Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

En interessant kronikk om Farmen-Andreas, ABB og bin Laden, og andre reaksjonære kvinnehatere:

''Farmen-Andreas synes det er «unyansert og drøyt» å sammenlikne ham med Anders Behring Breivik. Han har rett i det første. For det er snakk om nyanser. I likhet med Breivik har hans tanker og ideer røtter i oksidentalismen, som Aage Borchgrevink skriver om i 22. juli-boka «En norsk tragedie». Oksidentalisten hater den sjelløse byen, raseblanding og feminiserte menn. Han hater den mekaniske vestlige fornuften, og den sekulære rasjonaliteten som innebærer et farvel til Gud, familie og nasjonalstat. Nørstrud har også noe til felles med Osama Bin Laden. For i oksidentalismen møtes tilsynelatende ytterligheter som radikal islam og Breiviks form for anti-islamisme og «kulturkonservatisme».''

Kilde: http://www.dagbladet.no/2012/12/01/kultur/debatt/side_3/farmen/anti-feminisme/24629712/

Interessant å se hvor mye disse faktisk har av felles holdninger og idéer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

Farmen-Andreas har minnet meg om ABB fra første gang jeg hørte han uttale seg. Ekkel type.

Helt enig.

I tillegg til Hege Storhaug, som har mye av det samme tankegodset, så ser man det også hos "Kjærlighetens profetinne"! ;-)

http://www.dagbladet.no/2012/11/19/kultur/debatt/debattinnlegg/homofili/nina_karin_monsen/24445067/

Det er så menneskefiendtlig at det er skremmende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

I tillegg til Hege Storhaug, som har mye av det samme tankegodset, så ser man det også hos "Kjærlighetens profetinne"! ;-)

http://www.dagbladet.no/2012/11/19/kultur/debatt/debattinnlegg/homofili/nina_karin_monsen/24445067/

Det er så menneskefiendtlig at det er skremmende.

Med vennlig hilsen

Det er så mange idioter der ute, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

En trenger ikke gå mange tiår tilbake i historien for å finne typer som får både ABB og Bin Laden til å virke som relativt "snille gutter."

Farmen- Andreas kommer neppe til å drepe for å nå sine mål og stiller dermed i en helt annen divisjon enn åvennevnte.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

En trenger ikke gå mange tiår tilbake i historien for å finne typer som får både ABB og Bin Laden til å virke som relativt "snille gutter."

Farmen- Andreas kommer neppe til å drepe for å nå sine mål og stiller dermed i en helt annen divisjon enn åvennevnte.

Eller?

''Hei,

En trenger ikke gå mange tiår tilbake i historien for å finne typer som får både ABB og Bin Laden til å virke som relativt "snille gutter." Farmen- Andreas kommer neppe til å drepe for å nå sine mål og stiller dermed i en helt annen divisjon enn åvennevnte.

Eller? – skipohoi''

Det står også i artikkelen, men mye av tankegodset (om kvinner, homofile, feminisme, osv) er likt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig vi på Dol ikke har nok med alt det oppkastet som du selv produserer, slik at vi også trenger tredjepersoners verbale spy i tillegg?

Som vanlig når en venstrekstremist er ute å vråler ut av seg noe sinnsforvirret svada er det i kommentarfeltet under at man finner det lesverdige. Jeg siterer den med best rating:

John Nilsen

4 dager siden

Dette var flau lesning. Journalisten/spaltisten synker til det absolutte lavmål når han presterer å dra inn massemorderen fra 22/7. Flaut, intet annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hei,

En trenger ikke gå mange tiår tilbake i historien for å finne typer som får både ABB og Bin Laden til å virke som relativt "snille gutter." Farmen- Andreas kommer neppe til å drepe for å nå sine mål og stiller dermed i en helt annen divisjon enn åvennevnte.

Eller? – skipohoi''

Det står også i artikkelen, men mye av tankegodset (om kvinner, homofile, feminisme, osv) er likt.

Med vennlig hilsen

Bare det faktum at noen får deg til å sammenligne en komplett harmløs Farmen-deltaker med massemordere fra både fjerne og nære himmelstrøk, vitner om grov svikt i realitetsorientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen-Andreas har sære meninger, ja - men det ville aldri falt meg inn å sammenligne ham med terrorister;)

Hvis du hadde fulgt med på Farmen og sett ham i diverse situasjoner, og ikke kun fått med deg bruddstykker fra mediene, så hadde du sett at han er utrolig omsorgsfull og hyggelig mot alle -og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen-Andreas har sære meninger, ja - men det ville aldri falt meg inn å sammenligne ham med terrorister;)

Hvis du hadde fulgt med på Farmen og sett ham i diverse situasjoner, og ikke kun fått med deg bruddstykker fra mediene, så hadde du sett at han er utrolig omsorgsfull og hyggelig mot alle -og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.

Enig. Jeg synes han virker som en flott ung mann, tillitsvekkende og med fin humor, med sære og spesielle meninger for all del, men en skal være forsiktig med å kalle et menneske for "kvinnehater" og annet av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen-Andreas har sære meninger, ja - men det ville aldri falt meg inn å sammenligne ham med terrorister;)

Hvis du hadde fulgt med på Farmen og sett ham i diverse situasjoner, og ikke kun fått med deg bruddstykker fra mediene, så hadde du sett at han er utrolig omsorgsfull og hyggelig mot alle -og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.

Det er de reaksjonære holdningene som blir sammenlignet, og det han sier om å utøve vold mot kvinner og annet.

Det er tankegodset som blir sammenlighet her, og ikke om de setter det ut i livet. Mullah Krekar er en reaksjonær idiot, men noen av de som kjenner ham beskriver han litt som Farmen-Andreas.

Jeg er ikke så lett overbevist. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen-Andreas har sære meninger, ja - men det ville aldri falt meg inn å sammenligne ham med terrorister;)

Hvis du hadde fulgt med på Farmen og sett ham i diverse situasjoner, og ikke kun fått med deg bruddstykker fra mediene, så hadde du sett at han er utrolig omsorgsfull og hyggelig mot alle -og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.

''og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.''

Har ikke de fleste i ettertid sagt at når de så bort fra de noget skrudde meningene hans så var han en veldig trivelig type og en god samtalepartner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmen-Andreas har sære meninger, ja - men det ville aldri falt meg inn å sammenligne ham med terrorister;)

Hvis du hadde fulgt med på Farmen og sett ham i diverse situasjoner, og ikke kun fått med deg bruddstykker fra mediene, så hadde du sett at han er utrolig omsorgsfull og hyggelig mot alle -og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.

Andreas var den jeg likte best der inne :) Snill , søt og morsom :)

De som ikke har fulgt med på farmen har nok ikke sett hvordan han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg synes han virker som en flott ung mann, tillitsvekkende og med fin humor, med sære og spesielle meninger for all del, men en skal være forsiktig med å kalle et menneske for "kvinnehater" og annet av den grunn.

Jepp, presis!

Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

Det jeg syntes var flott mht å ha Andreas med i Farmen, var at vi fikk se hans positive sider. I starten hadde jeg ham langt oppi halsen pga kvinnesynet hans, men etterhvert greide jeg å se hans gode sider og innså at man ikke skal være så rask til å dømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de reaksjonære holdningene som blir sammenlignet, og det han sier om å utøve vold mot kvinner og annet.

Det er tankegodset som blir sammenlighet her, og ikke om de setter det ut i livet. Mullah Krekar er en reaksjonær idiot, men noen av de som kjenner ham beskriver han litt som Farmen-Andreas.

Jeg er ikke så lett overbevist. ;-)

Med vennlig hilsen

Uansett blir det merkelig å sammenligne en antiterrorist med to terrorister ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.''

Har ikke de fleste i ettertid sagt at når de så bort fra de noget skrudde meningene hans så var han en veldig trivelig type og en god samtalepartner?

Ja, det er slik jeg har oppfatta det også:)

Jeg tror alle etterhvert innså at han på tross av sine meninger, hadde utrolig mange gode sider - og det har iallefall lært meg at man ikke skal dømme før man virkelig kjenner et menneske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas var den jeg likte best der inne :) Snill , søt og morsom :)

De som ikke har fulgt med på farmen har nok ikke sett hvordan han er.

Det er det jeg tror også.... Jeg tror man må ha sett Andreas i ulike settinger før man setter seg til doms over ham. Han virka som en kjernekar, og som en som virkelig lytta til de andres meninger også. Han bidro til gode diskusjoner uten å kreve at han hadde rett, og det synes jeg han skal ha cred for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, presis!

Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

Det jeg syntes var flott mht å ha Andreas med i Farmen, var at vi fikk se hans positive sider. I starten hadde jeg ham langt oppi halsen pga kvinnesynet hans, men etterhvert greide jeg å se hans gode sider og innså at man ikke skal være så rask til å dømme ;)

''man ikke skal være så rask til å dømme ;)''

Han var et _svært_ godt eksempel på akkurat det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''man ikke skal være så rask til å dømme ;)''

Han var et _svært_ godt eksempel på akkurat det :-)

Sant! Han ble bare bedre og bedre jo lenger ut i serien man så ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...