Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Gi deg nå. Dette er totalt virkelighetsfjernt. Rom-folket lever som de ønsker og leve - verken mer eller mindre. Noen velger og leve uten ansvar for eget liv, og velger og leve livet på bekostning av andres ansvarsfølelse.

Så hvordan ser du for deg at et individ som ønsker å bryte ut skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.

''Etter 300 år, etter at de meste er forsøkt,''

Jepp, trakassering, utvisning, drepe 250000 til 50000 av dem i konsentrasjonsleirer, og stort sett all annen faenskap du kan tenke deg.

Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem".

''Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem''

Fjas. 300 år og minst 30 ulike land, folk, og kulturer har forsøkt ALT for å gjøre dem sivilisert uten å lykkes, da de selv overhode ikke vil leve anstendig.

Det er sannheten rundt dette.

Diskriminering og fordommer my ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår gentlig at du prøver og leve med en fra rom-folket. Det har jeg prøvd, og det kostet meg noen negative erfaringer - for og si det sånn. Eller vet du hva du snakker om?

Så fordi en person fra romfolket, jøder, Norge, osv osv er "slem" så er alle det?

De er ikke individer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan ser du for deg at et individ som ønsker å bryte ut skal gjøre det?

Jeg tror vel egentlig ikke at noen ønsker og bryte ut, siden ingen gjør det. Og det betyr vel igjen at man har det bra som man har det - sånn innerst inne. I forhold til hva man forventer/ønsker av et liv.

Jeg synes de oppfører seg/uttaler seg som bortskjemte drittunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Så fordi en person fra romfolket, jøder, Norge, osv osv er "slem" så er alle det?

De er ikke individer?

''De er ikke individer?''

Jo, rundt 98% av de politiet sjekket i Oslo er kriminelle individer.

Hvorfor terper du på dette? taler det til deres fordel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terningen

''Etter 300 år, etter at de meste er forsøkt,''

Jepp, trakassering, utvisning, drepe 250000 til 50000 av dem i konsentrasjonsleirer, og stort sett all annen faenskap du kan tenke deg.

Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem".

Vi er ikke på samme bølgelengde sør, så jeg gir meg for i kveld.

Jeg kjenner ingen som ønsker å være slem med sigøynerne.

Men jeg kjenner historikken deres.

Og de vil rett og slett ikke yte noen verdens ting for å få de bedre.

Jeg tenker da på utdanning og nomadetilværelsen dere.

Pr. idag, så er Norge som en Sareptas krukke å regne for millioner av mennesker i europa.

De kjører norskkurs i både Hellas og Spania, for unge mennesker som har en super utdannelse, og vil hit for å få et bedre liv.

Ja, jeg kunne i farten nevne flere land i europa hvor mennesker ønsker å komme hit.

Unge ydmke mennesker, som ønsker et bedre liv enn det deres regjeringer, etter år med vannstyre,mkanntilby dem.

Jeg ønsker å hjelpe disse ydmke menneskene. Alle sammen.

Med de pågående, frekke romfolket har jeg store problemer med å ha noen som helst sympati for.

De er selv skyld i sin egen analfabetisme, og dermed uattraktivitet for noe som helst.

Ha en fortsatt trielig kverulantaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dabje

Du kan fornekte at de blir diskriminert alt du orker. Det samme sier andre folk om diskriminering av homofile, jøder, muslimer, funksjonshemmede, osv.

Romfolket er den gruppen i Europa som er mest utsatt for diskriminering.

''Romfolket er den gruppen i Europa som er mest utsatt for diskriminering.''

Ja, og er det rart? Se på hvordan de oppfører seg her i landet. De camper i skogen og etterlater seg masse søppel og avføring. Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi en person fra romfolket, jøder, Norge, osv osv er "slem" så er alle det?

De er ikke individer?

Så enkelt er det selvfølgelig ikke. Men "majoriteten" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

''Etter 300 år, etter at de meste er forsøkt,''

Jepp, trakassering, utvisning, drepe 250000 til 50000 av dem i konsentrasjonsleirer, og stort sett all annen faenskap du kan tenke deg.

Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem".

''Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem".''

Her i landet har det vært brukt flere 100 millioner kroner på forsøk på å hjelpe sigøynerne. Resultatet er at én person (vistnok) skal ha kommet i arbeid. Boligene som er bygget er rasert, tømt og forlatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Romfolket er den gruppen i Europa som er mest utsatt for diskriminering.''

Ja, og er det rart? Se på hvordan de oppfører seg her i landet. De camper i skogen og etterlater seg masse søppel og avføring. Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.

Det endrer ikke på fakta. Det er omtrent umulig for et individ som måtte ønske seg en jobb å få det på grunn av fordommene, ergo fortsetter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Romfolket er den gruppen i Europa som er mest utsatt for diskriminering.''

Ja, og er det rart? Se på hvordan de oppfører seg her i landet. De camper i skogen og etterlater seg masse søppel og avføring. Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.

''Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.''

Riktig. her er noen som var dumme nok til å leie ut lokaler. Og det var attpåtil snakk om norske sigøynere: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=512528

Synd det ikke er leiligheta til Sør, men at slik går ut over uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den linjen har ikke funket i løpet av 300 år. Nå er det på tide å forsøke noe annet enn å være "slem".''

Her i landet har det vært brukt flere 100 millioner kroner på forsøk på å hjelpe sigøynerne. Resultatet er at én person (vistnok) skal ha kommet i arbeid. Boligene som er bygget er rasert, tømt og forlatt.

Ja, og?

Det er langt større suksess enn det andre.

Og uansett, mener du at man ikke skal gi et individ en mulighet fordi et annet individ ikke klarte det?

Skal det gjelde for nordmenn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke på samme bølgelengde sør, så jeg gir meg for i kveld.

Jeg kjenner ingen som ønsker å være slem med sigøynerne.

Men jeg kjenner historikken deres.

Og de vil rett og slett ikke yte noen verdens ting for å få de bedre.

Jeg tenker da på utdanning og nomadetilværelsen dere.

Pr. idag, så er Norge som en Sareptas krukke å regne for millioner av mennesker i europa.

De kjører norskkurs i både Hellas og Spania, for unge mennesker som har en super utdannelse, og vil hit for å få et bedre liv.

Ja, jeg kunne i farten nevne flere land i europa hvor mennesker ønsker å komme hit.

Unge ydmke mennesker, som ønsker et bedre liv enn det deres regjeringer, etter år med vannstyre,mkanntilby dem.

Jeg ønsker å hjelpe disse ydmke menneskene. Alle sammen.

Med de pågående, frekke romfolket har jeg store problemer med å ha noen som helst sympati for.

De er selv skyld i sin egen analfabetisme, og dermed uattraktivitet for noe som helst.

Ha en fortsatt trielig kverulantaften.

Og igjen viser du jo bare at du er nødt til å bruke en slags "kommunistisk" kollektivisme for å forklare det.

For hvis du gjør det på individnivå, så henger ikke det du sier på greip. Du må skylde på en gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louis Cyphre

Ja, og?

Det er langt større suksess enn det andre.

Og uansett, mener du at man ikke skal gi et individ en mulighet fordi et annet individ ikke klarte det?

Skal det gjelde for nordmenn også?

''Ja, og?''

Dette viser at det ikke nytter. De VIL ikke ta del i samfunnet, med de pliktene det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, og hvor skal de bo mens ungene går på skolen?

Det der er et så uintelligent spørsmål at det åpenbare egentlig ikke burde besvares. Men ...

Nå skal jeg fortelle deg noe du sikkert ikke vet... Folk bor i hus. Eller leiligheter. De skaffer seg sure lån og bygger hus. Eller de kjøper seg leilighet. Noen sågar leier hus. Fordi de har fulgt såpass med på samfunnskarusellen at de kan det. De innretter seg. Og vet du en annen ting, det er aldri for sent å begynne ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dabje

''Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.''

Riktig. her er noen som var dumme nok til å leie ut lokaler. Og det var attpåtil snakk om norske sigøynere: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=512528

Synd det ikke er leiligheta til Sør, men at slik går ut over uskyldige.

Dette var ikke særlig overraskende, men takk for link. Dette bekrefter mitt syn på sigøynere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, og?''

Dette viser at det ikke nytter. De VIL ikke ta del i samfunnet, med de pliktene det medfører.

Nei, det viser at man ikke hadde suksess med den gruppen (dog større suksess enn noe annet).

Med tanke på at vi VET at alternativet er langt verre, og man kun har forsøkt relativt lite, så er det åpenbart mer lovende enn alternativet.

Og i tillegg - mener du at dagens romfolk skal straffes for det andre romfolk gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dabje

''Der romfolket har vært er det en svinesti. Slik har det alltid vært.''

Riktig. her er noen som var dumme nok til å leie ut lokaler. Og det var attpåtil snakk om norske sigøynere: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=512528

Synd det ikke er leiligheta til Sør, men at slik går ut over uskyldige.

Har du merket at Sør ikke svarer når fakta fremlegges? Vet ikke om det gjelder bare denne tråden, eller om det er en gjenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil fjerne henne fra skuret i Sofienbergparken.

I de flestes øyne er det å bo i et skur i Sofienbergparken å leve på gaten. Pr definisjon er det neppe noe man kan kalle en bolig. Man kan ikke en gang kalle det å ha en adresse. Så, de har satt seg selv på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...