Gå til innhold

Nå truer sigøynerdamene med selvmord


Gjest Dabje

Anbefalte innlegg

''Ta henne inn i ditt hjem og la henne bo der! – Mandolaika''

Du går på autopilot igjen.

Hvorfor har Mandolaika ikke samme rett til å gå på autopilot som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 477
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    172

  • Mandolaika

    71

  • Mrs D

    65

  • Colette

    49

Mest aktive i denne tråden

Det der er et så uintelligent spørsmål at det åpenbare egentlig ikke burde besvares. Men ...

Nå skal jeg fortelle deg noe du sikkert ikke vet... Folk bor i hus. Eller leiligheter. De skaffer seg sure lån og bygger hus. Eller de kjøper seg leilighet. Noen sågar leier hus. Fordi de har fulgt såpass med på samfunnskarusellen at de kan det. De innretter seg. Og vet du en annen ting, det er aldri for sent å begynne ..

Ja?

Og hvordan har du tenkt at de skal gjøre det når folk flest ikke ansetter romfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener at man bør finne en løsning på det.

Et folk bør være såpass ressurssterke i seg selv at de finner en løsning selv. Hvis de ikke har disse ressursene er det kanskje på tide å endre taktikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terningen

Og igjen viser du jo bare at du er nødt til å bruke en slags "kommunistisk" kollektivisme for å forklare det.

For hvis du gjør det på individnivå, så henger ikke det du sier på greip. Du må skylde på en gruppe.

Jeg bryr meg lite om de er en gruppe eller enkeltindivid.

De opprter som en gruppe iallafall, og jeg kjenner ikke et eneste enkeltindivid godt nok til å kunne ta det derifra.

Du skuffer meg i måten du diskuterer på. Du er selv høyt utdannet, og burde forsvare litt vitsen med å så, før en kan høste.

At et samlet europa skal ta så feil, i så mange år, når det gjelder sigøynerne, tror jeg heller ikke på.

At folk ønsker å være slemme mot sigøynerne bare for å være slemme, tror ikke du heller på.

Han som nå tibyr de en tomt, er så snill. Men det kan han være, for han bor 1 time unna.

Lykke til romfolk, men dere må gjøre noen forandringer.

Europa har gitt dere opp slik dere kjører deres kultur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig ikke at noen ønsker og bryte ut, siden ingen gjør det. Og det betyr vel igjen at man har det bra som man har det - sånn innerst inne. I forhold til hva man forventer/ønsker av et liv.

Jeg synes de oppfører seg/uttaler seg som bortskjemte drittunger.

Men hvordan KAN de bryte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg bryr meg lite om de er en gruppe eller enkeltindivid.

De opprter som en gruppe iallafall, og jeg kjenner ikke et eneste enkeltindivid godt nok til å kunne ta det derifra.

Du skuffer meg i måten du diskuterer på. Du er selv høyt utdannet, og burde forsvare litt vitsen med å så, før en kan høste.

At et samlet europa skal ta så feil, i så mange år, når det gjelder sigøynerne, tror jeg heller ikke på.

At folk ønsker å være slemme mot sigøynerne bare for å være slemme, tror ikke du heller på.

Han som nå tibyr de en tomt, er så snill. Men det kan han være, for han bor 1 time unna.

Lykke til romfolk, men dere må gjøre noen forandringer.

Europa har gitt dere opp slik dere kjører deres kultur nå.

''Du er selv høyt utdannet''

Det har vi bare hans eget ord på. Og man ser jo selv hvor mye _det_ er verd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan KAN de bryte ut?

Det blir akkurat som og be en rusavhengig om og bryte ut. Dette er en livsstil, akkurat som vi har vår livsstil. Klarer du og bryte ut av den? Sånn uten videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

Og hvordan har du tenkt at de skal gjøre det når folk flest ikke ansetter romfolk?

Hvor mange vil ansette noen som overhodet ikke har skolegang eller kan lese? Man ansetter knapt ufaglærte, hvordan mener du man skal ansette folk med null skolegang? Enten du tror det eller ikke, så stilles det krav til inntjening og en viss effektivitet i dagens samfunn. Et helt folk kan ikke gjemme seg bak hva de har gjort i århundrer når det ikke er forenlig med dagens samfunn. Alle må tilpasse seg, det er slett ikke urimelig å stille krav til romfolket om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et folk bør være såpass ressurssterke i seg selv at de finner en løsning selv. Hvis de ikke har disse ressursene er det kanskje på tide å endre taktikken?

Det er vanligvis greit å forholde seg til hva folk ER, fremfor hva du mener de BØR være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange vil ansette noen som overhodet ikke har skolegang eller kan lese? Man ansetter knapt ufaglærte, hvordan mener du man skal ansette folk med null skolegang? Enten du tror det eller ikke, så stilles det krav til inntjening og en viss effektivitet i dagens samfunn. Et helt folk kan ikke gjemme seg bak hva de har gjort i århundrer når det ikke er forenlig med dagens samfunn. Alle må tilpasse seg, det er slett ikke urimelig å stille krav til romfolket om det samme.

Takk.

Så hvordan tror du da de skal bryte ut, hvis det krever 10 års skolegang de ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede andre her! :-)

Du burde ha såpass hjerterom at du i det minste tar inn den stakkars gamle damen på 70 år med diabetes. Og gjerne hele familien hennes. Er lite futt i de som bar snakker og snakker om likeverd og å gi folk jobb og hus mens de gjør null selv for å bidra. Prat har aldri hjulpet noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg lite om de er en gruppe eller enkeltindivid.

De opprter som en gruppe iallafall, og jeg kjenner ikke et eneste enkeltindivid godt nok til å kunne ta det derifra.

Du skuffer meg i måten du diskuterer på. Du er selv høyt utdannet, og burde forsvare litt vitsen med å så, før en kan høste.

At et samlet europa skal ta så feil, i så mange år, når det gjelder sigøynerne, tror jeg heller ikke på.

At folk ønsker å være slemme mot sigøynerne bare for å være slemme, tror ikke du heller på.

Han som nå tibyr de en tomt, er så snill. Men det kan han være, for han bor 1 time unna.

Lykke til romfolk, men dere må gjøre noen forandringer.

Europa har gitt dere opp slik dere kjører deres kultur nå.

Som sagt, du holder folk kollektivt ansvarlige. Det er ingen seriøs måte å debattere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir akkurat som og be en rusavhengig om og bryte ut. Dette er en livsstil, akkurat som vi har vår livsstil. Klarer du og bryte ut av den? Sånn uten videre?

''Det blir akkurat som og be en rusavhengig om og bryte ut. Dette er en livsstil, akkurat som vi har vår livsstil. Klarer du og bryte ut av den? Sånn uten videre? – Colette''

Nettopp.

Og takk

Man har avrusningssteder, som støtter folk som ønsker det. Det er vanskelig, men enkelte klarer det. Med masse støtte, som oftest.

Tror du ikke noen fra romfolket som ønsker å bryte ut trenger det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest terningen

''Erfaringsmessig så vet man at når det går på personangrep, forslag om psykiske diagnoser og det evinnelige preiket om å være i en "sekt" så er det fordi de ikke har noen seriøse argumenter.''

Dette her er kun din tolkning, det kommer frem mange gode svar og argumenter, men det er kun du som ikke ser det, du nekter plent å innse andres poenger og tror at du sitter med de rette svarene.

Når du ser hvordan du raller i tråden her så er det ikke rart noen begynner å lure på om du har en diagnose, så det har du deg selv å takke for.

Jeg trodde ikke dette gikk an jeg.

Litt selvinnsikt har da aldri skadet noen.

En lærer sa til meg for mange år siden, at hvis jeg synes at hele verden var gal og hadde feil - og at kun jeg hadde rett. Ja da skulle jeg stikke fingeren i jorda, og tenke meg litt om.

Pussig, men jeg kom til å tenke på dette når jeg leser denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Så hvordan tror du da de skal bryte ut, hvis det krever 10 års skolegang de ikke har?

Vet du, de er neppe dummere enn andre folk. De burde SELV ha tenkt på dette før. At du sover i alle timene på skolen er faktisk ditt ansvar, ikke samfunnet sitt. På samme måte som romfolket også må ta ansvar for den kulturen de velger å sette foran både skolegang og lovgivning. At romfolket er Norges ansvar, hvordan får du det til? Fordi de har kommet hit og satt opp ulovlig bosetning i en park i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke dette gikk an jeg.

Litt selvinnsikt har da aldri skadet noen.

En lærer sa til meg for mange år siden, at hvis jeg synes at hele verden var gal og hadde feil - og at kun jeg hadde rett. Ja da skulle jeg stikke fingeren i jorda, og tenke meg litt om.

Pussig, men jeg kom til å tenke på dette når jeg leser denne tråden.

Heldigvis er ikke de i denne tråden "hele verden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg trodde ikke dette gikk an jeg.

Litt selvinnsikt har da aldri skadet noen.

En lærer sa til meg for mange år siden, at hvis jeg synes at hele verden var gal og hadde feil - og at kun jeg hadde rett. Ja da skulle jeg stikke fingeren i jorda, og tenke meg litt om.

Pussig, men jeg kom til å tenke på dette når jeg leser denne tråden.

''Pussig, men jeg kom til å tenke på dette når jeg leser denne tråden''

Han minner mest om en religiøs fanatiker som har sett lyset, mens alle andre famler rundt i blinde og tjener mørkets makter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terningen

Som sagt, du holder folk kollektivt ansvarlige. Det er ingen seriøs måte å debattere på.

Hvorfor i verden er det ikke det ? Fordi du ikke synes det ?

Romfolket opptrer kollektivt, og oppfører seg kollektivt.

Kan man da ikke diskutere om de som en gruppe ?

Du er den eneste som kjører på som du gjør i denne tråden.

Synes du at_din_opptreden her er så mye bedre/mere seriøs enn min altså ?

Du tar jo ikke til deg en enste setning her jo.

De som imponerer mest, er at du faktisk greier å få folk til å komme med flere innlegg i denne rom- debatten, hvor alt er sagt uendelig mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det blir akkurat som og be en rusavhengig om og bryte ut. Dette er en livsstil, akkurat som vi har vår livsstil. Klarer du og bryte ut av den? Sånn uten videre? – Colette''

Nettopp.

Og takk

Man har avrusningssteder, som støtter folk som ønsker det. Det er vanskelig, men enkelte klarer det. Med masse støtte, som oftest.

Tror du ikke noen fra romfolket som ønsker å bryte ut trenger det samme?

Man har ingen andre enn seg selv og stole på - når det kommer til stykket. Man kan ikke gå med krykke resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dabje

Hvor mange vil ansette noen som overhodet ikke har skolegang eller kan lese? Man ansetter knapt ufaglærte, hvordan mener du man skal ansette folk med null skolegang? Enten du tror det eller ikke, så stilles det krav til inntjening og en viss effektivitet i dagens samfunn. Et helt folk kan ikke gjemme seg bak hva de har gjort i århundrer når det ikke er forenlig med dagens samfunn. Alle må tilpasse seg, det er slett ikke urimelig å stille krav til romfolket om det samme.

Helt enig. Tviler på at mange av de sigøynerene her engang kan skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...