Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

''Det er selvsagt helt feil å sammenligne dette.... Synes du det hadde vært greit at jeg ble sett ned på/"pepet ut" fordi jeg var døv? Jeg er født døv, akkurat som homofile er født homofile....''

Nei, kjære deg. Jeg tror ikke at homofili er en funksjonshemning. Da ville det jo vært rart at Gud sa at de ikke kunne "arve Guds rike". Jeg tror derfor homofili er viljestyrt. Og da er det vel enklere å forstå at jeg synes homofili er perverst og en synd. ;)

Men tar jeg feil, og at det er en funksjonshemning, så skal de selvsagt ikke diskrimineres eller bli kalt stygge ting. For da er det jo utenfor viljens styring, og noe en ikke kan noe for.

Så hvis det er valgfritt og de velger forskjellig fra deg, så er de synder og det er OK å trakassere dem?

Skulle ikke du tenke gjennom hva du skrev FØR du skrev det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Nei, aldri i livet om jeg heller hadde greid å være seksuell intim med en kvinne! Bare tanken på det byr meg imot...

Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?

Og som jeg også har sagt her før, så er det et faktum at også mange kvinner velger å finne en kvinne å elske/leve med fordi de har traumer fra tidligere seksuelle overgrep fra menn. Personlig vet jeg om et lesbiskt par i nabolaget her hvor akkurat det er tilfelle.

En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! Og homofile selv vil jo heller ikke kalle "legningen" sin for en funksjonhemning eller en sykdom.

I kristne sammenhenger jeg har vanket i er det en oppfatning av at homofili er synd. Da kan det ikke være medfødt siden det ikke er en synd å bli født med en funksjonshemning. Men hvis homofili ikke er en sykdom, en funksjonhemning, eller en hjerneorganisk feil eller mangel som tyder på at de har en annerledes "legning, så er det altså en synd. Iifølge Bibelen er det en villet synd som en må vende seg bort fra i likhet med alle andre synder.

Den homofile, bifile, pedofile, nekrofile, og andre "filer" tror jeg ikke eksisterer. Det er bare uttrykk for seksuell synd. I mine øyne er det selvsagt en mindre synd å være homofil og bifil, siden det går ut på to voksne menneskers enighet og likestilling. Men det er like fullt en synd.

''Nei, aldri i livet om jeg heller hadde greid å være seksuell intim med en kvinne! Bare tanken på det byr meg imot...''

Og nettopp derfor er det merkelig at du tror dette er viljestyrt hos alle homofile....

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Annen forskning viser det motsatte, så her strides de lærde... Jeg har selv flere homofile venner som virkelig opplevde en traumatisk ungdomstid når de skjønte at de kun følte seg tiltrukket av samme kjønn.... Alle prøvde de å være sammen med jenter, fordi de håpet følelsene skulle endre seg, men det gjorde de jo ikke... Hadde de kunnet styre dette, så hadde de garantert ikke blitt homofile! Ang feminine bevegelser har du sikkert rett.

''Og som jeg også har sagt her før, så er det et faktum at også mange kvinner velger å finne en kvinne å elske/leve med fordi de har traumer fra tidligere seksuelle overgrep fra menn. Personlig vet jeg om et lesbiskt par i nabolaget her hvor akkurat det er tilfelle.''

Det vet jeg kan stemme, men da har de nok, som svært mange andre, genetiske forutsetninger for å kunne falle for begge kjønn Jeg har mange venner som har vært utsatt for seksuelle overgrep, og alle er heterofile. Jeg har aldri hørt at noen av mine homofile venner har vært utsatt for overgrep.

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! Og homofile selv vil jo heller ikke kalle "legningen" sin for en funksjonhemning eller en sykdom.''

Tidene har endra seg.... og menneskehjernen har endra seg.... Gud hadde sikkert ikke medisinsk-psykologisk kompetanse :P Det er mye annet rart Gud har sagt også..Iflg ham kan feks ikke døve komme til himmelen, for de kan jo ikke høre Guds ord. Dessuten må alle menn ha skjegg osv. Heldigvis vet vi langt mer nå enn den gangen en evt. Gud levde på jorden, og det viktigste av alt er vel at Gud ikke ønsket at vi skulle dømme noen - mange kristne er raske til å dømme homofile, dessverre.

''I kristne sammenhenger jeg har vanket i er det en oppfatning av at homofili er synd. Da kan det ikke være medfødt siden det ikke er en synd å bli født med en funksjonshemning. Men hvis homofili ikke er en sykdom, en funksjonhemning, eller en hjerneorganisk feil eller mangel som tyder på at de har en annerledes "legning, så er det altså en synd. Iifølge Bibelen er det en villet synd som en må vende seg bort fra i likhet med alle andre synder.

Den homofile, bifile, pedofile, nekrofile, og andre "filer" tror jeg ikke eksisterer. Det er bare uttrykk for seksuell synd. I mine øyne er det selvsagt en mindre synd å være homofil og bifil, siden det går ut på to voksne menneskers enighet og likestilling. Men det er like fullt en synd.''

I mitt hode (og i Gud sitt - om han eksisterer), så er det nok langt mer syndig å dømme mennesker som kun lever etter nestekjærlighetsbudet og ikke skader noen med sin levemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Så hvis det er valgfritt og de velger forskjellig fra deg, så er de synder og det er OK å trakassere dem?

Skulle ikke du tenke gjennom hva du skrev FØR du skrev det?

''Så hvis det er valgfritt og de velger forskjellig fra deg, så er de synder og det er OK å trakassere dem?''

Nei, selvsagt ikke. Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon. Hvis noen blir støtt av det får så være. Alle må velge hvem de skal lytte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Nei, aldri i livet om jeg heller hadde greid å være seksuell intim med en kvinne! Bare tanken på det byr meg imot...''

Og nettopp derfor er det merkelig at du tror dette er viljestyrt hos alle homofile....

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Annen forskning viser det motsatte, så her strides de lærde... Jeg har selv flere homofile venner som virkelig opplevde en traumatisk ungdomstid når de skjønte at de kun følte seg tiltrukket av samme kjønn.... Alle prøvde de å være sammen med jenter, fordi de håpet følelsene skulle endre seg, men det gjorde de jo ikke... Hadde de kunnet styre dette, så hadde de garantert ikke blitt homofile! Ang feminine bevegelser har du sikkert rett.

''Og som jeg også har sagt her før, så er det et faktum at også mange kvinner velger å finne en kvinne å elske/leve med fordi de har traumer fra tidligere seksuelle overgrep fra menn. Personlig vet jeg om et lesbiskt par i nabolaget her hvor akkurat det er tilfelle.''

Det vet jeg kan stemme, men da har de nok, som svært mange andre, genetiske forutsetninger for å kunne falle for begge kjønn Jeg har mange venner som har vært utsatt for seksuelle overgrep, og alle er heterofile. Jeg har aldri hørt at noen av mine homofile venner har vært utsatt for overgrep.

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! Og homofile selv vil jo heller ikke kalle "legningen" sin for en funksjonhemning eller en sykdom.''

Tidene har endra seg.... og menneskehjernen har endra seg.... Gud hadde sikkert ikke medisinsk-psykologisk kompetanse :P Det er mye annet rart Gud har sagt også..Iflg ham kan feks ikke døve komme til himmelen, for de kan jo ikke høre Guds ord. Dessuten må alle menn ha skjegg osv. Heldigvis vet vi langt mer nå enn den gangen en evt. Gud levde på jorden, og det viktigste av alt er vel at Gud ikke ønsket at vi skulle dømme noen - mange kristne er raske til å dømme homofile, dessverre.

''I kristne sammenhenger jeg har vanket i er det en oppfatning av at homofili er synd. Da kan det ikke være medfødt siden det ikke er en synd å bli født med en funksjonshemning. Men hvis homofili ikke er en sykdom, en funksjonhemning, eller en hjerneorganisk feil eller mangel som tyder på at de har en annerledes "legning, så er det altså en synd. Iifølge Bibelen er det en villet synd som en må vende seg bort fra i likhet med alle andre synder.

Den homofile, bifile, pedofile, nekrofile, og andre "filer" tror jeg ikke eksisterer. Det er bare uttrykk for seksuell synd. I mine øyne er det selvsagt en mindre synd å være homofil og bifil, siden det går ut på to voksne menneskers enighet og likestilling. Men det er like fullt en synd.''

I mitt hode (og i Gud sitt - om han eksisterer), så er det nok langt mer syndig å dømme mennesker som kun lever etter nestekjærlighetsbudet og ikke skader noen med sin levemåte.

Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Nei, aldri i livet om jeg heller hadde greid å være seksuell intim med en kvinne! Bare tanken på det byr meg imot...''

Og nettopp derfor er det merkelig at du tror dette er viljestyrt hos alle homofile....

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Annen forskning viser det motsatte, så her strides de lærde... Jeg har selv flere homofile venner som virkelig opplevde en traumatisk ungdomstid når de skjønte at de kun følte seg tiltrukket av samme kjønn.... Alle prøvde de å være sammen med jenter, fordi de håpet følelsene skulle endre seg, men det gjorde de jo ikke... Hadde de kunnet styre dette, så hadde de garantert ikke blitt homofile! Ang feminine bevegelser har du sikkert rett.

''Og som jeg også har sagt her før, så er det et faktum at også mange kvinner velger å finne en kvinne å elske/leve med fordi de har traumer fra tidligere seksuelle overgrep fra menn. Personlig vet jeg om et lesbiskt par i nabolaget her hvor akkurat det er tilfelle.''

Det vet jeg kan stemme, men da har de nok, som svært mange andre, genetiske forutsetninger for å kunne falle for begge kjønn Jeg har mange venner som har vært utsatt for seksuelle overgrep, og alle er heterofile. Jeg har aldri hørt at noen av mine homofile venner har vært utsatt for overgrep.

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! Og homofile selv vil jo heller ikke kalle "legningen" sin for en funksjonhemning eller en sykdom.''

Tidene har endra seg.... og menneskehjernen har endra seg.... Gud hadde sikkert ikke medisinsk-psykologisk kompetanse :P Det er mye annet rart Gud har sagt også..Iflg ham kan feks ikke døve komme til himmelen, for de kan jo ikke høre Guds ord. Dessuten må alle menn ha skjegg osv. Heldigvis vet vi langt mer nå enn den gangen en evt. Gud levde på jorden, og det viktigste av alt er vel at Gud ikke ønsket at vi skulle dømme noen - mange kristne er raske til å dømme homofile, dessverre.

''I kristne sammenhenger jeg har vanket i er det en oppfatning av at homofili er synd. Da kan det ikke være medfødt siden det ikke er en synd å bli født med en funksjonshemning. Men hvis homofili ikke er en sykdom, en funksjonhemning, eller en hjerneorganisk feil eller mangel som tyder på at de har en annerledes "legning, så er det altså en synd. Iifølge Bibelen er det en villet synd som en må vende seg bort fra i likhet med alle andre synder.

Den homofile, bifile, pedofile, nekrofile, og andre "filer" tror jeg ikke eksisterer. Det er bare uttrykk for seksuell synd. I mine øyne er det selvsagt en mindre synd å være homofil og bifil, siden det går ut på to voksne menneskers enighet og likestilling. Men det er like fullt en synd.''

I mitt hode (og i Gud sitt - om han eksisterer), så er det nok langt mer syndig å dømme mennesker som kun lever etter nestekjærlighetsbudet og ikke skader noen med sin levemåte.

''Annen forskning viser det motsatte,''

Ifølge en Agnes som visstnok skal være sosionom og homoforsker, sier at det ikke er en eneste forskning som viser at noen er født homofile.

Så hvem skal vi da tro på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.

''Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.''

Næmmen, daaakar deg, da. Ta deg en paracet så går det nok over. (Stjålet fra Sør en gang...)

Så da er det altså sant; at flere tar anstøt av kristne enn av homofili? Hah, jeg visste det! Herved bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.

Takk:) Jeg prøver å være saklig, men får vondt på mine homofile venners vegne.... kjenner homofile som har tatt livet sitt pga slike holdninger, og en venn av min datter har et selvmordsforsøk bak seg...bare 16 år gammel.... men tøft å innse at han kun greier å bli forelsket i menn... Hvis det finnes en Gud, så hadde han nok ikke forutsett dette - og han hadde nok foretrukket at alle mennesker ble godtatte i samfunnet for den de var, så lenge de ikke gjorde andre noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.''

Næmmen, daaakar deg, da. Ta deg en paracet så går det nok over. (Stjålet fra Sør en gang...)

Så da er det altså sant; at flere tar anstøt av kristne enn av homofili? Hah, jeg visste det! Herved bevist.

Et godt kristent svar?

Skulle ikke du vende det andre kinnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Annen forskning viser det motsatte,''

Ifølge en Agnes som visstnok skal være sosionom og homoforsker, sier at det ikke er en eneste forskning som viser at noen er født homofile.

Så hvem skal vi da tro på?

Jeg har selv sett amerikansk forskning på TV - der man fikk se hjernescanning av hjerner til homofile kontra heterofile...

Uansett hjerneforskning eller ei, er du ikke Gud, og kan følgelig ikke dømme homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.

Dessuten blir jeg målløs av din naivitet og rævdilting. Prøv å tenke selv istedet for å følge strømmen i ett og alt.

Kristendommen er blitt påstått her er "den store strømmen" i samfunnet siden de fleste innbyggerne i landet har statskirketilknytning. Men homofilisynet til kristendommen viser jo at de egentlig er den lille vannstrålen som kun et fåtall er enig i. Ergo, det er vanskeligere å fortelle at en er kristen enn homofil her i landet, for da får en mye pepper.

Men kristen er kristen. Det er en tro og det er et valg. Den som ikke er enig i det kristendommen står for, kan jo ikke kalle seg kristen. Så i det betente homofili-spørsmålet, taper de kristne. De homofile får flest stemmer.

Men jeg er igrunnen glad for at det er slik. Og bedre skal det bli. Det er på høy tid at folk blir mer bevisste og tar sine egne selvstendige valg på om de vil være kristne eller ikke. Det nytter ikke lenger å si at en er "kristen" fordi en er døpt og konfirmert. Her må det en personlig overbevisning til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten blir jeg målløs av din naivitet og rævdilting. Prøv å tenke selv istedet for å følge strømmen i ett og alt.

Kristendommen er blitt påstått her er "den store strømmen" i samfunnet siden de fleste innbyggerne i landet har statskirketilknytning. Men homofilisynet til kristendommen viser jo at de egentlig er den lille vannstrålen som kun et fåtall er enig i. Ergo, det er vanskeligere å fortelle at en er kristen enn homofil her i landet, for da får en mye pepper.

Men kristen er kristen. Det er en tro og det er et valg. Den som ikke er enig i det kristendommen står for, kan jo ikke kalle seg kristen. Så i det betente homofili-spørsmålet, taper de kristne. De homofile får flest stemmer.

Men jeg er igrunnen glad for at det er slik. Og bedre skal det bli. Det er på høy tid at folk blir mer bevisste og tar sine egne selvstendige valg på om de vil være kristne eller ikke. Det nytter ikke lenger å si at en er "kristen" fordi en er døpt og konfirmert. Her må det en personlig overbevisning til.

Du skriver usammenhengende.

Og verken Gud, Allah eller noe annet forsvarer holdningene dine til dine medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jeg har selv sett amerikansk forskning på TV - der man fikk se hjernescanning av hjerner til homofile kontra heterofile...

Uansett hjerneforskning eller ei, er du ikke Gud, og kan følgelig ikke dømme homofile.

''Uansett hjerneforskning eller ei, er du ikke Gud, og kan følgelig ikke dømme homofile.''

Nei, og takk og lov for det! Men jeg kan forrtsatt påpeke at homofili er en synd siden det står i Bibelen at det er det. Men de homofile kan jeg selvsagt ikke dømme. Det er Guds jobb og dømme hver eneste en av oss, enten vi er homo eller hetero eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uansett hjerneforskning eller ei, er du ikke Gud, og kan følgelig ikke dømme homofile.''

Nei, og takk og lov for det! Men jeg kan forrtsatt påpeke at homofili er en synd siden det står i Bibelen at det er det. Men de homofile kan jeg selvsagt ikke dømme. Det er Guds jobb og dømme hver eneste en av oss, enten vi er homo eller hetero eller whatever.

Jeg tror de fleste homofile er godt klar over hva som står i Bibelen, uten at det trenger deg til å forkynne det til det kjedsommelige.

Det står også ting i Bibelen om nestekjærlighet, men den siden har du kanskje ikke lest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

Du skriver usammenhengende.

Og verken Gud, Allah eller noe annet forsvarer holdningene dine til dine medmennesker.

Det virker som om du og flere andre har misforstått noe her; Jeg har hele tiden forsøkt å skille mellom homofili og homofile. Jeg har sogar brukt uttrykk som "hate synden, men elske synderen". Husker du ikke? Eller forstår du ikke forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du og flere andre har misforstått noe her; Jeg har hele tiden forsøkt å skille mellom homofili og homofile. Jeg har sogar brukt uttrykk som "hate synden, men elske synderen". Husker du ikke? Eller forstår du ikke forskjellen?

Det er hamrende irrelevant.

Det er en slags unnskyldning for å berettige trakasseringen.

Homofile driver selvsagt med homofili. Fordømmer du det, så fordømmer du dem.

Ikke tro at du kan lure deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Uansett hjerneforskning eller ei, er du ikke Gud, og kan følgelig ikke dømme homofile.''

Nei, og takk og lov for det! Men jeg kan forrtsatt påpeke at homofili er en synd siden det står i Bibelen at det er det. Men de homofile kan jeg selvsagt ikke dømme. Det er Guds jobb og dømme hver eneste en av oss, enten vi er homo eller hetero eller whatever.

Men du dømmer når du snakker nedsettende om homofile, noe du har gjort flere ganger her.... Du påpeker at de lever i synd, og du dømmer dem til å leve alene resten av livet. Slike holdninger har tatt og tar livet av mange homofile hvert eneste år... (og nå har jeg IKKE sagt at du er massemorder!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Takk:) Jeg prøver å være saklig, men får vondt på mine homofile venners vegne.... kjenner homofile som har tatt livet sitt pga slike holdninger, og en venn av min datter har et selvmordsforsøk bak seg...bare 16 år gammel.... men tøft å innse at han kun greier å bli forelsket i menn... Hvis det finnes en Gud, så hadde han nok ikke forutsett dette - og han hadde nok foretrukket at alle mennesker ble godtatte i samfunnet for den de var, så lenge de ikke gjorde andre noe vondt.

Forferdelig å høre :-(

Jeg har heldigvis ikke slike forferdelige hendelser tett på livet.

Onkelen til min sønn er homofil, har vært åpen om det hele tiden, og jeg er glad for min sønns holdninger til homofili. Egentlig har han ikke holdninger til det i det hele tatt, det er bare slik det er. Akkurat som at noen er fra sverige, noen fra pakistan, noen er muslimer, noen er homofile og noen er noe annet.

Ellers helt enig i resten av det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jeg tror de fleste homofile er godt klar over hva som står i Bibelen, uten at det trenger deg til å forkynne det til det kjedsommelige.

Det står også ting i Bibelen om nestekjærlighet, men den siden har du kanskje ikke lest?

''Jeg tror de fleste homofile er godt klar over hva som står i Bibelen, uten at det trenger deg til å forkynne det til det kjedsommelige.''

Å.. Er det så mange homofile på doktoronline altså? Det er jo bare her jeg i følge deg "forkynner". Og jeg svarer når folk spør. Når de ber om forklaring eller stiller meg til ansvar for hva jeg tror, så svarer jeg. Er det å forkynne? Hmm...

''Det står også ting i Bibelen om nestekjærlighet, men den siden har du kanskje ikke lest?''

Det har jeg lest og kan utmerket godt. Jeg har til og med sitert "De to store budene", nemlig at en skal elske Herren Gud av hele ditt hjerte og av all din forstand, osv, OG din neste som deg selv. Det er det jeg forsøker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Takk for at du svarer trådstarter på en så grundig og saklig måte. Jeg er helt matt og sjokkert over uttalelsene og meningene hennes, så matt at jeg blir målløs.''

Næmmen, daaakar deg, da. Ta deg en paracet så går det nok over. (Stjålet fra Sør en gang...)

Så da er det altså sant; at flere tar anstøt av kristne enn av homofili? Hah, jeg visste det! Herved bevist.

Gudbedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så hvis det er valgfritt og de velger forskjellig fra deg, så er de synder og det er OK å trakassere dem?''

Nei, selvsagt ikke. Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon. Hvis noen blir støtt av det får så være. Alle må velge hvem de skal lytte til.

'' Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon.''

Jeg synes det er trakassering å si at homofile er perverse. Du har ingen garanti for at det ikke sitter en og leser dette som blir lei seg av det. Selv om de innerst inne burde vite at det er deg som tar feil, så kan det såre likevel å vite at noen (og i følge deg mange) synes sånn om dem. Det finnes alle typer homofile. Det finnes voksne, sterke, fornuftige. Det finnes også usikre, unge, fortvilte. Du er med på å legge sten til byrden. Skjønner du ikke det? Er du klar over at homofile er overrepresentert i selvmordsstatistikken? Tenk litt over det neste gang du er i kirken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...