Gå til innhold

Barnets beste - på NRK


Gjest swamp

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at han vil få et minst like trygt og godt hjem hos sin biologiske far. Og på sikt tror jeg det er det beste for Rainer.

Nettopp, men hvorfor er det til rainers beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mandolaika

    44

  • trollemor;o)

    31

  • kaffekjerringa

    17

  • laban

    8

Mest aktive i denne tråden

Jeg er opptatt av at gutten har et trygt og godt hjem og finner det merkelig at han skal bli revet ut av det.

Syns det er trist at biologi fortsatt betyr så mye.

''Jeg er opptatt av at gutten har et trygt og godt hjem og finner det merkelig at han skal bli revet ut av det. Syns det er trist at biologi fortsatt betyr så mye.''

Det er mye av guttens liv igjen, han har kun vært der fra han var 6 måneder og fram til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet du at faren elsker ham da?

Jeg sidestiller kjærligheten en fostermor føler for barnet med det en biologisk mor føler for barnet. Det er jeg usikker på om dere gjør...

''Stakkars stakkars mor og far!!!!''

Tror du han hadde brukt så lang tid å kjempe for gutten sin om han ikke elsket han?

Så du forresten på programmet? Ikke vanskelig å se at faren elsket gutten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Stakkars stakkars mor og far!!!!''

Men du fokuserer her på foreldrevernet, samtidig som du kritiserer at noen i det hele tatt tenker biologi?

Dere syns synd på den biologiske faren og jeg synes synd på fosterforeldrene... hva er forskjellen?

Jeg tro barnest beste er å være der han alltid ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan vet du at faren elsker ham da?

Jeg sidestiller kjærligheten en fostermor føler for barnet med det en biologisk mor føler for barnet. Det er jeg usikker på om dere gjør...

''Jeg sidestiller kjærligheten en fostermor føler for barnet med det en biologisk mor føler for barnet. Det er jeg usikker på om dere gjør...''

Jeg tror ikke dette kan sidestilles, men mulig jeg tar feil. Fosterforeldre gjør en JOBB som de får masse penger for hver eneste måned. Hvis kjærligheten til barnet var så sterk, hvorfor ber de da ikke om å få adoptere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er opptatt av at gutten har et trygt og godt hjem og finner det merkelig at han skal bli revet ut av det. Syns det er trist at biologi fortsatt betyr så mye.''

Det er mye av guttens liv igjen, han har kun vært der fra han var 6 måneder og fram til nå.

Rainer kom dit nå han var nyfødt. Så han har vært der i over 2 år.

Men faren dukket opp når Rainer var 6 mnd. Det var først da han fikk vite at han hadde en sønn. Og har siden den tid kjempet for å få retten til å være far for sønnen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet vi det?

''Hvordan vet vi det?''

Hva gjør at du tviler på det? Det ER forskjell på å være fosterforeldre og biologisk far, enten du liker det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg sidestiller kjærligheten en fostermor føler for barnet med det en biologisk mor føler for barnet. Det er jeg usikker på om dere gjør...''

Jeg tror ikke dette kan sidestilles, men mulig jeg tar feil. Fosterforeldre gjør en JOBB som de får masse penger for hver eneste måned. Hvis kjærligheten til barnet var så sterk, hvorfor ber de da ikke om å få adoptere det?

Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men hvorfor er det til rainers beste?

Fordi det er faren hans.

Og Rainer er kun 2 - 2 1/2 år, og har mange år igjen av livet sitt. Så en overføring så snart som mulig tror jeg er det beste for Rainer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainer kom dit nå han var nyfødt. Så han har vært der i over 2 år.

Men faren dukket opp når Rainer var 6 mnd. Det var først da han fikk vite at han hadde en sønn. Og har siden den tid kjempet for å få retten til å være far for sønnen sin

''Rainer kom dit nå han var nyfødt. Så han har vært der i over 2 år.

Men faren dukket opp når Rainer var 6 mnd. Det var først da han fikk vite at han hadde en sønn. Og har siden den tid kjempet for å få retten til å være far for sønnen sin.''

Slik var det ja. Jeg skjønner ikke at de ble så overrasket over at det fantes en biologisk far til ungen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men hvorfor er det til rainers beste?

''men hvorfor er det til rainers beste?''

Kanskje blant annet fordi det tross alt er belastende for et barn/ungdom/voksen å vite at en er fosterbarn og at ens egne biologiske foreldre ikke ville, kunne, eller fikk lov til å være dets forelder. Slikt gjør noe med psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan vet vi det?''

Hva gjør at du tviler på det? Det ER forskjell på å være fosterforeldre og biologisk far, enten du liker det eller ei.

mener du at kjørligheten de føler for gutten ikke kan sidestilles med den kjørligheten en biologisk forelder har? Ser at kaffikjerringa mener at det ikke kan det, så derfor melder jeg meg ut av diskusjonen. Slikt gjør meg målløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.

''Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.''

Hvordan KAN du VITE at dette kan sidestilles hvis du ikke er biologisk mor selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.

Hmm.. Skjønner at dette tydligvis er et svært så ømtålelig tema for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.

Det er ingen som har nevnt at kjærligheten til sitt adoptivbarn ikke er det samme som til biologisk barn. Det er jeg helt sikker på at kan sidestilles. Har selv familie med adopterte barn.

men som fosterforeldre blir det annerledes. Fosterbarn kan alltid føres tilbake til sine biologiske foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men hvorfor er det til rainers beste?''

Kanskje blant annet fordi det tross alt er belastende for et barn/ungdom/voksen å vite at en er fosterbarn og at ens egne biologiske foreldre ikke ville, kunne, eller fikk lov til å være dets forelder. Slikt gjør noe med psyken.

''Kanskje blant annet fordi det tross alt er belastende for et barn/ungdom/voksen å vite at en er fosterbarn og at ens egne biologiske foreldre ikke ville, kunne, eller fikk lov til å være dets forelder. Slikt gjør noe med psyken.''

Bra innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ok.... du tror ikke dette kan sidestilles......(det var det jeg trodde) jeg er målløs og har ikke mer å si i denne diskusjonen.''

Hvordan KAN du VITE at dette kan sidestilles hvis du ikke er biologisk mor selv?

ok, dette sier det meste... som sagt jeg er ferdig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skjønner at dette tydligvis er et svært så ømtålelig tema for deg.

Det er klart det er ømtålig når noen påstår at jeg ikke er like glad i ungene mine som det andre er. Det er sinnsykt provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du at kjørligheten de føler for gutten ikke kan sidestilles med den kjørligheten en biologisk forelder har? Ser at kaffikjerringa mener at det ikke kan det, så derfor melder jeg meg ut av diskusjonen. Slikt gjør meg målløs.

''mener du at kjørligheten de føler for gutten ikke kan sidestilles med den kjørligheten en biologisk forelder har? Ser at kaffikjerringa mener at det ikke kan det, så derfor melder jeg meg ut av diskusjonen. Slikt gjør meg målløs.''

Det som gjør meg målløs er at folk er så bastante kun den ene vegen i slike kompliserte saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har nevnt at kjærligheten til sitt adoptivbarn ikke er det samme som til biologisk barn. Det er jeg helt sikker på at kan sidestilles. Har selv familie med adopterte barn.

men som fosterforeldre blir det annerledes. Fosterbarn kan alltid føres tilbake til sine biologiske foreldre.

Klarer ikke stoppe.... jeg tror at kjærligheten til disse barna (særlig når de er så små) kan være akkurat like sterk. Viser ikke denne fostermoren det da?

Her er det nok barneværnet som har gitt forhåpninger om at de skulle få beholde ham hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...