Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest togli

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Er du sikker på at du forsto det programmet rett? Hvis det var Eias program "Hjernevask" du sikter til, viste han vel heller frem en del forskning som indikerer at det er biologiske forskjeller på homofile og heterofile. Les f.eks. her:

http://blogg.nrk.no/hjernevask/2010/03/15/homohetero/

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! ''

Er du helt sikker på at Gud _hater_ homofili? Dette strides jo også de lærde kristne om. Se f.eks. her for en oppsummering:

http://www.morland.no/kam/kamorland/Homobibel.html

I tillegg kan det være verdt å huske at mange ting har forandret seg siden Bibelen ble skrevet, og de aller fleste kristne har fulgt med på disse forandringene. Det er f.eks. ikke lenger vanlig å selge datteren sin som slave (2. Mosebok) eller forby folk å gå med tøy av forskjellige stofftyper (3. Mosebok) eller stene dem som spotter Guds navn (3. Mosebok 24:10-16) selv om dette altså står i bibelen.

Takk for ditt bidrag:) Interessant lesning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg tenker at hvis det finnes en gud så må han være dritnervøs for hva tilhengerne hans finner på!

Tenk så pinlig for ham!

Med vennlig hilsen

''Jeg tenker at hvis det finnes en gud så må han være dritnervøs for hva tilhengerne hans finner på!

Tenk så pinlig for ham!''

Sant nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Nei, sant det..... Heldigvis er det flere og flere kristne som har begynt å tenke selv og som skjønner at man ikke kan leve etter regler laget for mange tusen år siden - menneskerasen har endret seg og kunnskapen om mennesker er selvsagt på et helt annet nivå idag :)

Ja, jeg tror det i hovedsak er slik.

Jeg håper, og tror, trådstarter er i mindretall. Jeg blir skremt, faktisk. Helt seriøst.

Hun kaller meg en rævdilter. Men hun skjønner ikke at jeg faktisk er så sjokkert at jeg ikke klarer å "snakke" ordentlig med henne og dermed heller kommenterer andres gode og konstruktive svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver. – maiapril''

Hva vet du om det?

Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sa jeg det?

''Hvor sa jeg det? – maiapril''

Nei, du sa det ikke.

Du har "glemt" den delen av Bibelen, tydeligvis.

Skam deg! Og skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol.

''Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol. – maiapril''

Din likegyldighet ovenfor dine medmennesker er en skam for kristendommen.

Andre kristne vil skjemmes over at du våger å kalle deg kristen.

Du er også en ekstremt dårlig kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Ja, jeg tror det i hovedsak er slik.

Jeg håper, og tror, trådstarter er i mindretall. Jeg blir skremt, faktisk. Helt seriøst.

Hun kaller meg en rævdilter. Men hun skjønner ikke at jeg faktisk er så sjokkert at jeg ikke klarer å "snakke" ordentlig med henne og dermed heller kommenterer andres gode og konstruktive svar.

Det er enkelte som har en tendens til å kalle folk rævdiltere kun fordi de har en annen mening enn dem - hersketeknikk kalles det vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jeg tipper at du ikke kommer til himmelen.

Sjansen for at jeg ender opp der, om den eksisterer, er langt større.

''Det er et uttrykk jeg ofte bruker (sikkert mobbing av Gud, men siden Gud selv er en mobber og en som trakasserer så er det vel ok)''

Med slike holdninger til Gud er det helt utrolig at du i det hele tatt ønsker å komme til ham i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Husk nu for all del på nestekjærligheten.

Jeg har ofte tenkt, i mitt stille sinn, at ekstremt troende, med ekstreme meninger/holdninger er borderline psykisk syke.

Måten du snakker på og uttrykker deg understøtter mine tanker.

Dette mener jeg helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol.

Det er forskjell på å rakke ned på andre pga deres legning som er helt ufarlig, og som de sliter med å takle - og å rakke ned på andre pga deres meninger (som de kan styre selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er et uttrykk jeg ofte bruker (sikkert mobbing av Gud, men siden Gud selv er en mobber og en som trakasserer så er det vel ok)''

Med slike holdninger til Gud er det helt utrolig at du i det hele tatt ønsker å komme til ham i himmelen.

"psyk av alt"s holdninger er langt bedre enn dine holdninger.

Jeg er helt sikker på at en snill Gud ville foretrukket "psyk av alt" fremfor en som deg, som trakasserer skapningene hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol. – maiapril''

Din likegyldighet ovenfor dine medmennesker er en skam for kristendommen.

Andre kristne vil skjemmes over at du våger å kalle deg kristen.

Du er også en ekstremt dårlig kristen.

''Du er også en ekstremt dårlig kristen.''

Sier en som IKKE tror på Gud? LOL Hva med at du dømmer, da? Er det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du er også en ekstremt dårlig kristen.''

Sier en som IKKE tror på Gud? LOL Hva med at du dømmer, da? Er det bedre?

''Sier en som IKKE tror på Gud? LOL Hva med at du dømmer, da? Er det bedre? – maiapril''

Jeg har, åpenbart, ingen religions som sier at jeg ikke skal dømme.

Ikke bare det, din kunnskap om kristendommen virker mangelfull, og du tar så ofte feil at jeg tror ikke du er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Det er enkelte som har en tendens til å kalle folk rævdiltere kun fordi de har en annen mening enn dem - hersketeknikk kalles det vel ;)

Ja, det er jeg enig i. Tenkte jeg faktisk ikke på før du nevnte det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Det er et uttrykk jeg ofte bruker (sikkert mobbing av Gud, men siden Gud selv er en mobber og en som trakasserer så er det vel ok)''

Med slike holdninger til Gud er det helt utrolig at du i det hele tatt ønsker å komme til ham i himmelen.

Har aldri sagt at jeg ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jeg har ofte tenkt, i mitt stille sinn, at ekstremt troende, med ekstreme meninger/holdninger er borderline psykisk syke.

Måten du snakker på og uttrykker deg understøtter mine tanker.

Dette mener jeg helt seriøst.

Ja, da er jeg vel i samme bås som deg, da. Du er jo åpenbart psyk siden du reklamerer for det i nicket ditt. Huff, stakkars liten... Det kan ikke være godt å bli psyk av alt? Er det vel? ALT, altså. Da tenker jeg virkelig at du burde logge av nå sånn at du ikke blir enda psykere. Jeg er da nestekjærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Sier en som IKKE tror på Gud? LOL Hva med at du dømmer, da? Er det bedre? – maiapril''

Jeg har, åpenbart, ingen religions som sier at jeg ikke skal dømme.

Ikke bare det, din kunnskap om kristendommen virker mangelfull, og du tar så ofte feil at jeg tror ikke du er seriøs.

Nei, homo-teorien din (at jeg selv er homo) er vel en mer fristende tanke for deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Det er enkelte som har en tendens til å kalle folk rævdiltere kun fordi de har en annen mening enn dem - hersketeknikk kalles det vel ;)

Tror jeg lærte ordet rævdilter av deg, togli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

"psyk av alt"s holdninger er langt bedre enn dine holdninger.

Jeg er helt sikker på at en snill Gud ville foretrukket "psyk av alt" fremfor en som deg, som trakasserer skapningene hans!

Takk Sør! Vi treffes antagelig i himmelen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, homo-teorien din (at jeg selv er homo) er vel en mer fristende tanke for deg. ;)

''Nei, homo-teorien din (at jeg selv er homo) er vel en mer fristende tanke for deg. ;) – maiapril''

Ja, at du sannsynligvis fortrenger en homofil legning (og er i fornektelse) er åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...