Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

Dette er besvart.

Da har du link kanskje til hvor jeg har sagt det, eller forsøker du nå å vri deg unna igjen?

Er dette du klarer å tenke ut etter to døgn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke tillagt noen av dem noen meninger.

I innlegget til mrxx er det en setning i spørreform, hvor "?" beklageligvis mangler, men de andre setning(ene) har "?" så det er klart jeg ber ham redegjøre for noe.

I innlegget til PieLill så har jeg heller ikke tillagt henne noe som helst, men mrxx har fått det for seg at jeg gjør det. Jeg aner ikke hvorfor.

Med vennlig hilsen

Nå må du ikke gjøre deg dummere enn du er.

Mrxx sa at uansett hvem det var ville han ikke ønske å å folk på døren. At dette ikke har med mangel på respekt å gjøre.

Om Pielill sier du "uansett hvor mye du ville benekte" (eller noe sånt,orker ikke søke opp nøyaktig ordlyd). Med et sånt utsagn prøver du jo å si at hun benektet det. Hvilket hun ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tillagt noen av dem noen meninger.

I innlegget til mrxx er det en setning i spørreform, hvor "?" beklageligvis mangler, men de andre setning(ene) har "?" så det er klart jeg ber ham redegjøre for noe.

I innlegget til PieLill så har jeg heller ikke tillagt henne noe som helst, men mrxx har fått det for seg at jeg gjør det. Jeg aner ikke hvorfor.

Med vennlig hilsen

''I innlegget til PieLill så har jeg heller ikke tillagt henne noe som helst, men mrxx har fått det for seg at jeg gjør det. Jeg aner ikke hvorfor.''

Dette fikk meg til å le godt.

Hva er dette?

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ror du, du forsøker etter beste evne å tillegge meg noen meninger.

Igjen, hvor har jeg sagt eller ment dette??

''Så du mener man "skal" respetere dem, og uten å "mene at de er dårlige mennesker" osv.

Gjelder dette også for romfolk? "Skal" man respektere romfolk, og skal man ikke mene at de er "dårlige mennesker"?''

''Igjen, hvor har jeg sagt eller ment dette??''

Hvor har jeg sagt du har sagt eller ment det? Ikke i sitatet du serverer, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen, hvor har jeg sagt eller ment dette??''

Hvor har jeg sagt du har sagt eller ment det? Ikke i sitatet du serverer, i hvert fall.

Dette du skrev her er kun for å trakasere og for å tillegge meg meninger. Det vet du utmerket godt.

Jeg har ikke sagt ett kløyva ord om noe av dette og slettes ikke noe om romfolket, enda trekker du frem dette slik du gjør og det er kun for overnevnte og ikke noe annet.

Det nærmerst lyser hatsk ut av øynene dine når du slenger ut av deg noe sånt.

Nå har du etter to døgn kommet kom at det ikke er påstand om at jeg har sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du ikke gjøre deg dummere enn du er.

Mrxx sa at uansett hvem det var ville han ikke ønske å å folk på døren. At dette ikke har med mangel på respekt å gjøre.

Om Pielill sier du "uansett hvor mye du ville benekte" (eller noe sånt,orker ikke søke opp nøyaktig ordlyd). Med et sånt utsagn prøver du jo å si at hun benektet det. Hvilket hun ikke gjorde.

1) Jeg spurte mrxx noen spørsmål. I stedet for å svare har han nå terpet på dette siden i går.

2) Hvis du leser ordlyden i setningen til PieLill så ser du at det er i en eller kondisjonalis form (gramatisk). Det er altså et tenkt tilfelle, hvilket er lett å forstå ut fra setningen.

Verre er det ikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I innlegget til PieLill så har jeg heller ikke tillagt henne noe som helst, men mrxx har fått det for seg at jeg gjør det. Jeg aner ikke hvorfor.''

Dette fikk meg til å le godt.

Hva er dette?

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

''måtte finne på''

= tenkt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå surrer du voldsomt og vet at du henger på kroken så det holder.

Hvor har PieLill sagt dette??

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Dette har du også fått svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du skrev her er kun for å trakasere og for å tillegge meg meninger. Det vet du utmerket godt.

Jeg har ikke sagt ett kløyva ord om noe av dette og slettes ikke noe om romfolket, enda trekker du frem dette slik du gjør og det er kun for overnevnte og ikke noe annet.

Det nærmerst lyser hatsk ut av øynene dine når du slenger ut av deg noe sånt.

Nå har du etter to døgn kommet kom at det ikke er påstand om at jeg har sagt det.

''Dette du skrev her er kun for å trakasere og for å tillegge meg meninger. Det vet du utmerket godt. Jeg har ikke sagt ett kløyva ord om noe av dette og slettes ikke noe om romfolket, enda trekker du frem dette slik du gjør og det er kun for overnevnte og ikke noe annet.

Det nærmerst lyser hatsk ut av øynene dine når du slenger ut av deg noe sånt. Nå har du etter to døgn kommet kom at det ikke er påstand om at jeg har sagt det. – mrxx'''

Ro deg ned. Det er ikke min feil at du ikke forstår spørreform og "?" på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''måtte finne på''

= tenkt tilfelle.

Dette er slettes ikke ett tenkt tilfelle, du sier jo at hun har forsøkt å benekte det.

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Igjen, hvor har hun skrevet dette? Enten må du følge med i hva folk skriver uten å komme med slik motbydelig utsagn, eller så får du heller la være å skrive. Såpass skrivefør tror jeg at du er at du skjønner hva dette betyr, hvis ikke får du ta deg ett norskkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette du skrev her er kun for å trakasere og for å tillegge meg meninger. Det vet du utmerket godt. Jeg har ikke sagt ett kløyva ord om noe av dette og slettes ikke noe om romfolket, enda trekker du frem dette slik du gjør og det er kun for overnevnte og ikke noe annet.

Det nærmerst lyser hatsk ut av øynene dine når du slenger ut av deg noe sånt. Nå har du etter to døgn kommet kom at det ikke er påstand om at jeg har sagt det. – mrxx'''

Ro deg ned. Det er ikke min feil at du ikke forstår spørreform og "?" på norsk.

Du får tenke deg om neste gang før du lirer av deg noe sånt, det er ikke første gangen du forsøker å tillegge andre meninger og trakasere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg spurte mrxx noen spørsmål. I stedet for å svare har han nå terpet på dette siden i går.

2) Hvis du leser ordlyden i setningen til PieLill så ser du at det er i en eller kondisjonalis form (gramatisk). Det er altså et tenkt tilfelle, hvilket er lett å forstå ut fra setningen.

Verre er det ikke. :-)

Hvis man sier "uansett hvor mye du benekter" så er det jo meningsløst med mindre man antar at personen faktisk ville benektet eller har benektet det. Man gir et inntrykk av at den personen benekter. Hersketeknikk.

Likeledes med mrxx. Han tok til orde for at man skal respektere at noen(de fleste) ikke liker å folk på døren - enten de selger lodder eller tigger - eller i tilfellet ts ga - sannsynligvis prøvde å lyve seg til almisse. Ved å spørre om ikke den samme respekten skulle gå i retning av romfolket, mer enn antyder du at han ikke synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1) Jeg spurte mrxx noen spørsmål. I stedet for å svare har han nå terpet på dette siden i går.

2) Hvis du leser ordlyden i setningen til PieLill så ser du at det er i en eller kondisjonalis form (gramatisk). Det er altså et tenkt tilfelle, hvilket er lett å forstå ut fra setningen.

Verre er det ikke. :-)

Tror du bør ta deg ett norskkurs så andre kan forstå hva du mener.

Dette er selvagt ikke noe tenkt tilfelle, hehe..

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tenke deg om neste gang før du lirer av deg noe sånt, det er ikke første gangen du forsøker å tillegge andre meninger og trakasere.

''det er ikke første gangen du forsøker å tillegge andre meninger og trakasere.''

Jeg gjør ingen av delene. :-) Det er du som tydeligvis ikke forstår grunnleggende norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du også fått svar på.

Hehe, i ditt hode har du nå kommet frem til ett glupt svar om at det er ett tenkt tilfelle, jaja, jeg fikk meg en god latter i alle fall:-)

Ta deg ett norskkurs, så vi skjønner hva du har tenkt å skrive og ikke det du faktisk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det er ikke første gangen du forsøker å tillegge andre meninger og trakasere.''

Jeg gjør ingen av delene. :-) Det er du som tydeligvis ikke forstår grunnleggende norsk.

Hehe, du forsøke fortsatt desperat å sno deg unna tabbene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slettes ikke ett tenkt tilfelle, du sier jo at hun har forsøkt å benekte det.

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Igjen, hvor har hun skrevet dette? Enten må du følge med i hva folk skriver uten å komme med slik motbydelig utsagn, eller så får du heller la være å skrive. Såpass skrivefør tror jeg at du er at du skjønner hva dette betyr, hvis ikke får du ta deg ett norskkurs.

Dette er virkelig ikke så vanskelig som du gjør det:

"måtte finne på å benekte"

= "uansett om du finner på å benekte det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du forsøke fortsatt desperat å sno deg unna tabbene dine.

Det er ikke jeg som ikke forstår spørreform, men deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sier "uansett hvor mye du benekter" så er det jo meningsløst med mindre man antar at personen faktisk ville benektet eller har benektet det. Man gir et inntrykk av at den personen benekter. Hersketeknikk.

Likeledes med mrxx. Han tok til orde for at man skal respektere at noen(de fleste) ikke liker å folk på døren - enten de selger lodder eller tigger - eller i tilfellet ts ga - sannsynligvis prøvde å lyve seg til almisse. Ved å spørre om ikke den samme respekten skulle gå i retning av romfolket, mer enn antyder du at han ikke synes det.

Feil.

Det til mrxx er spørsmål for å oppklare hva han mener, hvilket er normalt på en diskusjonsside. Ikke noe galt med det.

Likeledes, setningen til PieLill gjør det klart at det er dersom hun mener det. Hvis hun ikke mener det, så er det jo greit.

I begge tilfeller behøver man ikke mer enn å lese setningen FØR man hisser seg opp og svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...