Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

Gjest terningen

Hvorfor man ikke kan det?

Av samme grunn som man behandler nordmenn som individer, jøder som individer, svensker som individer, osv.

Jeg er ikke så intelligent som du, at jeg skjønner helt forskjellen her.

Hva er det politiet står klar til å hive ut ? En gruppe romfolk, eller 200 individer ?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3435525.ece

Det er sigøynerne og deres kultur vi diskuterer. Alle som da kjører nomadekultur og som nekter barna sine utannelse, ser jeg på som en gruppe.

Om de er 8 millioner enkeltindivider, eller en gruppe på 8 millioner, er for meg ingen forskjell.

Det jeg derimot synes at det er, er et utidig flisespikkeri i en debatt som er utdebbatert - her på dol ihvertfalll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Nei, det dere skriver er kjedelig og på barnehagenivå.

Det er så fantastisk flott at du da får sakligheten opp på et høyt nivå, at du er voksen og svarer godt for deg i hver eneste tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jaggu slutte med å komme med personangrep mot meg, kan du ikke for en gangs skyld være saklig og svare skikkelig? Eller gjelder ikke samme reglene for deg, kanskje?

Du kommer kun med personangrepene dine, og evner ikke seriøs argumentasjon.

Selv ovenfor (hvor du skal argumentere for ansvaret for analfabetismen) bommer du med en generasjon.

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å motargumentere.

Jo, foreldrene er romfolk, men det kan ikke ungene lastes for.

Og uansett om man skylder på samfunnet for ikke å tilrettelegge, eller for foreldrene for å flytte, så er det fremdeles ikke ungenes feil.

Hvilket trekker teppet ut fra under det du skriver.

''Du klarer ikke å motargumentere.''

Hahahaha, du leser bare det du vil lese, ikke sant? Du greier ikke lese noe som helst og forstå det, gjør du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fantastisk flott at du da får sakligheten opp på et høyt nivå, at du er voksen og svarer godt for deg i hver eneste tråd!

Takk, men du trekker ned snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer kun med personangrepene dine, og evner ikke seriøs argumentasjon.

Selv ovenfor (hvor du skal argumentere for ansvaret for analfabetismen) bommer du med en generasjon.

Skjerpings!

Den dagen du begynner å skrive intelligent og skjerpe deg, så er vi mange andre her inne som kommer til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du klarer ikke å motargumentere.''

Hahahaha, du leser bare det du vil lese, ikke sant? Du greier ikke lese noe som helst og forstå det, gjør du vel?

Og vips var du over på person igjen.

Som jeg sa, du klarer ikke fokusere på å argumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen du begynner å skrive intelligent og skjerpe deg, så er vi mange andre her inne som kommer til å gjøre det samme.

''Den dagen du begynner å skrive intelligent og skjerpe deg, så er vi mange andre her inne som kommer til å gjøre det samme.

Fantastisk.

Ikke bare forsøker du å gjøre meg ansvarlig for det du skriver, men du innrømmer at du ikke skriver intelligent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men du trekker ned snittet.

Nope, du innser det ikke, men det tar litt tid, så går vi lei og kommer ned på det nivået der du befinner deg hele tiden. At vi når vi begynner å argumetere som deg får deg til å rope om personangrep er ikke noe jeg tar seriøst.

Hvor mange kan du telle som forfekter ditt syn i f.eks denne tråden? UTENOM Sør. Hvor mange er enige med DEG her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var du over på person igjen.

Som jeg sa, du klarer ikke fokusere på å argumentere.

''du klarer ikke fokusere på å argumentere.''

Og vips ... Der var du over på person igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så intelligent som du, at jeg skjønner helt forskjellen her.

Hva er det politiet står klar til å hive ut ? En gruppe romfolk, eller 200 individer ?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3435525.ece

Det er sigøynerne og deres kultur vi diskuterer. Alle som da kjører nomadekultur og som nekter barna sine utannelse, ser jeg på som en gruppe.

Om de er 8 millioner enkeltindivider, eller en gruppe på 8 millioner, er for meg ingen forskjell.

Det jeg derimot synes at det er, er et utidig flisespikkeri i en debatt som er utdebbatert - her på dol ihvertfalll

Og det er nettopp derfor det er så lett å plukke innleggene dine fra hverandre.

Slik gruppetenkning er noe som tilhører land og steder vi helst ikke ønsker å sammenligne oss med. Stalin, Europa under 2. VK, osv.

I en moderne rettstat har alle krav på å bli behandlet som individer, og bedømt etter hva de (som individ) har gjort eller ikke gjort.

Dette er grunnleggende Menneskerettigheter. Det er også i den norske Grunnloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den dagen du begynner å skrive intelligent og skjerpe deg, så er vi mange andre her inne som kommer til å gjøre det samme.

Fantastisk.

Ikke bare forsøker du å gjøre meg ansvarlig for det du skriver, men du innrømmer at du ikke skriver intelligent.

Er du asperger siden du ikke greier skjønne hva jeg skriver? Siden du fokuserer på det du TROR jeg skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''du klarer ikke fokusere på å argumentere.''

Og vips ... Der var du over på person igjen!

Du skal få en sjanse til for å se om du kan komme med motargumenter:

''Jo, foreldrene er romfolk, men det kan ikke ungene lastes for.

Og uansett om man skylder på samfunnet for ikke å tilrettelegge, eller for foreldrene for å flytte, så er det fremdeles ikke ungenes feil.

Hvilket trekker teppet ut fra under det du skriver.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du asperger siden du ikke greier skjønne hva jeg skriver? Siden du fokuserer på det du TROR jeg skriver?

Og vips var vi over på psyk diagnoser, siden du ikke kan argumentere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Og det er nettopp derfor det er så lett å plukke innleggene dine fra hverandre.

Slik gruppetenkning er noe som tilhører land og steder vi helst ikke ønsker å sammenligne oss med. Stalin, Europa under 2. VK, osv.

I en moderne rettstat har alle krav på å bli behandlet som individer, og bedømt etter hva de (som individ) har gjort eller ikke gjort.

Dette er grunnleggende Menneskerettigheter. Det er også i den norske Grunnloven.

''Dette er grunnleggende Menneskerettigheter. Det er også i den norske Grunnloven.''

Så fint du har husket å pusse glorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, du innser det ikke, men det tar litt tid, så går vi lei og kommer ned på det nivået der du befinner deg hele tiden. At vi når vi begynner å argumetere som deg får deg til å rope om personangrep er ikke noe jeg tar seriøst.

Hvor mange kan du telle som forfekter ditt syn i f.eks denne tråden? UTENOM Sør. Hvor mange er enige med DEG her?

Så du har fremdeles ikke noe annet enn personangrep å komme med?

Like greit for deg, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Nope, du innser det ikke, men det tar litt tid, så går vi lei og kommer ned på det nivået der du befinner deg hele tiden. At vi når vi begynner å argumetere som deg får deg til å rope om personangrep er ikke noe jeg tar seriøst.

Hvor mange kan du telle som forfekter ditt syn i f.eks denne tråden? UTENOM Sør. Hvor mange er enige med DEG her?

''Hvor mange kan du telle som forfekter ditt syn i f.eks denne tråden? UTENOM Sør. Hvor mange er enige med DEG her?''

Ingen så vidt jeg kan se. Selv ikke de såkalte disipplene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skapt min egen arbeidsplass. Man kan ikke sitte med hendene i fanget og vente på at lykken og tryggheten kommer dalende.

Du mener at det er en realistisk mulighet for noen som bor på et jorde?

Du svarte ikke på spørsmålet: tror du det er noen der som vil gi dem ærlig arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitost

Du mener at det er en realistisk mulighet for noen som bor på et jorde?

Du svarte ikke på spørsmålet: tror du det er noen der som vil gi dem ærlig arbeid?

Kan de ikke få jobb hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sjokkert! Man ønsker da ikke livet av folk!

Disse menneskene er i en forferdelig vanskelig situasjon, og trenger riktig hjelp. Hva den riktige hjelpen er må politikerne og regjeringen avgjøre.

Visst kan vi ha sterke meninger om dette og hint, men å gå å ønske at noen begår selvmord/ønsker folk døde er mildt sagt hårreisende! :- o

Bildet på romfolket - og selvbildet til romfolket rommer noen merkelige dynamikker: andre folk som har det vankelig må må brette opp armene og løse problemene innenfor de rammer som bidrar til å oppretteholde velferdssystemet; søke jobber, gå på nav, søke gjeldssanering, flytte, selge huset osv. Alt dette for å gjøre opp for seg, løse problemet og bli en samfunnsyter igjen. Verdier knyttet til det å bidra for å bygge gode stabile samfunn vedkjenner ikke romfolket seg - og vi krever ikke samfunnsgavnelig deltakelse fra dem heller.

Det eneste vi har nokk av i verden er knapphet i vid og relativ forstand. Alle plikter, rent moralsk sett, å bidra hvis de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...