Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest JayceB

''1.) Det er du ikke. Du trenger ikke like homofile men du kan diskutere det på en ok og sakelig måte, noe du feiler med hver eneste gang. I dine innlegg kommer hatet frem, ikke noe annet.

2.) Spar meg ironien du.''

1, Synes du det er saklig å banne når en svarer på innlegg, og si at noen er ansvarlige for selvmord?

''1, Synes du det er saklig å banne når en svarer på innlegg, og si at noen er ansvarlige for selvmord?

''

I visse tilfeller er det beklageligvis nødvendig å få frem et budskap, spesielt når den som ytrer den ikke ser ut til å forstå alvoret. Du forstår ikke at dine meninger er med på å gjøre livet vanskelig for mange.

Som jeg har sagt, diskuter gjerne homofili men du gjør det på en hånlig måte, du oser av sinne og hat og når du da tipper over til å sammenligne det med det du gjør går du for langt. Heldigvis har du fått motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest JayceB

''Jo, maiapril - de som sprer slike holdninger som du gjør er medansvarlige for det.

Inkl. deg.''

Nope. Du tar feil.

Nei, han har rett. Det er slike meninger du kommer med som er med på gjøre livet uholdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JayceB

Sånn. Der er jeg ferdig. Ikke noe mer innlegg fra meg i denne tråden. Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.

Takk for meg.

Jeg har virkelig ikke ord. Du turer frem og erklærer deg mobbet fordi du møter motstand. Din religiøse tro skal du få ha i fred, den er til og med noe jeg deler med deg. Men måten du angriper og sprer om deg med sinne er noe helt annet. Hvor ble det av respekten for andre mennesker? Det lyser jo forrakt av deg.

Man velger hvem man vil høre på, sier du. Ja, heldigvis gjør det det. Det betyr ikke at vi skal godta hat og trakassering av noen mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Ja, jeg visste vel innerst inne hva jeg gikk til. Og det skifter på om jeg føler meg dårlig eller ikke.

Folk blir provoserte ja, men de velger jo selv om de gidder å la seg provosere eller ikke.

Det er litt for enkelt å si at folk kan velge selv om de vil reagere eller ikke. Ytringene dine er for ekstreme for folk flest, man reagerer instinktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at homofili er perverst, ja. Det stemmer.

''Jeg har sagt at homofili er perverst, ja. Det stemmer.''

Jeg skjønner bare ikke hvordan du får kjærlighet og sex mellom to voksne, likeverdige mennesker til å bli noe skittent og perverst bare fordi de to tilfeldigvis er av samme kjønn?! Homofil kjærlighet er ikke noe annerledes enn heterofil kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er du sikker på at du forsto det programmet rett? Hvis det var Eias program "Hjernevask" du sikter til, viste han vel heller frem en del forskning som indikerer at det er biologiske forskjeller på homofile og heterofile. Les f.eks. her:''

Jeg forstod det sånn ja.

http://www.youtube.com/watch?v=yflzRU2KWNE&feature=results_main&playnext=1&list=PLF7CC5B9B7F7481C4

Ja, Gud hater synd. Det har jeg lært. Og synd er synd, enten det er homofili eller annet. Jeg er også en synder i likhet med resten av menneskeheten. Men siden jeg tror på Jesus er jeg frikjent. Ikke på grunn av mine "gode" gjerninger, men på grunn av Jesu gode gjerninger. Alle kan bli frikjent hvis de ser at de trenger det. Men det har selvsagt med tro å gjøre.

''Ja, Gud hater synd. Det har jeg lært. Og synd er synd, enten det er homofili eller annet. ''

Det der er en sirkeldefininsjon. Du mener at homofili er synd fordi Gud hater homofili. Og Gud hater homofili fordi homofili er en synd og Gud hater synd.

Jeg er klar over at dette er et trosspørsmål. Men som jeg skrev tidligere, er det slett ikke slik at alle "fagfolk" innen kirken er enige i at homofili skal fordømmes. At du har lært det noe av noen, betyr ikke nødvendigvis at det er sant. Du må derfor stå for ditt homofilisyn på egen hånd uten å skjule deg bak Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn. Der er jeg ferdig. Ikke noe mer innlegg fra meg i denne tråden. Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.

Takk for meg.

''Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.''

Nei, tvert i mot presterte du (gjennom å trakassere uskyldige) å fremstille kristendommen i et særdeles dårlig lys.

Ikke bare er du en dårlig kristen, du fremstiller kristendommen på en usedvanlig negativ måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er selvsagt helt feil å sammenligne dette.... Synes du det hadde vært greit at jeg ble sett ned på/"pepet ut" fordi jeg var døv? Jeg er født døv, akkurat som homofile er født homofile....''

Nei, kjære deg. Jeg tror ikke at homofili er en funksjonshemning. Da ville det jo vært rart at Gud sa at de ikke kunne "arve Guds rike". Jeg tror derfor homofili er viljestyrt. Og da er det vel enklere å forstå at jeg synes homofili er perverst og en synd. ;)

Men tar jeg feil, og at det er en funksjonshemning, så skal de selvsagt ikke diskrimineres eller bli kalt stygge ting. For da er det jo utenfor viljens styring, og noe en ikke kan noe for.

Det er da mange homofile som i årevis har forsøkt å "viljestyre" seg til å bli heterofile, uten å klare det.

Jeg fatter ikke hvorfor kristne (og mange andre religiøse for den saks skyld) er så ekstremt opptatt av seksualitet. Jeg vedder på at hvis man spør et utvalg folk hva "kristen moral" er, så ville de aller fleste komme med noe tåkeprat om seksualmoral. Er virkelig det som foregår mellom to mennesker som er glade i hverandre, det aller verste og viktigste å bekjempe? Hvorfor er det ingen religiøse korstog mot vold, menneskehandel, sosial dumping, miljø-ødeleggelser (kall det gjerne "vold mot skaperverket") og økt egoisme?

Avsporing mens jeg er i gang: Siden de som ikke liker homofile, heller ikke pleier å like abort - hvorfor driver de ikke enkle tiltak som barnevakt og andre avlastningstilbud for aleneforsørgere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''De gjør tydeligvis ikke det...selvmordsstatistikken sier sitt, dessverre :/''

Den største gruppa som begår selvmord er psykisk syke. Funksjonshemmede er også med her. De er også en mindretallsgruppe som er blitt diskriminert (og fortsatt blir det).

Det stemmer kanskje, men av den grunn kan vi selvsagt ikke slutte å kjempe imot fordommene mot homofili som fører til at et så stort antall homofile tar livet sitt hvert eneste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ja, det må du jo bare synes. Vi har da demokrati og ytringsfrihet her i landet, som også gjelder for meg.

Selvfølgelig gjelder både demokratiet og ytringsfriheten for deg også. Men som man roper i skogen får man svar...

Tilbake til ditt opprinnelige innlegg:

''Hvis du sier at du er homofil så får du applaus. Sier du at du er kristen så blir du pepet ut.

Merkelig det der.''

Det er ikke så innmari rart at du føler deg "pepet ut" når du flagger ganske ekle meninger helt åpenlyst. Å kalle homofile for perverse, er bare ett konkret eksempel.

Jeg har virkelig aldri forstått meg på kristne folk som tror det er helt ok å sette seg selv så innmari mye høyere enn mennesker som lever annerledes enn dem. Våkn opp, følg med i tida og kom deg ut av den lille bobla du lever i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeligste tråden jeg har sett på lenge.

Du sammenligner en medfødt legning med en religion?

Folk må gjerne ha hvilken som helst tro de vil, så lenge de ikke prakker den på andre og respekterer at andre ikke nødvendigvis mener det samme som dem.

Jeg forstår ikke hva som er så forferdelig med homofile/homofili jeg egentlig. Er du opptatt av, eller plager det deg, hva andre gjør med hvem under dyna? For bortsett fra det, så er de jo mennesker de også, og plager ingen andre enn evt. likesinnede med sin seksuelle legning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fy søren, du er skikkelig ekkel, vet du det? Jeg kan ikke forstå at voksne mennesker (for jeg regner faktisk med at du er det?) kan oppføre seg på denne måten. Blir bare helt målløs jeg.''

Ekkel? Jeg er ekkel fordi jeg hevder kristne meninger, altså er kristen? Og du blir målløs av hva jeg skriver? Jeg har ikke ord...

Og bedriver personangrep? Slikt hadde jeg da ikke ventet av en av dem som snakker så varmt om toleranse og medmenneskelighet.

Det er ikke din kristne tro jeg angriper, heller ikke at du hevder kristne holdninger - det er måten du svarer folk på, og den manglende toleransen du viser overfor andre mennesker jeg reagerer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Der er jeg ferdig. Ikke noe mer innlegg fra meg i denne tråden. Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.

Takk for meg.

Det eneste du klarte i denne tråden, var å fremstille kristne mennesker som usmakelige, lite tolerante og utrolig lite mottakelige for andre menneskers syn på ting. Det du oppnådde med det, er at vi nettopp får litt mer problemer med å godta den kristne tro, men heldigvis tror jeg at de fleste her inne innser at dette er _dine_ holdninger, og ikke de kristnes holdninger generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hei JayceB,

"maiapril" skriver nedenfor at h*n har røyket fleinsopp, og har alvorlige psykiske problemer. ''

Ikke bare angriper du meg, men du trakasserer psykisk syke også.

''Det er selvsagt ingen som helst unnskyldning for det "maiapril" skriver, men det er verd å huske at vedkommende har ingen som helst injurierende effekt. Det er bare ralling, selv om det gjør vondt.''

Det tror jeg verken du eller jeg trenger å si til henne. Hun er nok oppegående nok til å forstå det selv.

''Ikke bare angriper du meg, men du trakasserer psykisk syke også''

Men du har lov til å angripe og trakassere hvem du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En del av dem "hopper" faktisk.''

En gruppe kristne har da ikke skylden hvis de velger å gjøre det. Ingen kan skylde på f.eks "dårlige foreldre" eller at "en gruppe kristne kritiserer homofili". De tar ene og alene det valget helt selv. Det finnes så mange støttegrupper for homofile nå, at de ikke trenger å hoppe pga sin "legning". De kan velge å oppsøke en av dem istedet for å hoppe. Velger de å hoppe er det nok av andre årsaker enn at noen sier at homofili er synd.

''De tar ene og alene det valget helt selv. Det finnes så mange støttegrupper for homofile nå, at de ikke trenger å hoppe pga sin "legning". De kan velge å oppsøke en av dem istedet for å hoppe.''

Jeg er målløs (og det skal noe til), men du som en rettroende kristen bør tenke gjennom holdningene dine minst en gang til.

Sammenlikningen med pedofili, zoolofili, nekrofili er uhyrlig, ikke minst fordi sex mellom en voksen og et barn / et dyr / en død person ikke er mellom likeverdige samtykkende parter.

Bekymrer meg også over følgende:

1) Kjenner du noen homofile og hvordan opptrer du i så fall overfor dem?

2) Hvordan ville du behandla barnet ditt eller et annet nært familiemedlem om vedkommende sto fram som homofil?

3) Ville du f.eks ansatt en homofil? Gått på by'n med ei homofil venninne? Latt en kristen homofil være barnevakt for barnet ditt? Synes du det er geit å drikke kirkekaffe etter gudstjenesten der et homofilt par deltar, gjerne ved samme bord?

Ser du skriver at du ikke trakasserer homofile, hva legger du i dette? At du ikke roper ukvemsord på gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også komme dit, vet du. Alle som tror, kan komme. Døren er åpen;)

''Alle som tror, kan komme. Døren er åpen;)''

Flott, men hvorfor opptrer da du og likesinnede som bremseklosser og gitter på veien, og det i nestekjærlighetens navn og ånd?

*Forvirra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Det er da mange homofile som i årevis har forsøkt å "viljestyre" seg til å bli heterofile, uten å klare det.

Jeg fatter ikke hvorfor kristne (og mange andre religiøse for den saks skyld) er så ekstremt opptatt av seksualitet. Jeg vedder på at hvis man spør et utvalg folk hva "kristen moral" er, så ville de aller fleste komme med noe tåkeprat om seksualmoral. Er virkelig det som foregår mellom to mennesker som er glade i hverandre, det aller verste og viktigste å bekjempe? Hvorfor er det ingen religiøse korstog mot vold, menneskehandel, sosial dumping, miljø-ødeleggelser (kall det gjerne "vold mot skaperverket") og økt egoisme?

Avsporing mens jeg er i gang: Siden de som ikke liker homofile, heller ikke pleier å like abort - hvorfor driver de ikke enkle tiltak som barnevakt og andre avlastningstilbud for aleneforsørgere?

Det er ikke alle kristne som har slike holdninger som dette. maiapril er ekstrem og det er trist at andre kristne skal bli stemplet fordi enkelte har slike usmakeige og horrible holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle kristne som har slike holdninger som dette. maiapril er ekstrem og det er trist at andre kristne skal bli stemplet fordi enkelte har slike usmakeige og horrible holdninger.

Det vet jeg selvfølgelig, og jeg forutsetter ikke automatisk at kristne enkeltmennekser mener sånne ting.

Men Kirken som institusjon har i alle år vært i overkant opptatt av den seksuelle delen av moralbegrepet. Den har riktignok dempet seg noe de aller siste årene - eller kanskje har den bare blitt overdøvet av det øvrige samfunnets ekstreme sexfokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

''Det er selvsagt helt feil å sammenligne dette.... Synes du det hadde vært greit at jeg ble sett ned på/"pepet ut" fordi jeg var døv? Jeg er født døv, akkurat som homofile er født homofile....''

Nei, kjære deg. Jeg tror ikke at homofili er en funksjonshemning. Da ville det jo vært rart at Gud sa at de ikke kunne "arve Guds rike". Jeg tror derfor homofili er viljestyrt. Og da er det vel enklere å forstå at jeg synes homofili er perverst og en synd. ;)

Men tar jeg feil, og at det er en funksjonshemning, så skal de selvsagt ikke diskrimineres eller bli kalt stygge ting. For da er det jo utenfor viljens styring, og noe en ikke kan noe for.

''Nei, kjære deg. Jeg tror ikke at homofili er en funksjonshemning. Da ville det jo vært rart at Gud sa at de ikke kunne "arve Guds rike". Jeg tror derfor homofili er viljestyrt. Og da er det vel enklere å forstå at jeg synes homofili er perverst og en synd. ;)''

Med slike holdninger er det ikke rart du blir "pepet ut".

Tidligere ble homofile henrettet (i bl.a. muslimske land blir de fortsatt det). Hvis det var viljestyrt, hvorfor i all verden ville noen seg selv så vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...