Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. det er i morgen. Du er like sløv som jeg. ;-)

Hehe :)

Syns ikke det er så interessant med å vite at folk som ikke jeg kjenner har det festlig, mens jeg ikke har det :P

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Apeldoorn

19

• Gondor

13

Mest aktive i denne tråden

Gjest bølger
Skrevet

Huff, kjipt... men det finnes mye slike medisiner? Tegretol f.eks.

Har aldri prøvd det, men.

Hvilke medisin er tegretol, og hvilke fordeler og ulemper er det med dem? Hva hjelper de mot?

Skrevet

Hvilke medisin er tegretol, og hvilke fordeler og ulemper er det med dem? Hva hjelper de mot?

Tegretol kan brukes ved bipolar lidelse, og er som Lamictal også en medisin som opprinnelig ble brukt mot epilepsi...

Det jeg ikke vet er om den er like god på depresjoner ved andre lidelser enn bipolar, men det gjelder jo ikke deg :)

Den er nok mindre brukt enn Lamictal og, men det er ikke bare Tegretol som finnes i denne kategorien. Endel fler.

Skrevet

Jeg har BP2, men kan ikke bruke lamictal. Klarte ikke å konsentrere meg når jeg snakket med folk. Har også en mistanke at den påvirket kjøreevnen.

jeg har også bp 2 og bruker 500 mg lamictal. Tåler medisinen godt, men har uhyre dårlig hukommelse. :-(

Gjest bølger
Skrevet

Tegretol kan brukes ved bipolar lidelse, og er som Lamictal også en medisin som opprinnelig ble brukt mot epilepsi...

Det jeg ikke vet er om den er like god på depresjoner ved andre lidelser enn bipolar, men det gjelder jo ikke deg :)

Den er nok mindre brukt enn Lamictal og, men det er ikke bare Tegretol som finnes i denne kategorien. Endel fler.

Skulle kanskje prøvd et annen stemningsstabiliserende når jeg ikke kunne bruke lamictal. Jeg hadde egentlig regnet med at psykiateren foreslo et annet stemningsstabiliserende når jeg seponerte lamictal.

Gjest bølger
Skrevet

jeg har også bp 2 og bruker 500 mg lamictal. Tåler medisinen godt, men har uhyre dårlig hukommelse. :-(

Godt du tåler lamictalen. Tror det er en bra medisin. Men kan være slitende med den hukommelsen. Jeg fikk ikke med meg hva folk sa til meg og det kunne være skikkelig flaut.

Skrevet

Skulle kanskje prøvd et annen stemningsstabiliserende når jeg ikke kunne bruke lamictal. Jeg hadde egentlig regnet med at psykiateren foreslo et annet stemningsstabiliserende når jeg seponerte lamictal.

Hvis det var pga. bivirkninger og ikke manglende virkning, så er det jo rart du ikke fikk prøve mer SS ja?

Ved siden av Lithium og Lamictal og Tegretol nevner kringlen topimax og orfiril som direkte SS.

Skrevet

Hvem har opplevd en tilbakevending av symptomer etter å ha seponert ap? Og hvor lang tid tok det før det kom?

Vil leve skikkelig igjen. A la hypomani.

Skrevet

Hvem har opplevd en tilbakevending av symptomer etter å ha seponert ap? Og hvor lang tid tok det før det kom?

*Rekke opp hånden*

Jeg tar de mot paranoia jeg da, mistenksomhet og slikt...

Skrevet

*Rekke opp hånden*

Jeg tar de mot paranoia jeg da, mistenksomhet og slikt...

Uff. Også jeg som er så paranoid i utgangspunket. Er redd for tankekjør og snakking på åpen gate for å få bort stemmene.

Skrevet

Uff. Også jeg som er så paranoid i utgangspunket. Er redd for tankekjør og snakking på åpen gate for å få bort stemmene.

Har du også schzoaffektiv lidelse, da?

Skrevet

Godt du tåler lamictalen. Tror det er en bra medisin. Men kan være slitende med den hukommelsen. Jeg fikk ikke med meg hva folk sa til meg og det kunne være skikkelig flaut.

Sier ofte Hæ? Får liksom ikke ordene med meg, :-(

Skrevet

Har du også schzoaffektiv lidelse, da?

Nei, det har jeg ikke. Kun bp 2.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Kun bp 2.

Hva snakker du mest om i samtaleterapien da, hvis du har det, da?

Skrevet

_Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig...

Skrevet

Hva snakker du mest om i samtaleterapien da, hvis du har det, da?

Jeg går hos psykolog en gang i uken. Da snakker vi om mitt alkoholforbruk, mitt forhold til ex mannen min og mine drømmer, styrker og svakheter. Hos psykiateren min snakker vi om medisiner, om symptomer, om oppturer og nedturer og om symptomer som skulle dukke opp. Han skjønner ikke hvorfor jeg er så ustabil. Kan ikke være bedre medisinert mener han. (Derfor seponerer meg fluanxol. Herregud for en idiot jeg er. Men jeg vil leve! ) jeg er også blitt diagnostisert med eupf, paranoid pf, og unnvikende pf. Synes det holder!

Skrevet

Jeg går hos psykolog en gang i uken. Da snakker vi om mitt alkoholforbruk, mitt forhold til ex mannen min og mine drømmer, styrker og svakheter. Hos psykiateren min snakker vi om medisiner, om symptomer, om oppturer og nedturer og om symptomer som skulle dukke opp. Han skjønner ikke hvorfor jeg er så ustabil. Kan ikke være bedre medisinert mener han. (Derfor seponerer meg fluanxol. Herregud for en idiot jeg er. Men jeg vil leve! ) jeg er også blitt diagnostisert med eupf, paranoid pf, og unnvikende pf. Synes det holder!

Hørtes veldig rotete å forholde seg til alle disse ulike diagnosene, og ikke minst ulike "hjelpere"...

Det som må på plass her er vel en ansvargruppe - du kan få en fra kommunen / bydelen til å lede dette. Anbefales.

Skrevet

Ok. Du har et poeng. I utgangspunktet er det helt vidunderlig. Høyt energinivå, fantastiske farveopplevelser, kjærlighet til menneskeheten, sosial, pratsom (spesielt for meg som er så introvert). Men så kommer overenergien. desperasjonen etter å bli kvitt energien. Tankekjøret. Fortvilelsen. Paranoian. Et tveegget sverd

Gjest sukker sukker
Skrevet

''_Hvis_ jeg har vært hypoman syns jeg ikke det var noe særlig...''

Sikker på at du ikke er det nå?

Skrevet

Ok. Du har et poeng. I utgangspunktet er det helt vidunderlig. Høyt energinivå, fantastiske farveopplevelser, kjærlighet til menneskeheten, sosial, pratsom (spesielt for meg som er så introvert). Men så kommer overenergien. desperasjonen etter å bli kvitt energien. Tankekjøret. Fortvilelsen. Paranoian. Et tveegget sverd

Da føler jeg meg i prinsippet litt hypoman nå, men så har jeg tatt Truxal da, så blir nok natta på meg snart heldigvis :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...