Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

Nå var det riktignok du som ikke evnet å svare på det jeg spurte om, men det er jo morsomt å se deg forsøke å snu det.

Dette var blant svarene jeg fikk fra deg - jeg tror du kan kalle det "fordummende diskusjonsteknikk":

''Men hva i all verden er det du raller om?? Har jeg påstått eller skrevet noe annet noe sted?? link???

Er det noe du lider av? – mrxx''

Du er kanskje et barn av regnbuen, du også mrxx, men du er tydeligvis i trassalderen! ;-)

Du har fortsatt ikke kommet med noen link hvor jeg påstått noe annet, eller ment noe annet eller hva du nå enn forsøkte å tillegge meg av meninger.

Hvis du leser det svaret du svarte på så har du allerede fått svar på hva jeg mener, men i din store iver etter å trakasere og tillegge andre meninger så ser du ikke hva andre skriver.

Derfor er ikke dette å snu på det i det hele tatt, det er du som som forsøker. Det er nå tross alt din bevisbyrde når du skriver det du startet med. Dette også etter dine egne regler, som du kanskje ikke ønsker å følge selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

''En selvgodhet som er kvalmende. De jeg tenker på vet selv hvem jeg mener.''

Jeg føler meg truffet av dette. Jeg vil bare fortelle deg at selv om dette er din oppfattelse av meg så kommer jeg ALDRI til å slutte å være inkluderende, tolerant, raus, imøtekommende og sikkert en hel haug andre ting som gjør deg kvalm :)

Det er vel og bra, lykke til med det.

Det er dermed ikke opplest og vedtatt at ikke jeg har de samme herlige egenskapene som deg. Men jeg forvalter disse egenskapene på en annen måte.

Det lyser igjennom at du føler deg som et bedre menneske enn mange andre, og det vekker negative følelser.

Takk for gratulasjonen ifh ny micro, jeg har spart i månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte mrxx om noe som han faktisk skrev/forklarte allerede i det første innlegget sitt. Etter at du skjønte at du hadde driti deg ut, forsøkte du å fossro, noe alle andre sikkert så.

Han påsto også dette om PieLill:

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Dette har jeg bedt om hvor PieLill har skrevet, men han klarer selvsagt ikke å hoste opp det, fordi hun ikke har skrevet det.

Iveren hans er uten grenser for å trakasere og tillegge andre meninger de aldri har sagt eller skrevet noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke kommet med noen link hvor jeg påstått noe annet, eller ment noe annet eller hva du nå enn forsøkte å tillegge meg av meninger.

Hvis du leser det svaret du svarte på så har du allerede fått svar på hva jeg mener, men i din store iver etter å trakasere og tillegge andre meninger så ser du ikke hva andre skriver.

Derfor er ikke dette å snu på det i det hele tatt, det er du som som forsøker. Det er nå tross alt din bevisbyrde når du skriver det du startet med. Dette også etter dine egne regler, som du kanskje ikke ønsker å følge selv?

Sør har ALDR vært i NÆRHETEN av å klare å etterleve de regler, prinsipper og holdninger han så innstendig krever at alle andre skal etterleve.

Du skal lete lenge før du klarer å finne en med større dobbeltmoral... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nå ble jeg akkurat litt usaklig her, men jeg blir så forbanna fortvila over enkeltes syn på disse stakkars menneskene. Jeg klarte med andre ord ikke å holde min sti helt ren :) Huff.

Jeg skjønner at du liker alle slags mennesker, er raus og inkluderende og alt dette, så da lurer jeg bare på hvorfor du ikke inviterer disse man diskuterer her hjem til deg? Og viser din nestekjærlighet i praksis? Det ville jo løse så mangt; ikke minst ville det bli unødvendig for dem å tigge på andres dører.

(Dette mener jeg helt seriøst, og jeg syns det er flott at du ønsker dem så velkommen som du gjør.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg treffer (og det er mange) smiler bare jeg smiler til dem. Hvis jeg ikke gir noe (fordi jeg ofte bare har kort) så aksepterer de det, uten en mine.

Med vennlig hilsen

''Hvis jeg ikke gir noe (fordi jeg ofte bare har kort) så aksepterer de det, uten en mine.''

Seriøst??? Når du er så for tigging og hjelp og forstår situasjonen deres så godt, hvordan i all verden kan du da bare gå rundt med kort på deg???

Dette kan du ikke mene, Sør, at er en god grunn for å ikke gi noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sør har ALDR vært i NÆRHETEN av å klare å etterleve de regler, prinsipper og holdninger han så innstendig krever at alle andre skal etterleve.

Du skal lete lenge før du klarer å finne en med større dobbeltmoral... :-)

Hehe, det er sant. Så får vi se da om han klarer å hoste opp det han tydeligvis har tillagt meg av meninger, men han skrev dette lørdag kveld så det nærmer seg to døgn.

Selvinnsikt er en god ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg ikke gir noe (fordi jeg ofte bare har kort) så aksepterer de det, uten en mine.''

Seriøst??? Når du er så for tigging og hjelp og forstår situasjonen deres så godt, hvordan i all verden kan du da bare gå rundt med kort på deg???

Dette kan du ikke mene, Sør, at er en god grunn for å ikke gi noe???

Hehe, godt poeng og jeg tenkte akkurat det samme. Men Gud bedre hvis en av oss andre hadde sagt noe sånt, da hadde vi blitt stemplet og trakasert på det verste.

Han trakaserer og tillegger oss meninger da vi ikke har sagt noe også, så hvordan skulle det ha gått hvis vi hadde sagt noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du se på litt hva du skriver selv. I den settingen der så forsøker du å trakasere og tillegge meg meninger.

Enda flere unnskyldninger og bortforklaringer fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortsatt ikke kommet med noen link hvor jeg påstått noe annet, eller ment noe annet eller hva du nå enn forsøkte å tillegge meg av meninger.

Hvis du leser det svaret du svarte på så har du allerede fått svar på hva jeg mener, men i din store iver etter å trakasere og tillegge andre meninger så ser du ikke hva andre skriver.

Derfor er ikke dette å snu på det i det hele tatt, det er du som som forsøker. Det er nå tross alt din bevisbyrde når du skriver det du startet med. Dette også etter dine egne regler, som du kanskje ikke ønsker å følge selv?

Igjen beviser du jo bare at du ikke evner å lese en tråd. Foreslår at du forsøker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør har ALDR vært i NÆRHETEN av å klare å etterleve de regler, prinsipper og holdninger han så innstendig krever at alle andre skal etterleve.

Du skal lete lenge før du klarer å finne en med større dobbeltmoral... :-)

''Sør har ALDR vært i NÆRHETEN av å klare å etterleve de regler, prinsipper og holdninger han så innstendig krever at alle andre skal etterleve.

Du skal lete lenge før du klarer å finne en med større dobbeltmoral... :-) – Goliath''

Næmmen, skriver du OM "Sør" igjen. For en overraskelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sant. Så får vi se da om han klarer å hoste opp det han tydeligvis har tillagt meg av meninger, men han skrev dette lørdag kveld så det nærmer seg to døgn.

Selvinnsikt er en god ting.

Du må nesten selv lese tråden - jeg gidder ikke lese dem høyt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere unnskyldninger og bortforklaringer fra deg.

Neida, så lenge jeg ikke har sagt noe sånt, så er det jo ikke det, derfor må du komme med link eller ett utdrag fra hvor jeg har sagt det. Som vanlig så farer du med løgn og forsøker etter beste evne å trakasere og tillegge meg meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest det meste av tråden, og legger inn et spørsmål her (litt tilfeldig valgt plass): Hva mener du at man skal gjøre for disse menneskene? Helt konkret?

1) Bruke resten av EU til å legge et stort press på Romania, for å forbedre romfolkets kår der.

2) Sette av en "jordflekk" (eller flere små "jordflekker") til reisende nær Oslo, slik at de ikke jages som dyr fra sted til sted.

3) Kreve at ungene til de som bor der går på skole.

4) Ev. starte prosjekter med hus, jobbtrening, osv, slik de har hatt stor suksess med i Spania.

Jeg tror ikke jeg har alle svarene klare, men det er åpenbart at "nær sagt hva som helst" er bedre enn alt som har mislykkes de siste 800 årene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, så lenge jeg ikke har sagt noe sånt, så er det jo ikke det, derfor må du komme med link eller ett utdrag fra hvor jeg har sagt det. Som vanlig så farer du med løgn og forsøker etter beste evne å trakasere og tillegge meg meninger.

Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påsto også dette om PieLill:

''Romfolket ER diskirminert. Det er fakta, uansett hvor mye du måtte finne på å benekte det.''

Dette har jeg bedt om hvor PieLill har skrevet, men han klarer selvsagt ikke å hoste opp det, fordi hun ikke har skrevet det.

Iveren hans er uten grenser for å trakasere og tillegge andre meninger de aldri har sagt eller skrevet noe sted.

Er det ordene eller gramatikken som forvirrer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen beviser du jo bare at du ikke evner å lese en tråd. Foreslår at du forsøker igjen.

Jaha?? Hvor har jeg sagt det du prøver å tillegge meg av meninger?? Nå ror du så det koker etter. Du er kjørt skikkelig ut på siden og gjør ikke annet enn å gjenta deg selv fordi du ikke klarer å komme med noen sitater eller link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv igjen.

Ehh, er det ikke du som skal komme med link eller sitat fra hva du forsøker å tillegge meg av meninger? Nå er du skikkelig tafatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg ikke gir noe (fordi jeg ofte bare har kort) så aksepterer de det, uten en mine.''

Seriøst??? Når du er så for tigging og hjelp og forstår situasjonen deres så godt, hvordan i all verden kan du da bare gå rundt med kort på deg???

Dette kan du ikke mene, Sør, at er en god grunn for å ikke gi noe???

''Seriøst??? Når du er så for tigging og hjelp og forstår situasjonen deres så godt, hvordan i all verden kan du da bare gå rundt med kort på deg???

Dette kan du ikke mene, Sør, at er en god grunn for å ikke gi noe??? – Mammantil''

Fordi det er begrenset hvor mange 10- og 20-kroninger man har med seg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sør har ALDR vært i NÆRHETEN av å klare å etterleve de regler, prinsipper og holdninger han så innstendig krever at alle andre skal etterleve.

Du skal lete lenge før du klarer å finne en med større dobbeltmoral... :-) – Goliath''

Næmmen, skriver du OM "Sør" igjen. For en overraskelse!

Men han har veldig rett da, det ser du bare i det du forsøker deg mot meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...