Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril

Det er letter å komme ut av skapet som homofil enn som kristen.

Hvis du sier at du er homofil så får du applaus. Sier du at du er kristen så blir du pepet ut.

Merkelig det der.

For ordens skyld: Jeg er ikke homofil, men kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest freppedama

''Det er letter å komme ut av skapet som homofil enn som kristen.

Hvis du sier at du er homofil så får du applaus. Sier du at du er kristen så blir du pepet ut.''

Har du vurdert konvertering til islam? Da ville ingen turt å pipe deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er rart. Politikken er også preget av moteretninger, og enkelte grupper er mer heldige med sin lobbyvirksomhet og sin markedsføring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Why are they feeding me?

Kun i henhold til hva du skriver her, er jeg enig (jeg har ikke lest noe av "debatten" sin med Sør, og vil ikke si noe ang. fortolkninger). Det er meget enkelt å mobbe kristne. Det er nesten en del av det politiske klimaet, virker det som. Selv er jeg ateist, og kan nok slenge med leppa av og til, ja, men jeg hadde aldri i livet våge å gjøre det samme med homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva du selv har skrevet om homofile, så er dette et "merkelig" innlegg.

Videre: siden ca 90% av den norske befolkningen er medlem i et kristent trossamfunn er påstander om mobbing åpenbart tull, og å lage en falsk offer-mentalitet.

Du blir ikke "diskriminert" bare fordi du blir motsagt når du vil diskriminere homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i henhold til hva du skriver her, er jeg enig (jeg har ikke lest noe av "debatten" sin med Sør, og vil ikke si noe ang. fortolkninger). Det er meget enkelt å mobbe kristne. Det er nesten en del av det politiske klimaet, virker det som. Selv er jeg ateist, og kan nok slenge med leppa av og til, ja, men jeg hadde aldri i livet våge å gjøre det samme med homofili.

''Det er meget enkelt å mobbe kristne.''

Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.

En påstand om at de blir "mobbet" generelt faller på sin egen urimelighet - det er et forsøk på å tilrane seg martyrrollen.

For å sammenligne - ingen sier at kristne ikke skal få gifte seg, ikke skal ha samme rettigheter, ikke skal få adoptere barn, osv.

Ja, bortsett fra her, da! :D

http://nyenyheter.com/2012/02/homofile-skeptiske-til-at-svaert-konservative-kristne-far-adoptere/

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Why are they feeding me?

''Det er meget enkelt å mobbe kristne.''

Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.

En påstand om at de blir "mobbet" generelt faller på sin egen urimelighet - det er et forsøk på å tilrane seg martyrrollen.

For å sammenligne - ingen sier at kristne ikke skal få gifte seg, ikke skal ha samme rettigheter, ikke skal få adoptere barn, osv.

Ja, bortsett fra her, da! :D

http://nyenyheter.com/2012/02/homofile-skeptiske-til-at-svaert-konservative-kristne-far-adoptere/

Med vennlig hilsen

Er det noen kristne som higer etter martyrrollen så er det jødene. Der er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Why are they feeding me?

Jødene er ikke "kristne".

Jo, jødedommen hører inn under kristendommen, tror jeg, uansett er det bare å avvike fra tema fra din side, å henge seg opp i detaljer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jødedommen hører inn under kristendommen, tror jeg, uansett er det bare å avvike fra tema fra din side, å henge seg opp i detaljer på denne måten.

Nei, det gjør det ikke.

Jesus var jøde.

Judaismen er den eldste religionen. Både kristendommen (inkl katolisismen og protestantismen) og islam kommer fra denne.

====

Vedr. det du skriver: jøder utsettes for mange fordommer og mye diskriminering fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Why are they feeding me?

Nei, det gjør det ikke.

Jesus var jøde.

Judaismen er den eldste religionen. Både kristendommen (inkl katolisismen og protestantismen) og islam kommer fra denne.

====

Vedr. det du skriver: jøder utsettes for mange fordommer og mye diskriminering fremdeles.

Ja, du vet vel sannheten du. Den absolutte sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du vet vel sannheten du. Den absolutte sannhet.

''Ja, du vet vel sannheten du. Den absolutte sannhet. – Why are they feeding me?''

Det jeg har skrevet her er vel ikke mer komplisert enn det man lærer på barneskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Why are they feeding me?

''Ja, du vet vel sannheten du. Den absolutte sannhet. – Why are they feeding me?''

Det jeg har skrevet her er vel ikke mer komplisert enn det man lærer på barneskolen?

Nei, igrunn ikke. Beklager min dumhet. Jeg bøyer meg i støvet for din storhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, igrunn ikke. Beklager min dumhet. Jeg bøyer meg i støvet for din storhet.

Nuvel, om du ønsker å bedrive slike martyrfakter er det opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Why are they feeding me?

Nuvel, om du ønsker å bedrive slike martyrfakter er det opp til deg.

LOL... har du noensinne tenkt over om din kverulans, storhetstankegang og fiendtlighet med de som ikke føyer deg kan være et ledd i en psykiatrisk tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL... har du noensinne tenkt over om din kverulans, storhetstankegang og fiendtlighet med de som ikke føyer deg kan være et ledd i en psykiatrisk tilstand?

''LOL... har du noensinne tenkt over om din kverulans, storhetstankegang og fiendtlighet med de som ikke føyer deg kan være et ledd i en psykiatrisk tilstand? – Why are they feeding me?''

Du har fremdeles ikke kommet med annet enn løse påstander om dette, uten noen konkret henvisning til noe jeg (og ikke du) har skrevet.

Det stadige obsessive personfokuset ditt er unødvendig og tåpelig. Hold deg til sak, fremfor å diskutere andre folk på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

LOL... har du noensinne tenkt over om din kverulans, storhetstankegang og fiendtlighet med de som ikke føyer deg kan være et ledd i en psykiatrisk tilstand?

''LOL... har du noensinne tenkt over om din kverulans, storhetstankegang og fiendtlighet med de som ikke føyer deg kan være et ledd i en psykiatrisk tilstand?''

Det er da helt åpenbart at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Det er meget enkelt å mobbe kristne.''

Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.

En påstand om at de blir "mobbet" generelt faller på sin egen urimelighet - det er et forsøk på å tilrane seg martyrrollen.

For å sammenligne - ingen sier at kristne ikke skal få gifte seg, ikke skal ha samme rettigheter, ikke skal få adoptere barn, osv.

Ja, bortsett fra her, da! :D

http://nyenyheter.com/2012/02/homofile-skeptiske-til-at-svaert-konservative-kristne-far-adoptere/

Med vennlig hilsen

''Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.''

Ja, sikkert hvis en regner med alle som er medlem i ulike kirkesamfunn, men som ikke tror. Den største gruppen av disse er de som står oppført som medlemmer i "Statskirka".

Selv synes jeg det er tåpelig å være medlem av et kirkesamfunn når en ikke tror på Gud. Det virker som om mange ikke bruker hodet og tenker selv. Istedet følger de tradisjoner som har vært vanlig i generasjoner før dem. Til dags dato bærer folk barna sine til dåpen, ungdom konfirmerer seg, voksne gifter seg, og dette i Kirken hvis grunnleggelse er basert på kristendommen, -som de ikke tror på! Merkelig fenomen! Like merkelig blir det når medlemmer av Kirken (som ikke selv er kristne) kritiserer andre kristne for deres tro.

Så hvis alle som ikke tror på Gud melder seg ut av Kirken vil dine 90% bli mye, mye lavere. Jeg vil spå 30-40%. Kanskje til og med det er et for høyt tall. Enda færre blir det på sikt når folk lar være å følge tradisjoner, men bruker hodet, tenker selv og lar være å bære barna sine til dåpen. "Heldigvis" ser det ut til at det er den veien det går nå.

Det å være "kristen" i dag er ikke lenger ensbetydende med å bo i et "kristent land", være døpt og konfirmert, men at en faktisk _tror_ på Gud og hans frelse Kristus. Det skillet måtte komme, er kommet et stykke på vei allerede, og det vil komme til å bli et enda tydeligere skille framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Kun i henhold til hva du skriver her, er jeg enig (jeg har ikke lest noe av "debatten" sin med Sør, og vil ikke si noe ang. fortolkninger). Det er meget enkelt å mobbe kristne. Det er nesten en del av det politiske klimaet, virker det som. Selv er jeg ateist, og kan nok slenge med leppa av og til, ja, men jeg hadde aldri i livet våge å gjøre det samme med homofili.

''Selv er jeg ateist, og kan nok slenge med leppa av og til, ja, men jeg hadde aldri i livet våge å gjøre det samme med homofili.''

Nemlig! Det sier jo litt om hvordan det er blitt her i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Det er meget enkelt å mobbe kristne.''

Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.

En påstand om at de blir "mobbet" generelt faller på sin egen urimelighet - det er et forsøk på å tilrane seg martyrrollen.

For å sammenligne - ingen sier at kristne ikke skal få gifte seg, ikke skal ha samme rettigheter, ikke skal få adoptere barn, osv.

Ja, bortsett fra her, da! :D

http://nyenyheter.com/2012/02/homofile-skeptiske-til-at-svaert-konservative-kristne-far-adoptere/

Med vennlig hilsen

''Kristne, som gruppe, er det klart største trossamfunnet i Norge.''

Ja, hvis en som sagt teller med dem som ikke tror, men som likevel er med i et kirkesamfunn.

''En påstand om at de blir "mobbet" generelt faller på sin egen urimelighet - det er et forsøk på å tilrane seg martyrrollen.''

Du tar feil.

''For å sammenligne - ingen sier at kristne ikke skal få gifte seg, ikke skal ha samme rettigheter, ikke skal få adoptere barn, osv.''

Nei, det skulle vel bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...