Gå til innhold

Jeg hater å jobbe, hva er galt med meg?


Importert

Anbefalte innlegg

Hvem er det som gjør det a? Mannen min? Katten? Forøvrig har jeg brukt dagen min på å gjøre lekser, drikke kaffe, og klø katten bak øret, så jeg beklager at jeg ikke oppfylte dine våte drømmer om at jeg, den slasken, ikke ble piska til ett eller annet ubehagelig, dyrt, ydmykende og generelt vettugt på NAV i dag :) Sorry.

Hyggelig at du synes jeg bruker fancy ord da, får du problemer er det utmerkede ordbøker på nett! ;D

Jeg gidder rett og slett ikke å sitte å forsvare meg ovenfor noen sånne forstoppa, surmaga, sjølrettferdeige megger som dere lenger, herreminhatt, det er jo dusinvare overalt ellers også

Jeg begynner egentlig å bli drittlei hele nettstedet, og lurer på om jeg skal gå å snylte meg mere trygd i stedet, eller noe annet fjortisaktig og usømmelig som får dere til å miste både strikketøy og spontanabortere på direkten.

*moden*

''Jeg gidder rett og slett ikke å sitte å forsvare meg ovenfor noen sånne forstoppa, surmaga, sjølrettferdeige megger som dere lenger, herreminhatt, det er jo dusinvare overalt ellers også''

*knegg*

''

*moden*''

*dobbeltknegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 236
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    40

  • Madelenemie

    23

  • frosken

    15

  • tonie

    11

Mest aktive i denne tråden

Hiver inn dette helt vilkårlig i tråden; hva med å skrive frilance for en avis? Det synes som om skriving ligger greit for deg, og det burde vel heller ikke stride mot dine moralske og etiske standpunkt?

Takk :) Og nei, haha, det gjør det ikke..Men jeg tror nok ikke jeg kan skrive noe jeg kan tjene penger på.

Men jet driver med en utdannelse nå (en kort en) og håper det gir noe napp i andre enden av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg gidder rett og slett ikke å sitte å forsvare meg ovenfor noen sånne forstoppa, surmaga, sjølrettferdeige megger som dere lenger, herreminhatt, det er jo dusinvare overalt ellers også''

*knegg*

''

*moden*''

*dobbeltknegg*

Synes jeg var ganske morsom sjøl jeg..;p Hyggelig at du også synes det! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Og nei, haha, det gjør det ikke..Men jeg tror nok ikke jeg kan skrive noe jeg kan tjene penger på.

Men jet driver med en utdannelse nå (en kort en) og håper det gir noe napp i andre enden av den.

''Men jeg tror nok ikke jeg kan skrive noe jeg kan tjene penger på.''

Hm, hvorfor ikke? Det er jo ikke den ting man ikke kan skrive om, forsåvidt, om du prøver deg i lokalavis eller i et tidsskrift med spesielle interesser er jo ett fett.

Å få ut artikler og ikke minst bilder på nettet kan være veldig god inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig grunnen til at du hater å jobbe er at du ikke har hatt en spennende nok jobb du faktisk trives med.

Jeg har tatt en master i shipping og finans, og jobber i shippingbransjen og synes det er dødsspennende! Hver dag er annerledels og det skjer nye ting hele tiden.

Og siden du nevner IQ i tråden her, kan jeg tilføye at jeg har en IQ høyere enn deg, og fortsatt så trives jeg veldig godt med å jobbe:-)

Men jobber man med noe man synes er drittkjedelig så skjønner jeg at man anser det som både meningsløst og at det oppleves lite lystbetont.

Jeg mente ikke at smarte folk generelt ikke kan like å jobbe, men jeg mener at det er en stor fordel å være tjukk i huet om man jobber i en meningsløs, intetsigende å treig jobb (og tjener penger for andre + akkurat nok eller litt for lite til seg sjøl), fordi man ganske enkelt vil ha vanskeligere for å se at man jobber med noe meningsløst og idiotisk..;)

Mange har selvsagt både bra, konstruktive og samfunnsnyttige jobber, men mange har det ikke, de har jobber som er kontraproduktive både i forhold til individuell lykke & helse, og for samfunn og miljø.

Da synes jeg det er en ærlig sak å mislike jobben sin. Jeg har jobba i mange møkkajobber, og overlevd ved å i hvertfall unne meg å være ærlig rundt at jeg har hata hvert sekund (av ting som julepynt pakking på kaia, frossenpaipakking, barjobbing, vasking av folks bedritent møkkete baderom etc, etc)

det jeg angriper i denne tråden er inneforståttheten rundt at en SKAL glede seg over å ha "en jobb å gå til", uansett hvor kjip, og direkte kontraproduktiv den måtte være.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg gidder rett og slett ikke å sitte å forsvare meg ovenfor noen sånne forstoppa, surmaga, sjølrettferdeige megger som dere lenger, herreminhatt, det er jo dusinvare overalt ellers også

Jeg begynner egentlig å bli drittlei hele nettstedet, og lurer på om jeg skal gå å snylte meg mere trygd i stedet, eller noe annet fjortisaktig og usømmelig som får dere til å miste både strikketøy og spontanabortere på direkten.''

Alvorlig talt, laguna! Jeg liker deg egentlig godt, og liker dine friske innlegg med litt spark her og der, for innimellom skriver du godt. Men når du synker ned på et slikt lavmål som du gjør nå, er det bare helt patetisk :-(

Synd.

Vet du, når folk så til de grader drar frem usakligheter og hersketeknikker, som det er gjort ovenfor laguna i denne tråden. Så synes jeg faktisk at envher kan gå i seg selv.

Alt fra "svigermor" til "det dummeste de har lest" og direkte kallenavn som snylter. Ærlig talt. :0(

Ingen har brydd seg om saken i denne tråden, det er kun snakk om å tukte en dame på plass i rekkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg var ganske morsom sjøl jeg..;p Hyggelig at du også synes det! ;D

Ja, det er du. Og artig hvor mye engasjement trådene og innleggene dine skaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du utfører sensoroppdraget på utmerket måte i dag ;-) Men som en som fortsatt ikke har helt taket på Foucault,, så kunne jeg ønsket meg en drøftelse av hvorvidt hans govermentalitybegrep kan være relevant i forståelsen av hvordan vi som kollektiv ser på unnasluntring fra arbeidsplikten?

På tur for å se 2. omgang av jr's fotballkamp, og svarer derfor litt kjapt og enkelt rundt ''hvorvidt hans govermentalitybegrep kan være relevant i forståelsen av hvordan vi som kollektiv ser på unnasluntring fra arbeidsplikten?'' Der Laguna er verdiladet er Foucault postmodernist og legger kun vekt på å analyse diskurser gjennom dekonstruksjon av maktarenaer, det være seg uformelle og formelle hierarkier, språk, (kultur)praksis etc. I tillegg legger han vekt på å studere institusjoner der denne maktlogikken får grep om den generelle samfunnsdiskursen. Men altså - han er postmodernist, og sier ikke at dette er riktig eller feil (som Laguna gjør), han sier bare at "dette er kilde til maktens formelle og uformelle logikk.

Dersom jeg skulle brukt Fs govermentalitybegrep for å forstå fenomenet arbeidsmoral tror jeg at jeg kjapt ville begynt med å studere språket i formelle institusjonaliserte arenaer på feltet, som feks ladet (moralsk) språkbruk og vinklinger i partiprogram, lovverk, og jeg ville ikke minst studert opprettelsen av NAV. Hva var argumentasjonen for å opprette NAV? Hva er argumentasjonen for NAVs mandat i dag? Hva framstilles som formålet? Hva ville skjedd om NAV ble nedlagt? Jeg gjetter at jeg ikke hadde sittet mange dager før jeg avdekket både språklig og institusjonell maktpraksis- og utøvelse innenfor disse institusjonene.

Men - og det er der Laguna er for kjapp - F sier ikke at det er feil med institusjonell maktpraksis. Han sier bare at vi skal være klar over og avdekke hvilke strukturer som utøver makt pr i dag - og ikke minst: hvilken logikk makten er tuftet på. Rett som det er ser vi nemlig at kontekst (samfunnet) har beveget seg i en retning hvor denne maktutøvelsen ikke er nødvendig (lenger), men den lever i kraft av sin egen logikk. Av den grunn er vi alle utøvere av makt vi ikke nødvendigvis ønsker å utøve og ikke nødvendigvis tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som gjør det a? Mannen min? Katten? Forøvrig har jeg brukt dagen min på å gjøre lekser, drikke kaffe, og klø katten bak øret, så jeg beklager at jeg ikke oppfylte dine våte drømmer om at jeg, den slasken, ikke ble piska til ett eller annet ubehagelig, dyrt, ydmykende og generelt vettugt på NAV i dag :) Sorry.

Hyggelig at du synes jeg bruker fancy ord da, får du problemer er det utmerkede ordbøker på nett! ;D

Jeg gidder rett og slett ikke å sitte å forsvare meg ovenfor noen sånne forstoppa, surmaga, sjølrettferdeige megger som dere lenger, herreminhatt, det er jo dusinvare overalt ellers også

Jeg begynner egentlig å bli drittlei hele nettstedet, og lurer på om jeg skal gå å snylte meg mere trygd i stedet, eller noe annet fjortisaktig og usømmelig som får dere til å miste både strikketøy og spontanabortere på direkten.

*moden*

Vet du, jeg synes det er så usmaklig og korka å gjøre narr av de som jobber at jeg nesten ikke tror mine egne øyne når jeg leser innleggene dine. Du skjønner at det ikke hadde blitt noen trygd på deg hvis ikke vi heller hadde giddet? Det er ikke det at du helst bare vil være dagdriver som provoserer. Jeg har møtt for mange av det slaget nå til at jeg orker å hisse meg opp over latskap om manglende vilje til å dele byrdene. De fleste har i alle fall anstendighet nok til å ikke skryte av latskapen og egen fortreffelighet.

Men det at du rakker ned på oss som jobber og betaler skatt får meg til å se rødt.

Og jeg synes du skal la være å furte når folk blir forbanna og tar igjen. Det er jo akkurat det du vil at vi skal, ellers hadde du selvsagt ikke ordlagt deg som du gjør. Du vil ha bråk, og det får du, så det hadde vært fint om du droppa furtinga etterpå. Og ja, jeg har også bedre score enn deg. Og master, og en fantastisk fin jobb som jeg elsker selv om du nok sikkert synes den er meningsløs og idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg synes det er så usmaklig og korka å gjøre narr av de som jobber at jeg nesten ikke tror mine egne øyne når jeg leser innleggene dine. Du skjønner at det ikke hadde blitt noen trygd på deg hvis ikke vi heller hadde giddet? Det er ikke det at du helst bare vil være dagdriver som provoserer. Jeg har møtt for mange av det slaget nå til at jeg orker å hisse meg opp over latskap om manglende vilje til å dele byrdene. De fleste har i alle fall anstendighet nok til å ikke skryte av latskapen og egen fortreffelighet.

Men det at du rakker ned på oss som jobber og betaler skatt får meg til å se rødt.

Og jeg synes du skal la være å furte når folk blir forbanna og tar igjen. Det er jo akkurat det du vil at vi skal, ellers hadde du selvsagt ikke ordlagt deg som du gjør. Du vil ha bråk, og det får du, så det hadde vært fint om du droppa furtinga etterpå. Og ja, jeg har også bedre score enn deg. Og master, og en fantastisk fin jobb som jeg elsker selv om du nok sikkert synes den er meningsløs og idiotisk.

"'liker" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det ofte på samme måte, og innimellom får det meg til å føle meg usympatisk, asosial og misantrop av de samme grunnene.

Godt mulig jeg også har en "karakterbrist" av noe slag, men jeg føler avsky og meningsløshet ved å produsere et eller annet idiotisk, så vi kan forbruke enda mere, også jobbe enda mer for å få råd til å underbygge det nye forbruket..The trap..:/ Og dette på tross av at både jorden, miljøet og personlig & individuell lykke ofres for å holde igang et hjul av ofte idiotisk og totalt unødvendig og dessuten, på mange plan, skadelig overarbeid. 8Av enkelt mennesker og miljø)

Men dette er det jævlig få dsom skjønner, trøst deg med det..;p De jeg har møtt som mistrives i jobbene sine er ofte svært smarte, og de lykkeligste av oss er ofte idioter. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg også var så dum som en boks med hammere og bare aksepterte at jeg lykkelig kunne gjøre som alle andre etter parolen:

Go to work,spend money follow fashion, watch television, act normal, look happy, take your meds - repeat after me : You are free! Eller på den annen side - kanskje ikke.

Alt dette er tuftet på en grunleggende vestelig kapital ide om hva som bør og SKAL gjøre oss lykkelige og normale, men som selvsagt ikke utgjør noen fasit av den grunn. Det skal bare litt til å se det.

Mye arbeid er overflødig og til ingen nytte i det hele tatt, men det forventes at man skal like å (idiot)arbeide, for arbeidetsskyld alene. Jeg klarer ikke det, jeg heller. Jeg jobber når jeg kan, for salt i maten og alt det der, men ingen kan tvinge meg til å like det.

De som har så høy IQ at de ikke gidder å jobbe kan jammen prise seg lykkelige over at vi er så mange med lav IQ som bidrar til at de "høyerestående" kan få leve på trygd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

De som har så høy IQ at de ikke gidder å jobbe kan jammen prise seg lykkelige over at vi er så mange med lav IQ som bidrar til at de "høyerestående" kan få leve på trygd!

Mulig de har høy IQ, men "parasittær livsstil" er et av kriteriene til psykopati :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de har høy IQ, men "parasittær livsstil" er et av kriteriene til psykopati :-)

Pass deg nå - før du blir beskyldt for å sette diagnoser på folk her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig de har høy IQ, men "parasittær livsstil" er et av kriteriene til psykopati :-)

Jada, jeg har både karakterbrist og lider nå også av psykopati! :D Det er doktern sin, det tenker jeg!

*lol*

Jammen mye man skal få for å skrive meningen sin på forum.

Noen tilleggsdiagnoser, eller annen personkarakteristikk du har lyst til å skrive ut i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har så høy IQ at de ikke gidder å jobbe kan jammen prise seg lykkelige over at vi er så mange med lav IQ som bidrar til at de "høyerestående" kan få leve på trygd!

Jupp, tusen takk, setter pris på det..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, når folk så til de grader drar frem usakligheter og hersketeknikker, som det er gjort ovenfor laguna i denne tråden. Så synes jeg faktisk at envher kan gå i seg selv.

Alt fra "svigermor" til "det dummeste de har lest" og direkte kallenavn som snylter. Ærlig talt. :0(

Ingen har brydd seg om saken i denne tråden, det er kun snakk om å tukte en dame på plass i rekkene..

Tusen takk Enola :) Det var faktisk veldig hyggelig å høre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at smarte folk generelt ikke kan like å jobbe, men jeg mener at det er en stor fordel å være tjukk i huet om man jobber i en meningsløs, intetsigende å treig jobb (og tjener penger for andre + akkurat nok eller litt for lite til seg sjøl), fordi man ganske enkelt vil ha vanskeligere for å se at man jobber med noe meningsløst og idiotisk..;)

Mange har selvsagt både bra, konstruktive og samfunnsnyttige jobber, men mange har det ikke, de har jobber som er kontraproduktive både i forhold til individuell lykke & helse, og for samfunn og miljø.

Da synes jeg det er en ærlig sak å mislike jobben sin. Jeg har jobba i mange møkkajobber, og overlevd ved å i hvertfall unne meg å være ærlig rundt at jeg har hata hvert sekund (av ting som julepynt pakking på kaia, frossenpaipakking, barjobbing, vasking av folks bedritent møkkete baderom etc, etc)

det jeg angriper i denne tråden er inneforståttheten rundt at en SKAL glede seg over å ha "en jobb å gå til", uansett hvor kjip, og direkte kontraproduktiv den måtte være.

:)

Ok jeg skjønner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det som provoserer mest av det du skriver, ikke egentlig er at du ikke liker å jobbe, men derimot det som nærmest virker som en fordømmelse/nedvurdering av de som anser det å brødfø seg selv gjennom eget arbeid som viktig. Det er noe med å opphøye sin egen tenkning om temaet parallelt med at man nedvurderer andres.

Jeg tror jeg kunne trives med å jobbe mindre, men det er viktig for meg å ha en jobb å gå til. Jeg liker utfordringene i jobben og jeg liker samværet og diskusjonene med kollegaer. Forhåpentligvis bidrar det jeg gjør i jobben positivt i samfunnet, jeg kan i det minste ikke se at det virker destruktivt.

Jeg opplever det også som vesentlig å brødfø meg selv gjennom arbeid. Jeg er svært opptatt av opprettholdelse av velferdsstaten, og for at folket skal være villig til å finansiere de ulike støtteordningene så tror jeg det er avgjørende at det oppfattes som at det er manglende _evne_ og ikke manglende _vilje_ som utløser rett til stønad.

Hei!

Ja det er nok noe av det du nå skriver som jeg mest reagerer på, samt påstanden om at andre heller ikke liker å jobbe.

Alle jeg kjenner vil jobbe, det er ikke noe tvang og ulykke ved det. Det er derimot en sorg å ikke ha arbeide, inni meg er det en klump av frykt, er så redd for å ikke få jobb, derfor tror jeg nesten ikke det jeg leser?? Men siden flere og flere ser fordelene ved asperger syndrom så tror min psykiater at jeg får jobb.

Jeg blir så uvel av å lese noe av dette, føler vedkommende må være på grensen til psykopat for å mene det mener.

Jeg kan ikke tro/skjønne/forstå/ begripe en sånn holdning, hvordan skulle samfunnet blitt om menneskene hadde sånne holdninger. Ikke minst at tar for gitt de støtteordninger som velferdssamfunnet gir når man virkelig trenger. Man burde vel heller føle og tenke og håpe og vente på at man skal få gi noe igjen.

Jeg orker ikke lese innleggene en gang, leste bare sørs og ditt og NHD og en til.., ja for føler det så ubehagelig å lese. Det er jo i tillegg løgn, for mennesker vil jo både jobbe og bidra og være til nytte. Så tror det er noe feil inni hodet på mennesker som skriver sånne ting. Jeg burde nok ikke skrive dette, men blir så full av spørsmål av sånne holdninger.

Nå skal jeg legge meg :) jeg leverte en oppgave i dag og den er jeg så fornøyd med :) den skal jeg nok drømme om, så slipper jeg tenke på alt dette rare i denne tråden :)

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''for bortsett fra kanskje i buksetråden så har ikke jeg vært med i noe hylekor her inne ''

Jeg har ikke vært på DOL en stund, og fant herved ut at jeg måtte se om buksetråden hadde vokst...og det kan man si, ja... Wow.

Jeg tror jeg vil gjenta min støtte til laguna i den saken, og være enig i at kjerringfaktoren kan være høy her...

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har både karakterbrist og lider nå også av psykopati! :D Det er doktern sin, det tenker jeg!

*lol*

Jammen mye man skal få for å skrive meningen sin på forum.

Noen tilleggsdiagnoser, eller annen personkarakteristikk du har lyst til å skrive ut i samme slengen?

Du har slengt ut mye om det du kaller idiotarbeid. Og måten du har omtalt det på har vært lite positivt.

Det jeg har forstått av dine tidligere innlegg i denne tråden, er at folk er idioter om dem liker jobbe. Men at dem pga lav IQ ikke vet bedre, og bare godtar det.

Det du skriver er rett over, er mer spiselig. For da forteller du at du er ærlig på at DU ikke liker jobben du faktisk bedriver. Det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...