Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Tror du virkelig at EN som sier at homofili er syndig og perverst her inne, går og tar livet sitt? Når "flere hundre" motsier denne ene?

Tullball. De hører selvsagt mer på flertallet.

De gjør tydeligvis ikke det...selvmordsstatistikken sier sitt, dessverre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg har sagt at homofili er perverst, ja. Det stemmer.

''Jeg har sagt at homofili er perverst, ja. Det stemmer. – maiapril''

Og å kalle folk perverse (for det er det du gjør, selv om du forsøker å gjemme deg bak språket) er trakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Gudbedre. – Psyk av alt''

Nei, det er grenser for hva han klarer!

;-)

Med vennlig hilsen

Hehehe! Nå ler jeg høyt! Det var en glitrende tolkning av mitt spontane svar, som jeg egentlig ikke tenkte passet godt inn i sammenhengen.

Det er et uttrykk jeg ofte bruker (sikkert mobbing av Gud, men siden Gud selv er en mobber og en som trakasserer så er det vel ok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg forholder meg til det jeg har lært og det jeg tror. Akkurat som du gjør.

Og jeg forholder meg til medmenneskelighet og har funnet ut at man kommer lengst ved å tenke fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Det vil jo vise seg til slutt hvem som er troende kristen og ikke. Det er heldigvis ikke opp til oss å avgjøre, men alle får leve slik de tror er best og riktigst.

Jeg tipper at du ikke kommer til himmelen.

Sjansen for at jeg ender opp der, om den eksisterer, er langt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til det jeg har lært og det jeg tror. Akkurat som du gjør.

''Jeg forholder meg til det jeg har lært og det jeg tror. Akkurat som du gjør. – maiapril''

Det er ingen som helst unnskyldning for å trakassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

De gjør tydeligvis ikke det...selvmordsstatistikken sier sitt, dessverre :/

Huff, trist det selvsagt. Men ikke anklag meg for å være skyld i det.

Alle som tar livet sitt er selv ansvarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at EN som sier at homofili er syndig og perverst her inne, går og tar livet sitt? Når "flere hundre" motsier denne ene?

Tullball. De hører selvsagt mer på flertallet.

''Tror du virkelig at EN som sier at homofili er syndig og perverst her inne, går og tar livet sitt? ''

Selvmordsstatistikken sier sitt.

Ikke bare det - det er ikke bedre å trakassere bare fordi det er færre som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist det selvsagt. Men ikke anklag meg for å være skyld i det.

Alle som tar livet sitt er selv ansvarlige.

Jo, maiapril - de som sprer slike holdninger som du gjør er medansvarlige for det.

Inkl. deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Jeg sier ikke at det sitter en homofil her, følger hele tråden, ser at du er i stakkarslig mindretall og blir fortvilet. Jeg sier at svarene på DOL kan dukke opp ved generell søking.

Men, uansett, synes du det er sympatisk av deg å skrive slik om andre mennesker?

Det har jeg nå forsøkt å svare på flere ganger uten at det trenger inn.

De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hehe! Utrolig bra! Og slik jeg håper, og egentlig tror det i virkeligheten er her i Norge.

Jeg håper inderlig at holdninger som trådstarter har hører til sjeldenhetene.

Uansett, det er som du skriver, slike uttalelser og holdninger kan få fatale konsekvenser og jeg får det ikke til å rime med å kalle seg en troende kristen.

Nei, sant det..... Heldigvis er det flere og flere kristne som har begynt å tenke selv og som skjønner at man ikke kan leve etter regler laget for mange tusen år siden - menneskerasen har endret seg og kunnskapen om mennesker er selvsagt på et helt annet nivå idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe! Nå ler jeg høyt! Det var en glitrende tolkning av mitt spontane svar, som jeg egentlig ikke tenkte passet godt inn i sammenhengen.

Det er et uttrykk jeg ofte bruker (sikkert mobbing av Gud, men siden Gud selv er en mobber og en som trakasserer så er det vel ok).

Jeg tenker at hvis det finnes en gud så må han være dritnervøs for hva tilhengerne hans finner på!

Tenk så pinlig for ham!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i livet om jeg heller hadde greid å være seksuell intim med en kvinne! Bare tanken på det byr meg imot...

Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?

Og som jeg også har sagt her før, så er det et faktum at også mange kvinner velger å finne en kvinne å elske/leve med fordi de har traumer fra tidligere seksuelle overgrep fra menn. Personlig vet jeg om et lesbiskt par i nabolaget her hvor akkurat det er tilfelle.

En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! Og homofile selv vil jo heller ikke kalle "legningen" sin for en funksjonhemning eller en sykdom.

I kristne sammenhenger jeg har vanket i er det en oppfatning av at homofili er synd. Da kan det ikke være medfødt siden det ikke er en synd å bli født med en funksjonshemning. Men hvis homofili ikke er en sykdom, en funksjonhemning, eller en hjerneorganisk feil eller mangel som tyder på at de har en annerledes "legning, så er det altså en synd. Iifølge Bibelen er det en villet synd som en må vende seg bort fra i likhet med alle andre synder.

Den homofile, bifile, pedofile, nekrofile, og andre "filer" tror jeg ikke eksisterer. Det er bare uttrykk for seksuell synd. I mine øyne er det selvsagt en mindre synd å være homofil og bifil, siden det går ut på to voksne menneskers enighet og likestilling. Men det er like fullt en synd.

''Grunnen til at jeg tror homofili er viljestyrt er at jeg på TV har lært det. I programmet til Eia som het "Brille" (?) vistes det til forskning om at det IKKE var noen forskjell i hjernene på homofile kontra heterofile. Det finnes heller ikke noe "homofilt gen". Og i det samme programmet så var det flere homofile menn som selv sa at det var viljesstyrt. De hadde selv lyst til å være homofile.Vet du f.eks, at den overdrevne feminine måten mange homofile er på, er tillært?''

Er du sikker på at du forsto det programmet rett? Hvis det var Eias program "Hjernevask" du sikter til, viste han vel heller frem en del forskning som indikerer at det er biologiske forskjeller på homofile og heterofile. Les f.eks. her:

http://blogg.nrk.no/hjernevask/2010/03/15/homohetero/

''En tredje grunn til at jeg tror homofili er tillært og viljesstyrt er som jeg også har vært inne på, at jeg ellers ikke kan forstå at Gud skulle hate homofili. Gud kan da ikke hate sykdom og funksjonshemninger?! ''

Er du helt sikker på at Gud _hater_ homofili? Dette strides jo også de lærde kristne om. Se f.eks. her for en oppsummering:

http://www.morland.no/kam/kamorland/Homobibel.html

I tillegg kan det være verdt å huske at mange ting har forandret seg siden Bibelen ble skrevet, og de aller fleste kristne har fulgt med på disse forandringene. Det er f.eks. ikke lenger vanlig å selge datteren sin som slave (2. Mosebok) eller forby folk å gå med tøy av forskjellige stofftyper (3. Mosebok) eller stene dem som spotter Guds navn (3. Mosebok 24:10-16) selv om dette altså står i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg nå forsøkt å svare på flere ganger uten at det trenger inn.

De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver.

''De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver. – maiapril''

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Huff, trist det selvsagt. Men ikke anklag meg for å være skyld i det.

Alle som tar livet sitt er selv ansvarlige.

Jeg anklager ikke deg personlig, men alle som gjør livene til homofile til et helvete fordi de føler seg perverse og syndige... Hadde jeg hatt din holdning til homofile, så hadde jeg jobba hardt med meg selv for å endre disse - kun fordi jeg hadde hatt et håp om at kanskje jeg kunne bidra til å redde fortvilte liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg nå forsøkt å svare på flere ganger uten at det trenger inn.

De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver.

''De homofile vet selv at det er motstand på det, og hopper ikke utfor broen kun fordi jeg aleine sitter her og skriver.''

Jeg gjentar: det finnes alle typer homofile (selvsagt). Voksne, modne, sterke, trygge. De hopper ikke. Og så finnes det de unge, fortvilte, usikre. De er fortvilte fordi mange (heldigvis færre og færre, det må jo dø ut, galskapen) mener som deg og ytrer sine meninger. En del av dem "hopper" faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...