Gå til innhold

Amnesty om diskriminering i Europa


Sør

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en lov enkelt og greit og kommer til å stemme på det første partiet som har dette som en politisk sak. Jeg anser dette som en svært viktig sak for kvinnene, for likestillingssamfunnet vi lever i og fortsatt vil ha i fremtiden.

Ja, du vil bestemme over dem - helt uten å spørre dem hva de faktisk mener.

Du er jo ikke forskjellig fra "mullahene" - de tror også det er bedre hvis de bestemmer over kvinnene, enn hvis kvinnene får bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 260
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    109

  • Dorthe

    14

  • MrNobody

    11

  • hidi, the scorpion

    5

Mest aktive i denne tråden

Som sagt du kommer til å tape dette uansett og da må du flytte til Saudia Arabia. Der forndrer det seg ikke med det første.

...eh... det er jo du og "de i Saudi Arabia" som ønsker å bestemme hva kvinner har på hodet.

Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv.

Du ønsker å styre livene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter bare å snu ting på hodet og slik har du holdt på i årevis.

I din opp-ned verden er det nok slik.

I den virkelige verden, derimot, er det nok best at kvinner får bestemmel selv hvordan de ønsker å kle seg.

UTEN at verken Mullaher eller OTTAR-wannabes bestemmer over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, du vil bestemme over dem - helt uten å spørre dem hva de faktisk mener.

Du er jo ikke forskjellig fra "mullahene" - de tror også det er bedre hvis de bestemmer over kvinnene, enn hvis kvinnene får bestemme selv.

Jeg alene kan ikke bestemme, men jeg kan stemme på det partiet som har det som en pilitisk sak. Det er slik det fungerer i vårt demokrati.

Slik ble også røykeloven innført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

...eh... det er jo du og "de i Saudi Arabia" som ønsker å bestemme hva kvinner har på hodet.

Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv.

Du ønsker å styre livene deres.

''Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv''

Det ønsker du åpenbart ikke så lenge det ikke fungerer slik i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg alene kan ikke bestemme, men jeg kan stemme på det partiet som har det som en pilitisk sak. Det er slik det fungerer i vårt demokrati.

Slik ble også røykeloven innført.

Du støtter dem som vil bestemme over kvinnene. Det er akkurat det samme som hvis du hadde stemt for et "Mullahparti", som likeledes tror de vet best hvordan kvinner bør kle seg.

Hvorfor kan du ikke la kvinnene få bestemme selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

I din opp-ned verden er det nok slik.

I den virkelige verden, derimot, er det nok best at kvinner får bestemmel selv hvordan de ønsker å kle seg.

UTEN at verken Mullaher eller OTTAR-wannabes bestemmer over dem.

I den virkelige verden lages det lover og regler og ingen kan gjøre hva de vil. Sånn er det med den saken og noe også du må forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''MEN, jeg ønsker at DE kan bidra til å forandre mitt, og store deler av verden sit syn på den religionen som de forfekter. ''

Det synet er DU selv ansvarlig for.

Hvis jeg har fordommer mot venezuelanere eller folk fra Kina eller Russland, hvem sitt ansvar er det? 1,2 billioner mennesker i Kina, eller meg?

Hvis europa har store fordommer mot kineserne, og de ønsker å gjøre noe med det. Ja da analyserer de hvorfor europa har et sånt syn på de. Så kan man finne løsninger på det. Det heter løsningsorientert.

Du nevner et enkeltmenneske her, og det blir feil.

Problemstillingen her sør, er at store deler av verden har litt problemer med å skjønne denne religionen som heter islam.

Og sånn ca. 90 % av debbattantene her inne deler det synet på islam. De resternede 10 % kjemper med nebb og klør for denne kvinneundertrykkende religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du støtter dem som vil bestemme over kvinnene. Det er akkurat det samme som hvis du hadde stemt for et "Mullahparti", som likeledes tror de vet best hvordan kvinner bør kle seg.

Hvorfor kan du ikke la kvinnene få bestemme selv?

Nå har det blitt så mange hakk i plata, så du får heller fortsette diskusjonen med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ønsker at kvinner skal få bestemme selv''

Det ønsker du åpenbart ikke så lenge det ikke fungerer slik i praksis.

Det fungerer i hvert fall ikke slik så lenge du bestemmer over dem.

Jeg er for at de skal få bestemme selv. Du, som forsvarer diskrimineringen som gjør at de ikke får jobb, vil åpenbart at de skal være hjemme og underdanige.

Det er uten tvil du som har det kvinnefiendtlige synet her.

Jeg ønsker at de skal få kle seg som de ønsker, og at de ikke skal diskrimineres slik at de kan komme seg ut i jobb, og bli finansielt uavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt så mange hakk i plata, så du får heller fortsette diskusjonen med deg selv.

Det er jo slik - du vil ikke la dem bestemme selv.

Du forsvarer diskrimineringen som forhindrer dem i å få jobb, og å bli finansielt uavhengige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis europa har store fordommer mot kineserne, og de ønsker å gjøre noe med det. Ja da analyserer de hvorfor europa har et sånt syn på de. Så kan man finne løsninger på det. Det heter løsningsorientert.

Du nevner et enkeltmenneske her, og det blir feil.

Problemstillingen her sør, er at store deler av verden har litt problemer med å skjønne denne religionen som heter islam.

Og sånn ca. 90 % av debbattantene her inne deler det synet på islam. De resternede 10 % kjemper med nebb og klør for denne kvinneundertrykkende religionen.

Fordommer er når man tillegger muslimer/kinesere egenskaper basert på hva man har hørt om de folkegruppene de kommer fra.

Det er helt parallelt med å ha fordommer mot kvinner, homofile, svarte, osv. Det er fordommer mot et individu du ikke kjenner.

Denne undersøkelsen handler om INDIVIDUELLE muslimer som ikke får jobb, FORDI de er muslimer. Ikke for noe de har GJORT, eller mangel på kunnskap, men på grunn av det de tror på.

Det er meget likt diskrimineringen av kristne som finner sted i Kina, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den virkelige verden lages det lover og regler og ingen kan gjøre hva de vil. Sånn er det med den saken og noe også du må forholde deg til.

...eh... ja, men det har intet med saken her å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Det er jo slik - du vil ikke la dem bestemme selv.

Du forsvarer diskrimineringen som forhindrer dem i å få jobb, og å bli finansielt uavhengige.

''Det er jo slik - du vil ikke la dem bestemme selv''

Nei, det er mange som ikke bestemmer selv. Hvordan skulle det blitt om alle bestemte selv? Det lages lover og regler som hindrer at alle kan bestemme alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zelda 5

Det er du, og ikke jeg, som diskriminerer kvinner.

Det er du, og ikke jeg, som vil kontrollere hvordan kvinner kler seg.

Det er du, og ikke jeg, som diskriminerer muslimske kvinner.

===

Men nei, du og dine vil ikke vinne. Verken i Europa eller andre steder. Dere vil kunne kontrollere kvinners kleskoder i land som Iran og Saudi Arabia en stund, men kvinner vil få bestemme selv hvordan de skal kle seg.

Du må jaggu meg ha tungt for å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo slik - du vil ikke la dem bestemme selv''

Nei, det er mange som ikke bestemmer selv. Hvordan skulle det blitt om alle bestemte selv? Det lages lover og regler som hindrer at alle kan bestemme alt selv.

Her er det snak om å bestemme om man har skaut på hodet, og det ligger godt innenfor det folk selv bør få bestemme.

Det som dog er problemet her er diskrimineringen av muslimer, og muslimske kvinner i særdeleshet, som forhindrer dem i å få en jobb og bli finansielt uavhengige.

Men det nekter du jo å forholde deg til. Du har ikke kommet med en eneste kritisk setning om folk som dikriminerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jaggu meg ha tungt for å forstå...

Neida, jeg forstår meget godt.

Det er de vanlige unnskyldningene man får fra folk som ønsker å bestemme over andre (typisk over kvinner), og ikke vil at kvinner skal få bestemme over seg selv.

Det er lang tradisjon for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zelda5

Neida, jeg forstår meget godt.

Det er de vanlige unnskyldningene man får fra folk som ønsker å bestemme over andre (typisk over kvinner), og ikke vil at kvinner skal få bestemme over seg selv.

Det er lang tradisjon for det.

Synes det har begynt å gå tradisjon i vrøvlet ditt og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har begynt å gå tradisjon i vrøvlet ditt og...

Nå er det jo slik at det er Amnesty International som innlegget handler om, men du anser kanskje Menneskerettigheter og slikt som "vrøvl"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Her er det snak om å bestemme om man har skaut på hodet, og det ligger godt innenfor det folk selv bør få bestemme.

Det som dog er problemet her er diskrimineringen av muslimer, og muslimske kvinner i særdeleshet, som forhindrer dem i å få en jobb og bli finansielt uavhengige.

Men det nekter du jo å forholde deg til. Du har ikke kommet med en eneste kritisk setning om folk som dikriminerer.

Burka/Niqab og annen maskering er ikke det samme som skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...