Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

''Jeg lurer egentlig på hvor mange niqab-brukere er registrert arbeidsledige i Norge?'''

Personlig har jeg erfart null. I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis. Begge var registrerte arbeidssøkere.

En er i jobb, den andre i "tiltak".

Jeg har tre niqabbrukere i bakgården her og en burkabruker og burkebrukeren er i hvert fall ikke hjemme om dagen, niqabbrukerne er hjemme. En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Engledrakt er verken en annerkjent religion, eller noe som brukes. En engledrakt er også noe helt annet enn et skaut.

Igjen presterer du å presentere Saudi Arabia (!) (av alle land) som rollemodell, og argumentere mot toleranse og respekt for andre menneskers livssyn.

''Engledrakt er verken en annerkjent religion, eller noe som brukes. En engledrakt er også noe helt annet enn et skaut''

Kristendom er en annerkjent religion og min venninne tror på engler. Hvorfor er engledrakt noe ennet enn skaut? Er det ikke religionsfrihet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' I 'etaten' ' har jeg lest om to på landsbasis''

Da tar den ene av dem samme buss som meg :-)

Da vet faktisk du og jeg tilsammen om flere niqabbrukere enn de har i hele Danmark ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har tre niqabbrukere i bakgården her og en burkabruker og burkebrukeren er i hvert fall ikke hjemme om dagen, niqabbrukerne er hjemme. En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)

''En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)''

Det sier alt om hvordan det _ikke_ bør være når en aldri har sett ansiktet på naboen sin. Et slikt samfunn vil ikke jeg ha ihvertfall.

Den ene naboen min har jeg ikke behov for å se ansiktet på, men det er en annen sak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)''

Det sier alt om hvordan det _ikke_ bør være når en aldri har sett ansiktet på naboen sin. Et slikt samfunn vil ikke jeg ha ihvertfall.

Den ene naboen min har jeg ikke behov for å se ansiktet på, men det er en annen sak :-)

Men naboen din eksisterer ikke for deg. Du har ingen rett til å se vedkommende, hvis vedkommende ikke ønsker å bli sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet faktisk du og jeg tilsammen om flere niqabbrukere enn de har i hele Danmark ;o)

170 niqabbrukere i Danmark. Mellom 0-3 burkabrukere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Da vet faktisk du og jeg tilsammen om flere niqabbrukere enn de har i hele Danmark ;o)

Tja, Sør sa at det var 170 niqabbrukere som var registrert arbeidssøkende i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Men naboen din eksisterer ikke for deg. Du har ingen rett til å se vedkommende, hvis vedkommende ikke ønsker å bli sett.

Du gjør deg vanskelig. Nei, jeg har ingen rett, men jeg har rett til å mene hva slags samfunn jeg ønsker meg. Det er derfor jeg _ønsker_ jeg meg et forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Sør sa at det var 170 niqabbrukere som var registrert arbeidssøkende i Danmark.

Nei, det var 170 niqabbrukere totalt i Danmark, og mellom 0 og 3 burkabrukere.

Det jeg skrev her var at selv om alle niqabbrukerne faktisk hadde vært arbeidssøkere så er ikke omfanget slikt at det ville utgjort noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Men naboen din eksisterer ikke for deg. Du har ingen rett til å se vedkommende, hvis vedkommende ikke ønsker å bli sett.

Du gjør deg vanskelig. Nei, jeg har ingen rett, men jeg har rett til å mene noe om hva slags samfunn jeg ønsker meg. Det er derfor jeg _ønsker_ jeg meg et forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Amnesty International '', har jeg stor respekt for.

Men selv de klarer ikke å gjøre alt _rett_.

Jeg vet de gjør og hva de arbeider mot, og selv om de har internasjonal respekt, så er det altfor mange land som ikke respekterer dem en plass.

USA, Iran, Irak , Afganistan og mange andre land.

Derfor skrev jeg hva jeg skrev.

De har for liten makt og innflytelse, men de gjør hva de kan med de midlene de har til rådighet,

Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør deg vanskelig. Nei, jeg har ingen rett, men jeg har rett til å mene hva slags samfunn jeg ønsker meg. Det er derfor jeg _ønsker_ jeg meg et forbud.

Men du ønsker å frata andre deres rettigheter.

Du ønsker å tre din religion ned over hodet på andre, fremfor å la andre få kle seg med skaut hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, det var 170 niqabbrukere totalt i Danmark, og mellom 0 og 3 burkabrukere.

Det jeg skrev her var at selv om alle niqabbrukerne faktisk hadde vært arbeidssøkere så er ikke omfanget slikt at det ville utgjort noe problem.

ok, men poenget mitt var at jeg vet ikke om flere enn det som er i hele Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre niqabbrukere i bakgården her og en burkabruker og burkebrukeren er i hvert fall ikke hjemme om dagen, niqabbrukerne er hjemme. En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)

''Jeg har tre niqabbrukere i bakgården her og en burkabruker og burkebrukeren er i hvert fall ikke hjemme om dagen, niqabbrukerne er hjemme. En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)''

Da har du meir dagligsdags erfaring enn meg (ikke overraskende).

i

Okke som er mitt inntrykk at noen genuint ønsker jobb, andre ikke.

Og de som ønsker jobb, stiller bakerst i køen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Amnesty International '', har jeg stor respekt for.

Men selv de klarer ikke å gjøre alt _rett_.

Jeg vet de gjør og hva de arbeider mot, og selv om de har internasjonal respekt, så er det altfor mange land som ikke respekterer dem en plass.

USA, Iran, Irak , Afganistan og mange andre land.

Derfor skrev jeg hva jeg skrev.

De har for liten makt og innflytelse, men de gjør hva de kan med de midlene de har til rådighet,

Skjønner du hva jeg mener?

De gjør viktig arbeid, og hvis de hadde unnlatt å granske Europa ville det selvsagt vært diskriminerende i seg selv.

Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Sør sa at det var 170 niqabbrukere som var registrert arbeidssøkende i Danmark.

Jeg har ikke lest hele tråden, jeg kom inn seint og har lest litt her og der. Og det er nok mer enn 170 niqabbrukere her og på Grønland. Det er jo ikke noe uvanlig syn. Burke er det ikke så ofte jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Men du ønsker å frata andre deres rettigheter.

Du ønsker å tre din religion ned over hodet på andre, fremfor å la andre få kle seg med skaut hvis de ønsker det.

''Men du ønsker å frata andre deres rettigheter''

Jeg har sagt at jeg ønsker en lov slik som den i Danmark og det er sant at de da mister den rettigheten, slik som røykerne mistet en rettighet da røykeloven kom.

''Du ønsker å tre din religion ned over hodet på andre, fremfor å la andre få kle seg med skaut hvis de ønsker det''

Jeg er ateist, men min venninne vil sikkert si det samme om deg, siden du synes engledrakt blir noe annet enn skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Men du ønsker å frata andre deres rettigheter.

Du ønsker å tre din religion ned over hodet på andre, fremfor å la andre få kle seg med skaut hvis de ønsker det.

''Men du ønsker å frata andre deres rettigheter.''

Sier hun som vanligvis elsker å tre forbud ned over hodene på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør viktig arbeid, og hvis de hadde unnlatt å granske Europa ville det selvsagt vært diskriminerende i seg selv.

Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."

Med vennlig hilsen

Amnesty mener at Norge er et av de landene som diskriminerer funksjonshemmede mest så egentlig burde vi feie for vår egen dør før vi begynner å feie for andre.

Og bare så det er nevnt så har jeg ikke noe i mot Amnestys arbeid i noe land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har ikke lest hele tråden, jeg kom inn seint og har lest litt her og der. Og det er nok mer enn 170 niqabbrukere her og på Grønland. Det er jo ikke noe uvanlig syn. Burke er det ikke så ofte jeg ser.

Nei, det er ikke et uvanlig syn. Ikke i Brugata heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...