Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Folk med piercinger bør vel ikke "overkjøres", mtp faren for punkteringer! ;-)

Med vennlig hilsen

Jeg kjører over det jeg kommer over jeg skal jeg si deg ;) I dag har politiet ridd med hester her og de dreit i gata og jeg måtte trille en lang omvei for å komme unna dritten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjører over det jeg kommer over jeg skal jeg si deg ;) I dag har politiet ridd med hester her og de dreit i gata og jeg måtte trille en lang omvei for å komme unna dritten ;)

Sånn går de når du bosetter deg på landet! :nemlig:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Å kle seg som en engel er ikke en del av noen variant av kristendommen''

Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.

''Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.''

Selvfølgelig har det med religion å gjøre men ikke alle er tvunget til å bære disse plaggene. Noen kvinner bærer det med ære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.''

...eh.. hahaha.

Og det skal du, som akkurat skrev er ateist, bestemme?

I motsetning til alle de millionene av muslimer som mener at det har noe med religion å gjøre? Men de er vel "bare" muslimer, og vet sikkert ikke noe om islam.

Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa? (Utenom bortforklaringer og fornektelser.)

''Og det skal du, som akkurat skrev er ateist, bestemme?''

Jeg bestemmer ingenting, men hvis du har lest litt historie, så vet du dette.

Du kan vel ikke bestemme at engledrakt ikke har noe med kristendom å gjøre du heller.

''I motsetning til alle de millionene av muslimer som mener at det har noe med religion å gjøre? Men de er vel "bare" muslimer, og vet sikkert ikke noe om islam''

Men min venninne mener at engledrakt har noe med kristendom å gjøre.

''Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa? (Utenom bortforklaringer og fornektelser.)''

Forbud mot tildekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.''

...eh.. hahaha.

Og det skal du, som akkurat skrev er ateist, bestemme?

I motsetning til alle de millionene av muslimer som mener at det har noe med religion å gjøre? Men de er vel "bare" muslimer, og vet sikkert ikke noe om islam.

Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa? (Utenom bortforklaringer og fornektelser.)

Men blir de så voldsomt diskriminert da så lenge de snakker norsk og har en utdannelse og har vanlig høflighet? De bor jo her på Oslo Øst og her er det ingen som blunker og de som bor på småsteder hvor det er få opplever jo lite diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.''

Selvfølgelig har det med religion å gjøre men ikke alle er tvunget til å bære disse plaggene. Noen kvinner bærer det med ære.

Nei, opprinnelig hadde det ingenting med religion å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men blir de så voldsomt diskriminert da så lenge de snakker norsk og har en utdannelse og har vanlig høflighet? De bor jo her på Oslo Øst og her er det ingen som blunker og de som bor på småsteder hvor det er få opplever jo lite diskriminering.

Ja, rapporten til Amnesty International snakker om omfattende diskriminering i Europa, både av kvinner og menn.

Det er ofte populist-partier på høyresiden som bedriver dette, som en lett måte å sanke stemmer på. Det er alltid lettere å "ta" de som er "forskjellige", enten det er pga. religion, legning eller funksjonshemning. Eller alle tre! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg kjører over det jeg kommer over jeg skal jeg si deg ;) I dag har politiet ridd med hester her og de dreit i gata og jeg måtte trille en lang omvei for å komme unna dritten ;)

''Jeg kjører over det jeg kommer over jeg skal jeg si deg ;) I dag har politiet ridd med hester her og de dreit i gata og jeg måtte trille en lang omvei for å komme unna dritten ;)''

Og det har med Amnesty å gjøre? Ring meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og det skal du, som akkurat skrev er ateist, bestemme?''

Jeg bestemmer ingenting, men hvis du har lest litt historie, så vet du dette.

Du kan vel ikke bestemme at engledrakt ikke har noe med kristendom å gjøre du heller.

''I motsetning til alle de millionene av muslimer som mener at det har noe med religion å gjøre? Men de er vel "bare" muslimer, og vet sikkert ikke noe om islam''

Men min venninne mener at engledrakt har noe med kristendom å gjøre.

''Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa? (Utenom bortforklaringer og fornektelser.)''

Forbud mot tildekking.

Skaut er ikke tildekking.

Engledrakt har intet med kristendom å gjøre.

Tildekking er en urgammel tradisjon, både for kristne og muslimer.

Du bortforklarer og fornekter, fremfor å komme med løsninger. Og "løsningen" din er å ansvarliggjøre offeret for diskrimineringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, opprinnelig hadde det ingenting med religion å gjøre.

Igjen er dette bortforklaring, fornektelse og unnskyldning av diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Skaut er ikke tildekking.

Engledrakt har intet med kristendom å gjøre.

Tildekking er en urgammel tradisjon, både for kristne og muslimer.

Du bortforklarer og fornekter, fremfor å komme med løsninger. Og "løsningen" din er å ansvarliggjøre offeret for diskrimineringen.

''Skaut er ikke tildekking''

Nå har vi også snakket om Niqab i denne tråden. Du skiller jo ikke der og mener det samme også når det gjelder Niqab og Burka.

''Engledrakt har intet med kristendom å gjøre''

Er det du som er ateist som skal bestemme det?

''Tildekking er en urgammel tradisjon, både for kristne og muslimer''

En tradisjon ja, men den har likefullt ikke noe med Islam å gjøre.

''Du bortforklarer og fornekter, fremfor å komme med løsninger. Og "løsningen" din er å ansvarliggjøre offeret for diskrimineringen''

Du vet jo hva slags løsning jeg har og den liker du ikke. Jeg vil ha et forbud mot tildekking. Når det gjelder et vanlig skaut blir det veldig vanskelig å si hva som er diskriminering og ikke. Arbeidsgiverne vil sannsynligvis finne en annen forklaring på hvorfor vedkommende ikke egner seg i jobben, slik de gjør overfor andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Igjen er dette bortforklaring, fornektelse og unnskyldning av diskriminering.

Da får du bare mene det. God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skaut er ikke tildekking''

Nå har vi også snakket om Niqab i denne tråden. Du skiller jo ikke der og mener det samme også når det gjelder Niqab og Burka.

''Engledrakt har intet med kristendom å gjøre''

Er det du som er ateist som skal bestemme det?

''Tildekking er en urgammel tradisjon, både for kristne og muslimer''

En tradisjon ja, men den har likefullt ikke noe med Islam å gjøre.

''Du bortforklarer og fornekter, fremfor å komme med løsninger. Og "løsningen" din er å ansvarliggjøre offeret for diskrimineringen''

Du vet jo hva slags løsning jeg har og den liker du ikke. Jeg vil ha et forbud mot tildekking. Når det gjelder et vanlig skaut blir det veldig vanskelig å si hva som er diskriminering og ikke. Arbeidsgiverne vil sannsynligvis finne en annen forklaring på hvorfor vedkommende ikke egner seg i jobben, slik de gjør overfor andre.

Nei, ingen kristen menighet mener at å kle seg i engledrakt er en del av kristendommen.

Rapporten omhandlet hovedsakelig skaut.

Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særdeles dårlig argumentert artikkel. Det blir jo akkurat som å forby kors, begrunnet med at nazistene var kristne.

Du har fremdeles ikke svart på:

Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Særdeles dårlig argumentert artikkel. Det blir jo akkurat som å forby kors, begrunnet med at nazistene var kristne.

Du har fremdeles ikke svart på:

Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?

''Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?''

Jeg har ikke sagt at jeg vil forby skaut. Jeg har sagt at jeg vil forby dekking av ansiktet.

Om det foregår diskriminering på dette området vet jeg ikke. For å vite det, må arbeidsgiverne ha sagt rett ut at det er skautet som er problemet og det har de vel rett til hvis det gjelder en jobb som krever uniform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?''

Jeg har ikke sagt at jeg vil forby skaut. Jeg har sagt at jeg vil forby dekking av ansiktet.

Om det foregår diskriminering på dette området vet jeg ikke. For å vite det, må arbeidsgiverne ha sagt rett ut at det er skautet som er problemet og det har de vel rett til hvis det gjelder en jobb som krever uniform.

Amnestys rapport skriver om det, og det er det tråden handler om.

Tildekning er bare en avsporing. Det er også røytende engledrakter og annet fjas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Amnestys rapport skriver om det, og det er det tråden handler om.

Tildekning er bare en avsporing. Det er også røytende engledrakter og annet fjas.

''Tildekning er bare en avsporing. Det er også røytende engledrakter og annet fjas''

Det er ikke en avsporing, så lenge du har samme mening også når det gjelder tildekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tildekning er bare en avsporing. Det er også røytende engledrakter og annet fjas''

Det er ikke en avsporing, så lenge du har samme mening også når det gjelder tildekking.

Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Kan du si hvilken måte (og for hvilket yrke) et skaut forhindrer noen i å gjøre en fullverdig jobb?

Du unngår å kommentere det jeg skriver til deg.

Jeg har aldri sagt at skaut hindrer noen i å utføre en jobb. Jeg bryr meg ingeting om folk går i skaut. Det jeg derimot har skrevet er at jeg ikke ser noen diskriminering i samfunnet rundt meg, da jeg ser kvinner som bruker skaut i de fleste yrker, men jeg forstår at enkelte ikke vil ha det hvis det er kleskode eller jobben krever uniform.

For meg personlig betyr det ikke noe. Jeg kan misslike det, men det er en annen sak. Det er tildekking som bør forbys.

Saken er at verken hijab, niqab og Burka er noe religiøst plagg. Det fikk du også svar på i linken jeg la ut til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...