Gå til innhold

Er det ikke rart?


Gjest maiapril

Anbefalte innlegg

Gjest JayceB

Nå bedriver du martyr-rollen.

Det er ingen steder i verden hvor det er verre å være kristen enn å være åpen homofil.

Det du gjør er bare å vise hvor lite du vet om trakassering av homofile. Ikke overraskende, med tanke på hva du tidligere har skrevet.

Godt det er noen som skjønner. Takk Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • trollemor;o)

    11

  • Bookworm

    6

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

''Det er letter å komme ut av skapet som homofil enn som kristen.

Hvis du sier at du er homofil så får du applaus. Sier du at du er kristen så blir du pepet ut.''

Har du vurdert konvertering til islam? Da ville ingen turt å pipe deg ut.

He he godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''siden ca 90% av den norske befolkningen er medlem i et kristent trossamfunn''

De betyr ikke at 90% av befolkningen er kristne, men at de er tvansinnmeldt i statkirken og ikke har giddet å melde seg ut.

''§ 5. Barn som vert født medan foreldra er gifte, høyrer til same trudomssamfunnet som foreldra.

Høyrer foreldra til ulike trudomssamfunn utanfor Den norske kyrkja, avgjer dei saman etter at barnet er født, om det skal høyra til eit trudomssamfunn, og i tilfelle kva for eit samfunn.

Er foreldra ikkje gifte når barnet vert født, høyrer det til same trudomssamfunnet som mora.

Endra med lov 8 apr 1981 nr. 7.

§ 6. Foreldre som ikkje båe høyrer til Den norske kyrkja, kan saman melde barnet sitt inn i eller ut or trudomssamfunn, så lenge barnet er under 15 år.

Når berre ein av foreldra har foreldreansvaret, kan han eller ho taka slik avgjerd åleine.

Har ingen foreldreansvaret for barnet, kan verja melda barnet inn i eller ut or trudomssamfunn.

Når barnet er 12 år eller meir, skal det få seia si mening om innmelding eller utmelding, om det let seg gjera.''

http://lovdata.no/all/hl-19690613-025.html#3

Man tvangsinnmeldes i foreldrenes trossamfunn enten de er muslimer, pinsevenner, human etikere eller medlemmer i DNK. (Med forbehold om trossamfunn som evt ikke aksepterer barn som medlemmer.)

DNK har hatt noe ekstra problemer med å holde orden i medlemslistene fordi de fikk dradd et datasystem som de ikke ønsket ned over hodet. Dette førte til at en del ikke-medlemmer likevel ble oppført som medlemmer.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist, men realitet

''Det er letter å komme ut av skapet som homofil enn som kristen.''

Nei, det er fortsatt for mange svært vanskelig og i visse tilfeller helt umulig å stå åpent frem som homofil.

Mulig du møter mer motstand når du ytrer at du er kristen enn homofil, her i Norge. Det er kanksje lettere å kritisere noen for en tro, som ikke er bevist, enn for en legning man er født inn i.

Men jeg tviler sterkt på at en proklamert kristen møter mer diskriminering i hverdagen enn homofile.

Det være seg jobber man søker, på, leiligheter, verv i foreninger og andre roller. Da tror jeg det er MYYYE tøffere for en homofil, enn for en kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist, men realitet

Mulig du møter mer motstand når du ytrer at du er kristen enn homofil, her i Norge. Det er kanksje lettere å kritisere noen for en tro, som ikke er bevist, enn for en legning man er født inn i.

Men jeg tviler sterkt på at en proklamert kristen møter mer diskriminering i hverdagen enn homofile.

Det være seg jobber man søker, på, leiligheter, verv i foreninger og andre roller. Da tror jeg det er MYYYE tøffere for en homofil, enn for en kristen.

Skulle selvsakt være til trådstarter, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det er vanskeligere å komme ut som kristen enn homofil.

Man "kommer ikke ut" som kristen i Norge, akkurat som man ikke "kommer ut" som heterofil. Det er martyrfakter.

Over 90% av befolkningen er allerede medlemmer av kristne trossamfunn, og selv om på langt nær alle er troende, så er de overlegent den største gruppen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Man "kommer ikke ut" som kristen i Norge, akkurat som man ikke "kommer ut" som heterofil. Det er martyrfakter.

Over 90% av befolkningen er allerede medlemmer av kristne trossamfunn, og selv om på langt nær alle er troende, så er de overlegent den største gruppen i Norge.

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...

Ja.

Å sammenligne å være kristen i Norge med å komme ut som homofil viser bare en total manglende forståelse for hva homofile utsettes for.

Er det noen i Norge som mener kristne ikke skal få gifte seg?

Er det noen kristne som ikke får adoptere barn fordi de er kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Ja.

Å sammenligne å være kristen i Norge med å komme ut som homofil viser bare en total manglende forståelse for hva homofile utsettes for.

Er det noen i Norge som mener kristne ikke skal få gifte seg?

Er det noen kristne som ikke får adoptere barn fordi de er kristne?

Jeg har vel ikke skrevet noe om det?

Bryr meg ikke noe særlig heller. Dømmer ikke jeg enten de er kristne eller homofile. Nei, dette vil jeg ikke diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke skrevet noe om det?

Bryr meg ikke noe særlig heller. Dømmer ikke jeg enten de er kristne eller homofile. Nei, dette vil jeg ikke diskutere.

Jo, når du bruker fraser som "komme ut" om kristendom, så sier du noe om det - da sammenligner du det med å "komme ut" som homofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Jo, når du bruker fraser som "komme ut" om kristendom, så sier du noe om det - da sammenligner du det med å "komme ut" som homofil.

Oh, sorry for at jeg skrev det da. Bør ikke skrive siden jeg er surrete i hodet i dag. Du må ikke ta det så alvorlig, for jeg mente det ikke såååå alvorlig. Komme ut som kristen ja, ble sikkert helt feil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, sorry for at jeg skrev det da. Bør ikke skrive siden jeg er surrete i hodet i dag. Du må ikke ta det så alvorlig, for jeg mente det ikke såååå alvorlig. Komme ut som kristen ja, ble sikkert helt feil det.

Uff da!

Håper du blir frisk, og at surringen gir seg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Uff da!

Håper du blir frisk, og at surringen gir seg!

Med vennlig hilsen

Takk. Er ikke akkurat syk heller, bare surrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Nettopp.

Så du vil ha rettigheter til deg, som du ikke vil at andre skal ha.

Og så klager du over at du (!) blir mobbet fordi folk er uenig med deg og kritiserer synspunktene dine???

''Så du vil ha rettigheter til deg, som du ikke vil at andre skal ha.''

Det er vel fordi jeg ikke helt anerkjenner homofili som en egen mulig seksuell legning. Jeg tror det er valg de tar.

Hva med en slik "rettighet": To nekrofile inngår en pakt om at den av dem som dør først skal få "ha" ham i eie så lenge han vil. Andre nekrofile synes det er en god idè, og sammen danner de en gruppe. Dette brer seg og blir en organisasjon. Så en dag krever de at denne "rettigheten" må bli innfelt i Menneskerettighetene og i grunnloven.

Ja, for de var jo begge voksne og enige om at det kunne gjøres slik.

Så hvis homofili eksisterer som seksuell legning, så gjør jo nekrofili det også. Her må det jo da være likhet for loven.

(LOL, kunne ikke dy meg. Jeg hadde det svært så morsomt med meg selv her nå. loooool)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så du vil ha rettigheter til deg, som du ikke vil at andre skal ha.''

Det er vel fordi jeg ikke helt anerkjenner homofili som en egen mulig seksuell legning. Jeg tror det er valg de tar.

Hva med en slik "rettighet": To nekrofile inngår en pakt om at den av dem som dør først skal få "ha" ham i eie så lenge han vil. Andre nekrofile synes det er en god idè, og sammen danner de en gruppe. Dette brer seg og blir en organisasjon. Så en dag krever de at denne "rettigheten" må bli innfelt i Menneskerettighetene og i grunnloven.

Ja, for de var jo begge voksne og enige om at det kunne gjøres slik.

Så hvis homofili eksisterer som seksuell legning, så gjør jo nekrofili det også. Her må det jo da være likhet for loven.

(LOL, kunne ikke dy meg. Jeg hadde det svært så morsomt med meg selv her nå. loooool)

Du er helt på viddene, og dine påstander om at kristne (!) blir mobbet er enda mer latterlig når det kommer fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Du er helt på viddene, og dine påstander om at kristne (!) blir mobbet er enda mer latterlig når det kommer fra deg.

Hahahahaha.... tror jeg dauer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dompappen

Bruker man betegnelsen "å komme ut av skapet" om en kristen? I så tilfelle spår jeg ikke lys fremtid for kristendommen i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...