Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt at romfolket er dumme, jeg har tvert imot sagt at de neppe er dummere enn folk flest. Så nå har du egentlig avslørt at du egentlig ikke leser hva andre EGENTLIG skriver.

Les: Varianter av "romfolket er dumme" (som ikke gjør slik du mener de bør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Bella Dotte

''før 250000 til 500000 ble sendt til gassing.

''

Du vet at den gassingen skjedde under Hitler? Hva har det med sakene i 2012 å gjøre? Hvorfor bor ikke jødene i Sofienbergparken, det var jo flere millioner av dem som ble gasset.

''Hvorfor bor ikke jødene i Sofienbergparken''

Pussig nok så gjør noen det, på et vis - det ligger faktisk en jødisk gravplass helt inntil der sigøynerne nå har campet noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''før 250000 til 500000 ble sendt til gassing.

''

Du vet at den gassingen skjedde under Hitler? Hva har det med sakene i 2012 å gjøre? Hvorfor bor ikke jødene i Sofienbergparken, det var jo flere millioner av dem som ble gasset.

Jødene fikk sitt eget land.

Poenget med å nevne gassingen er jo nettopp at det er en av årsakene til at mange innenfor romfolket ikke stoler så veldig på samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jepp. Jeg står på siden av de som ofte trakasseres i samfunnet. Homofile, muslimer, romfolk, uføre, osv.''

Og du er den eneste er inne gjør det?

Nei, mange andre som gjør det blir også angrepet, anklaget for å være i en sekt, hjernevasket, eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som står på siden av de som ofte trakasseres i samfunnet. Homofile, muslimer, romfolk, uføre, osv. Det er ikke meningene dine som gjør at du havner i trøbbel og krangel her. Det er måten du argumenterer på.

Neida, det er at jeg argumenterer, fremfor å gjøre det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest terningen

Og det er nettopp derfor det er så lett å plukke innleggene dine fra hverandre.

Slik gruppetenkning er noe som tilhører land og steder vi helst ikke ønsker å sammenligne oss med. Stalin, Europa under 2. VK, osv.

I en moderne rettstat har alle krav på å bli behandlet som individer, og bedømt etter hva de (som individ) har gjort eller ikke gjort.

Dette er grunnleggende Menneskerettigheter. Det er også i den norske Grunnloven.

Plukke fra hevrande innleggene mine ?

Hvorfor i all verden skal du det ?

Er de ikke sakelige nok, fordi de ikke følger_dine_normer for diskutering ?

Jeg skjønner rett og slett ikke hve du mener.

Skal vi diskutere 200 personer, og jage en for en fra Sofienberg kirken ?

Eller skal man jage bort hele gruppen.

Har_en_sigøyner gjort et lovbrudd, så skal naturligvis denne straffes for det, og ikke en hel gruppe.

Men her har altså en hel gruppe forbrudt seg mot loven, og de blir alle kastet ut .

Jeg rister rettog slett på hodet av kveruleringen din.

I kveld har du virkelig skuffet.

Har noen i de hele tatt vært enig med deg i noe som helst i denne tråden ?

Bortsett fra at vi er enige om at romfolket er europas mest trakasserte folkeslag.

Men du er, i denne tråden, helt alene om grunnen til at de er trakassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Neida, det er at jeg argumenterer, fremfor å gjøre det du gjør.

''Neida, det er at jeg argumenterer,''

Haha. Nei, du argumenterer ikke, du raller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Neida, det er at jeg argumenterer,''

Haha. Nei, du argumenterer ikke, du raller.

''Haha. Nei, du argumenterer ikke, du raller. – speer''

Jeg ønsker da ikke å gå deg i næringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

''Haha. Nei, du argumenterer ikke, du raller. – speer''

Jeg ønsker da ikke å gå deg i næringen.

''Jeg ønsker da ikke å gå deg i næringen.''

Det gjør du da heller ikke. På ingen måte. Rallingen står du helt alene om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les: Varianter av "romfolket er dumme" (som ikke gjør slik du mener de bør)

Da leser du ting jeg ikke skriver. Jeg har ikke EN gang skrevet at de er dumme. Jeg har heller ikke skrevet at de skal gjøre som jeg sier. Jeg sier hva man skal gjøre for å bli en del av samfunnet når du spør hvordan de skal få seg jobb og bolig. At du tolker det til at de er dumme fordi de ikke gjør akkurat det, det får stå for egen regning. Det har ikke noe med intelligens å gjøre, det skjønner nok de fleste med en IQ over 70.

Et lite tips, igjen fra det opplagtes innholdsfortegnlelse: Se på hva folk VIRKELIG skriver i stedet for lese andres innlegg som fandens oldemor leser bibelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødene fikk sitt eget land.

Poenget med å nevne gassingen er jo nettopp at det er en av årsakene til at mange innenfor romfolket ikke stoler så veldig på samfunnet.

Da er det kanskje på tide å la fortid være fortid, også for romfolket? Å dra gamle urettheter med seg generasjon etter generasjon har det aldri kommet noe godt ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er at jeg argumenterer, fremfor å gjøre det du gjør.

I din verden ser det kanskje sånn ut? Hvor ofte får du tilbakemeldinger på at den måten du "argumenterer" på ikke oppfattes sånn av andre? La meg gjette på ca hver gang... Men du har null evne til å ta lærdom av tilbakemeldinger på egen adferd, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hvorfor bor ikke jødene i Sofienbergparken''

Pussig nok så gjør noen det, på et vis - det ligger faktisk en jødisk gravplass helt inntil der sigøynerne nå har campet noen dager.

:D

Ok, det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det kanskje på tide å la fortid være fortid, også for romfolket? Å dra gamle urettheter med seg generasjon etter generasjon har det aldri kommet noe godt ut av.

''Da er det kanskje på tide å la fortid være fortid, også for romfolket? Å dra gamle urettheter med seg generasjon etter generasjon har det aldri kommet noe godt ut av. – Mrs Doolittle''

Var det ikke du (eller en av de andre) som påstod at ingenting virker med romfolket fordi i tidligere tider så var det noen som ødela et bygg?

Det blir jo brukt mot dem minst 10 ganger bare i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I din verden ser det kanskje sånn ut? Hvor ofte får du tilbakemeldinger på at den måten du "argumenterer" på ikke oppfattes sånn av andre? La meg gjette på ca hver gang... Men du har null evne til å ta lærdom av tilbakemeldinger på egen adferd, eller hva?

Som du har bevist i denne tråden - slike usaklige tilbakemeldinger kommer hver gang du slipper opp for argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm - de kom hit fordi de har hørt at Norge er et bra land. Ingen stopper dem på grensa for det gjør man ikke med folk. Sigøynerne, om jeg får kalle dem det, har alltid reist rundt og man må kanskje høre med dem om de har tenkt å være her midlertidig eller om de søker et slags asyl her?

De sitter ikke med den kunnskapen vi gjør om "skikk og bruk i Norge" -det kan vi ikke forvente.

Jeg syns vi er blitt noen sure, gjerrige og redde folk her i landet.

Om man reiser litt rundt og ser hvordan folk lever og ENDA ber de deg inn til mat... da kan man jammen lure.

Hva med aksjon: "gi et smil og se hva som skjer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå er det faktisk en rekke innlegg og spørsmål du ikke har svar på selv''

Vel, hun har faktisk gitt deg noen gode svar, men de er ikke i tråd med hva du legger i gode svar fordi de ikke passer inn i hva du mener selv er riktig.

Jepp, takk. Jeg har gitt Sør mange svar og jeg har stilt ham mange spørsmål jeg ikke har fått svar på. Men du vet, han sitter jo på fasiten når det gjelder hva som er et bra nok svar, en god nok argumentasjon, en godkjent kilde osv., osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Det han driver med her inne får meg til og være mer obs på alt det negative ved disse situasjonene. Jeg har stort sett klart og følge han og hans "kjærlighetsbudskap" til fremmede kulturer. Men når "alt" godtas helt ukritisk, da får jeg problemer. Det blir for svart-hvitt til og passe min verden/virkelighet.

Man skal hele tiden tilpasse seg en virkelighet hvor jeg ikke kjenner meg igjen. I min verden ser man forskjell på det som er bra for vårt samfunn - og ikke. En sigøynerleir midt i Oslo sentrum kan da umulig glede noen? Ikke engang signøynerene.

Nei, dette er misforstått toleranse, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...