Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.

''Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.''

Du har ikke kommet med noe fakta å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Jeg holder meg (med få unntak) til sak.

Du kan kanskje være uenig, men det er ingen som helst unnskyldning til å begynne med preik om diagnoser, sekter og alt det andre bare fordi dere ikke har argumenter.

''Du kan kanskje være uenig, men det er ingen som helst unnskyldning til å begynne med preik om diagnoser, sekter og alt det andre bare fordi dere ikke har argumenter.''

Her har masse folk hatt masse argumenter. At du mener andres meninger aldri er argumenter, får du ta på din egen kappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din mening om hva som må til for sigøynerne og deres kultur.

Resten av europa, og hele dol, - inkludert undertegnede, har sin mening om hva som må til :-)

''Du har din mening om hva som må til for sigøynerne og deres kultur. Resten av europa, og hele dol, - inkludert undertegnede, har sin mening om hva som må til :-)''

Bra oppsummert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke i noen posisjon til å stille slike betingelser.

Enkelt og greit.

Nei. Og det er det som blir provoserende. Jeg er ingen motstander av innvandring eller et "fargerikt fellesskap", og det tror jeg du vet. Men ditt uforbeholdne forsvar av allle som har en annen hudfarge enn oss får meg faktisk til og se mer kritisk på disse situasjonene enn vanlig....Det virker mao mot sin hensikt.

Jeg ser et meget usympatisk folkeslag som ønsker og ta seg til rette i landet vårt, som truer med selvmord og forlanger 1 mill. for ogt forlate landet vårt! Det kaller jeg utpressing - verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.

''Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.''

Det er vanskelig å påpeke faktafeil når det ikke er faktaopplysninger du kommer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og det er det som blir provoserende. Jeg er ingen motstander av innvandring eller et "fargerikt fellesskap", og det tror jeg du vet. Men ditt uforbeholdne forsvar av allle som har en annen hudfarge enn oss får meg faktisk til og se mer kritisk på disse situasjonene enn vanlig....Det virker mao mot sin hensikt.

Jeg ser et meget usympatisk folkeslag som ønsker og ta seg til rette i landet vårt, som truer med selvmord og forlanger 1 mill. for ogt forlate landet vårt! Det kaller jeg utpressing - verken mer eller mindre.

''Men ditt uforbeholdne forsvar av allle som har en annen hudfarge enn oss får meg faktisk til og se mer kritisk på disse situasjonene enn vanlig....Det virker mao mot sin hensikt.''

Du og jeg har forstått det der. Og slik er han faktisk med på at fordommer og trakassering forverres. Han vil aldri forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du kan kanskje være uenig, men det er ingen som helst unnskyldning til å begynne med preik om diagnoser, sekter og alt det andre bare fordi dere ikke har argumenter.''

Her har masse folk hatt masse argumenter. At du mener andres meninger aldri er argumenter, får du ta på din egen kappe!

Nei, du har kun gjentatt deg selv til det kjedsommelige.

Og du har jo allerede innrømmet at du kun gjør de for "å irritere Sør", så det viser jo også at det ikke er noen grunn til å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og det er det som blir provoserende. Jeg er ingen motstander av innvandring eller et "fargerikt fellesskap", og det tror jeg du vet. Men ditt uforbeholdne forsvar av allle som har en annen hudfarge enn oss får meg faktisk til og se mer kritisk på disse situasjonene enn vanlig....Det virker mao mot sin hensikt.

Jeg ser et meget usympatisk folkeslag som ønsker og ta seg til rette i landet vårt, som truer med selvmord og forlanger 1 mill. for ogt forlate landet vårt! Det kaller jeg utpressing - verken mer eller mindre.

Jeg ser individer.

Jeg ser drittsekker (slik som han du nevner), og jeg ser normale mennesker i en desperat situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Nei, du har kun gjentatt deg selv til det kjedsommelige.

Og du har jo allerede innrømmet at du kun gjør de for "å irritere Sør", så det viser jo også at det ikke er noen grunn til å ta deg seriøst.

''Og du har jo allerede innrømmet at du kun gjør de for "å irritere Sør", så det viser jo også at det ikke er noen grunn til å ta deg seriøst.''

Men hvorfor svarer du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har kun gjentatt deg selv til det kjedsommelige.

Og du har jo allerede innrømmet at du kun gjør de for "å irritere Sør", så det viser jo også at det ikke er noen grunn til å ta deg seriøst.

''Nei, du har kun gjentatt deg selv til det kjedsommelige.''

GJEEEESP! Logger av nå jeg, ha en fortreffelig aften da, Sør-klumpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.''

Har det noen gang skjedd?

Ja, det har det.

Jeg er dog nøye med å sjekke kilder før jeg skriver innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Nei, du har kun gjentatt deg selv til det kjedsommelige.

Og du har jo allerede innrømmet at du kun gjør de for "å irritere Sør", så det viser jo også at det ikke er noen grunn til å ta deg seriøst.

Du kritiseres voldsomt for din måte å diskutere7kverulere etc. Du blir anklaget for å ha asberger. Mye stygt blir sagt, begge veier.

jeg har og innimellom irritert meg over deg.

Men en ting skal du ha, du står alltid på de svakes side. Det synes jeg er fint. Uansett.

Nå blir jeg vel halshugget og kalt disippel, men det bryr jeg meg ikke om denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så langt er det ingen i tråden som har påvist noen faktafeil i det jeg har skrevet.''

Det er vanskelig å påpeke faktafeil når det ikke er faktaopplysninger du kommer med!

Du skriver jo bare "for å irritere Sør", skriver du...

Du klarer ikke det, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har det.

Jeg er dog nøye med å sjekke kilder før jeg skriver innlegget.

''Jeg er dog nøye med å sjekke kilder før jeg skriver innlegget.''

Andres kilder gjelder ikke uansett. Det er bare dine kilder som gjelder og som er godkjente (iht. ditt eget politiske syn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo bare "for å irritere Sør", skriver du...

Du klarer ikke det, engang.

''Du skriver jo bare "for å irritere Sør", skriver du...''

Vær nå ikke så opptatt av deg selv da! Jeg skrev IKKE at jeg bare skrev for å irritere deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kritiseres voldsomt for din måte å diskutere7kverulere etc. Du blir anklaget for å ha asberger. Mye stygt blir sagt, begge veier.

jeg har og innimellom irritert meg over deg.

Men en ting skal du ha, du står alltid på de svakes side. Det synes jeg er fint. Uansett.

Nå blir jeg vel halshugget og kalt disippel, men det bryr jeg meg ikke om denne gang.

Hei,

Jeg tror ikke jeg har sagt noe veldig stygt til dem, bortsett fra at de mangler argumenter.

Men takk. Ja, jeg står på siden av de som blir trakassert av denne gjengen. Denne måneden er det romfolket. Så blir det (litt vekselsvis) muslimer, alenemødre, sykemeldte, jøder, homofile, kvinner, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men ditt uforbeholdne forsvar av allle som har en annen hudfarge enn oss får meg faktisk til og se mer kritisk på disse situasjonene enn vanlig....Det virker mao mot sin hensikt.''

Du og jeg har forstått det der. Og slik er han faktisk med på at fordommer og trakassering forverres. Han vil aldri forstå det.

Nemlig. Det han driver med her inne får meg til og være mer obs på alt det negative ved disse situasjonene. Jeg har stort sett klart og følge han og hans "kjærlighetsbudskap" til fremmede kulturer. Men når "alt" godtas helt ukritisk, da får jeg problemer. Det blir for svart-hvitt til og passe min verden/virkelighet.

Man skal hele tiden tilpasse seg en virkelighet hvor jeg ikke kjenner meg igjen. I min verden ser man forskjell på det som er bra for vårt samfunn - og ikke. En sigøynerleir midt i Oslo sentrum kan da umulig glede noen? Ikke engang signøynerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er dog nøye med å sjekke kilder før jeg skriver innlegget.''

Andres kilder gjelder ikke uansett. Det er bare dine kilder som gjelder og som er godkjente (iht. ditt eget politiske syn).

Man må jo se an kilden.

Hvis det er "stalin.com" eller "document.no" er det selvsagt grunn til å være meget kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Det han driver med her inne får meg til og være mer obs på alt det negative ved disse situasjonene. Jeg har stort sett klart og følge han og hans "kjærlighetsbudskap" til fremmede kulturer. Men når "alt" godtas helt ukritisk, da får jeg problemer. Det blir for svart-hvitt til og passe min verden/virkelighet.

Man skal hele tiden tilpasse seg en virkelighet hvor jeg ikke kjenner meg igjen. I min verden ser man forskjell på det som er bra for vårt samfunn - og ikke. En sigøynerleir midt i Oslo sentrum kan da umulig glede noen? Ikke engang signøynerene.

1) Jeg har aldri forsvart fyren som ville presse til seg penger, eller andre kriminelle. Helt uavhengig av om de er romfolk eller ei.

2) Jeg har aldri skrevet at man skal ha en permanent leir i Oslo. Jeg har tatt til orde for at man setter seg ned og finner en løsning som folk kan leve med.

3) Budskapet mitt - som egentlig tilhører partiene Venstre og Høyre innenfor norsk politikk - er at mennesker skal behandles som individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din mening om hva som må til for sigøynerne og deres kultur.

Resten av europa, og hele dol, - inkludert undertegnede, har sin mening om hva som må til :-)

Ja, akkurat som "hele Europa" var enige om homofili-problemet for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...