Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril

Men du dømmer når du snakker nedsettende om homofile, noe du har gjort flere ganger her.... Du påpeker at de lever i synd, og du dømmer dem til å leve alene resten av livet. Slike holdninger har tatt og tar livet av mange homofile hvert eneste år... (og nå har jeg IKKE sagt at du er massemorder!)

Du forstår ikke. Og jeg greier ikke å forklare sånn at du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

Dessuten blir jeg målløs av din naivitet og rævdilting. Prøv å tenke selv istedet for å følge strømmen i ett og alt.

Kristendommen er blitt påstått her er "den store strømmen" i samfunnet siden de fleste innbyggerne i landet har statskirketilknytning. Men homofilisynet til kristendommen viser jo at de egentlig er den lille vannstrålen som kun et fåtall er enig i. Ergo, det er vanskeligere å fortelle at en er kristen enn homofil her i landet, for da får en mye pepper.

Men kristen er kristen. Det er en tro og det er et valg. Den som ikke er enig i det kristendommen står for, kan jo ikke kalle seg kristen. Så i det betente homofili-spørsmålet, taper de kristne. De homofile får flest stemmer.

Men jeg er igrunnen glad for at det er slik. Og bedre skal det bli. Det er på høy tid at folk blir mer bevisste og tar sine egne selvstendige valg på om de vil være kristne eller ikke. Det nytter ikke lenger å si at en er "kristen" fordi en er døpt og konfirmert. Her må det en personlig overbevisning til.

Når du bruker ord som rævdilting og daaakars deg etc synker du til. om mulig, et så lavt nivå at jeg synes det er komisk.

DU snakker om mobbing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror de fleste homofile er godt klar over hva som står i Bibelen, uten at det trenger deg til å forkynne det til det kjedsommelige.''

Å.. Er det så mange homofile på doktoronline altså? Det er jo bare her jeg i følge deg "forkynner". Og jeg svarer når folk spør. Når de ber om forklaring eller stiller meg til ansvar for hva jeg tror, så svarer jeg. Er det å forkynne? Hmm...

''Det står også ting i Bibelen om nestekjærlighet, men den siden har du kanskje ikke lest?''

Det har jeg lest og kan utmerket godt. Jeg har til og med sitert "De to store budene", nemlig at en skal elske Herren Gud av hele ditt hjerte og av all din forstand, osv, OG din neste som deg selv. Det er det jeg forsøker på.

Ja, selvsagt er det homofile på DOL. Og selvsagt blir både de og de fleste andre ille berørt av det våset du kommer med.

Det hører ikke hjemme blant oppdratte mennesker.

====

Nei, dine holdninger til dine medmennesker tyder virkelig på at du ikke har fått med deg sidene om nestekjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Du skriver usammenhengende.

Og verken Gud, Allah eller noe annet forsvarer holdningene dine til dine medmennesker.

''Du skriver usammenhengende.''

Det kan godt hende. Jeg har røyka fleinsopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke. Og jeg greier ikke å forklare sånn at du forstår.

Jo, maiapril. Vi forstår så alt for godt.

Du sprer holdninger som er e samme som førte til at 1 million (!) homofile ble drept i konsentrasjonsleirene under 2. Verdenskrig.

1 million!

På grunn av akkurat de fordommene som du sprer her ble tatt alvorlig og noen "gjorde noe med det".

(Og nei, jeg har ikke anklaget deg for å sende noen til konsentrasjoneleire, eller å drepe noen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Forferdelig å høre :-(

Jeg har heldigvis ikke slike forferdelige hendelser tett på livet.

Onkelen til min sønn er homofil, har vært åpen om det hele tiden, og jeg er glad for min sønns holdninger til homofili. Egentlig har han ikke holdninger til det i det hele tatt, det er bare slik det er. Akkurat som at noen er fra sverige, noen fra pakistan, noen er muslimer, noen er homofile og noen er noe annet.

Ellers helt enig i resten av det du skriver.

Samme som mine barn det :)

Vi har en familievenn som er homofil, så for mine barn er dette en naturlig ting - men også noe vi har snakket om. Min yngste datter var vel rundt fire år gammel da hun kom hjem fra barnehagen og fortalte vantro at jevngamle "Ole" hadde sagt at gutter ikke kunne være kjærester.. "Han har ALDRI HØRT om homofile, mamma!!" Hun var virkelig sjokka ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

Når du bruker ord som rævdilting og daaakars deg etc synker du til. om mulig, et så lavt nivå at jeg synes det er komisk.

DU snakker om mobbing??

Og du mobbet meg indirekte først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så hvis det er valgfritt og de velger forskjellig fra deg, så er de synder og det er OK å trakassere dem?''

Nei, selvsagt ikke. Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon. Hvis noen blir støtt av det får så være. Alle må velge hvem de skal lytte til.

''Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon.''

Det du skriver er jo så usammenhengende at det nesten (bare nesten) blir morsomt.

Du kaller dem perverse, og så sier du at du ikke trakasserer dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du forstår ikke. Og jeg greier ikke å forklare sånn at du forstår.

Jo, jeg forstår meget godt hva du mener, men vi er totalt uenige fordi vi har ulikt verdisyn. Jeg mener menneskekjærligheten er det viktigste "budet", mens du mener at mennesker ikke kan få elske den de vil fordi dette er "syndig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

'' Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon.''

Jeg synes det er trakassering å si at homofile er perverse. Du har ingen garanti for at det ikke sitter en og leser dette som blir lei seg av det. Selv om de innerst inne burde vite at det er deg som tar feil, så kan det såre likevel å vite at noen (og i følge deg mange) synes sånn om dem. Det finnes alle typer homofile. Det finnes voksne, sterke, fornuftige. Det finnes også usikre, unge, fortvilte. Du er med på å legge sten til byrden. Skjønner du ikke det? Er du klar over at homofile er overrepresentert i selvmordsstatistikken? Tenk litt over det neste gang du er i kirken din.

Tror du virkelig at EN som sier at homofili er syndig og perverst her inne, går og tar livet sitt? Når "flere hundre" motsier denne ene?

Tullball. De hører selvsagt mer på flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon.''

Det du skriver er jo så usammenhengende at det nesten (bare nesten) blir morsomt.

Du kaller dem perverse, og så sier du at du ikke trakasserer dem?

''Du kaller dem perverse, og så sier du at du ikke trakasserer dem?''

Hun mener sannsynligvis at hun ikke kaster råtne tomater og egg på dem på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

''Personlig har jeg aldri trakassert en eneste homofil. Jeg sier bare kort oppsummert at jeg blant annet synes homofil er en seksuell perversjon.''

Det du skriver er jo så usammenhengende at det nesten (bare nesten) blir morsomt.

Du kaller dem perverse, og så sier du at du ikke trakasserer dem?

Jeg har sagt at homofili er perverst, ja. Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jo, jeg forstår meget godt hva du mener, men vi er totalt uenige fordi vi har ulikt verdisyn. Jeg mener menneskekjærligheten er det viktigste "budet", mens du mener at mennesker ikke kan få elske den de vil fordi dette er "syndig".

Jeg forholder meg til det jeg har lært og det jeg tror. Akkurat som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Samme som mine barn det :)

Vi har en familievenn som er homofil, så for mine barn er dette en naturlig ting - men også noe vi har snakket om. Min yngste datter var vel rundt fire år gammel da hun kom hjem fra barnehagen og fortalte vantro at jevngamle "Ole" hadde sagt at gutter ikke kunne være kjærester.. "Han har ALDRI HØRT om homofile, mamma!!" Hun var virkelig sjokka ;))

Hehe! Utrolig bra! Og slik jeg håper, og egentlig tror det i virkeligheten er her i Norge.

Jeg håper inderlig at holdninger som trådstarter har hører til sjeldenhetene.

Uansett, det er som du skriver, slike uttalelser og holdninger kan få fatale konsekvenser og jeg får det ikke til å rime med å kalle seg en troende kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kaller dem perverse, og så sier du at du ikke trakasserer dem?''

Hun mener sannsynligvis at hun ikke kaster råtne tomater og egg på dem på gaten.

Vi får være takknemlige for det!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Hehe! Utrolig bra! Og slik jeg håper, og egentlig tror det i virkeligheten er her i Norge.

Jeg håper inderlig at holdninger som trådstarter har hører til sjeldenhetene.

Uansett, det er som du skriver, slike uttalelser og holdninger kan få fatale konsekvenser og jeg får det ikke til å rime med å kalle seg en troende kristen.

Det vil jo vise seg til slutt hvem som er troende kristen og ikke. Det er heldigvis ikke opp til oss å avgjøre, men alle får leve slik de tror er best og riktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver usammenhengende.''

Det kan godt hende. Jeg har røyka fleinsopp.

''Det kan godt hende. Jeg har røyka fleinsopp. – maiapril''

Jeg tror ikke ikke engang det forklarer alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at EN som sier at homofili er syndig og perverst her inne, går og tar livet sitt? Når "flere hundre" motsier denne ene?

Tullball. De hører selvsagt mer på flertallet.

Jeg sier ikke at det sitter en homofil her, følger hele tråden, ser at du er i stakkarslig mindretall og blir fortvilet. Jeg sier at svarene på DOL kan dukke opp ved generell søking.

Men, uansett, synes du det er sympatisk av deg å skrive slik om andre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...