Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

''Jeg har tre niqabbrukere i bakgården her og en burkabruker og burkebrukeren er i hvert fall ikke hjemme om dagen, niqabbrukerne er hjemme. En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)''

Da har du meir dagligsdags erfaring enn meg (ikke overraskende).

i

Okke som er mitt inntrykk at noen genuint ønsker jobb, andre ikke.

Og de som ønsker jobb, stiller bakerst i køen..

Jeg stiller enda lenger bak ;o)

Og jeg vil fryktelig gjerne jobbe, men er nok så sær at jeg vil ha en jobb jeg trives med og med helt vanlig betaling og det vet nok både du og jeg at det er vanskelig, hvis ikke helt umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

De gjør viktig arbeid, og hvis de hadde unnlatt å granske Europa ville det selvsagt vært diskriminerende i seg selv.

Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."

Med vennlig hilsen

''Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."''

Det som er uverdig er at kvinner må dekke seg til får å gå ut og det nevner du aldri med ett ord i disse debattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Jeg har ikke lest hele tråden, jeg kom inn seint og har lest litt her og der. Og det er nok mer enn 170 niqabbrukere her og på Grønland. Det er jo ikke noe uvanlig syn. Burke er det ikke så ofte jeg ser.

Det finnes anslagsvis 5-800 niqabbrukere i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amnesty mener at Norge er et av de landene som diskriminerer funksjonshemmede mest så egentlig burde vi feie for vår egen dør før vi begynner å feie for andre.

Og bare så det er nevnt så har jeg ikke noe i mot Amnestys arbeid i noe land :)

Ja, jeg er helt enig i at det er like viktig å arbeide mot diskriminering av funksjonshemmede.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Men naboen din eksisterer ikke for deg. Du har ingen rett til å se vedkommende, hvis vedkommende ikke ønsker å bli sett.

Maskering på offentlig sted er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En har barn og de andre ikke, men siden jeg aldri har sett ansiktet deres så aner jeg ikke hvor gamle de er, men tipper mellom 20 og 35 etter gange og bevegelse ;o)''

Det sier alt om hvordan det _ikke_ bør være når en aldri har sett ansiktet på naboen sin. Et slikt samfunn vil ikke jeg ha ihvertfall.

Den ene naboen min har jeg ikke behov for å se ansiktet på, men det er en annen sak :-)

De hilser ikke heller selv om jeg innimellom hilser enda. Jeg hilser på naboene av gammel vane, jeg er jo oppvokst i et møblert hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."''

Det som er uverdig er at kvinner må dekke seg til får å gå ut og det nevner du aldri med ett ord i disse debattene.

Jeg er ateist, så det er åpenbart at jeg ikke liker det.

Derimot ønsker jeg ikke å forby alt jeg ikke liker. Jeg liker ikke Frp, men jeg vil ikke forby det.

Det handler om å respektere at folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig i at det er like viktig å arbeide mot diskriminering av funksjonshemmede.

Med vennlig hilsen

Det vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

De hilser ikke heller selv om jeg innimellom hilser enda. Jeg hilser på naboene av gammel vane, jeg er jo oppvokst i et møblert hjem ;)

De føler seg vel fengslet i plagget, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes anslagsvis 5-800 niqabbrukere i landet.

Og nesten alle bor antagelig på Grünerløkka og Grønland og ferdes på Gunerius :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

De gjør viktig arbeid, og hvis de hadde unnlatt å granske Europa ville det selvsagt vært diskriminerende i seg selv.

Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."

Med vennlig hilsen

Hvordan kan du være sikker på at disse kvinnene SELV ønsker å dekke seg til og at de ikke tvinges til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg er ateist, så det er åpenbart at jeg ikke liker det.

Derimot ønsker jeg ikke å forby alt jeg ikke liker. Jeg liker ikke Frp, men jeg vil ikke forby det.

Det handler om å respektere at folk er forskjellige.

''Det handler om å respektere at folk er forskjellige''

Da regner jeg med at du synes det er greit hvis min venninne går med engledrakt på jobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men du ønsker å frata andre deres rettigheter''

Jeg har sagt at jeg ønsker en lov slik som den i Danmark og det er sant at de da mister den rettigheten, slik som røykerne mistet en rettighet da røykeloven kom.

''Du ønsker å tre din religion ned over hodet på andre, fremfor å la andre få kle seg med skaut hvis de ønsker det''

Jeg er ateist, men min venninne vil sikkert si det samme om deg, siden du synes engledrakt blir noe annet enn skaut.

Du respekterer fremdeles ikke folk som mener noe annet enn deg, og deres rett til å utøve deres religion.

Det du forfekter er en slags avart av kommunisme, hvor det er om å gjøre at folk skal være mest mulig like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De føler seg vel fengslet i plagget, kan jeg tenke meg.

Jeg tror heller de føler at de er litt bedre enn meg jeg så de kan ikke nedlate seg å hilse. De hilser ikke på noen av de etnisk norske her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du ønsker å frata andre deres rettigheter.''

Sier hun som vanligvis elsker å tre forbud ned over hodene på folk.

Nå er det vanligvis jeg som er mot formynderstat og regler om hvordan folk skal kle seg, og hvilken side av sengen de har lov til å stå opp på.

Uansett, problemstillingen her er diskriminering av muslimer. Klarer du å forholde deg til det? (Det er det samme som diskriminering av jøder, hvis det gjør det enklere for deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du respekterer fremdeles ikke folk som mener noe annet enn deg, og deres rett til å utøve deres religion.

Det du forfekter er en slags avart av kommunisme, hvor det er om å gjøre at folk skal være mest mulig like.

Men siden du er så respektfull, mener du vel det er greit hvis min venninne går med engledrakt på jobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vanligvis jeg som er mot formynderstat og regler om hvordan folk skal kle seg, og hvilken side av sengen de har lov til å stå opp på.

Uansett, problemstillingen her er diskriminering av muslimer. Klarer du å forholde deg til det? (Det er det samme som diskriminering av jøder, hvis det gjør det enklere for deg.)

Hysj, ikke begynn å hitle tråden, da har du tapt diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være sikker på at disse kvinnene SELV ønsker å dekke seg til og at de ikke tvinges til det?

''Hvordan kan du være sikker på at disse kvinnene SELV ønsker å dekke seg til og at de ikke tvinges til det?''

Hvordan kan du være sikker på at de ikke ønsker det?

Vi har allerede lovverk mot å tvinge folk til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

De gjør viktig arbeid, og hvis de hadde unnlatt å granske Europa ville det selvsagt vært diskriminerende i seg selv.

Det er ellers foruroligende å se hvordan så mange "bortforklarer" eller uvesentliggjør/rettferdiggjør diskriminering av muslimer (samme som man rettferdiggjorde diskrimineringen av jøder for 80 år siden), fremfor å si, "Ja, vi bør få slutt på dette. Det er ikke verdig."

Med vennlig hilsen

Jeg diskrimerer ikke noen. Så lenge de oppfører seg som folk.

Ringte faktisk en i Kristiasand, som ville hjelpe romfolket, og jeg ville ta en høygravid kvinne i mitt hjem, men hun ble sendt tilbake til Romania med buss.

Jeg misliker sterkt de som torturer, voldtar og misbruker mennesker på det verste. Håper de blir stilt for retten og dømt.

AI, gjør sitt aller beste for at slike ting ikke skal skje, men det skjer likevel.

Jeg breømmer alle som gjør noe, AI, leger uten grenser, Røde kross, SOS barnebyer, Frelsesarmeen og alle de andre!

Kanskje en dråpe i havet, men havet består av dråper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...