre "underordnende" tiltak), og det er omtrent 4 ganger flere kristne som innvandrer til Norge som muslimer.

Men saken er dog at det faktisk er LOV å mene at kvinner er underordnet, for eksempel, selv om jeg selvsagt er 110% uenig i det. Man kan ikke forby alle som ikke er enig med seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt er det lov for "kvinner i muslimland" (bortsett fra Saudi Arabia) å kjøre bil! Hva snakker du om?

Og selvsagt foregår det mye f*enskap i muslimske land (det dekker tross alt ca 20% av verdens befolkning), men det gjør det også blant hinduer, kristne, jøder, sikher, og alle andre.

Selve tråden omhandler diskriminering sør.

Og det er det jeg snakker om.

Jegkjenner ikke til en eneste religion som er så diskriminerende mot andres religioner, som islam.

Jeg kjenner heller ikke til en eneste religion som er så til de grader kvinne-diskriminerende som islam.

I enkelte islamske land skal ikke kvinnen engang få undervisning.

Hun skal være heltildekkende, og ikke lage lyd når hun går.

Dette for å unngå å hisse opp mannen ?!

Hva ?! De er det vel vitterlig mannen det er noe galt med da vel.

Og så lurer man på hvorfor store deler av verden ikke er så tilfreds med islam ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dloktoronnline

''Alle andre er opptatt av å tilpasse seg hverandre, men de skal fordømme alle som ikke tilber sin gud, og har "rett" til å gå til angrep på de. Hjelpes.''

Hvor opptatt er du av å tilpasse deg andre?

Deres gud er jo samme gud som den kristne gud, så du bommet jo der også.

Åpen nok til at jeg går utmerket over ens med - og føler meg respektert av - grupper av alle andre religioner enn islam.

Guden kan ikke være den samme når Allah sier at alle som ikke følger han er vantro og skal behandles deretter, mens vår gud slik vi har lært er åpen og omsorgsfull ovenfor alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve tråden omhandler diskriminering sør.

Og det er det jeg snakker om.

Jegkjenner ikke til en eneste religion som er så diskriminerende mot andres religioner, som islam.

Jeg kjenner heller ikke til en eneste religion som er så til de grader kvinne-diskriminerende som islam.

I enkelte islamske land skal ikke kvinnen engang få undervisning.

Hun skal være heltildekkende, og ikke lage lyd når hun går.

Dette for å unngå å hisse opp mannen ?!

Hva ?! De er det vel vitterlig mannen det er noe galt med da vel.

Og så lurer man på hvorfor store deler av verden ikke er så tilfreds med islam ?

Ja, det er mye f*enskap i mange muslimske land.

Hvilken grunn er det for å diskriminere muslimer i Europa, som denne tråden handler om?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen nok til at jeg går utmerket over ens med - og føler meg respektert av - grupper av alle andre religioner enn islam.

Guden kan ikke være den samme når Allah sier at alle som ikke følger han er vantro og skal behandles deretter, mens vår gud slik vi har lært er åpen og omsorgsfull ovenfor alle.

Det er samme gud, samme "Adam og Eva", samme skapelsesberetning, mange av de samme profetene, osv.

Muslimer mener Jesus er en profet, mens kristne mener Jesus er Guds sønn. Forskjellen er altså ikke stor.

Har du lest hva som står i Bibelen om hva som skal skje med oss vantro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dloktoronnline

''Oppfordre dem til å ta av skautet kanskje,''

Du mener at dissidenter på Cuba også bare bør oppfordres til å melde seg inn i kommunistpartiet?

Det er egentlig utrolig hvordan du forventer at "alle skal være like" i samfunnet ditt, fremfor å respektere at folk er forskjellige.

Vi har religionsfrihet i Norge. Og ytringsfrihet. Det virker ikke som om det betyr noe for deg...

Hva hvis man ikke liker å dusje, eller liker å rope høyt dagen lang inne på kontoret? Eller liker å kle seg KKK-kostyme?

Skal man få lov til det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...