Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Du må huske på at han ikke får særlig mye støtte for sitt kvinnesyn ;) Jeg blir rett og slett kvalm av kvinnesynet Andreas forfekter, og begriper ikke at noen kvinner ønsker å være "underdanige".

Vi som forsvarer Andreas her, forsvarer ikke hans kvinnesyn, men hans andre menneskelige sider - et menneske er som regel mye mer enn bare "en holdning" ;)

Hei!

Men noen holdninger skal man vite man kan få svi for å ikke se alvoret av.

Som Egypts befolkning nå får svi for at så mange stemte på Mursi. Han er sikkert mindre korrupt enn andre politikere og en skikkelig og hyggelig mann, slik mange hevder, men han har farlige tanker som ikke vil bidra med en utvikling i retning av likestilling mellom kvinner og menn. pluss så mye annet middelaldertankegods, som han deler med den farmen mannen.

Jeg syns det er rart at så mange kvinner vil være underdanige, jeg sa det i går til min mann og han svarte da "det ligger vel i genene", men jeg vet ikke om han tullet med meg. Jeg tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

''Meninger er bare meninger, mens handlinger kan få katastrofale utfall.

''

Han forfekter jo nettopp å slå kvinner.

Hei!

Da er det enda mer alvorlig at ikke flere bare overser han.

For slik jeg har forstått er det kvinner som liker han, men merkelig nok er voldsforbrytere også populære blant visse kvinner. Jeg så et fengsels-program for noen år siden fra Sverige, og voldsdømte menn fikk så mange frierbrev at de kunne velge og vrake i kvinner blant disse. Jeg tenkte at rart at kvinner vil ha noe med en voldsdømt mann å gjøre, hvordan tør man det, men det er nok samme type kvinner som kan like slike forkastelige holdninger hos et menneske som denne farmen-mannen.

Det er veldig rart i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du tukte betyr da?

Hei!

Dette er ekstremt, at man kan få en eneste til å forstå seg hvis man har sagt man syns det er greit å slå barn?

Har denne mannen virkelig sagt det?

Har du sett dette programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk et spm om hvordan han evnt ville håndtert en slik situasjon og om han ville støtt barnet bort. Han svarte at han ville fortalt barnet hvordan bibelen så på dette (hans tro) og at barnet selv fikk bestemme hvordan det ville leve sitt liv uten at han ville ta avstand fra barnet selv om det levde ut sin legning.

''Han svarte at han ville fortalt barnet hvordan bibelen så på dette (hans tro) og at barnet selv fikk bestemme hvordan det ville leve sitt liv''

Kjempevalg å gi et barn. *hutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi som forsvarer Andreas her, forsvarer ikke hans kvinnesyn, men hans andre menneskelige sider - et menneske er som regel mye mer enn bare "en holdning" ;)''

Enig, togli!

Og sammenligne han med ABB, er motbydelig.

Meninger er bare meninger, mens handlinger kan få katastrofale utfall.

Ingen her inne trenger å gifte seg med Andreas, vi har all et valg!

Sant det..

Jeg går jo ikke rundt og tror at f.eks. muslimske menn generelt er onde selv om jeg tipper en meget stor del av dem (de som bor i muslimske land) mener at kvinnen er mannen underdanig.. De kan sikkert være varme og snille mennesker, men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem. Det går altså an å ha to tanker i hodet samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men noen holdninger skal man vite man kan få svi for å ikke se alvoret av.

Som Egypts befolkning nå får svi for at så mange stemte på Mursi. Han er sikkert mindre korrupt enn andre politikere og en skikkelig og hyggelig mann, slik mange hevder, men han har farlige tanker som ikke vil bidra med en utvikling i retning av likestilling mellom kvinner og menn. pluss så mye annet middelaldertankegods, som han deler med den farmen mannen.

Jeg syns det er rart at så mange kvinner vil være underdanige, jeg sa det i går til min mann og han svarte da "det ligger vel i genene", men jeg vet ikke om han tullet med meg. Jeg tror det.

Jeg tror ikke det er så mange kvinner som ønsker å være underdanige? Det finnes sikkert noen som "drømmer" om "de gode gamle dager" og tradisjonelle kjønnsrollemønstre - og for en del av dem kan det kanskje også innebære at de liker at mannen tukter dem (så rart det enn høres ut ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Å tukte betyr å disiplinere ved å bruke en eller annen form for makt ovenfor noen for å få til å gjøre det du vil at de skal gjøre. – trulteli''

"en eller annen form for makt ovenfor noen for å få til å gjøre det du vil at de skal gjøre" = vold.

MÅ det innbefatte vold?

Jeg bruker jo min maktposisjon som mor til å disiplinere ungene mine... Disiplinen kan f.eks. bestå i å fjerne et gode som data, mobil etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så mange kvinner som ønsker å være underdanige? Det finnes sikkert noen som "drømmer" om "de gode gamle dager" og tradisjonelle kjønnsrollemønstre - og for en del av dem kan det kanskje også innebære at de liker at mannen tukter dem (så rart det enn høres ut ;))

Jeg tror kanskje du ble like sjarmert av Andreas som jeg ble, togli:-)

Tror kanskje at mange av de som uttaler seg krasst om han verken har sett han på Farmen eller hørt/lest intervjuer med han, hvor han utdyper meningene sine. Det blir bl.a. påstått i denne tråden at han vil ha kvinner som slaver, men det han sa var at han kunne tenke seg og være slave selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje du ble like sjarmert av Andreas som jeg ble, togli:-)

Tror kanskje at mange av de som uttaler seg krasst om han verken har sett han på Farmen eller hørt/lest intervjuer med han, hvor han utdyper meningene sine. Det blir bl.a. påstått i denne tråden at han vil ha kvinner som slaver, men det han sa var at han kunne tenke seg og være slave selv:-)

Hehe, han var ikke min type mann for å si det sånn;)

Jeg hadde ham langt oppi halsen etter de første episodene, men ble overrasket da jeg skjønte at han faktisk hadde mange gode sider vi alle kunne lære av. Han virka som en flott diskusjonspartner, en som lytta og prøvde å forstå - og han var opptatt av at de andre skulle ha det bra på farmen.

I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han var ikke min type mann for å si det sånn;)

Jeg hadde ham langt oppi halsen etter de første episodene, men ble overrasket da jeg skjønte at han faktisk hadde mange gode sider vi alle kunne lære av. Han virka som en flott diskusjonspartner, en som lytta og prøvde å forstå - og han var opptatt av at de andre skulle ha det bra på farmen.

I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)

Han gjør ikke noe annet galt enn og formidle sine meninger. Han ønsker et samfunn med andre verdier enn det vi har i dag. Etter at han selv har levd det glade liv, med kvinner, vin og sang - med tilhørende angst og depresjon. Denne tiden resualterte jo også i at han har en sønn på 4,5 år.

Dette er hva ordføreren i hjemkommunen han sier om han:

''- Jeg kjenner nesten ingen som er så gjennomgående snill og god som det Andreas er. Han er unik. Hans meninger har skapt debatt. Han har spesielle meninger, men han aksepterer og tolererer også at andre har sine meninger, sier Løkslid.''

http://www.kjendis.no/2012/11/26/kjendis/farmen/tv2/andreas_norstrud/kristendom/24547694/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det..

Jeg går jo ikke rundt og tror at f.eks. muslimske menn generelt er onde selv om jeg tipper en meget stor del av dem (de som bor i muslimske land) mener at kvinnen er mannen underdanig.. De kan sikkert være varme og snille mennesker, men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem. Det går altså an å ha to tanker i hodet samtidig ;)

''Jeg går jo ikke rundt og tror at f.eks. muslimske menn generelt er onde selv om jeg tipper en meget stor del av dem (de som bor i muslimske land) mener at kvinnen er mannen underdanig.. De kan sikkert være varme og snille mennesker, men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem. Det går altså an å ha to tanker i hodet samtidig ;) – togli''

Men hva med den prosenten av muslimske menn som er mest ekstreme? De er neppe særlig "snille"?

Andreas har hatt alle muligheter til å forstå at kvinner er intelligente, likeverdige, osv. Likevel velger han å være i den mest ekstreme prosenten her.

For det er en forskjell her. Du skriver: "men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem" - det er en ting hvis man er et sted hvor "alle" mener kvinner er underdanige, hvor man ikke har utdanning, ikke vet hvordan det er andre steder, osv.

Det er noe helt annet å mene dette hvis man er i et samfunn med fri tilgang til idéer om likhet, menneskerettigheter, osv.

Andreas mener ikke bare "det samme som alle andre". Han er en av de ytterst få som tar til orde for å "tukte" kvinner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør ikke noe annet galt enn og formidle sine meninger. Han ønsker et samfunn med andre verdier enn det vi har i dag. Etter at han selv har levd det glade liv, med kvinner, vin og sang - med tilhørende angst og depresjon. Denne tiden resualterte jo også i at han har en sønn på 4,5 år.

Dette er hva ordføreren i hjemkommunen han sier om han:

''- Jeg kjenner nesten ingen som er så gjennomgående snill og god som det Andreas er. Han er unik. Hans meninger har skapt debatt. Han har spesielle meninger, men han aksepterer og tolererer også at andre har sine meninger, sier Løkslid.''

http://www.kjendis.no/2012/11/26/kjendis/farmen/tv2/andreas_norstrud/kristendom/24547694/

Det er da ingen her heller som ikke tolererer at Andreas har de meningene han har.

Folk er bare uenig med ham i at kvinner skal tuktes, staten skal straffe kvinner som har sex før ekteskapet, og alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen her heller som ikke tolererer at Andreas har de meningene han har.

Folk er bare uenig med ham i at kvinner skal tuktes, staten skal straffe kvinner som har sex før ekteskapet, og alt det andre.

Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg går jo ikke rundt og tror at f.eks. muslimske menn generelt er onde selv om jeg tipper en meget stor del av dem (de som bor i muslimske land) mener at kvinnen er mannen underdanig.. De kan sikkert være varme og snille mennesker, men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem. Det går altså an å ha to tanker i hodet samtidig ;) – togli''

Men hva med den prosenten av muslimske menn som er mest ekstreme? De er neppe særlig "snille"?

Andreas har hatt alle muligheter til å forstå at kvinner er intelligente, likeverdige, osv. Likevel velger han å være i den mest ekstreme prosenten her.

For det er en forskjell her. Du skriver: "men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem" - det er en ting hvis man er et sted hvor "alle" mener kvinner er underdanige, hvor man ikke har utdanning, ikke vet hvordan det er andre steder, osv.

Det er noe helt annet å mene dette hvis man er i et samfunn med fri tilgang til idéer om likhet, menneskerettigheter, osv.

Andreas mener ikke bare "det samme som alle andre". Han er en av de ytterst få som tar til orde for å "tukte" kvinner.

Med vennlig hilsen

''Andreas mener ikke bare "det samme som alle andre". Han er en av de ytterst få som tar til orde for å "tukte" kvinner''

Fyrens holdninger er som hos en helt allminnerlig muslimsk mann som vi har rundt 100K av her i landet.

Hva er årsaken til at du oppretter en egen tråd bare forti Andreas er norsk og kristen? Rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne.

''Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne. – Colette

''

Det gjør han åpenbart ikke, ettersom han mener han er kvinnen overlegen (!), og derfor bestemmer om hun skal tuktes eller ei.

En sikker oppskrift for fysisk og psykologisk mishandling av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne. – Colette

''

Det gjør han åpenbart ikke, ettersom han mener han er kvinnen overlegen (!), og derfor bestemmer om hun skal tuktes eller ei.

En sikker oppskrift for fysisk og psykologisk mishandling av kvinner.

''En sikker oppskrift for fysisk og psykologisk mishandling av kvinner''

Riktig. Hadde ennå disse erkjennelsene vært første steg mot at du forstår hviket helvete mange mulimske kvinner har under sine burkaer, så hadde vi sluppet din hets og sjikane neste gang en av oss minner om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er tukt? Han stiller nøyaktig samme krav til seg selv, som han gjør til sin kvinne. – Colette

''

Det gjør han åpenbart ikke, ettersom han mener han er kvinnen overlegen (!), og derfor bestemmer om hun skal tuktes eller ei.

En sikker oppskrift for fysisk og psykologisk mishandling av kvinner.

Har du noen gang satt deg inn i hvordan han tenker? Har du noengang sett Farmen med han som deltaker? Du har latt deg fange av overskriftene i den tabloide presse, tydeligvis.

Han mener ikke at han er kvinner overlegen, men han slår fast at han er mann, og at visse oppgaver faller naturligere for en mann enn en kvinne. Han vil ha et forhold som forplikter bl.a. med trofasthet og lojalitet. Og at sex er noe som utføres, ikke bare ut i fra drifter, men med kjærlighet som grunnlag.

Han mener at det er alt for mange samlivsbrudd i dag, og at det meste har sklidd ut - helt uten regler når det kommer til forhold.

Jeg kjenner mange kvinner som er trøtt av menn som ikke fungerer som menn, men som er feminiserte, og dermed ikke attraktive i lengden, som seksualpartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang satt deg inn i hvordan han tenker? Har du noengang sett Farmen med han som deltaker? Du har latt deg fange av overskriftene i den tabloide presse, tydeligvis.

Han mener ikke at han er kvinner overlegen, men han slår fast at han er mann, og at visse oppgaver faller naturligere for en mann enn en kvinne. Han vil ha et forhold som forplikter bl.a. med trofasthet og lojalitet. Og at sex er noe som utføres, ikke bare ut i fra drifter, men med kjærlighet som grunnlag.

Han mener at det er alt for mange samlivsbrudd i dag, og at det meste har sklidd ut - helt uten regler når det kommer til forhold.

Jeg kjenner mange kvinner som er trøtt av menn som ikke fungerer som menn, men som er feminiserte, og dermed ikke attraktive i lengden, som seksualpartner.

''Han mener ikke at han er kvinner overlegen, ''

Så du mener han ikke sier at kvinner er underdanige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Har du noen gang satt deg inn i hvordan han tenker? Har du noengang sett Farmen med han som deltaker? Du har latt deg fange av overskriftene i den tabloide presse, tydeligvis.

Han mener ikke at han er kvinner overlegen, men han slår fast at han er mann, og at visse oppgaver faller naturligere for en mann enn en kvinne. Han vil ha et forhold som forplikter bl.a. med trofasthet og lojalitet. Og at sex er noe som utføres, ikke bare ut i fra drifter, men med kjærlighet som grunnlag.

Han mener at det er alt for mange samlivsbrudd i dag, og at det meste har sklidd ut - helt uten regler når det kommer til forhold.

Jeg kjenner mange kvinner som er trøtt av menn som ikke fungerer som menn, men som er feminiserte, og dermed ikke attraktive i lengden, som seksualpartner.

Litt utenfor tema, men gratulerer med å ha kommet i gang med Knausgård. Nå får du en fantastisk fin tid fremover :-) Har nesten ikke orket å lese noe etterpå jeg. Det er ingeting som når opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han mener ikke at han er kvinner overlegen, ''

Så du mener han ikke sier at kvinner er underdanige?

Han mener at menn og kvinner er forskjellige. Akkurat som han mener at det er forskjell på ungdom og voksne når det kommer til lederegenskaper. Og han har jo rett? Han, som 28-åring, fant det høyst unaturlig og blir diktert rundt av en storbonde på 19 år. Ville ikke de fleste følt det samme? Men han tør og si det mange tenker.

Han er tydelig og klar på hva han mener. Og han fantes ikke aggressiv i løpet av sine uker på Farmen. Tvert i mot - han var dypt savnet av både folk og dyr etter at han forsvant.

Men jeg skal innrømme at jeg var solgt etter denne tvekampen. For en MANN:-)

http://www.tv2.no/underholdning/farmen/farmentov-jeg-ble-tatt-paa-senga-av-hvor-sterk-andreas-var-3900568.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...