Gå til innhold

Barnets beste - på NRK


Gjest swamp

Anbefalte innlegg

Denne gutten har hatt to foreldre hele sitt liv, det er disse han regner som sine foreldre, det er disse han kjenner og stoler på, det er disse som har gitt ham sin grenseløse kjærlighet. Det er hos de han hører hjemme. Han bør fortsette å bo ho sine foreldre og besøke/bo hos den biologiske faren av og til.

Det er snakk om BARNETS beste og ikke farens beste, er det ikke? Biologi spiller INGEN som helst rolle. Hadde noen kommet og skulle tatt fra meg barna mine (som er adoptert) ville jeg blitt gal.

Her tror jeg du blander kortene, trollemor. Det virker som om du ikke forstår forskjellen på fosterforeldre og adopsjonsforeldre. I det ene tilfellet er barna "til låns", i det andre tilfelle er barne "til eie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    44

  • trollemor;o)

    31

  • kaffekjerringa

    17

  • laban

    8

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor skal hun være glad hanhar en biologisk forelder som bryr seg???????????????

Tror du virkelig ikke at vi som har adoptert barna våre og de som er fosterforeldre elsker barna like mye som dere som har biologiske barn? Jeg kjenner at jeg blir litt skrekkslagen.....

Som oftest når en blir fosterforeldre til så små barn så får de fortsette å være det resten av livet. Det å plutselig skulle miste et barn på den måten må være fryktelig fryktelig vanskelig og vondt.

(men det er kanskje vanskelig å forstå for de som tror at biologi er viktigst)

Jeg synes det er provoserende at du bruker så mange spørsmålstegn for å fremme ditt syn. Det å være fosterforeldre og det å adoptere er to forskjellige ting, jeg har aldri sagt eller ment at denne saken er enkel, den er meget kompleks og det kan være svært vanskelig å ta fatt i hva som faktisk er BARNETS BESTE både her og nå, på sikt og for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du at det beste for Rainer er å være hos faren og ikke hos de to som har vært foreldrene hans så lenge han kan huske? Barnets beste.... eller farens beste???''

Jeg vet faktisk ikke, og er sjeleglad jeg slipper å ta den bestemmelsen for Rainers liv! En ting er hva som er Rainers beste akkurat nå, men begrepet "barnets beste" er så dynamisk, når han vokser opp og skjønner at han kunne ha bodd enten der eller der isteden, er det ingen som vet hva Rainer vil synes om det.

Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er til det beste for barnet at han er hos sin far. Så lenge det finnes en biologisk far som kan ta seg av barnet sitt. Og som ønsker å ta seg av barnet sitt

''Jeg tror det er til det beste for barnet at han er hos sin far. Så lenge det finnes en biologisk far som kan ta seg av barnet sitt. Og som ønsker å ta seg av barnet sitt''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er så små blir de som oftest forespeilet at de skal være der for alltid. Slik er det bare. Så her er det i tilfelle barnevørnet som har gjort en stor tabbe.

Stakkars stakkars mor og far!!!!

''Stakkars stakkars mor og far!!!!''

Trodde det var Rainers beste som var det viktigste her.

Men så klart, jeg skjønner at det er tøft for fosterforeldrene om barnet blir overført til sin far. Men jeg tror det er det beste for barnet. Så lenge det er en far med i bildet som kan ta seg av gutten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du blander kortene, trollemor. Det virker som om du ikke forstår forskjellen på fosterforeldre og adopsjonsforeldre. I det ene tilfellet er barna "til låns", i det andre tilfelle er barne "til eie".

Jovisst skjønner jeg forskjellen, jeg er ikke dum. Men som oftest når noen blir fosterforeldre til så små barn så er det for alltid. kjærligheten de føler for Rainer er like sterk som det du føler for dine barn og jeg føler for mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg ikke? De har nok blitt forespeilet at de skulle få beholde barnet hele livet iom at barnet var så liten.

Kjærligheten de føler for Rainer er like sterk som du føler for dine unger og jeg føler for mine.

Så klart du ikke kan sammenligne adopsjon og fosterforeldre.

Det er det da stor forskjell på. Det vet vel alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er så små blir de som oftest forespeilet at de skal være der for alltid. Slik er det bare. Så her er det i tilfelle barnevørnet som har gjort en stor tabbe.

Stakkars stakkars mor og far!!!!

Du blander kortene, men jeg forstår at du er farget av din egen erfaring med å være adoptivmor. Du stemmer for barnets beste, men er allikevel mest opptatt av hvor knyttet de voksne blir til barnet. Er DU opptatt av barnets beste eller av vernet rundt de som har barnet boende hos seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.

''Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.''

De har ikke adoptert ham! For deg er dette det samme rent følelsesmessig, men det adopsjon og fosterforelder er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Stakkars stakkars mor og far!!!!''

Trodde det var Rainers beste som var det viktigste her.

Men så klart, jeg skjønner at det er tøft for fosterforeldrene om barnet blir overført til sin far. Men jeg tror det er det beste for barnet. Så lenge det er en far med i bildet som kan ta seg av gutten sin.

Hvorfor er det til det beste for barnet? Jeg skjønner jo også at den biologiske faren vil ha gutten sin, det er ikke det, men å rive ham ut av det som for ham er trygt og godt finner jeg merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.

''Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!!''

Hvordan vet du det?

'' Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.''

Det er selvsagt fordi du har adopterte barn selv. Det virker som om du har like lite forståelse for biologi som du mener vi har for fosterfamilie/adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det til det beste for barnet? Jeg skjønner jo også at den biologiske faren vil ha gutten sin, det er ikke det, men å rive ham ut av det som for ham er trygt og godt finner jeg merkelig.

''men å rive ham ut av det som for ham er trygt og godt finner jeg merkelig.''

Vil han ikke få det like bra hos far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blander kortene, men jeg forstår at du er farget av din egen erfaring med å være adoptivmor. Du stemmer for barnets beste, men er allikevel mest opptatt av hvor knyttet de voksne blir til barnet. Er DU opptatt av barnets beste eller av vernet rundt de som har barnet boende hos seg?

Jeg er opptatt av at gutten har et trygt og godt hjem og finner det merkelig at han skal bli revet ut av det.

Syns det er trist at biologi fortsatt betyr så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.''

De har ikke adoptert ham! For deg er dette det samme rent følelsesmessig, men det adopsjon og fosterforelder er ikke det samme.

Men de har nok blitt forespeilet at de skulle beholde ham resten av livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barna er så små blir de som oftest forespeilet at de skal være der for alltid. Slik er det bare. Så her er det i tilfelle barnevørnet som har gjort en stor tabbe.

Stakkars stakkars mor og far!!!!

''Stakkars stakkars mor og far!!!!''

Men du fokuserer her på foreldrevernet, samtidig som du kritiserer at noen i det hele tatt tenker biologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!!''

Hvordan vet du det?

'' Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.''

Det er selvsagt fordi du har adopterte barn selv. Det virker som om du har like lite forståelse for biologi som du mener vi har for fosterfamilie/adopsjon.

hvordan vet du at faren elsker ham da?

Jeg sidestiller kjærligheten en fostermor føler for barnet med det en biologisk mor føler for barnet. Det er jeg usikker på om dere gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det til det beste for barnet? Jeg skjønner jo også at den biologiske faren vil ha gutten sin, det er ikke det, men å rive ham ut av det som for ham er trygt og godt finner jeg merkelig.

Jeg er sikker på at han vil få et minst like trygt og godt hjem hos sin biologiske far. Og på sikt tror jeg det er det beste for Rainer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har nok blitt forespeilet at de skulle beholde ham resten av livet....

''Men de har nok blitt forespeilet at de skulle beholde ham resten av livet....''

Isåfall beviser det bare igjen hvor udugelige barnevernet kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.

''Han har jo to foreldre som elsker ham over alt på jord!! Denne greia med biologi er så opphauset at jeg blir kvalm.''

Det er du som nevner det med biologi. Selv om det ikke er avgjørende, så har faktisk biologisk far en rett til å få være far for sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...