Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest maiapril

Fy søren, du er skikkelig ekkel, vet du det? Jeg kan ikke forstå at voksne mennesker (for jeg regner faktisk med at du er det?) kan oppføre seg på denne måten. Blir bare helt målløs jeg.

''Fy søren, du er skikkelig ekkel, vet du det? Jeg kan ikke forstå at voksne mennesker (for jeg regner faktisk med at du er det?) kan oppføre seg på denne måten. Blir bare helt målløs jeg.''

Ekkel? Jeg er ekkel fordi jeg hevder kristne meninger, altså er kristen? Og du blir målløs av hva jeg skriver? Jeg har ikke ord...

Og bedriver personangrep? Slikt hadde jeg da ikke ventet av en av dem som snakker så varmt om toleranse og medmenneskelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest maiapril

Jeg blir dårlig av innleggene dine. Jeg blir sint, skuffet, og jeg trodde faktisk jeg var kommet dit at jeg tålte mye motstand. Jeg blir så oppriktig lei meg for jeg har ikke valgt dette. Jeg har for faen ikke valgt dette. Likevel kaller du meg pervers, syk og alt annet.

Som sagt, du velger selv hva du vil ta til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Nei, ærlig talt, jeg har lært å bli mer hardhudet her på dol. Men hvis jeg setter meg i din situasjon...jeg hadde blitt helt satt ut av all motstanden.

Du har rett til å mene det du vil, men du vet vel innerst inne at det du hevder i denne tråden er relativt ekstremt? Og du visste hvordan det ville utvikle seg? Eller var du ikke klar over det?

Du burde tenke deg om to ganger før du starter tråder som er av en slik art som denne. Hvis du blir dårlig av det.

Og du burde også tenke på andre mennesker her inne som blir dårlige av det du skriver. For det tror jeg du innerst inne er klar over? At mange blir sinte, lei seg og voldsomt provosert?

Ja, jeg visste vel innerst inne hva jeg gikk til. Og det skifter på om jeg føler meg dårlig eller ikke.

Folk blir provoserte ja, men de velger jo selv om de gidder å la seg provosere eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''

Det virker sånn.

Uansett, jeg ønsker deg oppriktig alt godt! ''

1.) Det er du ikke. Du trenger ikke like homofile men du kan diskutere det på en ok og sakelig måte, noe du feiler med hver eneste gang. I dine innlegg kommer hatet frem, ikke noe annet.

2.) Spar meg ironien du.

''1.) Det er du ikke. Du trenger ikke like homofile men du kan diskutere det på en ok og sakelig måte, noe du feiler med hver eneste gang. I dine innlegg kommer hatet frem, ikke noe annet.

2.) Spar meg ironien du.''

1, Synes du det er saklig å banne når en svarer på innlegg, og si at noen er ansvarlige for selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Slutt med ansvarsfraskrivelsen din.

Du er ansvarlig for det du skriver. Og det hatet du sprer.

Og du er ansvarlig for det du skriver og det hatet du sprer til alle som ikke er enige med deg. Det lyser forakt, latterliggjøring og intoleranse av omtrent alt du skriver til folk. Så skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Du har sammenlignet min legning, homofili, med nekrofili og pedofili. Kom faen meg ikke å si du ikke har trakassert meg og andre homofile/lesbiske.

Her banner du igjen. Jeg sammenligner disse "filene" kun i den forstand at jeg tror de ikke eksisterer. Og hvorfor jeg tror det har jeg forklart meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

''Nei, homo-teorien din (at jeg selv er homo) er vel en mer fristende tanke for deg. ;) – maiapril''

Ja, at du sannsynligvis fortrenger en homofil legning (og er i fornektelse) er åpenbart.

''Ja, at du sannsynligvis fortrenger en homofil legning (og er i fornektelse) er åpenbart.''

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Sier en som IKKE tror på Gud? LOL Hva med at du dømmer, da? Er det bedre? – maiapril''

Jeg har, åpenbart, ingen religions som sier at jeg ikke skal dømme.

Ikke bare det, din kunnskap om kristendommen virker mangelfull, og du tar så ofte feil at jeg tror ikke du er seriøs.

''Jeg har, åpenbart, ingen religions som sier at jeg ikke skal dømme.''

Nei, det har jeg skjønt. Men du har da forfektet toleranse og forståelse for mindretallsgrupper? Eller gjelder det bare muslimer?

Du faller helt igjennom av dine egne ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

"psyk av alt"s holdninger er langt bedre enn dine holdninger.

Jeg er helt sikker på at en snill Gud ville foretrukket "psyk av alt" fremfor en som deg, som trakasserer skapningene hans!

''Jeg er helt sikker på at en snill Gud ville foretrukket "psyk av alt" fremfor en som deg, som trakasserer skapningene hans!''

Husk også at kristne er en del av skaperverket hans også da. Vi er mennesker vi også, vet du. Og du trakasserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Like lite som du vet noe om at noen velger å hoppe utfor broen pga ting du har sagt til meddebattanter her på dol. – maiapril''

Din likegyldighet ovenfor dine medmennesker er en skam for kristendommen.

Andre kristne vil skjemmes over at du våger å kalle deg kristen.

Du er også en ekstremt dårlig kristen.

''Din likegyldighet ovenfor dine medmennesker er en skam for kristendommen.

Andre kristne vil skjemmes over at du våger å kalle deg kristen.

Du er også en ekstremt dårlig kristen.''

Og din trakassering av en gruppe kristne er en skam for blant annet demokratiet, ytringsfriheten og Menneskerettighetskommisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver.''

Jeg gjentar: det finnes alle typer homofile (selvsagt). Voksne, modne, sterke, trygge. De hopper ikke. Og så finnes det de unge, fortvilte, usikre. De er fortvilte fordi mange (heldigvis færre og færre, det må jo dø ut, galskapen) mener som deg og ytrer sine meninger. En del av dem "hopper" faktisk.

''En del av dem "hopper" faktisk.''

En gruppe kristne har da ikke skylden hvis de velger å gjøre det. Ingen kan skylde på f.eks "dårlige foreldre" eller at "en gruppe kristne kritiserer homofili". De tar ene og alene det valget helt selv. Det finnes så mange støttegrupper for homofile nå, at de ikke trenger å hoppe pga sin "legning". De kan velge å oppsøke en av dem istedet for å hoppe. Velger de å hoppe er det nok av andre årsaker enn at noen sier at homofili er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Er du sikker på at du forsto det programmet rett? Hvis det var Eias program "Hjernevask" du sikter til, viste han vel heller frem en del forskning som indikerer at det er biologiske forskjeller på homofile og heterofile. Les f.eks. her:

http://blogg.nrk.no/hjernevask/2010/03/15/homohetero/

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! ''

Er du helt sikker på at Gud _hater_ homofili? Dette strides jo også de lærde kristne om. Se f.eks. her for en oppsummering:

http://www.morland.no/kam/kamorland/Homobibel.html

I tillegg kan det være verdt å huske at mange ting har forandret seg siden Bibelen ble skrevet, og de aller fleste kristne har fulgt med på disse forandringene. Det er f.eks. ikke lenger vanlig å selge datteren sin som slave (2. Mosebok) eller forby folk å gå med tøy av forskjellige stofftyper (3. Mosebok) eller stene dem som spotter Guds navn (3. Mosebok 24:10-16) selv om dette altså står i bibelen.

''Er du sikker på at du forsto det programmet rett? Hvis det var Eias program "Hjernevask" du sikter til, viste han vel heller frem en del forskning som indikerer at det er biologiske forskjeller på homofile og heterofile. Les f.eks. her:''

Jeg forstod det sånn ja.

http://www.youtube.com/watch?v=yflzRU2KWNE&feature=results_main&playnext=1&list=PLF7CC5B9B7F7481C4

Ja, Gud hater synd. Det har jeg lært. Og synd er synd, enten det er homofili eller annet. Jeg er også en synder i likhet med resten av menneskeheten. Men siden jeg tror på Jesus er jeg frikjent. Ikke på grunn av mine "gode" gjerninger, men på grunn av Jesu gode gjerninger. Alle kan bli frikjent hvis de ser at de trenger det. Men det har selvsagt med tro å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jo, maiapril - de som sprer slike holdninger som du gjør er medansvarlige for det.

Inkl. deg.

''Jo, maiapril - de som sprer slike holdninger som du gjør er medansvarlige for det.

Inkl. deg.''

Nope. Du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest maiapril

''Jeg forholder meg til det jeg har lært og det jeg tror. Akkurat som du gjør. – maiapril''

Det er ingen som helst unnskyldning for å trakassere.

Og hva er din unnskyldning for å trakassere kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Hei JayceB,

"maiapril" skriver nedenfor at h*n har røyket fleinsopp, og har alvorlige psykiske problemer. Det er selvsagt ingen som helst unnskyldning for det "maiapril" skriver, men det er verd å huske at vedkommende har ingen som helst injurierende effekt. Det er bare ralling, selv om det gjør vondt.

Vær sterk! Husk at de aller fleste støtter deg!

Med vennlig hilsen

''Hei JayceB,

"maiapril" skriver nedenfor at h*n har røyket fleinsopp, og har alvorlige psykiske problemer. ''

Ikke bare angriper du meg, men du trakasserer psykisk syke også.

''Det er selvsagt ingen som helst unnskyldning for det "maiapril" skriver, men det er verd å huske at vedkommende har ingen som helst injurierende effekt. Det er bare ralling, selv om det gjør vondt.''

Det tror jeg verken du eller jeg trenger å si til henne. Hun er nok oppegående nok til å forstå det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

''Det kan godt hende. Jeg har røyka fleinsopp. – maiapril''

Jeg tror ikke ikke engang det forklarer alt.

Og ikke forstår du når noen tuller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

De gjør tydeligvis ikke det...selvmordsstatistikken sier sitt, dessverre :/

''De gjør tydeligvis ikke det...selvmordsstatistikken sier sitt, dessverre :/''

Den største gruppa som begår selvmord er psykisk syke. Funksjonshemmede er også med her. De er også en mindretallsgruppe som er blitt diskriminert (og fortsatt blir det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Sånn. Der er jeg ferdig. Ikke noe mer innlegg fra meg i denne tråden. Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Der er jeg ferdig. Ikke noe mer innlegg fra meg i denne tråden. Jeg fikk bevist det jeg var ute etter, nemlig at det er lettere å fortelle at en er homofil enn at en er kristen.

Takk for meg.

Du er virkelig i farta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JayceB

Her banner du igjen. Jeg sammenligner disse "filene" kun i den forstand at jeg tror de ikke eksisterer. Og hvorfor jeg tror det har jeg forklart meg om.

Spar meg.

Jeg banner når jeg føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...