Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Uansett blir det merkelig å sammenligne en antiterrorist med to terrorister ;)

''Uansett blir det merkelig å sammenligne en antiterrorist med to terrorister ;) – togli''

En person som forfekter vold mot kvinner kan neppe beskrives som "antiterrorist", i mine bøker.

Heller ikke en som mener at utroskap (inkl. hvis kvinner har se utenfor ekteskapet) skal straffes av staten, og som vil ha dem som slaver.

http://www.dagbladet.no/2012/12/01/kultur/debatt/side_3/farmen/anti-feminisme/24629712/

Sånn rent utenom dette så er han sikkert en hyggelig fyr! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

''Uansett blir det merkelig å sammenligne en antiterrorist med to terrorister ;) – togli''

En person som forfekter vold mot kvinner kan neppe beskrives som "antiterrorist", i mine bøker.

Heller ikke en som mener at utroskap (inkl. hvis kvinner har se utenfor ekteskapet) skal straffes av staten, og som vil ha dem som slaver.

http://www.dagbladet.no/2012/12/01/kultur/debatt/side_3/farmen/anti-feminisme/24629712/

Sånn rent utenom dette så er han sikkert en hyggelig fyr! ;)

Med vennlig hilsen

Vi får være enige i at det er ok å være uenige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får være enige i at det er ok å være uenige ;)

''Vi får være enige i at det er ok å være uenige ;) – togli''

Jeg har da aldri ment noe annet enn at det selvsagt er OK. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, presis!

Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

Det jeg syntes var flott mht å ha Andreas med i Farmen, var at vi fikk se hans positive sider. I starten hadde jeg ham langt oppi halsen pga kvinnesynet hans, men etterhvert greide jeg å se hans gode sider og innså at man ikke skal være så rask til å dømme ;)

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.''

Gulp. Seriøst? En totalt lydig og meningsløs kvinne, som må regne med bank om hun ikke adlyder sin mann, og som får tillatelse til å tenke? Å guri malla. Jeg håper virkelig ikke noen oppdrar ungene sine til å passe inn i et slik tankegods.

Jeg fikk også med meg at han var "så snill og grei", men for meg hjelper det lite at du klapper med venstre når du slår med høyre. Man kan jo være så snill man bare vil i offentligheten, men det å ha et ønske om å være totalhersker over et annet menneske i kraft av sitt kjønn vitner jo om noe helt annet i bunnen.

Om han er i stand til å utføre handlinger som ABB vet jeg ikke, men at han er så ekstrem i tankegodset sitt som nevnte massemorder er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.''

Gulp. Seriøst? En totalt lydig og meningsløs kvinne, som må regne med bank om hun ikke adlyder sin mann, og som får tillatelse til å tenke? Å guri malla. Jeg håper virkelig ikke noen oppdrar ungene sine til å passe inn i et slik tankegods.

Jeg fikk også med meg at han var "så snill og grei", men for meg hjelper det lite at du klapper med venstre når du slår med høyre. Man kan jo være så snill man bare vil i offentligheten, men det å ha et ønske om å være totalhersker over et annet menneske i kraft av sitt kjønn vitner jo om noe helt annet i bunnen.

Om han er i stand til å utføre handlinger som ABB vet jeg ikke, men at han er så ekstrem i tankegodset sitt som nevnte massemorder er jeg ikke i tvil om.

''Om han er i stand til å utføre handlinger som ABB vet jeg ikke, men at han er så ekstrem i tankegodset sitt som nevnte massemorder er jeg ikke i tvil om. – Mammantil3''

Helt enig.

Enkelte av dem, og det er vanskelig å forutsi, kan gjøre nettopp slikt når resten av verden ikke vil leve og innrette seg som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Om han er i stand til å utføre handlinger som ABB vet jeg ikke, men at han er så ekstrem i tankegodset sitt som nevnte massemorder er jeg ikke i tvil om. – Mammantil3''

Helt enig.

Enkelte av dem, og det er vanskelig å forutsi, kan gjøre nettopp slikt når resten av verden ikke vil leve og innrette seg som dem.

''Enkelte av dem''

Nei, man vet bare om en enkelt.

Når det derimot gjelder dine islamsitvenners tilbøyelighterter til å begå voldshandlinger for å innføre middelaldersk kvinnesyn i samfunnet vet vi positivt at tusenvis allerde har begått slike.

Hele postingen din er nok et latterlig forsøk på å avspore hvor truslene rent faktisk kommer i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi får være enige i at det er ok å være uenige ;) – togli''

Jeg har da aldri ment noe annet enn at det selvsagt er OK. :-)

Med vennlig hilsen

Men denne gangen vil jeg ha siste ordet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.''

Gulp. Seriøst? En totalt lydig og meningsløs kvinne, som må regne med bank om hun ikke adlyder sin mann, og som får tillatelse til å tenke? Å guri malla. Jeg håper virkelig ikke noen oppdrar ungene sine til å passe inn i et slik tankegods.

Jeg fikk også med meg at han var "så snill og grei", men for meg hjelper det lite at du klapper med venstre når du slår med høyre. Man kan jo være så snill man bare vil i offentligheten, men det å ha et ønske om å være totalhersker over et annet menneske i kraft av sitt kjønn vitner jo om noe helt annet i bunnen.

Om han er i stand til å utføre handlinger som ABB vet jeg ikke, men at han er så ekstrem i tankegodset sitt som nevnte massemorder er jeg ikke i tvil om.

Leste du hva jeg skrev? Det finnes faktisk kvinner idag som ønsker å leve i "gammeldagse" forhold der mannen er sjefen og kan tukte dem - og det må de ha lov til så lenge det er gjensidig fra begge parter - og uansett hvor rart vi andre enn må synes det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''og at han kanskje var den av deltagerne som mange betrodde seg til og følte de kunne snakke med om alt.''

Har ikke de fleste i ettertid sagt at når de så bort fra de noget skrudde meningene hans så var han en veldig trivelig type og en god samtalepartner?

''Har ikke de fleste i ettertid sagt at når de så bort fra de noget skrudde meningene hans så var han en veldig trivelig type og en god samtalepartner?''

Enig med deg, Lillemus, meninger og handlinger, er to vidt forskjellige ting!

Ser absuolutt ingen grunn til å sammenligne Andreas med ABB, det er rett og slett motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, presis!

Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

Det jeg syntes var flott mht å ha Andreas med i Farmen, var at vi fikk se hans positive sider. I starten hadde jeg ham langt oppi halsen pga kvinnesynet hans, men etterhvert greide jeg å se hans gode sider og innså at man ikke skal være så rask til å dømme ;)

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

''

Hvem i all verden - med vettet i behold - er det som ønsker å være gift med noen som har et forhistorisk kvinnesyn? Jeg kan ikke tenke meg en eneste en.

Fyren er jo fullstendig neandertaler.

Vi lever i 2012, han burde ikke levd nå, men for 2-300 år sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

''

Hvem i all verden - med vettet i behold - er det som ønsker å være gift med noen som har et forhistorisk kvinnesyn? Jeg kan ikke tenke meg en eneste en.

Fyren er jo fullstendig neandertaler.

Vi lever i 2012, han burde ikke levd nå, men for 2-300 år sida.

Klart de finnes! Blant annet hos Amishfolket lever disse kvinnene i beste velgående, enten vi liker å tro det eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de finnes! Blant annet hos Amishfolket lever disse kvinnene i beste velgående, enten vi liker å tro det eller ei ;)

''Klart de finnes! Blant annet hos Amishfolket lever disse kvinnene i beste velgående, enten vi liker å tro det eller ei ;) – togli''

Jeg tror ikke vold mot kvinner er offisiell amish-politikk. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart de finnes! Blant annet hos Amishfolket lever disse kvinnene i beste velgående, enten vi liker å tro det eller ei ;)

Legg merke til at jeg sa "med vettet i behold".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

''

Hvem i all verden - med vettet i behold - er det som ønsker å være gift med noen som har et forhistorisk kvinnesyn? Jeg kan ikke tenke meg en eneste en.

Fyren er jo fullstendig neandertaler.

Vi lever i 2012, han burde ikke levd nå, men for 2-300 år sida.

Eneste positive med han er at han er pen å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, presis!

Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

Det jeg syntes var flott mht å ha Andreas med i Farmen, var at vi fikk se hans positive sider. I starten hadde jeg ham langt oppi halsen pga kvinnesynet hans, men etterhvert greide jeg å se hans gode sider og innså at man ikke skal være så rask til å dømme ;)

''Jeg er sikker på han vil bli en flott ektemann for en kvinne som ønsker å ha et samliv med en med hans gammeldagse kvinnesyn.

''

Ja, og tenk så flott far han blir dersom ett av barna hans f.eks viser seg å være homofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hva jeg skrev? Det finnes faktisk kvinner idag som ønsker å leve i "gammeldagse" forhold der mannen er sjefen og kan tukte dem - og det må de ha lov til så lenge det er gjensidig fra begge parter - og uansett hvor rart vi andre enn må synes det er ;)

''Leste du hva jeg skrev? Det finnes faktisk kvinner idag som ønsker å leve i "gammeldagse" forhold der mannen er sjefen og kan tukte dem''

Det finnes sikkert, men jeg tviler sterkt på at det er av fri vilje. Da handler det vel mer om å ha blitt oppdratt i en slik setting, for mennesket er jo i utgangspunktet ikke utstyrt med et ønske om å bli tuktet og slått.

'' - og det må de ha lov til så lenge det er gjensidig fra begge parter - og uansett hvor rart vi andre enn må synes det er ;)''

Absolutt, men jeg må si at jeg grøsser ved tanken. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som synes han er en så sympatisk og karismatisk og hjelpsom og trivelig kar etter at de har sett ham på TV. Mulig det, men jeg har møtt mange slåtte kvinner som har ektemenn som beskrives nettopp sånn av alle unntatt sine nærmeste. Et sånt kvinnesyn hører ikke hjemme i Norge i 2012. Vi har kjempet lenge for å komme forbi det stadiet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...