Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

''Det handler om å respektere at folk er forskjellige''

Da regner jeg med at du synes det er greit hvis min venninne går med engledrakt på jobb ?

Ja, for meg må din venninne gjerne kle seg som en rosa kanin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest tronder

Du respekterer fremdeles ikke folk som mener noe annet enn deg, og deres rett til å utøve deres religion.

Det du forfekter er en slags avart av kommunisme, hvor det er om å gjøre at folk skal være mest mulig like.

Det er ikke noen rettighet å praktisere religion i arbeidstiden. Et heller i burka/niqab religiøse plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror heller de føler at de er litt bedre enn meg jeg så de kan ikke nedlate seg å hilse. De hilser ikke på noen av de etnisk norske her.

Ja, men jeg tror det er plagget som gjør det unaturlig for dem. Vi har hatt en muslim i kjellerleigheten i noen år og han hilser alltid. Han stopper og tar en prat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du er så respektfull, mener du vel det er greit hvis min venninne går med engledrakt på jobb ?

Selvsagt er det greit. Ingen har da sagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen rettighet å praktisere religion i arbeidstiden. Et heller i burka/niqab religiøse plagg.

Å bære skaut er faktisk en rettighet, enten du liker det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Ja, for meg må din venninne gjerne kle seg som en rosa kanin.

''Ja, for meg må din venninne gjerne kle seg som en rosa kanin''

*LOL*

La oss si hun går på jobbintervju i engledrakt. Hun er best kvalifisert, men får ikke jobb. Blir hun diskriminert da og hva kan gjøres med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det er ikke noen rettighet å praktisere religion i arbeidstiden. Et heller i burka/niqab religiøse plagg.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror det er plagget som gjør det unaturlig for dem. Vi har hatt en muslim i kjellerleigheten i noen år og han hilser alltid. Han stopper og tar en prat også.

Ja, det har noe med plagget å gjøre, for alle de andre muslimene her hilser og nesten alle er hyggelige. Vi er 110 leiligheter her og jeg kan tenke meg at det bor muslimer i 15-20 leiligheter. I de andre bor det stort sett etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, for meg må din venninne gjerne kle seg som en rosa kanin''

*LOL*

La oss si hun går på jobbintervju i engledrakt. Hun er best kvalifisert, men får ikke jobb. Blir hun diskriminert da og hva kan gjøres med det?

Engletro er ikke annerkjent som religion, og har ingen krav om å kle seg som en engel/kanin, så det er ikke diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, for meg må din venninne gjerne kle seg som en rosa kanin''

*LOL*

La oss si hun går på jobbintervju i engledrakt. Hun er best kvalifisert, men får ikke jobb. Blir hun diskriminert da og hva kan gjøres med det?

Hehe, det tror jeg faktisk kan anmeldes. Det blir jo som folk med piercinger og tattoveringer det, de skal jo ikke overkjøres under en ansettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng!

Men feil (hvis man mener at å bruke skaut er å "praktisere" religion).

Uansett, poenget med denne tråden var ikke å bortforklare Amnestys rapport, men å gjøre noe med problemet heller enn å fornekte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Engletro er ikke annerkjent som religion, og har ingen krav om å kle seg som en engel/kanin, så det er ikke diskriminering.

''Engletro er ikke annerkjent som religion, og har ingen krav om å kle seg som en engel/kanin, så det er ikke diskriminering''

Som jeg sa i sted og som du ikke ville svare på. Kristendom er en annerkjent religion og engletroen en del av religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det tror jeg faktisk kan anmeldes. Det blir jo som folk med piercinger og tattoveringer det, de skal jo ikke overkjøres under en ansettelse :)

Folk med piercinger bør vel ikke "overkjøres", mtp faren for punkteringer! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Engletro er ikke annerkjent som religion, og har ingen krav om å kle seg som en engel/kanin, så det er ikke diskriminering''

Som jeg sa i sted og som du ikke ville svare på. Kristendom er en annerkjent religion og engletroen en del av religionen.

Å kle seg som en engel er ikke en del av noen variant av kristendommen.

Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Folk med piercinger bør vel ikke "overkjøres", mtp faren for punkteringer! ;-)

Med vennlig hilsen

Du leste hva Dorthe skrev? Likevel velger du å fleipe det bort. Denne diskrimineringen er vel like alvorlig som å nekte skaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leste hva Dorthe skrev? Likevel velger du å fleipe det bort. Denne diskrimineringen er vel like alvorlig som å nekte skaut?

Nei, tatoveringer og piercinger er ikke dekket av lovverket, etter det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Å kle seg som en engel er ikke en del av noen variant av kristendommen.

Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa?

''Å kle seg som en engel er ikke en del av noen variant av kristendommen''

Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å kle seg som en engel er ikke en del av noen variant av kristendommen''

Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.

''Å kle seg i Niqab, Burqa eller hijab har ingenting med religion å gjøre det heller.''

...eh.. hahaha.

Og det skal du, som akkurat skrev er ateist, bestemme?

I motsetning til alle de millionene av muslimer som mener at det har noe med religion å gjøre? Men de er vel "bare" muslimer, og vet sikkert ikke noe om islam.

Hva skal vi gjøre for å få bukt med diskrimineringen av muslimer i Europa? (Utenom bortforklaringer og fornektelser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...