Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

''Og du bør tenke på hva du angriper. Du kjenner ikke Andreas, du bare angriper ut i fra tabloide overskrifter. – Colette''

Jeg angriper utsagn som:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han. ''

Dette er holdninger som forsvarer psykisk og fysisk terror mot kvinner. Det er holdninger som fører kvinner på krisesenter eller i ytterste konsekvens, i graven.

Og at du kan forsvare det er utrolig.

Hva med fysisk og psykisk mishandling av menn? Eksisterer det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

Litt utenfor tema, men gratulerer med å ha kommet i gang med Knausgård. Nå får du en fantastisk fin tid fremover :-) Har nesten ikke orket å lese noe etterpå jeg. Det er ingeting som når opp.

Oi, såpass... selv er jeg fantastisk glad for at jeg er ferdig med dem og kan lese gode bøker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fysisk og psykisk mishandling av menn? Eksisterer det ikke?

''Hva med fysisk og psykisk mishandling av menn? Eksisterer det ikke? – Colette''

...eh... jo, selvsagt, men det er ingen her som tar til orde for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du sammenligner Andreas i Farmen med massemordere som ABB og bin Laden. Det er mildest talt totalt uhørt, og jeg vurderer og gjøre han oppmerksom på dette.''

Det vil i så fall være uklart hvem av deg og Sør som framstår som mest gæærn.

Din frekkhet her inne slår aldri feil. Men da har jeg skjønt at det er nytteløst og komme med meninger som ikke er vanlige her inne. Det er aldri populært, har jeg skjønt. Man skal jo være A4 for enhver pris:-)

Fortsett og forsvar Sør du:-) Jeg gidder ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg går jo ikke rundt og tror at f.eks. muslimske menn generelt er onde selv om jeg tipper en meget stor del av dem (de som bor i muslimske land) mener at kvinnen er mannen underdanig.. De kan sikkert være varme og snille mennesker, men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem. Det går altså an å ha to tanker i hodet samtidig ;) – togli''

Men hva med den prosenten av muslimske menn som er mest ekstreme? De er neppe særlig "snille"?

Andreas har hatt alle muligheter til å forstå at kvinner er intelligente, likeverdige, osv. Likevel velger han å være i den mest ekstreme prosenten her.

For det er en forskjell her. Du skriver: "men lever slik tradisjonen og/eller religionen "pålegger" dem" - det er en ting hvis man er et sted hvor "alle" mener kvinner er underdanige, hvor man ikke har utdanning, ikke vet hvordan det er andre steder, osv.

Det er noe helt annet å mene dette hvis man er i et samfunn med fri tilgang til idéer om likhet, menneskerettigheter, osv.

Andreas mener ikke bare "det samme som alle andre". Han er en av de ytterst få som tar til orde for å "tukte" kvinner.

Med vennlig hilsen

Andreas kommer neppe i kategorien "ekstreme muslimske menn"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for ham innbefatter det vold, og det er derfor jeg ikke kan fatte at noen forsvarer ham:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Med vennlig hilsen

Hvem har forsvart hans meninger???? Iallefall ikke jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva med fysisk og psykisk mishandling av menn? Eksisterer det ikke? – Colette''

...eh... jo, selvsagt, men det er ingen her som tar til orde for det.

Jeg orker ikke mer av deg, dessverre. Du er aldri mottagelig for andres meninger. Jeg burde ha lært, men så enkel er ikke denne verden, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din frekkhet her inne slår aldri feil. Men da har jeg skjønt at det er nytteløst og komme med meninger som ikke er vanlige her inne. Det er aldri populært, har jeg skjønt. Man skal jo være A4 for enhver pris:-)

Fortsett og forsvar Sør du:-) Jeg gidder ikke mer.

''Fortsett og forsvar Sør du:-) Jeg gidder ikke mer. – Colette''

Det som forsvares er kvinners rett til IKKE å bli utsatt for psykisk og fysisk mishandling, og ende på krisesenter.

Hvilken side står du på? Er det OK at menn slår kvinner, slik Andreas forfekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I en av de første episodene fikk jeg så vondt av ham. Ei røy av ei kjerring la ham for hat kun pga de sære meningene hans - og begynte å kritisere ham fordi han oppførte seg slik og sånn (argumentene var idiotiske) - og han så bare fortvila ut og tok ikke engang til motmæle. I mitt hode finnes det gode sider hos de aller fleste mennesker, men ikke alle ønsker å se dem ;)''

Helt enig. Han er en god mann med utradisjonelle meninger.

Jeg har også meninger som ikke er helt PK, det vet dere alle;)

Jeg ville aldri giftet meg med Andras, men kunne gjerne hatt som venn!

Det er rart kvinner vil gifte seg med en slik fyr, men heldigvis finnes det noen for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas kommer neppe i kategorien "ekstreme muslimske menn"...

''Andreas kommer neppe i kategorien "ekstreme muslimske menn"... – togli''

Nei, men ekstreme kristne menn. ;-)

Jeg hadde en kollega som ble mishandlet og banket av sin mann. Det var ikke pent...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Dette er, i dine øyne", en "god mann"?

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han. ''

Ikke rart krisesentere er fulle, hvis definisjonen for "god" er vold mot kvinner.

Kvinnelig intuisjon, den mannen har mer i snakketøyet enn voldelige disposisjoner.

Tror du er litt på bærtur her, Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fortsett og forsvar Sør du:-) Jeg gidder ikke mer. – Colette''

Det som forsvares er kvinners rett til IKKE å bli utsatt for psykisk og fysisk mishandling, og ende på krisesenter.

Hvilken side står du på? Er det OK at menn slår kvinner, slik Andreas forfekter?

Ikke uttal deg som den du ikke er. Jeg elsker menn som er bestemte og mandige. Og jeg avskyr menn som er verre enn de verste feminister når de uttaler seg. Som deg f.eks. Du virker utrolig lite mandig og jeg kan ikke skjønne at du fremmer verken menns eller kvinners rettigheter. Du fremmer kun deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.''

I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.

Det er jeg helt enig med deg i - selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem har forsvart hans meninger???? Iallefall ikke jeg!!!

Han forsvarer vold mot kvinner.

Når du skriver. "Det er rart kvinner vil gifte seg med en slik fyr, men heldigvis finnes det noen for alle ;) – togli" så vil jo det si at en kvinne faktisk bor med noen som mener han har rett til å slå henne?

Jeg håper virkelig at det ikke finnes noen for ham, før han tar totalt avstand fra psykisk og fysisk mishandling av kvinner.

Jeg er selvsagt 100% klar over at du ikke er enig med det han skriver, men hvordan kan du håpe han vinner noen som synes det er OK å bo under slike forhold? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Andreas kommer neppe i kategorien "ekstreme muslimske menn"... – togli''

Nei, men ekstreme kristne menn. ;-)

Jeg hadde en kollega som ble mishandlet og banket av sin mann. Det var ikke pent...

Med vennlig hilsen

Og det er rimelig stor forskjell på ekstreme kristne menn og ekstreme muslimske menn ;)

Det virker som du tror jeg forsvarer vold mot kvinner, men i så fall er dette kun noe som skjer i ditt hode.... Vold er uakseptabelt uansett, og jeg mener selvsagt også at kvinner og menn er likeverdige. Du pleier så ofte å si at man bør kunne ha to tanker i hodet på en gang - og mitt poeng er at A har sære meninger jeg er 100 % uenig med ham i, men at han utenom dette virker som en utrolig sympatisk type (og det må jeg ha lov til å synes uten at jeg skal bli sett ned på av den grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnelig intuisjon, den mannen har mer i snakketøyet enn voldelige disposisjoner.

Tror du er litt på bærtur her, Sør.

''Kvinnelig intuisjon, den mannen har mer i snakketøyet enn voldelige disposisjoner.

Tror du er litt på bærtur her, Sør. – hidi, the scorpion''

Virkelighetsorientering:

I fjor var det nesten 2500 overnattinger på norske krisesenter.

I løpet av de siste 10 årene er minst 86 kvinner DREPT av partneren.

Ikke ÉN av mennene som gjorde dette innledet forholdet med å si "jeg skal mishandle deg slik at du handler på krisesenter eller i graven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forsvarer vold mot kvinner.

Når du skriver. "Det er rart kvinner vil gifte seg med en slik fyr, men heldigvis finnes det noen for alle ;) – togli" så vil jo det si at en kvinne faktisk bor med noen som mener han har rett til å slå henne?

Jeg håper virkelig at det ikke finnes noen for ham, før han tar totalt avstand fra psykisk og fysisk mishandling av kvinner.

Jeg er selvsagt 100% klar over at du ikke er enig med det han skriver, men hvordan kan du håpe han vinner noen som synes det er OK å bo under slike forhold? ;-)

Med vennlig hilsen

Det er vel like utrolig at noen synes det er ok å leve i et voldelig forhold, som det er at noen liker SM-sex (noe du sikkert ville forsvart retten til å like, dersom det ble en debatt om det her inne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er rimelig stor forskjell på ekstreme kristne menn og ekstreme muslimske menn ;)

Det virker som du tror jeg forsvarer vold mot kvinner, men i så fall er dette kun noe som skjer i ditt hode.... Vold er uakseptabelt uansett, og jeg mener selvsagt også at kvinner og menn er likeverdige. Du pleier så ofte å si at man bør kunne ha to tanker i hodet på en gang - og mitt poeng er at A har sære meninger jeg er 100 % uenig med ham i, men at han utenom dette virker som en utrolig sympatisk type (og det må jeg ha lov til å synes uten at jeg skal bli sett ned på av den grunn).

Selvsagt vet jeg at du ikke forsvarer vold mot kvinner, men du forsvarer jo en mann som forsvarer/forfekter vold mot kvinner (selv om du selvsagt ikke forsvarer det).

Jeg er helt sikker på at han kan være empatisk, og hyggelig, og lytte og alt det der når ting skjer på hans premisser, men det overskygges jo av at han mener han har rett til å slå kvinner som ikke gjør det han mener de skal gjøre.... (Det sier han jo rett ut.)

Samfunnet har dessverre alt for mange menn som mener de kan slå kvinner, og det er jo dette saken (i avisartikkelen jeg startet tråden med) handler om. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer av deg, dessverre. Du er aldri mottagelig for andres meninger. Jeg burde ha lært, men så enkel er ikke denne verden, tydeligvis.

''Jeg orker ikke mer av deg, dessverre. Du er aldri mottagelig for andres meninger. Jeg burde ha lært, men så enkel er ikke denne verden, tydeligvis. – Colette''

Du virker ikke veldig mottakelig for å forstå det jeg sier at menn som gir seg selv rett til å slå kvinner, er årsaken til at kvinner havner på krisesenter eller i graven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vet jeg at du ikke forsvarer vold mot kvinner, men du forsvarer jo en mann som forsvarer/forfekter vold mot kvinner (selv om du selvsagt ikke forsvarer det).

Jeg er helt sikker på at han kan være empatisk, og hyggelig, og lytte og alt det der når ting skjer på hans premisser, men det overskygges jo av at han mener han har rett til å slå kvinner som ikke gjør det han mener de skal gjøre.... (Det sier han jo rett ut.)

Samfunnet har dessverre alt for mange menn som mener de kan slå kvinner, og det er jo dette saken (i avisartikkelen jeg startet tråden med) handler om. :-)

Med vennlig hilsen

På Farmen var det de positive sidene hans som ble vektlagt, ikke de sære meningene hans - jeg er ikke typen til å mislike mennesker så lenge de viser positive sider. Alle fortjener en sjanse med mindre de er onde tvers igjennom.

Du er vel enig i at størsteparten av muslimske menn som bor i muslimske land vil komme inn under Andreas sine sære holdninger til kvinne-menn-problematikk? Da mener du vel også at storparten av muslimske menn er onde og ikke fortjener positiv omtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...