Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Hvorfor i verden er det ikke det ? Fordi du ikke synes det ?

Romfolket opptrer kollektivt, og oppfører seg kollektivt.

Kan man da ikke diskutere om de som en gruppe ?

Du er den eneste som kjører på som du gjør i denne tråden.

Synes du at_din_opptreden her er så mye bedre/mere seriøs enn min altså ?

Du tar jo ikke til deg en enste setning her jo.

De som imponerer mest, er at du faktisk greier å få folk til å komme med flere innlegg i denne rom- debatten, hvor alt er sagt uendelig mange ganger.

''Romfolket opptrer kollektivt, og oppfører seg kollektivt. Kan man da ikke diskutere om de som en gruppe ?''

Nei, for husk at kulturrelativisme, eller rettere sagt fornektelse av eksistensen av kultur er selve bærebjelken hans, som såkalt argumentasjon om innvandring og romfolk bygger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Gjest Dabje

Du burde ha såpass hjerterom at du i det minste tar inn den stakkars gamle damen på 70 år med diabetes. Og gjerne hele familien hennes. Er lite futt i de som bar snakker og snakker om likeverd og å gi folk jobb og hus mens de gjør null selv for å bidra. Prat har aldri hjulpet noen!

Hvorfor i all verden skal man synes synd på tiggerdamen på 70-år med diabetes. Hun mottok pensjon i Romania, men valgte å dra hit med sykdommen i håp om naive nordmenn skulle gi henne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligvis greit å forholde seg til hva folk ER, fremfor hva du mener de BØR være.

Javel, selv om det de er gjør dem til noe uønsket i arbeidslivet? F.eks. Da er kanskje første steg å aksepter seg selv som de er, og at lover og regler faktisk gjelder alle. Uavhengig av hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man synes synd på tiggerdamen på 70-år med diabetes. Hun mottok pensjon i Romania, men valgte å dra hit med sykdommen i håp om naive nordmenn skulle gi henne penger.

Sør gjør jo det, og da bør han også vise at det ikke bare er snakk og tomme ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir akkurat som og be en rusavhengig om og bryte ut. Dette er en livsstil, akkurat som vi har vår livsstil. Klarer du og bryte ut av den? Sånn uten videre? – Colette''

Nettopp.

Og takk

Man har avrusningssteder, som støtter folk som ønsker det. Det er vanskelig, men enkelte klarer det. Med masse støtte, som oftest.

Tror du ikke noen fra romfolket som ønsker å bryte ut trenger det samme?

Men Årvoll var bra nok da...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066888

Eidsvoll ble nok for langt unna Oslo Sentrum. Skjønner at de er i fryktelig nød:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i verden er det ikke det ? Fordi du ikke synes det ?

Romfolket opptrer kollektivt, og oppfører seg kollektivt.

Kan man da ikke diskutere om de som en gruppe ?

Du er den eneste som kjører på som du gjør i denne tråden.

Synes du at_din_opptreden her er så mye bedre/mere seriøs enn min altså ?

Du tar jo ikke til deg en enste setning her jo.

De som imponerer mest, er at du faktisk greier å få folk til å komme med flere innlegg i denne rom- debatten, hvor alt er sagt uendelig mange ganger.

Hvorfor man ikke kan det?

Av samme grunn som man behandler nordmenn som individer, jøder som individer, svensker som individer, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Tviler på at mange av de sigøynerene her engang kan skrive.

Og likevel kritiserer du dem for ikke å få seg en jobb.

Igjen møter du deg selv i døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel kritiserer du dem for ikke å få seg en jobb.

Igjen møter du deg selv i døren.

Hvem i alle dager, utenom de selv, kan lastes fordi de ikke kan skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i alle dager, utenom de selv, kan lastes fordi de ikke kan skrive?

Foreldrene.

Samfunnet, hvis de ikke har mulighet til å gå på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yps dassom

Ja, jeg fortalte deg det for mange timer siden.

Det var da jeg spurte deg hvordan du mente de skulle livnære seg langt ute på landet. Det svarte du ikke på.

''Det var da jeg spurte deg hvordan du mente de skulle livnære seg langt ute på landet.''

Nei, det er vanskelig å livnære seg av kriminelle handlinger i grisgrendte strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg gjør det også litt for å irritere Sør mest mulig. – Mandolaika''

Du irriterer ikke meg, men dine personangrep viser jo nettopp at du ikke har verken argumenter eller svar.

Det er i grunnen trist når folk blir som deg. Umottakelige for fornuft. Snakk om å se tornen i sin nestes øye og ikke bjelken i sitt eget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fortalte deg det for mange timer siden.

Det var da jeg spurte deg hvordan du mente de skulle livnære seg langt ute på landet. Det svarte du ikke på.

Jeg har nå klart og livnære meg langt ut på landet. Faktisk12 mil fra Oslo. Riktignok ikke ved tigging og trusler, men ved ærlig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i grunnen trist når folk blir som deg. Umottakelige for fornuft. Snakk om å se tornen i sin nestes øye og ikke bjelken i sitt eget!

''Umottakelige for fornuft.''

Dette vet du åpenbart alt om, din deltakelse i tråden tatt i betraktning.

Man får håpe du blir mottakelig en dag..

I mellomtiden håper man jo at du kan begynne med argumenter fremfor personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå klart og livnære meg langt ut på landet. Faktisk12 mil fra Oslo. Riktignok ikke ved tigging og trusler, men ved ærlig arbeid.

Ja, og du mener det er folk som vil gi dem ærlig arbeid der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene.

Samfunnet, hvis de ikke har mulighet til å gå på skolen.

''Foreldrene.''

Og de er kanskje ikke romfolk, siden romfolket ikke kan lastes? Det triste er at nye foreldre gjør det samme, generasjon etter generasjon. Og nei, det er slett ikke formildende. De har i generasjoner valgt å stå utenfor samfunnet, og vil kun innenfor på egne premisser.

''Samfunnet, hvis de ikke har mulighet til å gå på skolen.''

Samfunnet? Forbaska tøv! For hva hindrer dem i å gå på skole? Jeg vet svaret, men det gjør kanskje ikke du. Den KULTUREN de selv har valgt fremfor skolegang. En frihet ingen utenforstående egentlig skjønner, i alle fall når den går ut over barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Umottakelige for fornuft.''

Dette vet du åpenbart alt om, din deltakelse i tråden tatt i betraktning.

Man får håpe du blir mottakelig en dag..

I mellomtiden håper man jo at du kan begynne med argumenter fremfor personangrep.

Jeg har argumentert, men det ser du åpenbart ikke. Tristest for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Umottakelige for fornuft.''

Dette vet du åpenbart alt om, din deltakelse i tråden tatt i betraktning.

Man får håpe du blir mottakelig en dag..

I mellomtiden håper man jo at du kan begynne med argumenter fremfor personangrep.

Du får jaggu slutte med å komme med personangrep mot meg, kan du ikke for en gangs skyld være saklig og svare skikkelig? Eller gjelder ikke samme reglene for deg, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Foreldrene.''

Og de er kanskje ikke romfolk, siden romfolket ikke kan lastes? Det triste er at nye foreldre gjør det samme, generasjon etter generasjon. Og nei, det er slett ikke formildende. De har i generasjoner valgt å stå utenfor samfunnet, og vil kun innenfor på egne premisser.

''Samfunnet, hvis de ikke har mulighet til å gå på skolen.''

Samfunnet? Forbaska tøv! For hva hindrer dem i å gå på skole? Jeg vet svaret, men det gjør kanskje ikke du. Den KULTUREN de selv har valgt fremfor skolegang. En frihet ingen utenforstående egentlig skjønner, i alle fall når den går ut over barn.

Du klarer ikke å motargumentere.

Jo, foreldrene er romfolk, men det kan ikke ungene lastes for.

Og uansett om man skylder på samfunnet for ikke å tilrettelegge, eller for foreldrene for å flytte, så er det fremdeles ikke ungenes feil.

Hvilket trekker teppet ut fra under det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og du mener det er folk som vil gi dem ærlig arbeid der?

Jeg har skapt min egen arbeidsplass. Man kan ikke sitte med hendene i fanget og vente på at lykken og tryggheten kommer dalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...