Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Jeg ser individer.

Jeg ser drittsekker (slik som han du nevner), og jeg ser normale mennesker i en desperat situasjon.

De som har uttalt seg er de som truer med selvmord, og de som forlanger penger for og forlate et land de frivillig har reist til.

Har du sett noen sympatiske mennesker i denne sammenhengen? Det har ikke jeg. Og det som svirrer i mitt hode når jeg ser dem, er bare: " Så reis hjem!" Og det er en uvanlig tanke i mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

Du kritiseres voldsomt for din måte å diskutere7kverulere etc. Du blir anklaget for å ha asberger. Mye stygt blir sagt, begge veier.

jeg har og innimellom irritert meg over deg.

Men en ting skal du ha, du står alltid på de svakes side. Det synes jeg er fint. Uansett.

Nå blir jeg vel halshugget og kalt disippel, men det bryr jeg meg ikke om denne gang.

''Men en ting skal du ha, du står alltid på de svakes side.''

Han gjør dem jo bare en bjørnetjeneste med den vansindige atferden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei,

Jeg tror ikke jeg har sagt noe veldig stygt til dem, bortsett fra at de mangler argumenter.

Men takk. Ja, jeg står på siden av de som blir trakassert av denne gjengen. Denne måneden er det romfolket. Så blir det (litt vekselsvis) muslimer, alenemødre, sykemeldte, jøder, homofile, kvinner, osv.

Med vennlig hilsen

Ja, her er jeg enig med deg.

Og som sagt, det er bra med en motvekt til alle nedsettende holdningene.

Jeg skjønner nesten ikke at du har utholdenhet til å diskutere alle disse sakene.

Og nei, når jeg leser nedover tråden så er det vel ikke du som sier stygge ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

1) Jeg har aldri forsvart fyren som ville presse til seg penger, eller andre kriminelle. Helt uavhengig av om de er romfolk eller ei.

2) Jeg har aldri skrevet at man skal ha en permanent leir i Oslo. Jeg har tatt til orde for at man setter seg ned og finner en løsning som folk kan leve med.

3) Budskapet mitt - som egentlig tilhører partiene Venstre og Høyre innenfor norsk politikk - er at mennesker skal behandles som individer.

''er at mennesker skal behandles som individer.''

Du mener altså at 68 av de 69 sjekkete sigøynerne skal behandls som inividuelt kriminelle.

Greit, men er det egentlig så stor forskjell på å kalle _hele_ gruppa for kjeltringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg har aldri forsvart fyren som ville presse til seg penger, eller andre kriminelle. Helt uavhengig av om de er romfolk eller ei.

2) Jeg har aldri skrevet at man skal ha en permanent leir i Oslo. Jeg har tatt til orde for at man setter seg ned og finner en løsning som folk kan leve med.

3) Budskapet mitt - som egentlig tilhører partiene Venstre og Høyre innenfor norsk politikk - er at mennesker skal behandles som individer.

Drøm videre....Hvis du tror at det finnes en mirakelkur på denne kulturens uheldige utslag, som har vart i flere hundre år, så nøler jeg ikke med og kalle det "grandiose tanker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Men en ting skal du ha, du står alltid på de svakes side.''

Han gjør dem jo bare en bjørnetjeneste med den vansindige atferden sin.

Som sagt så synes jeg det er fint med mennesker som står på de svakes side. Uansett.

Sør er stort sett alene om å mene det han gjør, så om det blir noen bjørnetjeneste ut av det, tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her er jeg enig med deg.

Og som sagt, det er bra med en motvekt til alle nedsettende holdningene.

Jeg skjønner nesten ikke at du har utholdenhet til å diskutere alle disse sakene.

Og nei, når jeg leser nedover tråden så er det vel ikke du som sier stygge ting.

Takk!

Ha en fin kveld, du også! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terningen

Ja, akkurat som "hele Europa" var enige om homofili-problemet for 100 år siden.

Uff ja, heldigvis har homofilisaken forandret seg på 100 år.

Men, eh, rom-saken er visst uforandret den, selv etter 300 år.

De har det altså like j#vlig de, enda, 300 år etter at de utvandret fra nord India.

Vel, de har jo greit å formere seg til 10 millioner da, selv om de har sultet ihel.

Synd ikke hele europa har taklet det på samme måte som homosaken, hmrf !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har uttalt seg er de som truer med selvmord, og de som forlanger penger for og forlate et land de frivillig har reist til.

Har du sett noen sympatiske mennesker i denne sammenhengen? Det har ikke jeg. Og det som svirrer i mitt hode når jeg ser dem, er bare: " Så reis hjem!" Og det er en uvanlig tanke i mitt hode.

Ja, jeg har sett utallige som sier: "Alt jeg ønsker er en jobb slik at jeg kan forsørge familien min".

Det har vært på TV og det har vært i avisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, heldigvis har homofilisaken forandret seg på 100 år.

Men, eh, rom-saken er visst uforandret den, selv etter 300 år.

De har det altså like j#vlig de, enda, 300 år etter at de utvandret fra nord India.

Vel, de har jo greit å formere seg til 10 millioner da, selv om de har sultet ihel.

Synd ikke hele europa har taklet det på samme måte som homosaken, hmrf !

''Uff ja, heldigvis har homofilisaken forandret seg på 100 år. ''

Ja, og for 100 år siden så var de som forsvarte dem rimelig alene.

Gradvis begynte folk å endre mening, og fordommene er (delvis) opphørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Som sagt så synes jeg det er fint med mennesker som står på de svakes side. Uansett.

Sør er stort sett alene om å mene det han gjør, så om det blir noen bjørnetjeneste ut av det, tviler jeg på.

''Sør er stort sett alene om å mene det han gjør, så om det blir noen bjørnetjeneste ut av det''

Vel,skulle av og til trodd han er nynazist som forsøker å diskreditere og drite ut seriøst antirasistisk arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøm videre....Hvis du tror at det finnes en mirakelkur på denne kulturens uheldige utslag, som har vart i flere hundre år, så nøler jeg ikke med og kalle det "grandiose tanker".

Ja, du har det med å komme med psyk diagnoser og slikt når du ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har sett utallige som sier: "Alt jeg ønsker er en jobb slik at jeg kan forsørge familien min".

Det har vært på TV og det har vært i avisene.

Ord er gratis. Handling er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord er gratis. Handling er noe helt annet.

Ja. Jeg regner med at det også gjelder disse to individene du sikter til?

Eller går det bare én vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ja, jeg har sett utallige som sier: "Alt jeg ønsker er en jobb slik at jeg kan forsørge familien min".

Det har vært på TV og det har vært i avisene.

''Alt jeg ønsker er en jobb slik at jeg kan forsørge familien min''

Latterlig. de er jo _forpliktet_ til å si at de er jobbsøkere skal de ha lov å være her i det hele tatt, i henhold til schengenavtalen.

Hvor naiv er det mulig å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

''Uff ja, heldigvis har homofilisaken forandret seg på 100 år. ''

Ja, og for 100 år siden så var de som forsvarte dem rimelig alene.

Gradvis begynte folk å endre mening, og fordommene er (delvis) opphørte.

Tåpelig sammenligning. Problememe til sigøynerne har ingen ting med fordommer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ta henne inn i ditt hjem og la henne bo der! – Mandolaika''

Du går på autopilot igjen.

Autopilot???......tror jeg ler meg i hjel.....du er frekkere en flatlusa,......hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig sammenligning. Problememe til sigøynerne har ingen ting med fordommer å gjøre.

Du kan fornekte at de blir diskriminert alt du orker. Det samme sier andre folk om diskriminering av homofile, jøder, muslimer, funksjonshemmede, osv.

Romfolket er den gruppen i Europa som er mest utsatt for diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terningen

Tåpelig sammenligning. Problememe til sigøynerne har ingen ting med fordommer å gjøre.

Nå må du ikke ødelegge et ellers så sikkert kort som "fordommer", "rasisme", "undertrykkelse", "forfølgelse" og slik ting er.

Har noen andre meninger enn sør, så er det et av ovenfor nevnte ord som kommer på banen.

Han har en mening om romfolket, mens resten av europa, dol og undertegnede har fordommer må vite

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...