Gå til innhold

Farmen-Andreas, ABB og bin Laden


Sør

Anbefalte innlegg

Litt utenfor tema, men gratulerer med å ha kommet i gang med Knausgård. Nå får du en fantastisk fin tid fremover :-) Har nesten ikke orket å lese noe etterpå jeg. Det er ingeting som når opp.

Å, som jeg elsker måten hans og skrive på.-) Men det går utover nattesøvnen da:-) Helt fantastisk! Det eneste problemet er at jeg ser ansiktet til Knausgård foran meg mens jeg leser. Hele tiden:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    60

  • Colette

    30

  • mariaflyfly

    10

  • hidi, the scorpion

    10

Gjest Nickløsheletida

Å, som jeg elsker måten hans og skrive på.-) Men det går utover nattesøvnen da:-) Helt fantastisk! Det eneste problemet er at jeg ser ansiktet til Knausgård foran meg mens jeg leser. Hele tiden:-(

Det gjorde jeg også. Jeg ble nesten forelsket, selv om har ser noe innrøkt og sliten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ det innbefatte vold?

Jeg bruker jo min maktposisjon som mor til å disiplinere ungene mine... Disiplinen kan f.eks. bestå i å fjerne et gode som data, mobil etc.

Men for ham innbefatter det vold, og det er derfor jeg ikke kan fatte at noen forsvarer ham:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også. Jeg ble nesten forelsket, selv om har ser noe innrøkt og sliten ut.

Jeg liker han...veldig godt. Og kanskje nettopp derfor ser jeg ansiktet hans:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener at menn og kvinner er forskjellige. Akkurat som han mener at det er forskjell på ungdom og voksne når det kommer til lederegenskaper. Og han har jo rett? Han, som 28-åring, fant det høyst unaturlig og blir diktert rundt av en storbonde på 19 år. Ville ikke de fleste følt det samme? Men han tør og si det mange tenker.

Han er tydelig og klar på hva han mener. Og han fantes ikke aggressiv i løpet av sine uker på Farmen. Tvert i mot - han var dypt savnet av både folk og dyr etter at han forsvant.

Men jeg skal innrømme at jeg var solgt etter denne tvekampen. For en MANN:-)

http://www.tv2.no/underholdning/farmen/farmentov-jeg-ble-tatt-paa-senga-av-hvor-sterk-andreas-var-3900568.html

''Han mener at menn og kvinner er forskjellige. ''

Nei, han mener at kvinner er menn underdanige, og at menn kan utøve vold mot kvinner.

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Forsvarer du dette misbruket?

Forsvarer du menn som sier man "må ta i bruk fysiske midler" mot kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for ham innbefatter det vold, og det er derfor jeg ikke kan fatte at noen forsvarer ham:

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Med vennlig hilsen

Hvor får du det i fra at han er voldelig? Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får du det i fra at han er voldelig? Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.

''Hvor får du det i fra at han er voldelig? Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre. – Colette''

Jeg sier ikke han er voldelig. Jeg påpeker at han forsvarer og sågar forfekter vold mot kvinner.

Det er egentlig skremmende at noen forsvarer dette, for du ser vel at å innlede et forhold med menn som forsvarer vold utgjør en stor risiko for mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han mener at menn og kvinner er forskjellige. ''

Nei, han mener at kvinner er menn underdanige, og at menn kan utøve vold mot kvinner.

''– Det handler det om å oppdra, irettesette, og lære en kvinne hva som er rett og galt. «Tukt» er en positiv ting, men noen ganger går ting så langt at det ikke hjelper å snakke, da man må ta i bruk fysiske midler, tilføyer han.''

Forsvarer du dette misbruket?

Forsvarer du menn som sier man "må ta i bruk fysiske midler" mot kvinner?

Som togli sier: Det kan være at han tar fra dem mobiltelefonen...Det er en fysisk sanksjon.

Unnskyld at jeg sier det - men dine meninger her inne er mildest talt usexy - og umandige:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor får du det i fra at han er voldelig? Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre. – Colette''

Jeg sier ikke han er voldelig. Jeg påpeker at han forsvarer og sågar forfekter vold mot kvinner.

Det er egentlig skremmende at noen forsvarer dette, for du ser vel at å innlede et forhold med menn som forsvarer vold utgjør en stor risiko for mishandling.

''Jeg sier ikke han er voldelig. Jeg påpeker at han forsvarer og sågar forfekter vold mot kvinner.''

Motsier du ikke deg selv nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som togli sier: Det kan være at han tar fra dem mobiltelefonen...Det er en fysisk sanksjon.

Unnskyld at jeg sier det - men dine meninger her inne er mildest talt usexy - og umandige:-(

''Som togli sier: Det kan være at han tar fra dem mobiltelefonen...Det er en fysisk sanksjon.

Unnskyld at jeg sier det - men dine meninger her inne er mildest talt usexy - og umandige:-( – Colette''

Ja, for i ditt hode så er det slik at "virkelige menn" slår kvinner.

Jeg synes menn som må slå kvinner er ynkelige.

Ordentlige menn trenger ikke slå kvinner. Ordentlige menn er heller ikke livredde for likeverdige partnere.

Kvinner som synes menn som slår (eller forfekter det) er "mandige" er gjerne de som ender opp i mishandlingsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg sier ikke han er voldelig. Jeg påpeker at han forsvarer og sågar forfekter vold mot kvinner.''

Motsier du ikke deg selv nå?

''Jeg sier ikke han er voldelig. Jeg påpeker at han forsvarer og sågar forfekter vold mot kvinner.''

''Motsier du ikke deg selv nå? – Colette''

Nei, selvsagt ikke.

For at han skal være voldelig så må han ha slått noen allerede.

Han forsvarer å være voldelig, men han har ikke gjort det enda. Det kommer trolig når han opplever stress i et forhold - for eksempel, at konen hans blir lei av å etterligne en dørmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som togli sier: Det kan være at han tar fra dem mobiltelefonen...Det er en fysisk sanksjon.

Unnskyld at jeg sier det - men dine meninger her inne er mildest talt usexy - og umandige:-( – Colette''

Ja, for i ditt hode så er det slik at "virkelige menn" slår kvinner.

Jeg synes menn som må slå kvinner er ynkelige.

Ordentlige menn trenger ikke slå kvinner. Ordentlige menn er heller ikke livredde for likeverdige partnere.

Kvinner som synes menn som slår (eller forfekter det) er "mandige" er gjerne de som ender opp i mishandlingsforhold.

Hva er det for slags påstander? Jeg er tilhenger av at menn er menn og kvinner er kvinner. Verken mer eller mindre. Hurra for den store forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du det i fra at han er voldelig? Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.

''Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.''

I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det for slags påstander? Jeg er tilhenger av at menn er menn og kvinner er kvinner. Verken mer eller mindre. Hurra for den store forskjellen!

''Hva er det for slags påstander? Jeg er tilhenger av at menn er menn og kvinner er kvinner. Verken mer eller mindre. Hurra for den store forskjellen! – Colette''

Ser du noen som ikke er tilhenger av at menn er menn, og kvinner er kvinner?

Ikke det?

Diskusjonen omhandler ikke kjønnskifteoperasjoner, men om en "mann" (og han er ikke mye av en mann) som ikke klarer å leve i et likeverdig forhold, men må leve med en kvinne han mener han har rett til å slå/mishandle.

Det er kvinner i slike forhold som havner på krisesenter for mishandlede kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.''

I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.''

Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han snakker om "fysiske sanksjoner" som en ytterlighet - verken mer eller mindre.''

I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter. – mariaflyfly''

Jeg ser jo for meg at partneren din beslaglegger mobiltelefonen din i 3 dager hvis middagen ikke er ferdig, for eksempel, og du synes jo at det er slik det må være!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.''

Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring.

''Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring. – Colette''

Og denne mannen, som ikke engang er voksen nok til å leve i et likeverdig forhold, er den som skal sette "fastere regler"?

Joda!

Hvis det ikke hadde vært for alle kvinnene i krisesenterne, så hadde det du skrev vært morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I min verden hører ikke "sanksjoner" til i et samliv med to likeverdige parter.''

Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring.

''Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. ''

Hvem snakker om "fastere regler"? Jeg begriper ikke at du mener den ene parten i et forhold skal bestemme over den andre?

''Og jeg snakker etter mange års erfaring.''

Ah. Det klassiske "Dette er du for ung til å forstå". Bravo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det for slags påstander? Jeg er tilhenger av at menn er menn og kvinner er kvinner. Verken mer eller mindre. Hurra for den store forskjellen! – Colette''

Ser du noen som ikke er tilhenger av at menn er menn, og kvinner er kvinner?

Ikke det?

Diskusjonen omhandler ikke kjønnskifteoperasjoner, men om en "mann" (og han er ikke mye av en mann) som ikke klarer å leve i et likeverdig forhold, men må leve med en kvinne han mener han har rett til å slå/mishandle.

Det er kvinner i slike forhold som havner på krisesenter for mishandlede kvinner.

Fy, så fæl du er....Og jeg liker ikke menn som framstår som kvinner. Du burde ta for deg ditt eget kjønn, for der er det mer enn nok og ta tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det kan jeg tenke meg:-) Men jeg tror de aller fleste har godt av litt fastere regler enn det som finnes i dagens samfunn. Vi har så mange valgmuligheter at det kan gå på helsa løs for mange av oss. Og jeg snakker etter mange års erfaring. – Colette''

Og denne mannen, som ikke engang er voksen nok til å leve i et likeverdig forhold, er den som skal sette "fastere regler"?

Joda!

Hvis det ikke hadde vært for alle kvinnene i krisesenterne, så hadde det du skrev vært morsomt.

Du er i hvert fall ikke den rette, Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...